Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Malou maturitu si páťáci a deváťáci vyzkouší v říjnu. Testy vyplní on-line

Srovnávací zkoušky pro páťáky a deváťáky si v říjnu vyzkouší na stovce škol. V červnu 2012 by si je při generálce měly vyzkoušet už všechny školy. Na ostro by pak odstartovaly o rok později. Podmínkou ale je, aby školy byly vybavené počítači, protože ministr školství chce testovat on-line.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1hudba

K čemu? Kolik to zase bude stát?

Další stres pro žáky, učitele i rodiče.

0/0
14.1.2011 20:45

Nebo tak

Jak srovnávat?

"Jak chce například srovnávat naši školu, která je výběrová, a školu, kam chodí hodně sociálně znevýhodněných žáků. To je srovnávání nesrovnatelného, nebude to objektivní," míní Niznerová"

Paní ředitelko, domnívám se, že proto se právě má testovat v 5. a v 9. třídě. Myslím, že se tomu říká "přidaná hodnota". Pokud se v 5. třídě škola se sociálně znevýhodněnými žáky umístí na posledním místě a v 9. třídě , ejhle, o pár desítek příček výš, znamená to, že škola pracuje nadprůměrně dobře. Podobně pokud se mezi 5. a 9. třídou škola (klidně i výběrová) v žebříčku výrazně propadne, asi na ní nebude vše v pořádku.

0/0
14.1.2011 14:21

Peťulák2

Re: Jak srovnávat?

No spíš bych k tomu poznamenala, že sociální znevýhodnění automaticky neznamená, že jsou děti hloupější. A při uvedení výsledků lze jistě u školy uvést pozn. výběrová.

0/0
14.1.2011 15:01

Reeve

Re: Jak srovnávat?

Však také autor příspěvku nikde o inteligenci nepíše. Jen zcela logicky (a naprosto správně) předpokládá, že "sociálně znevýhodnění" žáci budou mít v testech horší výsledky.

Uvádět slovo "výběrová" u názvu školy je trochu nesmyslné. Za prvé proto, že žádná škola ve svém názvu slovo "výběrová" nemá. A za druhé proto, že spousta škol, které se honosí všelijakými "rozšířenými výukami" (jazyky a matematikou počínaje a kotrmelci konče) často žádné "výběrové" přijímačky nepořádá a hlavně prakticky vždy má kromě "výběrových" tříd (s rozšířenou výukou toho či onoho) i standardní třídy s "obyčejným" vzdělávacím programem.

0/0
14.1.2011 20:20

ralfa

Re: Jak srovnávat?

Vaše úvaha je čistě teoretická, ale vzdálená od praxe.Nebere totiž v potaz migraci žáků. Z 5. tříd odejdou nejlepší na víceletá gymnázia a během čtyř let přijdou  např. další sociálně znevýhodnění. Potom propad je zcela jistý.

0/0
14.1.2011 16:30

Reeve

Re: Jak srovnávat?

Odchod nejlepších žáků na víceletá gymnázia postihuje všechny školy, takže teoreticky u všech by mělo dojít ke stejnému zhoršení.

Ale máte pravdu, u některých ZŠ je odchod "elity" na víceletá gymnázia výraznější než u jiných. "Prodělají" na tom hlavně školy v těsné blízkosti gymnázií a školy (především jazykovky) s vyšším podílem studijně nadaných dětí.

Mimochodem, porovnávání škol podle výsledků v testech může teoreticky vést k tomu, že školy začnou nadaným žákům při přestupu na víceleté gymnázium klást překážky. Stačí, aby páťák - třídní premiant nešikovně hodil houbou - lup, a už má dvojku z chování, čímž má zpravidla definitivně zavřené dveře do primy. Zní to strašlivě, ale z pohledu základní školy je to "tržně" racionální způsob, jak si v následujících letech vylepšit výsledek v testech.

0/0
14.1.2011 20:43

Reeve

Re: Jak srovnávat?

Jenže naši skvělí reformátoři z MŠMT předpokládají, že první žebříčky budou publikovány mnohem dříve než za 5 let (po skutečném zjištění "přidané hodnoty"). Oni to určitě budou chtít stihnout ještě v tomto volebním období, ba dokonce předpokládají, že výsledky budou publikovány hned po prvním celostátním testování v roce 2012.

0/0
14.1.2011 20:13

EMS

Zkoušky

No to budou učitelé zírat, co za neznalosti jejich svěřenci mají.......

0/0
14.1.2011 14:11

Reeve

Re: Zkoušky

Učitelé to vědí VELMI dobře, vždyť to vidí každý den. Zírat budou rodiče (pokud se k výsledkům vůbec dostanou), veřejnost a především autoři školské reformy, kteří (bohužel úspěšně) prosazují "rozvoj osobnosti" na úkor tzv. "biflování". Výsledkem je generace sebevědomých leč nevzdělaných ignorantů. Nedělám si však iluze, že na tom sebevarovnější výsledky testování něco změní. Zavádění "nových pedagogických metod" se za poslední roky stalo tak výnosným kšeftem, že si mocné lobbystické skupiny už pohlídají, aby nebyly odstaveny od lizu.

0/0
14.1.2011 20:28

ralfa

Re: Zkoušky

R^:-)

0/0
14.1.2011 22:12

duhacenzor

Re: Zkoušky

Autoři školské reformy nebudou zírat, výroba sebevědomých nevzdělaných ignorantů je jejich cíl.

0/0
15.1.2011 15:51





Najdete na iDNES.cz