Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bárta odkládá stavbu superprůplavu, který chtěl už jeho vzor Karel IV.

Ministerstvo dopravy nepočítá v nové "superstrategii" se stavbou plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe. Resort přitom dosud platil za hlavního advokáta projektu, o němž snil už Karel IV. nebo Jan A. Baťa. Přesto ale tvrdí: plánu se nevzdáváme, potřebujeme více času na analýzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tomáš Kolařík

Webové stránky projektu D-O-L

Doporučuji podívat se na webové stránky věnované tomuto projektu, kde jsou poslední novinky, historie a důležité informace o tomto víceúčelovém projektu. Na stránkách je mnoho zajímavých a doposud nezveřejněných informací, odborných studií a fotografií: www.d-o-l.cz

Tam máte popsáno jak trasu, tak i vliv na životní prostředí a krajinu. Jak u spojení Odry a Dunaje tak u připojení na Labe se jedná o jedny z nejnižších rozvodí v Evropě.

0/0
7.2.2011 8:58

xBaHnO

Koncepce

DOL je dobra myslenka, ale nemyslim ze by mel byt realizovan najednou. Spis ho rozdelit do vice kroku:1) Labe u decina - pokud tu ma byt nejaka vodni doprava, tohle je naprosto zasadni bod. Mistni vodni doprava je kvuli prekladani nesmysl, potrebujeme jezdit pro veci k mori.

2) Odra do Ostravy, bohuzel vetsina problemu je na Polsky strane. Oficialne ale tohle existuje.

3) Napojeni na dunaj, vicemene kamkoliv na cesky uzemi. Jenze tady je spousta opravdu zavaznych ekologickych aspektu, navic to vyzaduje spolupraci se slovakama nebo rakusanama. Nasledne protazeni po rece morave - to uz skoro je, tam chybi vicemene jenom zdymadla.

5) odra-dunaj, propojeni labe

Zatimco body 5 vnimam jako hudbu budoucnosti, tak body 1-3 by mohli byt realizovany v rozumny dobe a vyrazne by pomohli vodni doprave jako celku.

0/0
24.1.2011 11:28

expat47

Re: Koncepce

....rozumná řeč............já bych rozdělil bod 5 na dva body.....

5) Odra - Dunaj

6) Napojení Labe

asi tak........;-)

0/0
24.1.2011 12:18

xBaHnO

Re: Koncepce

Ja to tak mel, akorat sem je spojil kvuli poctu odstavcu v prispevku:-). Ono by v tom mohlo figurovat i napojeni vazske vodni cesty, nebo dalsi usplavnovaci projekty, ale to by to jenom komplikovalo. Slo mi spis o to ukazat, ze je nesmysl na to koukat jako na jednorazovej projekt, ze je to spis koncepce postupnosti dilcich projetu, z nichz kazdy neco prinasi.

0/0
24.1.2011 12:55

expat47

Re: Koncepce

.....pozor na vážskou vodní cestu. Ta by totiž při troše fantazie mohla nahradit Dunaj - Odra kanál na Moravě.......jen aby Česku nevypálili rybník......;-(

0/0
24.1.2011 22:51

grandemi

Bude další skandál u VV?

http://www.epravo.cz/zpravodajstvi/cssd-zpochybnuje-vyberova-rizeni-ministra-dobese-70421.html 

0/0
24.1.2011 10:59

znalecvina

odra

ja bych maximalne premyslel o te oderske casti. to s labem by tolik neusetrilo casu, kdyz existuje jiz pruplav pres ryn a dunaj. a v klidu to propjeni s labem bychom zvladli vlaky.

0/0
24.1.2011 10:34

999666999

Já bych pro to byl všema deseeti,

nicméně asi budou chybět drobný ;-D;-D;-D

0/0
24.1.2011 10:12

strcprstskrz

Mějte dobrou vůli a přispějte.

Já myslím, že bychom to dílo měli postavit - bude to pěkná připomínka naší rozumné a štědré doby budoucím generacím. Není to tak drahé - počítáme-li nějakých 400 miliard, dá každý, včetně kojenců, ze své kapsy 400 000 korun. Takže čtyřčlenná rodina 1 600 000 Kč. To jde, ne?

A vůbec, nesmíme být tak uprdění - když začneme v letos, možná stihneme otevřít průplav současně s otevřením letních olympijských her v ČR! 2026, nebo 2030. Snad odhaduji dobu výstavby realisticky...

To by bylo, abychom světu neukázali, že na to máme potenciál, chuť a peníze[>-].  

0/0
24.1.2011 9:56

albert10

Re: Mějte dobrou vůli a přispějte.

Seknul ses o nulu, to ale nic nemění na tom, že je to ptákovina.

0/0
24.1.2011 10:38

strcprstskrz

Re: Mějte dobrou vůli a přispějte.

Máš pravdu, já to přímo nepočítal, jen jsem si špatně vybavil, že Temelín stál každého 100 000 Kč. Bylo to 10 000 Kč, které si teď ČEZ vybírá pěkně is přirážkou. Takže jsem jen vynásobil 100 tis. čtyřmi... 

OK, každého 40 000, přičemž nepočítám, že výdělečně činných je, optimistickým odhadem, nějakých 6 mil. lidí, tudíž ještě + 2/5 = 56 000 Kč na produktivního člověka. Jasně, zdroje by byly různé.

 Každopádně je průplav v dnešní době už zbytečnost.

0/0
24.1.2011 11:09

expat47

Re: Mějte dobrou vůli a přispějte.

.....průplavy nejsou zbytečností pokud se budují také jako vodohospodářské a ekologické dila.........;-)

0/0
24.1.2011 12:21

strcprstskrz

Re: Mějte dobrou vůli a přispějte.

Je jasně dané, o jakém průplavu se mluví. Takže je jasné, jaký průplav mám na mysli. A ten je zbytečný, ať se zaštiťuje jakýmikoli frázemi o vodohospodářské a ekologické (pche!) funkci.

A nejdříve raději odpověz na předchozí dotaz o partii...

0/0
24.1.2011 12:30

Vrata11

to nema MF Dnes dnes o cem psat,

ze vytahuje stovky let stare novinky? Naposledy jsem videl diskusi o teto soustave pred par mesici v televizi.

0/0
24.1.2011 9:34

pletiplot

Boducnost dopravy

je podle mě spíš na železnici než na lodi. Rozhodně budování železnice je levnější než budování vodního díla a s rostoucí cenou ropy to bude i levnější.

0/0
24.1.2011 9:15

expat47

Re: Boducnost dopravy

......všechny druhy dopravy mají své výhody a nevýhody. Jo, a říční remorkéry je možné pohánět i elektrickým proudem..........

0/0
24.1.2011 9:20

RogerRg

Re: Boducnost dopravy

eletriku - to je asiapríl, ne8-o

0/0
24.1.2011 10:23

strcprstskrz

Karel IV.?

Vzorem pana Bárty už na první pohled není Karel IV., ale francouzský magor (1769-1821), po němž je pojmenován jeden psychický komplex...

0/0
24.1.2011 9:01

Poslední____Mohykán

Re: Karel IV.?

Znám. Oidipus. Akorát jsem nevěděl, že to byl Frantik.

0/0
24.1.2011 9:02

expat47

Re: Karel IV.?

......soudě dle tvého nicku, patříš asi do stejné partie.........

0/0
24.1.2011 9:24

strcprstskrz

Re: Karel IV.?

Potřebuji vysvětlit:

Co myslíš tou partií?

Co se ti zdá/nezdá na mém jasně česky srozumitelném nicku?

0/0
24.1.2011 9:27

Labaro

Projekt je zajímavý

především tím, že by vytvořil nadčasové dílo. Nemyslím si, že by hlavním argumentem měla být ekologie dopravy, tady by větší úlohu měla hrát železnice, třeba tím, že tranzitující kamiony by se mohly přepravovat výlučně po železnici, jako např. ve Švýcarsku. Kanál by umožnil lépe čelit povodňovým situacím, protože tyto stavy až na výjimky nezasahují současně východ i západ ČR. Velmi významné by bylo i rekreační využití - např. s houseboatem by se dala procestovat takřka celá republika. Vodohospodářské využití k přesunu vody do míst, kde je jí nedostatek také není zanedbatelný přínos. Pokud jde o investice, je to samozřejmě obrovská částka, ale na druhou stranu za posledních 20 let se u nás prožralo a rozkradlo 1,3 bilionu korun, to by bylo na 6 kanálů, jenom jediná prohraná arbitráž z CME představuje celou dvacetinu investice. Pokud dáme na druhou stranu úspory a výnosy, které by investice v následujících desetiletích přinášela, nemuselo by se jednat o ekonomicky ztrátový projekt.

0/0
24.1.2011 9:00

strcprstskrz

Re: Projekt je zajímavý

Když na tom místě necháš vybouchnout atomovou bombu, věř, že také vytvoříš nadčasové díloR^

0/0
24.1.2011 9:02

expat47

Re: Projekt je zajímavý

.......máš pravdu kamarád fajka, ale tady jseš bohužel na "dorosteneckém" fóru....;-D 

0/0
24.1.2011 9:28

jrozec

Šmarja

Šmarjá srovnávat nějakého Bártu s Karlem IV, tomu se říká skromnost...

0/0
24.1.2011 8:58

wejcednes

Bárta nebude utekať po vode. On má maserati.

:-)

0/0
24.1.2011 8:29

Jan9002

Re: Bárta nebude utekať po vode. On má maserati.

Nemá řidičák...

0/0
24.1.2011 8:33

expat47

Re: Bárta nebude utekať po vode. On má maserati.

.....kdo má na Maserati, má i na šoféra......:-)

0/0
24.1.2011 9:31

Harvey2000

Re: Bárta nebude utekať po vode. On má maserati.

Proč by někdo chtěl mít šoféra ve sporťáku?

0/0
24.1.2011 9:35

expat47

Re: Bárta nebude utekať po vode. On má maserati.

.......někomu stačí, když se ve sporťáku jenom veze.........nedokážeš to pochopit?  :-)

0/0
24.1.2011 9:44

Pribinacek

Tuší Bárta, že máme železniční síť

hustou jak kráva a že po ní jezdí skoro jen osobáky? Přitom vlakem lze dopravit náklady skoro do každého většího města, zatímco od průplavu by stejně zase jezdily po zbytku republiky kamiony.

0/0
24.1.2011 8:27

Vins

Re: Tuší Bárta, že máme železniční síť

Stačilo by si přečíst článek nebo o pár příspěvků níže. To je ale nadlidská práce, co? :-)

0/0
24.1.2011 8:33

sanborn

Re: Tuší Bárta, že máme železniční síť

Bárta to tuší tyhle vodoprojekty nejsou jeho nápady on vtom jenom pokračuje...

0/0
24.1.2011 8:38

maharal1

zaplaťpánbuh za chvíli nebudou peníze na nic

ani na vyasfaltování děr, jinak ten Bártič v tom má asi zmatek, jednou se považuje za Napoleona, tady zas by chtěl být jako Kárla IV, jenom to Karlovo IQ mu chybí, nemohl by se hlásit do politiky taky někdo normální? kdo chce být jen sám sebou a chovat se poctivě, místo aby šmíroval, mlžil, lhal, vytahoval se a dělal ze sebe něco co není a nikdy nebude, Karel IV by musel skrčka Bártu přetáhnout mečem

0/0
24.1.2011 8:24

Vins

Re: zaplaťpánbuh za chvíli nebudou peníze na nic

0/0
24.1.2011 8:29

Vins

Re: zaplaťpánbuh za chvíli nebudou peníze na nic

Porovnejte s tím co tu bylo před tím.

0/0
24.1.2011 8:29

mamánek2

Re: zaplaťpánbuh za chvíli nebudou peníze na nic

nic nového, Bárta se jenom zařadil mezi kmotry....Rv

0/0
24.1.2011 8:46

Vins

Re: zaplaťpánbuh za chvíli nebudou peníze na nic

Tohle říkají ti, co by tam chtěli svého oblíbeného komtra ;-)

0/0
24.1.2011 8:49

Harvey2000

Re: zaplaťpánbuh za chvíli nebudou peníze na nic

Co to má společnýho s průplavem? 8-o

0/0
24.1.2011 8:45

sanborn

Nechme sny snivcům...

stát je chudý a zadlužený,nejsou peníze na opravu silnic,zastavuje se stavba dálnic,přesto se stále vytahují šílené projekty 90, let .Jedinou analýzou je o stavbě diskutovat až bude republika v +. Jinak ono splavnění Labe u Děčína jsou také vyhozené miliardy,zvěřejněte kolik tam týdně propluje lodí a pak na základě obrovského zájmu ..stavěte..jinak je třeba dokončit dálnici na Ústí i když se ve Středohoří staví načerno,tudíž je třeba zavřít předchozího ministraEU

0/0
24.1.2011 8:24

Harvey2000

Karel IV.

No tak teď utratit 200 miliard by bylo opravdu hodně chytré. Bárta dělá dobře...R^[>-]

0/0
24.1.2011 8:19

mamánek2

myslel, že už podal demisi....Rv

0/0
24.1.2011 8:13

Fare.l

Re: já

Abyste zas mohli tunelovat?;-D

0/0
24.1.2011 8:19

maharal1

Re: já

to berete podle sebe?;-D

0/0
24.1.2011 8:24

Fare.l

Re: já

Ne, já jsem rád, že vám tam do toho šťourá a odhaluje alespoň část z vašich podvodů....je mi jedno že vám šlápl na kuří oko:)

0/0
24.1.2011 8:46

mamánek2

Re: já

ale nemůže to dělat člověk s takovým profilem a minulostí, je podezřelý, že sledoval politiky na kompro=vydírání, podplácel policii a nakonec lhal premiérovi a veřejnosti, tak to mu už nikdo nemůže věřit, že chce bojovat proti korupci....Rv

0/0
24.1.2011 8:56

3ar

Re: já

Ty se radši schovej pod sukně mamánku.

0/0
24.1.2011 9:58

semafor

Neberte Bártu vážně!

0/0
24.1.2011 8:11

semafor

Re: Neberte Bártu vážně!

Dneska to zakáže, zítra to povolí!:-P;-D

0/0
24.1.2011 8:12

TarasBulba

To odpovídá trendu současné vládní politiky

Nechci se pouštět do polemiky o smyslu-nesmyslu tohohle kanálu, ale s pouhým : "Musíme šetřit, nejsou peníze" si dlouho nevystačíme. Dupnout na brzdu umí každej blbec.

0/0
24.1.2011 8:03





Najdete na iDNES.cz