Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidič pomáhal sražené dívce, smetl je další vůz. V nemocnici zemřela

Na přechodu pro chodce v Rapoticích na Třebíčsku srazilo ráno auto čtrnáctiletou dívku. Řidič okamžitě zastavil a vydal se zraněné pomoci, do obou však narazilo další vozidlo. Záchranáři muže i dívku přepravili s vážnými zraněními do Brna, děvče však krátce po převozu zemřelo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

řidič srazil dítě,je to tragédie.ale pokud ho opustil pud sebezáchovy,je to o to tragičtější.vím,že jde o vteřiny,ale co je platnej pokus o pomoc,když sám při tom přišel málem o život...........hrůza..............

0/0
19.1.2011 21:28

martin_simek

UPRIMNOU SOUSTRAST !

;-(;-(;-(

0/0
18.1.2011 20:48

Karel Infeld Prácheňský, osobně

...

Tahle nehoda se musela stát - už druhý den je hustá mlha, viditelnost zrána tak 50 m, ale většina řidičů jezdí jak za jasného dne, nemluvě o tom, že se ve městě navíc zbytečně oslňují mlhovkami.

0/0
18.1.2011 19:54

MerlinMagic

Re: ...

Takže je mlha a řidiči zbytečně oslňují mlhovkami;-D

0/0
18.1.2011 20:00

medved.m

Žádná nehoda se NEMUSELA stát :-(

To, že někteří řidiči jezdí jak kdyby viděli na kilometr, a přitom nevidí na 50 metrů, podepisuju. Viz okolí Brna dnes večer (ale je to asi stejný leckde).

Nicméně "zbytečně oslňovat" mlhovkami lze jen tehdy, pokud je má nějakej trouba totálně rozštelované (přední) nebo zapnuté i při málo snížené viditelnosti (zadní). Obojí je na přeshubu Rv

0/0
18.1.2011 21:55

sámvelkýmao

Re: Žádná nehoda se NEMUSELA stát :-(

na přední fungujou zpětný zrcátka,na zadní dálkový světla.........

0/0
19.1.2011 21:26

stev

Pitomci.

Nechápu, jak někdo může jet přes přechod pro chodce jako prase. Co je v té autoškole učí?

0/0
18.1.2011 18:10

franta-t

Re: Pitomci.

Nevím, já dělal autoškolu před 11 rokama a asi to bylo na trochu jiné úrovni. Každopádně tito "řidiči" si neuvědomí, že chodci a potažmo ani cyklisti nejsou vázaní nějakou zkouškou z dopravních předpisů (narozdíl od nich), tak by měli aspoň trochu předpokládat, že ty předpisy chodci a cyklisti nebudou znát. Jejich nastudování je jejich (narozdíl od řidičů) čistě dobrovolná záležitost, jelikož na chůzi ani na kolo není potřeba řidičák a s ním spojené odborné ověření pravidel.

0/0
18.1.2011 19:11

MerlinMagic

Re: Pitomci.

Nikdo nemůže předpokládat, že se někdo bude chovat v rozporu se zákonem!!!

0/0
18.1.2011 19:51

MerlinMagic

Re: Pitomci.

Lépe řečeno, nemůže být trestán za to, že nepředpokládal chování v rozporu se zákonem.

0/0
18.1.2011 19:52

barbu do

Re: Pitomci.

... ano, proto bude řidič potrestán ...

0/0
18.1.2011 20:53

franta-t

Re: Pitomci.

protože má údajně předvídat :-)

0/0
18.1.2011 21:21

barbu do

Re: Pitomci.

... nikoli ...

... v zákoně má jasně a polopaticky popsáno, jakým způsobem se má blížit k přechodu ...

0/0
18.1.2011 22:21

franta-t

Re: Pitomci.

Pokud se o sražení chodce na přechodu na některém našich z portálů píše, tak za to může podle redaktorů vždycky řidič - v případě, že se tato nehoda stala opravdu na přechodu pro chodce s podmínkou, že chodec nešel na červenou. Vesnické přechody ale semaforama vybavené nejsou (max. osvětlené metalhalogenidovýma výbojkama), z čehož plyne, že u jakékoliv nehody, která se stane na přechodu, je automaticky viník řidič.

0/0
18.1.2011 23:24

kunta_kinte - konzument psu

Re: Pitomci.

Pro cyklisty pohybujici se po verejnych komunikacich bych nejake ridicaky zavedl ihned.

0/0
18.1.2011 20:56

franta-t

Re: Pitomci.

To by se ale musel nejdřív změnit zákon, a to v dohledné době rozhodně nehrozí, nehledě na to, že by ČR byla první stát, kdy by kolaři museli dělat zkoušky. Hodně lidí může argumentovat, že dost cyklistů ŘP má; ale i Ministerstvo dopravy na tuto otázku má odpověď: http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/archiv/2006/2006-1580.htm 

0/0
18.1.2011 21:11

TClovek

Re: Pitomci.

To je blbost, jsou to ucastnici silnicniho provozu a pokud budes chodit po prostredku a neco te srazi, tak jsi vinik nehody ty. Vymlouvat se na neznalost zakonu muzes, ale moc ti to nepomuze. Jinak souhlasim s tim, ze by mel ridic pocitat s tim, ze mu tam nekdo skocit proste muze.

0/0
18.1.2011 21:34

MerlinMagic

Re: Pitomci.

Co ty jsi za debžu? Ty jsi tam byl? Jak víš, že mu tam ta holčina nevběhla? Jak můžeš takto soudit?

0/0
18.1.2011 19:50

martin_simek

Re: Pitomci.

a oba dva i s tim pachatelem/zachrancem skocili a kolenou pod auto ty zensky, ze ;-O;-O;-O

0/0
18.1.2011 20:48

major_Terazky

Re: Pitomci.

Ty víš kolik jeli, ty víš jak to bylo, víš prd. Tak mlč.

0/0
19.1.2011 19:42

freak5

...

Vůbec se tomu nedivím. Lidi dnes mají při řízení zbraně hromadného ničení s názvem motorové vozidlo, vůbec na práci spoustu dalších, pro ně asi užitečnějších věcí, než je řádné se věnování jeho řízení. A pak brečí jak malý děcka, že oni vážně nechtěli a podobné kecy.:-/

0/0
18.1.2011 18:03

MerlinMagic

Re: ...

Hm, a co jako? Tak asi zakážeme auta?

0/0
18.1.2011 19:53

Karel Infeld Prácheňský, osobně

Re: ...

Ne, budeme za volantem přemýšlet, čumět dále než 5 metrů před kapotu, a ve městě budeme předpokládat, že se obzvláště v okolí přechodů vyskytují chodci, a přizpůsobíme tomu své chování zvýšenou obezřetností a připraveností okamžitě brzdit. Nic těžkého to není, jen je zapotřebí opustit mód "Já jedu, a vy se třeba poserte."

0/0
18.1.2011 19:58

MerlinMagic

Re: ...

Ale člověče, tyto nehody se prostě stávají. Je to smutné, ale je to tak. Stávají se všude na světě. Tomu se nedá zabránit. Zapomněl jsi také na chodce! Oni nemají žádné povinnosti?

0/0
18.1.2011 20:03

MerlinMagic

Re: ...

Já jdu, a vy se třeba poserte! Také se to dá takto brát, ne?!

0/0
18.1.2011 20:05

MerlinMagic

Re: ...

Jaký je rozdíl mezi chodcem a řidičem? Pokud jsem chodec, tak jsem bezmozek za kterého musí myslet někdo jiný (řidič), pokud nasednu do auta, stává se ze mne najednou superman s vidinou do budoucna a s povinností myslet za ostatní (chodce)...je to tak?

0/0
18.1.2011 20:11

loupeživý baron

Kristova noho!

Toto jsou tragédie, kterým se dá těžko vyhnout. Nevím, jak tomu bylo v tomto konkrétním případě, ale asi by prospělo zrušení přednosti chodců na přechodech, protože mnoho lidí se na přechodu vrhá hlava nehlava do vozovky.

Takže je to v důsledku kontraproduktivní opatření.

0/0
18.1.2011 16:46

stev

Re: Kristova noho!

Blbost. Těžko bude ta řidička vysvětlovat, že jí ta holka vběhla pod auto, když už ji mezitím pomáhal řidič z prvního vozu. prostě jela přes to místo jako každý den - jako prase.

0/0
18.1.2011 18:12

MerlinMagic

Re: Kristova noho!

Ty jsi tam byl? Já jen, že víš, že někdo jel jako prase.

0/0
18.1.2011 19:54

TClovek

Re: Kristova noho!

Pokud vidim, ze u prechodu stoji auto a kleci lidi na zemi, tak bych mel alespon davat  pozor. Mozna by se to nemuselo stat, kdyby mel prvni ridic reflexni vestu, tu by snad nikdo neprehlidl

0/0
18.1.2011 21:36

Juras

Re: Kristova noho!

Když srazíš člověka, tak si nejdřív oblíkneš vestu a potom se mu vrhneš na pomoc?

0/0
18.1.2011 22:56

ježo

Re: Kristova noho!

No o tom by ta vesta měla být.Jdeš-li zachraňovat,chraň v první řadě sám sebe.

0/0
18.1.2011 23:00

Juras

Re: Kristova noho!

Souhlas, ale v té situaci musí být každý dost mimo. Myslím, že nejmíň devět z deseti se nás vrhne ke zraněnému.

0/0
18.1.2011 23:21

Miroš Málek

Re: Kristova noho!

Obávám se, že typický obrázek je, že někdo leží na zemi a ostatní čučí.

0/0
19.1.2011 8:09

TClovek

Re: Kristova noho!

Jiste, a jeste zkontroluju, jestli nemam proslou lekarnicku. Doporucuje se taky premerit hloubku vzorku u pneumatik a pokud nekoho srazime v zime na letnich pneu, tak pro jistotu zaridit prezuti nez prijede policejni hlidka.

0/0
19.1.2011 20:33

Juras

Hrozný

Člověk za volantem je pořád jednou nohou v kriminálu. Tak lehce se to stane. I když za to může chodec (vrhl se tam nečekaně), vždycky je za srážku s chodcem vinen řidič. I kdyby na zemi za hrbkem ležel opilec, nečekaně do silnice spadl chodec se srdečním záchvatem - vždycky to je vina řidiče. Řidič musí s takovýmito skutečnostmi počítat. Jako řidiči mi není lehko u srdce, ale stát se to může každému. Chvilka nepozornosti, příp. nesundám nohu z plynu, protože za touhle zatáčkou nikdy nic není... Určitě to zná každý řidič...

Všichni co tak hrozně odsuzujete, přeju vám, aby se vám to nikdy nestalo a abyste zmoudřeli.

0/0
18.1.2011 16:38

loupeživý baron

Nesouhlasím

s tvým předpokladem, že je vždy za srážku s chodcem vinen řidič. Je to dle mého úplně zkratkovitý a nelogický soud.

Když se chodec nečekaně (třeba v opilosti nebo z důvodu své hlouposti apod.) vrhne pod jedoucí auto, těžko to dávat za vinu řidiči auta.

Každý je odpovědný za své jednání a v podobném případě by dokonce vzniklé škody měly být hrazeny chodcem.

0/0
18.1.2011 16:53

Juras

Re: Nesouhlasím

Pokud to chodec neudělal úmyslně, tak si myslím, že na to musí doplatit řidič. Chodec může být třeba blázen, nezodpovědný za své jednání. Nebo je nemocný a zkolabuje. Nebo je opilý a usnul na silnici zrovna za nepřehlednou zatáčkou.... Všechno to podle mě padá na vrub řidiče (a mám hrozně velké štěstí, že mě to za volantem nepotkalo)

0/0
18.1.2011 16:59

loupeživý baron

Re: Nesouhlasím

Tvou logiku nechápu. Ty tvrdíš, že nezbytným atributem viny je úmysl? Úmysl je měřítko, dle kterého se diferencuje až výše trestu.

0/0
18.1.2011 17:07

stev

Re: Nesouhlasím

Myslím, že řidička je absolutní tele a neumí předvídat, ale jela přes přechod, kde už jedno auto stálo. Měla u přechodu pro chodce předpokládat, že se tam něco děje. To musí ostatně u stojícího vozidla v obci předpokládat vždy, i kdyby tam žádný přechod nebyl.

0/0
18.1.2011 18:16

Juras

Re: Nesouhlasím

Možná jsem to napsal nejasně. Zkusím to líp naformulovat: bez ohledu na to, jestli má chodec vinu, řidič tu vinu při střetu s chodcem má téměř vždy. Ležící opilec (například) tu vinu má, ale řidič taky, protože jel někam, kam neviděl.

0/0
18.1.2011 22:53

Miroš Málek

Re: Nesouhlasím

Máte to trochu pomotané. Když se vrhnu před jedoucí auto, tak řidič nemá šanci srážce zabránit a na vině jsem já. Když budu ležet na silnici a někdo mě přejede, tak je to jeho vina.

0/0
19.1.2011 8:10

holkazpasova

Bohužel,

Češi jezdí strašně, šíleně agresivně, neohleduplně, na Moravě je to snad ještě horší. zlatý Německo

0/0
18.1.2011 15:05

MerlinMagic

Re: Bohužel,

Podle čeho tak usuzuješ?

0/0
18.1.2011 16:10

Ellowynn

Re: Bohužel,

jo a nejhorsi ze vseho uz nejsou trpaslici ale tydlety no, pirati!..

jen tak mimochodem, kolik koštuje takovej prispevek do diskuze?

0/0
18.1.2011 16:30

holkazpasova

Re: Bohužel,

podle toho jaký řidiče a v jakých oblastech potkávám na silnici. V česku se všechno moc zhoršilo a myslím, že to souvisí i se špatnými vztahy mezi lidmi v česku.

0/0
18.1.2011 20:57

skopinda

ach jo

;-(

0/0
18.1.2011 14:39

Adelinka1

To snad není možné

To je hrozné, nic jiného se na to nedá říct, jak se to jen může stát?Kam ty lidi koukají, a tím myslím i toho pána, který holčičku srazil. Denně se jako chodec setkávám s lidmi, před kterými musím z přechodu utéct, jinak by mě srazily, hlavně, že nemusejí dávat přednost protijedoucím.:-/

0/0
18.1.2011 14:30

blond.KK

Re: To snad není možné

no, ono je to těžký.. já jsem chodec, řidič i cyklista, takže ze svých všech pohledů vidím, že lidi se chovaj jako pitomci všude, vždycky je to o předvídavosti a dávce tolerance z obou (nebo spíš ze všech) stran..

0/0
18.1.2011 14:37

Grašar M.

Re: To snad není možné

R^

0/0
18.1.2011 14:39





Najdete na iDNES.cz