Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mějte „matroš“ pod kontrolou, pomůže i jóga, radí kuřákům marihuany příručka

V Česku je čím dál víc lidí, kteří vyhledali pomoc terapeuta při problémech s marihuanou. Odborníci sledují podobný vývoj i v dalších zemích. Nyní mají čeští lékaři poprvé v rukou příručku zacílenou přímo na kuřáky konopí. Napsali ji odborníci z Austrálie, kteří v ní radí, jak žít bez "matroše".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Drsná důchodkyně z Prahy

Demagogie přispívajících do diskuze

Je to neuvěřitelné,jak naivní jste.

Záleží jaké konopí máte na mysli. Jetli přírodní  nebo vietnamci usmažené koncentrovantrované odrůdy pěstované pod umělým osvětlením.

to samé je třeba u téměř neškodné koky a kokainu.

0/0
19.1.2011 12:59

H8USuckers Reloaded

Re: Demagogie přispívajících do diskuze

kokain je silnější kafe. nebezpečné jsou sračky kterými to ziskuchtiví dealeři "ředí".

0/0
19.1.2011 13:07

alien.cz

Re: Demagogie přispívajících do diskuze

Blábol, mezi kokou a kokainem leží světelná leta, samo žvýkání koky závislost nenavozuje. Zde je na místě srovnání např. jako mezi pivem 10kou a pivem 12kou., co se týče konopí z "venku" a "zpodlampy".

0/0
19.1.2011 13:07

deméter

jasne, joga pomuze,

ale neni lepsi si zahulit a pak si dat jogu? hulim cca jednou za 2 dny, vecer ke knizce,filmu,nebo jen tak, kdyz je po praci stres (psychicky narocna prace), nevidim duvod proc nehulit.

0/0
19.1.2011 12:46

certik_bertik

Re: jasne, joga pomuze,

dneska je psychicky náročná práce i popelář

0/0
19.1.2011 13:11

koutlosh

I káva se může zvrhnout ;)

http://www.youtube.com/watch?v=rnrlkBr1Igo

http://www.youtube.com/watch?v=rnrlkBr1Igo

0/0
19.1.2011 12:06

petis__

...

Já jsem trávu vyzkoušel poprvé v 15 letech. Na střední jsem hulil poměrně dost 1.-3. ročník. Řekl bych že v těch 3 letech jsem byl poměrně dost závislý na trávě. Pak se mi stalo něco, díky čemu jsem si dal rok pauzu, takže jsem si během 4. ročníku ani jednou nepotáhl! Což dokazuje jak lehké je přestat. Potom jsem zase začal kouřit trávu. Teď mám 23 let. Od posledního podzimu (sklizně) jsem měl asi 10 (?) dnů kdy jsem trávu nekouřil. Takže hulím v podstatě každý den tím stylem, že si večer dám práska před nějakým filmem ať se mi lépe spí, protože se pak doopravdy lépe spí:) !  Když jsem od rána 7 hodin do půl 4 v práci tak nemám absolutně potřebu se zhulit a nijak mi to nechybí. V práci jsou semnou spokojeni, mám čistý trestní rejstřík a plných 12 bodů na řidičáku. Moje společenská nebezpečnost = 0. Cigarety nekouřím (vyléčený kuřák), alkohol jenom pivo nebo víno a s trávou to nekombinuju nikdy, protože to nedělá dobrotu. No, holt jsem typická smažka :-D

0/0
19.1.2011 11:43

petis__

Re: ...

…tímhle jsem chtěl dokázat že se dá žít „normální“ pohodový život když kouřite trávu ;-)

0/0
19.1.2011 11:43

spydy

dalsi demagogie naroda...

Na travce nevznika zavislost fyzicka, ale psychicka tim padem kdo s tim nedokaze prestat ma problem sam se sebou a ne s travou. Za dalsi neni jen jedna trava ale dva druhy sativa a indica ktere se deli na jednotilive rostliny a odrudy nekdy i kombinovane. Koureni Sativy - zpusobuje pouze "high/zhulenost" v hlave je to energeticky a uvolnujici pocit spojeny s uvolnenim od stresu a nekterych bolesti. Dobre pro koureni behem dne. Naopak Koureni Indicy - zpusobuje telesnou zhulenost, neboli uvolnenost a odbourava bolesti svalu napr. pri menstruacnich potizich ci pretrenovani. A je to nejlepsi volba pro klidny vecer u TV nebo hudby s naslednym skvelym spankem. U hybridu se tyto efekty vetsinou prolinaji. Doporucuji marihuanu pestovanou venku na slunku s pouze prirodnimy hnojivy vsechny ty shity co se pestujou pod lampou a maj v sobe tolik chemie ze je to spis jako kourit vyfukovy plyny a cloveka to po jednom prdu posle na cestu okolo vesmiru neni to co pravy "hulic" chce v marihuane.

0/0
19.1.2011 10:47

spydy

Re: dalsi demagogie naroda...

To chcou jen tripovy smazky co nevedi o trave zhola nic a chcou jen

stav. Ja sam uz nehulim par mesicu protoze na vaporizer nemam a behem

zimy to podporuje vznik chripky. Ale na jare a lete si umotam.

Mimochodem pracuju, platim dane a tenhle policejni stat s podplacenyma

mediama me zacina vazne ;-O Jelikoz Trava neni jen huleni ale hlavne nejlepsi lana, tkaniny, masti a krmeni pro zvirata a ryby. O tom ale nikdy na idesu nic nepsali. Skoda ze pro obleceni z travy (ktere je antibakterialni a chrani proti UV zarenim) musi clovek do zahranici.

0/0
19.1.2011 10:51

Drsná důchodkyně z Prahy

Re: dalsi demagogie naroda...

Většině lidí je úplně ukradené,jeslti je to závislost psychická nebo fyzická, je to závislost. A jak znám lid,co užívají marihuanu, je to na nich vidět,normální prostě nejsou.

0/0
19.1.2011 11:21

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Predpokladam, ze tedy podle vas nejsou normalni ani lide uzivajici alkohol a cigarety. Pokud je to tak, nemam s tim problem. ;-)

0/0
19.1.2011 11:26

spydy

Re: dalsi demagogie naroda...

abych se lip vyjadril, na trave je stejna zavislost jako na kafi. A ty lidi o kterych se zminujete je jen vyjimka potvrzujici pravidlo. Ve vetsine pripadu zhulenyho cloveka co to "umi" nedokazete rozeznat od normalniho slusneho cloveka dokud by pred Vas neprisel a nefoukl by vam to do obliceje :D.

0/0
19.1.2011 11:28

fanfan_celofan

Re: dalsi demagogie naroda...

Kdyz si das par piv jednou za tyden, jsi uplne OK. Ale lidi co to nezvladaji poznas dost casto na prvni pohled. Otazka je, v cem je tedy problem? Ze by se drogy delily na dobre a spatne podle toho, jestli se z nich odvadeji dane? Marihuana neni o nic horsi nez alkohol - bohuzel vetsina lidi ma na huleni extremne vyhraneny nazor - jak vyhulenci tak fasouni na strane druhe a oba tabory jsou proste mimo...

0/0
19.1.2011 11:37

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Naprosty souhlas.

0/0
19.1.2011 11:38

spydy

Re: dalsi demagogie naroda...

abych se lip vyjadril, na trave je stejna zavislost jako na kafi. A ty lidi o kterych se zminujete je jen vyjimka potvrzujici pravidlo. Ve vetsine pripadu zhulenyho cloveka co to "umi" nedokazete rozeznat od normalniho slusneho cloveka dokud by pred Vas neprisel a nefoukl by vam to do obliceje :D.

0/0
19.1.2011 11:52

ab1536

Re: dalsi demagogie naroda...

jo, mne ta trava uplne kouka...co kouka...roste z oci...;-D

0/0
19.1.2011 13:21

Alijenka78

Re: dalsi demagogie naroda...

Přesně tak .. a díky takovým smažkám pak přijdou lidé, kteří cannabis opravdu potřebují kvůli Parkinsonovi nebo Crohnovi nebo artritidě o jedinou funkční možnost léčby .. :( No nicméně - berme to objektivně .. kolik lidí vyhledává terapeuta kvůli závislosti na alkoholu? Pokud budou naši zákonodárci "normální" se zdravým selským rozumem, tak upraví zákon o drogách tak, že cannabis bude legální (je to bylina jako kterákoliv jiná) a jen zdůrazní, že pokud způsobí takový "hulič" nějaký incident pod jejím vlivem (což nikdy nebylo spolehlivě prokázáno, že to bylo skutečně pod vlivem cannabis), tak za to ponese patřičné důsledky, jako kdyby to způsobil pod vlivem alkoholu apod. .. Prosím za sebe a za ostatní, aby naši zákonodárci mysleli především na lidi, kteří cannabis opravdu potřebují ke své léčbě a dali jim tu svobodnou možnost .. jednou mohou být v jejich situaci a díky tomu, že se teď báli dát lidem do rukou "zodpovědnost za své činy", mohou toho v budoucnu patřičně litovat ..

0/0
19.1.2011 11:48

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Jsem pro to, aby jak marihuana tak i ostatni zakazane latky byly postaveny na uroven alkoholu a cigaret. I kdyz vim, ze v teto spolecnosti (nejenom u nas) je to naprosto nerealizovatelne.

0/0
19.1.2011 11:52

T+A

Re: dalsi demagogie naroda...

K docílení této myšlenky je potřeba jí prosadit v zákoně bez předsudků tzn.musí být politická vůle (ta tu chybí) a dostatečně velká základna voličů kteří by se nebáli veřejně vystoupit, obhajovat jí a k tomu potřebný zákon zvolit.EU[>-]

0/0
19.1.2011 12:18

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Ti tu take nejsou a pravdepodobne ani nikdy nebudou.

0/0
19.1.2011 12:26

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Jsem pro to, aby jak marihuana tak i ostatni zakazane latky byly postaveny na uroven alkoholu a cigaret. I kdyz vim, ze v teto spolecnosti (nejenom u nas) je to naprosto nerealizovatelne.

0/0
19.1.2011 12:02

Toho_bohda_nebude

Re: dalsi demagogie naroda...

Jaká demagogie? Na marihuaně vziká jak psychická, tak fyzická závislost a je prokazatelně vyšší, než třeba u LSD. Žádná zelená apologetika nezmění nic na faktu, že to droga prostě je a měla by být pod kontrolou.

0/0
19.1.2011 12:23

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Stejne jako alkohol a cigarety? ;-)

0/0
19.1.2011 12:25

Toho_bohda_nebude

Re: dalsi demagogie naroda...

A to vy huliči fakt nemáte jinej argument než alkohol a cigarety? Schovávání se za jiné drogy pro mě opravdu není důvod k legalizaci.

0/0
19.1.2011 12:35

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Dobre pokud je to jedno, proc neni marihuana postavena na stejnou uroven jako alkohol a cigarety? Nebo naopak alkohol a cigarety zakazany a jejich uzivani kriminalizovano?

0/0
19.1.2011 12:40

Atheist10

Re: dalsi demagogie naroda...

Mimo to pak nechapu, proc tedy marihuana legalizovana neni. V cem je tak spatna?

0/0
19.1.2011 12:41

ab1536

Re: dalsi demagogie naroda...

nemam fyzickou zavislost. THC pomahalo pri nemoci, psychickou taky nemam...pokud ovsem povazujete za zavislost to, ze si clovek rekne, kruci, bych si dal...a ono neni co ;-D, tak pak jsem urcite zavislakem.

0/0
19.1.2011 13:22

Ahasver

Re: dalsi demagogie naroda...

Můžete prosím nějak popsat chemický mechanismus vzniku fyzické závislosti na libovolném kanabinoidu? Pokud tomu dostatečně nerozumíte - což je zjevné - stačí odkaz na podporu Vašich tvrzení.

To srovnání s LSD klidně přihoďte taky :-)

0/0
19.1.2011 12:43

koutlosh

Re: dalsi demagogie naroda...

Fyzická nevzniká, nevím, proč se s tím furt operuje.

0/0
19.1.2011 13:17

certik_bertik

znám

lidi co v tom jedou dlouho, nikomu to nic nedělá nemá s tím problémy apod. Všichni s tím začnou mít po čase dost problémy, nejhorší je že je sami nevnímají. Nejlíp někdo kdo se sjede marihuanou a pak sedne za volant takoví jsou jedlí

0/0
19.1.2011 10:30

Atheist10

Re: znám

Takovi jsou uplne stejni jako ti vasi, co si daji par piv a sednou za volant. ;-)

0/0
19.1.2011 10:33

certik_bertik

Re: znám

tak ten si většinou dá pozor, protože by ho policajti hned vyhmátli

0/0
19.1.2011 10:37

Atheist10

Re: znám

To je opravdu argument do diskuse jak noha ;-D Takze jestli tomu dobre rozumim, vam vadi lidi, kdyz huli i kdyz neridi, ale nevadi vam ozrali za volantem, protoze ti si prece davaji "vetsi pozor"? ;-D

0/0
19.1.2011 10:42

certik_bertik

Re: znám

tak od těch co pijou a kouří tak nějak člověk ví co může očekávat. Ale co se zrodí v hlavě smažce to radši ani nechci domyslet

0/0
19.1.2011 10:47

Atheist10

Re: znám

Jak jste schopen rozeznat co se deje v hlave opilci a co, jak nepresne nazyvate, smazce? Pokud ma nekdo psychicke problemy a "leci" si je marihuanou, myslite, ze na alkoholu by vypadal lepe? A videl jste nekdy opravdu v zivote cloveka bez cigarety se silnymi abstinencnimi priznaky, jak vypada a jak se chova?

0/0
19.1.2011 10:55

fanfan_celofan

Re: znám

papouskujes slova bez toho, aby jsi alespon vzdalene chapal vyznam. Smazka je clovek, co si na lzicce smazi dobrotky, vime? Neschopnost vytvorit si na neco vlastni kriticky nazor a hykani s vetsinou je asi pohodlnejsi nez myslet samostatne.

0/0
19.1.2011 11:40

T+A

Re: znám

myslím, že by bylo pro vás dobré domyslet každou myšlenku či názor neboť bez tohoto kroku při interpretaci dochází k hrubým chybám v úsudku.Mimochodem hájit tímto způsobem jako vy (alkohol, tabák a srovnávání s jinými drogami) bez mnou výše uvedeného kroku je jeden z příznaků závislosti(na alkoholu a tabáku) což vás při nejmenším řadí do skupiny lidí ohrožených závislostí na drogách (bez ohledu na to je-li to tabák, alkohol či heroin).Myslete na to než začnete dělat ukvapené závěry.Děkuji.[>-]

0/0
19.1.2011 12:03

certik_bertik

Re: znám

ne tak to jste se spletl, nekouřím vůbec a víno si dávám jen občas

0/0
19.1.2011 12:56

thelucky1

Re: znám

Něco jiného je hulič začátečník, co si dá prda a pak se baví, jak blinkr bliká v rytmu songu co mu zrovna hraje. A něco jiného je člověk, co prostě umí fungovat po brku a má už tuhle fázi objevování každodenních maličkostí za sebou.

Když si dám brko, tak řídím stejně bezpečně jako bez něj. THC nehecuje k machrování nebo agresivitě za volantem. A pokud vezu někoho, kdo o brku před řízením neví, nemá to ze způsobu mé jízdy šanci poznat.

0/0
19.1.2011 10:46

Atheist10

Re: znám

S THC za volantem nesouhlasim stejne jako s alkoholem za volantem. Znam spoustu lidi, kteri sednou s jednim a vice pivy za volant se stejnymi argumenty jako mate vy :-/

0/0
19.1.2011 10:48

Ahasver

Re: znám

Máte s těmi lidmi za volantem po pár pivech problém jen tady doma, nebo třeba i v Británii, Itálii, Německu..?

0/0
19.1.2011 10:54

Atheist10

Re: znám

Ano, i v Britanii, Nemecku, Italii a dalsich statech, kde je nejake minimalni mnozstvi alkoholu povoleno. Proste nesouhlasim s jakoukoliv drogou za volantem.

0/0
19.1.2011 11:00

Ahasver

Re: znám

OK, díky za odpověď. Mám trochu jiný názor, ale takto ten Váš nemám problém respektovat.

0/0
19.1.2011 11:08

certik_bertik

Re: znám

děsí mě že tohle myslíš vážně. Pak se nemá v ČR na silnicích taková džungle

0/0
19.1.2011 10:49

thelucky1

Re: znám

Je to jednoduché. Pošli sem odkaz na nějaký webovský test IQ a já si mezitím zajdu dát brko a pak ti pošlu výsledek. Můžeš si porovnat moje číslo se svým a zjistit, jestli mám po brku v hlavě takový guláš, že nejsem schopen fungovat:)

0/0
19.1.2011 11:04

certik_bertik

Re: znám

dej si co chceš, mě to nezajímá. IQ testy nejsou o inteligenci, ale jak třídit obrázky

0/0
19.1.2011 11:14

acpu

Re: znám

Pokud nejste schopen rozeznat, že vás droga nějakým způsobem ovlivňuje, proč ji teda berete? Jste si jistý že vám nezpomalí reakční dobu třeba jen o půl vteřiny?

0/0
19.1.2011 11:11

thelucky1

Re: znám

Vím, jak ovlivňuje thc moje řízení. Kdybych to měl popsat na škále nebezpečnosti, přirovnal bych to ke stavu, kdy je člověk unavený, lehce nevyspalý a navíc se mu honí hlavou nějaký velký problém, nebo je naopak bezstarostný a čumí po kočkách v sukni.

I řídit unavený je nebezpečné. Stejně jako řidič po požití thc má ospalý řidič pomalejší reakce. Přesto je to legální a je na řidiči, jestli má všech pět pohromadě, opravdu se soustředí a když je to fakt na hraně, tak zastaví a dá si kafe.

Takže já vím, že nejsem v ideální kondici. Ale soustředím se na jízdu mnohem více, než třeba telefonující kolegové řidiči. Abych se přiblížil maximální povolené rychlosti, musím jet po naprosto přehledné cestě, kterou dobře znám a nablízku nesmí být žádný další účastník provozu, který jeví známky nevypočitatelnosti.

Chápu postoj člověka, co se jednou v životě zhulil a neumí si představit, že by takhle řídil. Ale ta škála stavů po brku je široká a v její části můžu naprosto bez problémů řídit.

0/0
19.1.2011 12:44

thelucky1

Re: znám

Nikdy nepřekračuji rychlost, i na dálnici jezdím maximálně 130. Vždycky dávám na přechodu přednost a jedu tak, abych nemusel dupat na brzdu, kdyby mi tam někdo nerozhodný na poslední chvíli vletěl. Kolem parkujících aut jedu, jako kdyby za každým stálo tříleté děcko s balonem. Netroubím ani neřvu po řidičích, kteří se občas chovají jako hovada, protože to nic neřeší a byl by to zbytečný zdroj dopravní komplikace. Pouštím autoškoly a řidiče na stejné úrovni, kteří neumí vyjet z komplikované vedlejší. Dodržuju zip. A mám dvě nové autolékárničky:)

Takže doporučuji si zapracovat na předsudku nebo klišé, že KAŽDÝ kdo si dá před jízdou (třeba hodinu), je nebezpečí.

0/0
19.1.2011 13:01





Najdete na iDNES.cz