Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejsou bezdomovci, ale na úřadě „bydlí“ kvůli sociálním dávkám

Trvalé bydliště na radnici má na Vysočině stále více lidí. V celém kraji považuje úřad za "dobrou" adresu přes tři a půl tisíce lidí v pěti okresních městech. V roce 2006 si přitom bydliště na "radnici" vyřídilo pouhých 226 lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TarasBulba

Hrozí jim exekuce ...

Copak na radnici nemůže přijít exekutor a začít polepovat, zabavovat ?

0/0
21.1.2011 6:57

hrcprcsalala

Re: Hrozí jim exekuce ...

Ne. Protože na úřadě není žádný byt ani jiné místo, o němž se exekutor může důvodně domnívat, že tam má dlužník umístěny své věci.

0/0
21.1.2011 11:15

hrcprcsalala

Teoretici

Milí teoretici, já sám jsem si několikrát nahlásil trvalý pobyt na základě předložení prosté nájemní smlouvy. Nikdy s tím nebyl žádný problém, i když byla smlouva třeba jen na rok. Můžete, prosím, předložit nějakou opačnou zkušenost? Ne odkaz na to, že někdo někdy někde něco napsal nebo slyšel, ale vlastní zkušenost, kdy vám bylo odepřeno zapsání trvalého pobytu pouze na základě nájemní smlouvy?

0/0
20.1.2011 16:44

václaf 666

To nic není...

Na radnici byl několik roků evidován Ing.J.V.,který byl stíhán pro dluhy za několik mil.,ale žil si spokojeně ve vlastním domě s bazénem za cca 10 mil.a vlastnil v té době ještě další nemovitosti...i po upozornění,že má novou,ale utajenou adresu,soud posílal tvrdošíjně předvolání na radnici,protož jim bylo lenošno podívat se na katastr nemovitostí;-ORv

0/0
20.1.2011 16:24

hrcprcsalala

Re: To nic není...

Nebylo jim lenošno. Soud posílá tam, kam mu ukládá zákon. A to je adresa trvalého pobytu. Buď rád. Protože pokud by mu doručili někam k bazénu, bylo by to vadné doručení s účinky jako by nebylo. A dal by se na tom klidně shodit celý rozsudek.

0/0
20.1.2011 16:33

Hodně prolhaní novináři

Chyba v systému, nic víc.

Jen by mě zajímalo, když někdo papírově bydlí na obecním úřadě, jetli třeba nemůže exekutor zabavit majetek onoho úřadu? Pokud to není v zákoně ošetřeno, stálo by to za pokus. ;-D

0/0
20.1.2011 15:00

f-sport

Lidi dělají to, k čemu je zákony nutí

a byli by hloupí chovat se jinak. Zaměstnání dalších úředníků na kontroly vše zase jenom prodraží. Pro tento stát by bylo levnější poslat úplně každému 3000Kč na osobu bez ohledu na vše. A propustit těch více než 100.000 úředníků, kteří se kolem sociálních systému točí ...

0/0
20.1.2011 14:24

Hroznej_puberťák

Re: Lidi dělají to, k čemu je zákony nutí

Jenže to by pak musel těm úředníkům platit podporu, voni by nikam nezmizeli...

0/0
20.1.2011 14:27

Zblabunka

Podobné věci jsou prý často zneužívány

i v Německu, kde ale úředníci dělají namátkové kontroly v bytech dotyčných lidí a zjišťují zda náhodou dotyčný "bezdomovec" nebydlí tam, kde bydlel dříve.

Nevím úplně přesně jak je to ošetřeno právně, ale je to nějakým způsobem vystavěné na principu - "Chceš od nás dostávat sociální dávky? - Musíš spolupracovat! Pokud spolupracovat nebudeš, zastavujeme ti dávky.". - takže pokud by ti rodiče od města či státu nedostávali žádné sociální dávky, tak by úředníky do svého bytu vpustit nemuseli (to nemusí ani když dávky dostávají, ale úředníci jim pak jejich výplatu zastaví) a úředníci by neměli žádnou možnost zkontrolovat zda jejich syn v daném bytě přebývá či nikoliv. Snad jedině, že by si najali soukromého detektiva, který za zaznamenal provoz v dotyčném bytě.:-P

0/0
20.1.2011 11:56

Mitchell

Re: Podobné věci jsou prý často zneužívány

Problém je v tom, že dávky nedostávají rodiče, ale syn. A syn nikoho do bytu rodičů pustit nemůže, když tam oficiálně nebydlí.

0/0
20.1.2011 16:42

josefbad

davky

Kvuli davkam se nema rozlisovat podle toho kde clovek bydli, ale podle toho, s kym tvori spolecnou domacnost.

0/0
20.1.2011 10:29

Yarda.

Vzhledem k dalším zákonům v našem právním státu

třeba tady:

http://www.novinky.cz/finance/222478-exekutori-zabavuji-majetek-i-lidem-u-nichz-dluznik-jen-bydli.html

bych to nahlášení trvalého pobytu na ouřadě docela chápal.

Co tomu řeknou ouředníci, pokud jim kancelář vybílí exekutor;-D

0/0
20.1.2011 10:15

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Vzhledem k dalším zákonům v našem právním státu

úřad nikdo nevybílí, proto tam mají tihle specialisti hlášený trvalý pobyt a proto pak dochází k tomu, na co odkazuje tebou referovaný článek...

0/0
20.1.2011 11:13

Picolik

To je tak

když se místo zákona udělá paskvil...

0/0
20.1.2011 8:54

Equus

Já sice bydlím s manželkou v bytě,

ale nikde se nám nedaří sehnat nájem, kde nám majitel dovolí přihlásit se k trvalému pobytu. Tohle je velká svízel mladých lidí. Končíme tak taky na radnicích nebo u rodičů.

0/0
20.1.2011 8:41

Expectant

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Nepotřebuješ souhlas majitele, stačí platná nájemní smlouva. Majitel bytu si v nájemní smlouvě sice může psát, ženájemník si nemůže zřídit trvalý pobyt, ale to úřady nezajímá a zapíšou nájemníka k trvalému pobytu.

0/0
20.1.2011 8:46

Picolik

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Což pak bude asi bráno jako porušení nájemní smlouvy a povede to k výpovědi z nájmu...

0/0
20.1.2011 8:56

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Výpověď z nájmu z toho důvodu je protizákonná.

0/0
20.1.2011 9:20

coldage

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Ano, nepotřebuje svolení majitele, jenže úřad pak majitele informuje o počtu nově nahlášených osob a pokud s ním nejsou nájemníci na trvalém pobytu domluveni, čeká je vyhazov.

0/0
20.1.2011 8:57

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Ne, nečeká je vyhazov. A pokud ano, je to vyhazov protizákonný. Navíc úřad vlastníka o počtu nově nahlášených osob neinformuje, takovou informaci podá pouze na základě žádosti vlastníka.

0/0
20.1.2011 9:26

Stíhací bombardér Karel 6

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

platná nájemní smlouva a souhlas majitele nemovitosti...

0/0
20.1.2011 9:15

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Nevykládej nesmysly, prosím. Souhlas majitele nemovitosti třeba není, plně postačí platná nájemní smlouva.

0/0
20.1.2011 9:21

barbu do

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

... a jak se pozná platná nájemní smlouva?

0/0
20.1.2011 9:57

Sir Humphrey Appleby

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

přesně - nijak.  Taková smlouva není nikde hlášená na úřadě, takže papír co jim přineseš nemají jak ověřit. osobní údaje majitele jsou dostupné na cuzk, takže si takovejch smluv můžeš vyrobit třeba padesát.

0/0
20.1.2011 9:59

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Však oni si ho taky nijak neověřují. Vyrobit si můžeš opravdu cokoliv, klidně peníze, občanku, řidičák.... Ale je to pak třeba trestný čin. To má být argument?!

0/0
20.1.2011 16:32

Sir Humphrey Appleby

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

nesmysl, majitel musí souhlasit

0/0
20.1.2011 9:16

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Ne, nemusí souhlasit.

0/0
20.1.2011 9:21

Sir Humphrey Appleby

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

to je velice podivné - zrovna nedávno jsme vyřizovali nové trvalé bydliště pro babičku s dědou kteří se přestěhovali k mým rodičům a otec jako vlastník nemovitosti s nimi musel na úřad - a dokonce i vybaven výpisem z katastru že je skutečně vlastník - že by špatně informované úřednice?   Nájemní smlouvu si vyrobím za 10minut prakticky jakoukoli, úřednice nemá nejmenší možnost ověřit že je skutečná. A majitele té dané nemovistosti si dohledám za 5min na cuzk, včetně jeho osobních údajů..... takže požadovat pouze nájemní smlouvu je nesmysl na entou (i když by se nedivil kdyby ten zákon byl tak mizerný)

0/0
20.1.2011 9:35

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Ježišikriste..... A proč s nima ten otec musel? No protože eměli nájemní smlouvu. Kdyby měli s otcem nájemní smlouvu, nikam by otec nemusel. Nájemní smlouvu si klidně můžeš vyrobit, ale pak je to podvod. Zbytek "argumentů" už opravdu nehodlám komentovat, je to jak do dubu. Teoretici jedni.... Rv

0/0
20.1.2011 16:37

josefbad

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

prostudujte si prosim napriklad toto:

http://www.finance.cz/zpravy/finance/24859-jak-zmenit-trvale-bydliste-za-10-minut-/

Souhlas MUSI byt

0/0
20.1.2011 10:32

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

A vy si prostudujte důvěryhodný zdroj, nejlépe zákon. A nebo si to alespoň v praxi zkuste. Souhlas prostě a jednoduše NEMUSÍ být, máte to marné. Rv

0/0
20.1.2011 16:35

Hroznej_puberťák

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

No vidíš, náš majitel by s tím neměl problém, dokonce nám to i nabízel, ale my to zrovna nepotřebujem...

0/0
20.1.2011 9:11

Sir Humphrey Appleby

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

to je fakt - taky jsme ještě neviděl někoho kdo pronajímá byt (obvykle to jsou sml. na dobu určtiou jednoho roku a posléze prodlužované) kdo by souhlasil s tím že nájemník si tam zřídí trvalé bydliště. Nikdy nemůže vědět kde všude nájemník naseká dluhy, pak se odstěhuje, ale k vám budou ještě X let chodit exekutoři. Dříve tuším byl problém i v tom, že pokud tam měl náj. trv. pobyt a pronájem skončil, musel mu majitel shánět náhradní bydlení, ale nevím jestli to stále platí... Sám jsem ve všech nájemních smlouvách měl výslovně uvedené, že si tam trvalý pobyt nahlásit nemohu, takže jsem jej měl stále u rodičů

0/0
20.1.2011 9:19

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Do nahlášení trvalého bydliště nemá vlastník nemovitosti co kecat. Je úplně jedno, jestli s tím souhlasí nebo ne. Trvalé bydliště zapíší na úřadě na základě předložení nájemní smlouvy, a to i na dobu určitou. Takže, prosím, nevykláděj nesmysly. Do nájemní smlouvy si to vlastníci píšou pro takové neinformované hejhuly jako jseš ty. Právní význam takového ujednání v nájemní smlouvě je nula nula nic. Tečka, nemá smysl o tom dále debatovat, stačí si přečíst zákon a nebo si to v praxi aspoň vyzkoušet. RvRvRv

0/0
20.1.2011 9:25

Sir Humphrey Appleby

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

evidentně špatný zákon - kdo bude mít v bytě trvalé bydliště by měo být na majiteli - mě se zapsat do bytu nájmeník trvale, hned při první příležitosti odstupuji od smlouvy (bez důvodu, prostě neprodloužm o další rok, to mi nikdo zakázat nemůže, případně si na něj najdu nějké porušení smlouvy a ukončím ji ještě dříve) + okamžitě zasílám na úřad žádost o zrušení trv. bydliště.

0/0
20.1.2011 9:31

Lavra

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

R^ Souhlas, bohužel špatné zákony jsou gro našeho právního řádu.

0/0
20.1.2011 9:45

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Což není tento případ, tento zákon je dobrý. Jen někteří to nechápou, ale to už se holt stává.

0/0
20.1.2011 16:40

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Evidentně dobrý zákon. Mám-li nájemní smlouvu na byt, tak tam bydlím, tedy tam mám trvalé bydliště a toto mé trvalé bydliště by mělo být v evidenci. Nevím, proč by v takovém případě mělo být v evidenci mé staré nekatuální bydliště u rodičů. Vlatsníkovi do toho nic není, pronajímá-li vlastník byt, pak je samozřejmým obsahem toho nájmu, že tam bude nájemce bydlet, tedy tam mít trvalé bydliště a tedy ho bude mít zapsáno v evidenci. Jasné jak facka. Že si to ve zdejším právním bezvědomí někdo (řeba vy) vykládá jinak, je zcela irelevantní a směšné.

0/0
20.1.2011 16:39

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

§ 10 odst. 6 zákona o evidenci obyvatel: "Při ohlášení změny místa trvalého pobytu podle odstavce 5 je občan povinen ... doložit vlastnictví bytu nebo domu, nebo doložit oprávněnost užívání bytu, anebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu."

Je-li nájemní smlouvou doložena oprávněnost užívání byty, není třeba žádného souhlasu. I případného výslovnému nesouhlasu vlastníka nepřikládá zákon žádný význam. I pokud by majitel následně (protiprávně) nájemníka za trest vyhodil, bude mít sakra problém údaj o trvalém pobytu zrušit.  Musí totiž prokázat, že nájem zanikl (což při protiprávnosti případné výpovědi dokáže jen sotva) a že dotyčný už byt neužívá.

0/0
20.1.2011 9:30

Sir Humphrey Appleby

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

pěkná prasárna, to vymyslel nějakej Křeček, ne? :D

0/0
20.1.2011 9:37

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Jaká prasárna? Úplně přirozená, správná a spravedlivá věc

0/0
20.1.2011 16:40

Lavra

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Ten zákon je mimořádně špatný, pokud majitel bytu musí komplikovaně dokazovat, že už tam někdo nebydlí, aby mu zrušili trvalý pobyt, tak je to špatně. Je to podobné, jako kdybych někomu za úplatu půjčil na rok auto a po jeho uplynutí bych musel dokazovat, že už jej nepoužívá, aby mu zaniklo právo ho používat. Absurdní.

0/0
20.1.2011 9:42

Lavra

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Místo druhého používat má být: mít napsané na sebe

0/0
20.1.2011 9:44

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Ten zákon je dobrý. Zbytek tvého příspěvku nekomentuji, je to absurdní irelevantní blábol.

0/0
20.1.2011 16:41

hrcprcsalala

Re: Já sice bydlím s manželkou v bytě,

Á propos. Jistě víš, že trvalý pobyt nezakládá žádné právo k bytu. A dokonce se ani neeviduje, ve kterém z bytů v daném domě ten trvalý pobyt je přihlášen. Má tedy vlastník bytu nějaký relevantní důvod řešit, kdo v jeho bytu zůstal přihlášený?

0/0
20.1.2011 16:47





Najdete na iDNES.cz