Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči: Na dálnici se držíme uprostřed, vpravo se prostě nedá jet

Zdevastovaný, zničený a plný kolejí, tak popsali čtenáři iDNES.cz svou zkušenost s krajním pruhem na českých víceproudých silnicích. V reakci na článek o jízdě v prostředním pruhu tak vysvětlují, proč zůstávají uprostřed, i když je vpravo vedle nich prázdno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pedroso

ehm...

Jasně, u Prahy a na obchvatu je ten pravej pruh neskutečně rozbitej...  dnes a denně a nejedná se o jedince...  chápu to ještě u nájezdů, ale jinak je to arogance, ignorance, možná neschopnost nebo jen pouhá hloupost... 

0/0
1.2.2011 20:40

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

to ničí kamioni

chtělo by to konečně jim přitvrdit mýto, aby si ten bordel po sobě zaplatili

taky by se tím možná omezil dovoz křápů ze zahraničí

0/0
1.2.2011 14:48

firlet

paradox

Podle me to jsou jen vymluvy - najezdim rocne 70 000km a zjistil jsem, ze kdyz se vubec nevyhybam zadnym diram, ani vymolum, ani nejezdim krokem pres prejezdy, tak to na zivotnost auta a jeho casti nema absolutne zadny vliv - mam na Octavii z roku 1997 najeto pres 200 000 km a originalni tlumice v pohode .. Dalsich XY km mam najeto se sluzebnim vozem a menim jen olej ...

Naopak jsem zjistil, ze pres ty velke vymoly ted v zime se nejlepe jezdi rychlosti 110km a vice - pak nejsou temer citit ... To same plati pro extra rozbite prejezdy - napr. na Kladne - v 10kmh by si clovek vyrazil zuby .. kdyz prez nej jedu 50+km h, jizda je hladka a v pohode ....

0/0
1.2.2011 12:53

Škubi

Re: paradox

Dírám se hlavně nemá cenu vyhýbat, protože se vždycky vyhnu malý a hned vletim do velký, která následuje... :-DD

0/0
2.2.2011 15:17

Ahasver

mhmm

Hromada trapnejch a zbytečnějch keců.

Všichni v článku citovaní piráti mají jedno společné - řeší jen sebe a svoje pocity, na ostatní zvysoka kašlou.

0/0
1.2.2011 12:43

fatmike

Trapné výmluvy....

Sjezdil jsem snad všechny dálnice v ČR a opravdu jen stěží hledám úsek, kde je nebezpečné jet v pravém jízdním pruhu....Většina, co zde píší, že vpravo je to o ústa, tak to má z doslechu od jakési Boženy z Horních Dolních Zasranic....Jasně, pokud mám místo auta vrak, který má nalítáno 300 000km a třese se i na rovině, pak chápu, že to v tom pravém pruhu někdy nebude až takový komfort. Ale třeba na tolik zmiňované D1 je pravý pruh z 99% ve stejném stavu jako pruh levý!!!! Takže o tom to opravdu není...Podle mně jde spíš o pocit, že v pravém jezdí kamióny, tak co bych tam dělal s osobákem...A jestli neumím bezpečně přejet z pruhu do pruhu, pak bych se měl buď vrátit do autoškoly a nebo přesedlat na vlak či bus!!!

Jediná omluva snad je to, že ani na Západě není situace lepší, taky to tam hrnou pořád veprostřed....Ale tak se skara lidi aspoň nevymlouvejte na kvalitu silnice:-P

0/0
1.2.2011 10:33

radimdrv

Re: Trapné výmluvy....

Vy asi nejezdíte často Brno-Olomouc, že? Jasně, Vyškov-Olomouc není oficiálně dálnice, nicméně pokud potřebujete do Ostravy, tak jedete tudy. Zkuste si projet tento úsek oběma směry a v obou pruzích a o 99 % a pocitech si nechte zdát. Rozdíl v jízdě je skutečně dramatický.

0/0
1.2.2011 10:47

WoCoGo.v2

Re: Trapné výmluvy....

toz to ja,kluci spravili u prostejova par metru,to ze ten humus pokracuje dal,to jaxi rsd neresi, obcas kdyz vidim ty jejich sranda cedule s prac. dobou,mam chut zastavit,natocit/nafotit jaxe tam pracuje a paxe ptat.Pac jsem ale uz na rsd uz psal (proc dane znacky nezakryji igelitem,popr. neotoci,at nejsou omezeni na 80 nekde,kde o cloveka nezapadne) a nedostal odpovedi, asi nema cenu. Na nasich tzv. dalnicich se daji nalezt useky o drnu,ale az tolik jich neni

0/0
1.2.2011 14:16

gaDzin

Re: Trapné výmluvy....

To by me zajimalo, po ktere dalnici D1 jezdite. Pripadne jestli mame na mysli tu samou, tak cim po ni jezdite - traktorem?

0/0
1.2.2011 11:31

pedroso

Re: Trapné výmluvy....

přesně...  mám Focuse první generace s přitvrzeným tlumením a na 40 profilu gumy...  nejraději jezdím kolem 120 - spotřeba, únava z jizdy atd...  v pravým pruhu to se mnou celou dobu háže, kope a mlátí do volantu...  vnitřní plasty hned začnou vrzat...  D5 zcela o něčem jiném...  na D1 se raději také držím vlevo, nicméně stále koukám do zrcátek a hned uhýbám i do nejpravějšího, když vidím, že se tam v poho vejdu a ten v prostředním by musel kvůli mě brzdit...  bohužel moc takových obráceně nepotkávám... 

0/0
1.2.2011 20:45

dave.stripped

pravidla

myslím,že většina z vás by si měla co nejrychleji oprášit pravidla silničního provozu. většina zde totiž háže dohromady dálnici s městským okruhem-ale tam je trošku jinak...

0/0
1.2.2011 10:12

dave.stripped

Re: pravidla

V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených

na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě

kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla

v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.

0/0
1.2.2011 10:28

fatmike

Re: pravidla

jasný, ale třeba nový pražský městský okruh je veden mimo obec...Nicméně teda na tom vnitřním okruhu můžu jet, kde chci....ale i tak by měla hrát roli nějaká ohleduplnost...(což je v ČR utopie)

0/0
1.2.2011 10:35

dave.stripped

Re: pravidla

sám jste si vlastně odpověděl-je to pražský okruh, tedy městský okruh,který se tím pádem počítá do města. s ohleduplností souhlasím. ale hned za ní by měla být jasná znalost pravidel. bez nich je i ta ohleduplnost k ničemu. a to,že 80% řidičů pravidla nezná, je jasné každému,kdo je ovládá a jezdí po našich silnicích.když v praze vypnete semafory,do půl hodiny je tam kalamita - ne kvůli provozu,ale proto,že prostě lidé netuší,kdo má kdy přednost. ale to neplatí jen pro prahu.

0/0
1.2.2011 11:37

marokero

Re: pravidla

a také se píše hned zatím něco o tom, že když ta vozidla jedou vedle sebe, tak je vozidlo v levém pruhu povinno co nejrychleji uvolnit svůj jízdní pruh rychlejšímu vozidlu...

0/0
2.2.2011 13:01

hewIo

kecy

Tak mi lamicky co jezdite vlevo a uprostred reknete o techto usecich, kde jsou tak rozbity ??? D1 0.- 21.km , Jizni spojka, novy okruh - specialne ve 3proudych tunelech.... Novy usek dalnice kolem Hranic na Morave.... tam jsou 3 pruhy a snad vsichni jezdej uprostred.......

0/0
1.2.2011 9:03

novmi

Re: kecy

nemam, co bych dodal R^

0/0
1.2.2011 9:13

roxxor

Re: kecy

Tak si vem auto a jed do Brna. Okolo 9 krizu ti preju v pravem pruhu rararadodostny zazazitek. A tvym tlumicum taky. Chytroline.

0/0
1.2.2011 9:31

Xyzal1

Re: kecy

Taky jezdím v levém pruhu na D1, ale když  tam jsem sám! Nebrzdím kolonu za mnou a nenutím předjíždět zprava! Za to bych bral řidičáky..

0/0
1.2.2011 9:42

roxxor

Re: kecy

Tak to je jasny.  Kdyz je potreba tak vcas uhybat. Taky me pijou krev na jizni spojce, kdyz jedou 2-3 kre_teni vedle sebe 60.  Ale na prave na D1 celkem chapu, ze nekdo jede vlevo. Ja mam svy auto taky docela rad. A kdyz jede clovek trosku nalozenej, tak jet minimalne posledni tretinu D1 na Brno v pravym pruhu opravdu zahul. I kdyz jedes v noci a kamiony tam skoro nejsou. Proste jedu vlevo a hlidam zrcatko, jestli me nekdo nedojizdi.

0/0
1.2.2011 10:04

marokero

Re: kecy

tam jsou tři pruhy? aha mimo téma...

0/0
2.2.2011 12:53

radimdrv

Re: kecy

Plynulost jízdy? Ve středním pruhu nemusím furt předjíždět a jedu rovně (= bezpečněji).

0/0
1.2.2011 10:01

fatmike

Re: kecy

Ano ano....a nejlépe ještě tak 40km/h, to je úplně nejbezpečnější....;-D

0/0
1.2.2011 10:28

radimdrv

Re: kecy

Chybí ti tam jednička.

V prostředním pruhu jsem ještě neviděl nikoho jet pod 130, já jezdím 130–140.

0/0
1.2.2011 10:43

pedroso

Re: kecy

hmm, tak buď nejezdíte nebo nevím...  :D  já jsem již viděl ve středním pruhu jet tolik aut 110, že by se to snad ani nedalo spočítat...  a "předjíždí" auto, které dojedou, díky rozdílu rychlostí, třeba za minutu...  :D 

0/0
1.2.2011 20:52

marokero

Re: kecy

ale porušuješ vyhlášku a ohrožuješ a hlavně omezuješ ostatní účastníky silničního provozu!!! Připlať si kondiční jízdy v autoškole a řekni jim o svém problému - oni tě naučí i bezpečně přejíždět z pruhu do pruhu a odbočovat apod... prostě zatím raději nesedej za volant....

0/0
2.2.2011 12:52

benedikt16

...

Na D1 se nedá jezdit v pravém pruhu. Už při 100 km/h auto nebezpečně skáče.

0/0
1.2.2011 5:33

novmi

Re: ...

zapomenl jste uvest, v jake casti D1 - predpokladam, ze tam, kde je slavna panelova cast silnice ... nicmene ne vsude.

0/0
1.2.2011 9:08

marokero

Re: ...

D1 není tříproudá dálnice po celé délce a tam kde 3 pruhy má, tak je pravý pruh v pohodě a stejně většina rádobyřidičů jezdí uprostřed - o tom je článek...

0/0
2.2.2011 12:57

Hobo

Jako ovce

Řidiči jezdí uprostřed, protože jsou to ovce. Na jižní spojce a na prvních 20km D1, se dá úplně  v pohodě jezdit v pravém pruhu, a přesto tam nikdo skoro nikdo nejezdí. Třeba na jižní spojce zapnu tempomat v pravém pruhu, a jedu 80km/h skoro 10km aniž bych musel zpomalovat nebo zrychlovat. Jestli ono to nebude tím, že v každý je výborný teoretik, ale v praxi neumí ani přejet z pruhu do pruhu;-(

0/0
1.2.2011 4:55

Larrax

Re: Jako ovce

S tím tak docela nesouhlasím. 10 km se dá na jižní spojce jet bez změny rychlosti snad jedině v noci nebo máte na mysli jinou jižní spojku, než já. Je pravda, že řidiči jezdí uprostřed víc, ne je nutné, ale pokud jedu po dálnici 130 (+/- 10), tak v pravo kvůli kamionům jet prakticky  nemůžu, protože bych pořád předjížděl a to by bezpečnosti rozhodně nepřidalo. Vzhledem k tomu, že nehodovost na našich dálnicích není nijak zvlášť velká, tak nesouhlasím s tím, že na nich neumíme jezdit.

0/0
1.2.2011 8:30

hewIo

Re: Jako ovce

kolega nad vami ma pravdu..... zrejme mate problem prejizdet mezi pruhy trochu dynamicteji....

0/0
1.2.2011 9:04

novmi

Re: Jako ovce

nemam, co bych dodal R^vlastne ano - miluju, kdyz na techto zminovanych usecich lide jezdi v

prostrednim pruhu 70km/h (na D1), pripadne 50km/h na jizni spojce. to

si clovek jedouci dle predpisu nejvyssi povolenou rychlosti v pravem

pruhu pripada jak pirat. :( Lidi, co pisi, ze jsou silnice rozbite toto pouzivaji jen jako

zaminku, protoze dalnice vsude rozbite nejsou.A pokud vim, debata vznikla hlavne kvuli bezduvodne jizde uprostred a ne kvuli rozbitym silnicim.

0/0
1.2.2011 9:13

lotosový květ

Každopádně je hezké,

že názory z diskuse využívají pro průzkum veřejného mínění .. :-)

0/0
1.2.2011 2:35

svecjak

120 km/h

na D1 by mela byt maximalni rychlost 120 km/h. V prumeru by se doba dojezdu z Prahy do Brna ve spicce lisila o 10-15 minut. Problem je kam s kamiony.

0/0
31.1.2011 16:53

jardahorak

Re: 120 km/h

A minimalni by mela byt 110km/h... Plynulost provozu by pak byla jedna basen...

0/0
31.1.2011 17:23

lotosový květ

Re: 120 km/h

Škoda 120??

0/0
1.2.2011 2:34

novmi

Re: 120 km/h

nechapu, proc 120 - je nejaky opodstatneny duvod?

a kamiony resite jiz nemusite - zvedlo se mytne a jezdi podel D1.

0/0
1.2.2011 9:18

Zdeněk76

Uprostřed?

Uprostřed znamená, že kolem sebe máme z každé strany jeden pruh. Pokud vím, tak na D1 jsou 3 pruhy akorát za Prahou a pak v kopcích. V každém případě na této "dálnici" je použitelný akorát jeden pruh, a to levý.

0/0
31.1.2011 16:28

bk89322

Re: Uprostřed?

Ano, na vice nez polovine D1 jezdim v levem (pokud mne nekdo zrovna nedojede, to se na chvili stahnu do praveho, nez predjede.). Pravy otestuju, vzdy, kdyz vidim novejsi povrch, jestli uz neni pouzitelny, pokud ano, pouziju pravy pruh. Kvuli nejake vyhlasce, jez nema s bezpecnosti nic spolecneho, si tlumice znicit nenecham.

0/0
31.1.2011 16:42

nicolas.tesla

Re: Uprostřed?

Jezdím stejně!

Brno-Praha-Brno, to půlku cesty neskutečně v pravém pruhu mlátí.

Olomouce-Brno-Olomouc je to podobné, ale zase v pravém pruhu jsou neskutečné koleje a díry.

Asi se nechám připojistit proti průrazu gumy, protože se mi už několikrát stalo, že jsem nestihl na dálnici uhnout před dírou a ani zpomalit a po14dnech jsem měl kolo napůl prázdné. Bohužel uchází furt - musel jsem řešit opravou a takhle zpětně se to už nedá dokázat. A už se vidím jak každou velkou díru, které si večer nevšimnu, jak zastavím na dálnici abych si ji vyfotil a zdokumentoval místo.

0/0
1.2.2011 12:12

radimdrv

Re: Uprostřed?

Tak se někdy zkuste po D1 projet i jinam než kolem Phy. 3 pruhy jsou spoustu kilometrů i u Hranic na Moravě.

Jinak vlevo jezdím i na dvoupruhé dálnici, ta výrazná změna jízdy při přejetí do pravého pruhu, když musím uhnout šílencům, kteří jsou nervózní a blikají jak o život, když musí zpomalit na 180 km/h, je někdy až neuvěřitelná a okamžitě, jak je to možné, se vracím do levého pruhu. Stav pravého pruhu je jeden důvod, druhý je plynulejší jízda v levém pruhu. Míňkrát musím uhnout rychlejšímu autu do pravého pruhu, než kolikrát bych musel předjet pomalejší auta, kdybych jel v pravém pruhu. Plynulost jízdy je určitě i důvod u jiných řidičů, proč jezdí na těch pár kilometrech tříproudých dálnic uprostřed. Závodníci vlevo, ať si jedou, kolik chtějí, a nemusím furt předjíždět kamiony, náklaďáky a kloboučkáře ve favoritech, co jedou osmdesátkou v pravém pruhu.

0/0
1.2.2011 8:26

jardahorak

Cvicene opicky...

"Statisticky totiž při změně jízdního pruhu roste riziko chyby řidiče." no ono to riziko roste pri kazdem pootoceni volantu, pribrzdeni ci naopak seslapnuti plynu. A to nemluvme treba o odbocovani na krizovatkach, kde se celkem drasticky meni smer jizdy...

Fascinuje mne, ze i takovy "material" ma ridicak. Ta opicka, co ten blabol vypotila, zvlada jet asi jen primo rovne... 8-o

0/0
31.1.2011 16:21

Franta-z-Masny

Re: Cvicene opicky...

bez ohledu na statistiku, má prostě pravdu.

0/0
31.1.2011 17:06

jardahorak

Re: Cvicene opicky...

Jasne ze ma. Ale to at si sedne doma do kresla a ne do auta, kdyz je nezpusobily...

0/0
31.1.2011 17:22

marokero

Re: Cvicene opicky...

přesně takR^ souhlasím s Vámi...

0/0
31.1.2011 17:54

neverleft

az bude dodrzovana maximalni rychlost

130-140 km/h vsemi ridici, pak je mozne pozadovat po ridicich, aby pouzivali vsechny pruhy co jsou momentalne k dispozici. Pokud se ale avie plouzi v pravo 70km/h a v levem je to samej Michael Shumacher kterej pod 200 jede jenom kdyz parkuje, tak se na me nezlobte, ale nejpouzivanejsi vzdy bude prostredni.

0/0
31.1.2011 16:11

Pjotr_Pjotrovic

Re: az bude dodrzovana maximalni rychlost

A kolik takových avií cestou od nultého km dálnice až po Mirošovský sjezd potkáte? Podle toho, kolik lidí jezdí stále v prostředním, by těch avií musely být desítky.

A jakou máte "výmluvu" pro ty řidiče, kteří jedou v prostředním, i když pravý je volný?

0/0
31.1.2011 16:19

ondra-t

povolit jizdu ve všech pruzích pro sobní auta

Na D1 a mezi Prahou a Benešovem jsou tři pruhy a jsou v prvotřídním stavu. Přes to tam ale nikdo nejezdí.

Myslím, že v tomto případě je to chyba jak špatně udělaného zákona, tak lidí, kteří ho ignorují, místo aby s tím něco dělali.

Dost mě mrzí, že většina řidičů myslí jen na sebe, když jezdí ve středním pruhu a blokují tak možnost předjetí ostatním autům. Tím že blokují 2 pruhy, uměle zahušťují dopravu a vytvářejí zbytečné napětí a nebezpečné situace při předjíždění pro ostatní řidiče. Myslím, že majitelé aut, s menším objemem motoru, by neměli být blokováni bezohlednými řidiči jezdoucími vprostředku.

Když to už se to mlčky toleruje (ani policie to u osobních aut nepokutuje), mohlo by se uzákonit předjíždění z obou stran i mimo město. Myslím, že by se tím uspokojily požadavky všech řidičů...

0/0
31.1.2011 16:06

marokero

Re: povolit jizdu ve všech pruzích pro sobní auta

vyhláška špatná není, špatní jsou ti lidé (schválně nepíši řidiči), co jí ignorují, nebo nevědí a nebo vědí, ale schválně porušují, protože to dělají všichni a oni se přidávají k většině, aby nemuseli náhodou použít svou hlavu a rozum...

0/0
31.1.2011 18:00





Najdete na iDNES.cz