Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Su z Moravy, budou si před sčítáním lidu připomínat od Znojma po Ostravu

Politická uskupení Moravanů chtějí před březnovým sčítáním lidu pořádat veřejná shromáždění a rozdávat propisky a odznáčky s heslem: "Su z Moravy". Hodlají tak svým krajanům připomenout, že se mohou na formuláři Českého statistického úřadu přihlásit k moravské národnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Národnost: Moravská

Moravská národnost se bude vyplňovat hojně i v čechách

Vždyť Praha je největší moravské město! :-)

0/0
28.3.2011 18:11

markyz.Gero

ehmm

vždy jsem psal národnost valašská a hodlám v tom pokračovat

0/0
14.3.2011 9:05

Národnost: Moravská

Re: ehmm

nesmysl... Valach i Hanák je Moravan... Valašsko, Haná atp. jsou regiony Moravy ;-)

0/0
28.3.2011 18:09

zeleny.ropak

Trošku se pleteš redaktore.

Bude to od Aše až po  Květnou-Strání.;-D Kde by jste bez Moraváků byli? Čížci?

0/0
14.3.2011 8:26

zlomená lopata

Re: Trošku se pleteš redaktore.

Už jenom proto, že Morava dodává samé špičkové politiky. Například Kléma Gottwald, Grebeníček,Sobotka a.t.d.

0/0
14.3.2011 8:58

Martin_Happy

Divoký Východ

se zase projeví, ale třeba když se odtrhnou, tak konečně zjistí, co je platební karta ;-D

0/0
27.1.2011 20:51

ohněta

Re: Divoký Východ

A ty to víš cipísku?

0/0
27.1.2011 20:54

ohněta

nejsem moravan

já su valach

0/0
27.1.2011 20:27

Šerlok Homeless

Re: nejsem moravan

A já původně Hanák. Pak jsem bydlel na Valašsku a teď na Slovácku.

Říct o sobě, že jsem Moravan se zdráhám, protože z takového sebeoznačení nemusí být hned  patrné, zda vypovídám o své etnické, nebo politické příslušnosti.

0/0
2.2.2011 8:13

pingu1

Re: nejsem moravan

..valach ,je kastrovanej kun..;-) co je na tom obdivuhodnyho..8-o

0/0
13.2.2011 10:55

zeleny.ropak

Re: nejsem moravan

R^ Šak se  taky tak chová.

0/0
14.3.2011 8:20

Národnost: Moravská

Su Moravan

Valach a Hanák, co o sobě řeknou, že se nejsou Moravany, nemohou být ani Valachy, ani Hanáky - to jsou totiž regiony Moravy...

0/0
28.3.2011 18:09

Bohu mila

Moravskou iniciativu vítám

Téměř všechny státy v EU, až na výjimky, mají kolonku národnost ve sčítacích arších nejen  povinnou, ale uvádějí i národnosti nejčastěji uváděné v minulých sčítáních lidu. Národnosti, které se tam dříve vyskytovaly v nevýznamném procentu a kterou tedy nevyjmenovávají, zpravidla označují jako jiná (národnost). Proto iniciativu Moravanů vítám a vyplním i kolonku jazyk, která je povinná a napíšu tam jazyk moravský. Chápu ho jako jazyk, kterým mluvili mí rodiče, babičky, dědečkové a ostatní má rodina, která je celá z Moravy. Jinak bych chtěla těm Moravanům, kteří budou můj koment náhodou číst, ještě vzkázat. Nezlobte se na Český statistický úřad, formulář pro sčítání lidu schvalovala sněmovna. S pozdravem Moravu Moravanům a všem lidem dobré vůle, kteří na ní žijí !  

0/0
25.1.2011 14:23

Frzelka

proč ne?

Osobně sem sa k moravské národnosti hlásit nechtěl, ale teď si říkám, proč ne? V podstatě tu de o obnovu Moravy a s tím souhlasím, mně by dokonca nevadilo ani odtržení od Čech, kdyby Morava měla byt monarchií, protože přes všechny ty neduhy co monarchie má, je to hodnotnější zřízení než republika.

0/0
15.1.2011 16:48

Benito Juarez

Re: proč ne?

Já bych byl pro odtržení hlavně protože bych se konečně zbavil Klause.

0/0
24.1.2011 21:47

all_the_way

Re: proč ne?

Jakkoliv si myslím, že moravská národnost je uměle vytvořená chiméra (Morava na rozdíl od Čech není homogenní a Ostravák s Brňákem toho rozhodně nemá společného víc, než třeba s Pražákem), tak musím jednoznačně souhlasit s tou poznámkou o monarchii.

0/0
25.1.2011 14:20

Bouše

Slezané naštěstí žadné takové starosti nemají,

anžto jsou to vesměs bývalé Sudety a pokud jde o obyvatelstvo, je to samá naplavenina. :-)

0/0
15.1.2011 12:49

Šerlok Homeless

Re: Slezané naštěstí žadné takové starosti nemají,

Ty starosti mají hlavně někteří Brňáci.

0/0
2.2.2011 8:14

zlomená lopata

Já su z Moravy, tak su Sociální demograt!

a hlavně se mě líbí takové ten jako (to je sprostý) co stojí v Brně na rynku. Mě to připadá, že to je náš přeceda!

0/0
15.1.2011 10:21

Viktor N.

Re: Já su z Moravy, tak su Sociální demograt!

jako kdyby existoval nějaký zásadní rozdíl mezi ČSSD a levicovou ODS, pak by se člověk nad Vaším příspěvkem mohl i pousmát. Takhle nezbývá, než soucitně pokývat hlavou…

0/0
28.1.2011 8:56

Ojin

od Znojma?

Snad od Slavonic, ne?

0/0
15.1.2011 10:14

danny47

A proč se teda....

nedávno na stránkách tohoto serveru psalo o "Čechovi z Brna" ? 8-o 

;-D

0/0
14.1.2011 15:11

Šerlok Homeless

Re: A proč se teda....

Že by byli v Brně i nějací Češi. 8-o?

0/0
2.2.2011 8:16

Karla Mrackova

Já nésu

ani češka, ani moravačka, já su Hanačka.;-D

0/0
14.1.2011 10:00

Karla Mrackova

Re: Já nésu

a vládnout tu chcó brňáci.

0/0
14.1.2011 10:02

chrtil

Re: Já nésu

vládnót

0/0
14.1.2011 10:03

Skeptik Pavel

Re: Já nésu

Tož milí Hanáci, z Holomóca, neměli se vaši předkové vzdát Švédům a Olomouc mohla být v jiné situaci. To byla pochopitelně nadsázka. ;-D Mnozí lidé od Olomouce a z ní byli zprvu pro obnovu zemského zřízení ale jaksi se začalo demagogicky strašit brnocentrismem. Zlodějz Prahy rozdělil a panoval a  stejný zloděj poté začal křičet chyťte zloděje, když se na Moravě uspěa HSD SMS. Ta věc s hlavním městem Moravy je stará víc jak 300 let a začala se  záměrně zveličovat jako forma vražení klínu mezi moraváky, když se zjistilo, že obnova zemského zřízení měla u luidí na Moravě v 90. letech značnou podporu.  A že bylo Brno motorem hnutí? Proč by se mělo Brno ženýrovat? Bylo hlavním městem Moravy. Boj s pragocentrismem taky nebylo zrušit Prahu jako metropoli ale změnit,SYSTÉM.

0/0
14.1.2011 16:42

Skeptik Pavel

Re: Já nésu

Zajímavý poznatek jsem zaznamenal, jak často spousta lidí od Olomouce byla zprvu pro obnovu Moravy ale když zjistili, že Brno by bylo jaksi reálnější metropolí Moravy, začali vytahovat tu 300 let starou historii a začali couvat. Logika věci ovšem říká obnovit stav před rokem 1949,  a ne sevracet 300 let nazpět. Nehledě že do pol. 17. století měla Morava defacto dvě hlavní města, vedly se zemské desky jak v brně tak v Olomouci, zemské soudy taky, zemské sněmy se také zasedaly střídavě v Brně a vOlomouci. Přece by nebyl problém  aby třeba v Olomouci byla vláda a v Brně parlament. jenže v našem kocourkoě vždy zvítězí hloupé hašteření, demagogie. tenhle brněnsko - olomoucký spor, bytˇnebyl nikdyx tak výrazný, přesto  se stal nahrávkou na smeč a tak mám na Moravě necitlivě vymezené kraje.

0/0
14.1.2011 16:49

goatee

Re: Já nésu

R^R^

0/0
13.2.2011 10:19

Šerlok Homeless

Re: Já nésu

Karla Mráčková R^

0/0
2.2.2011 8:18

Trupman

Re: Já nésu

...jako poleno :-P

0/0
15.1.2011 2:11

soames

Re: Já nésu

Hanačka je Moravačka!

0/0
24.1.2011 21:16

all_the_way

Re: Já nésu

a Moravačka je Češka ;-D

0/0
25.1.2011 14:23

Šerlok Homeless

Re: Já nésu

R^;-D

0/0
2.2.2011 8:19

ministr zemětřesení

Aha.

No to je vidět, že to nejspíš psal chytrolín z české části České republiky. Ten nadpis, pokud by byl vyřčen opravdovým Moravanem, by v sobě neobsahoval jen "su", ale taky "Morave". Nikoli Moravy.

Alo to, čím se kdo cítí, je dáno především srdcem. Sám jsem narozen údajně v Čechách, i když obec se jmenuje Moravská .... Celý život žiju v Čechách, jako bydlím, ale do sčítacích archů píšu, od doby kdy je to možné, národnost moravská, neboť můj rod z Moravy pochází a i tam nadále je ve své většině. Vzdálenost mezi námi vyjádřená v kilometrech pro nás a naši soudržnost nic neznamená. K moravanství se hrdě hlásím a i nadále budu.

Osobně mám, byť, bohužel, z krátkých, návštěv mých blízkých na Moravě vždy pocit, že jsou tam o dost jiní lidé. Ve smyslu nejen kulturním, ale zejména charakteru a chování, stejně jako uvážlivosti v konání. Prostě je to moje krevní skupina.V

0/0
14.1.2011 8:21

Athos

Re: Aha.

ten nadpis, chápu-li to dobře, je citací hesla uvedeného na rozdávaných propagačních předmětech.

0/0
14.1.2011 8:45

all_the_way

Re: Aha.

Ono se na Moravě mluví jedním jediným nářečím češtiny? Já měl vždycky za to, že tam je to každý údolí jiná řeč. Netvrď mi tady, že ostravák bude říkat "já su z Morave", to by mu nešlo přes hubu. Na Moravě mají lidé trochu jiné mkulturní tradice, společnost je tradičnější a více srostlá s minulostí (což hodnotím jednoznačně pozitivně), ale naznačovat, že lidi jsou někde obecně charakternější, než jinde (jen proto že to tam nekriticky miluješ), to už zavání Hitlerem.

0/0
25.1.2011 14:29

GU.HU

Re: Aha.

no ale je vidět, že s tím moravanstvím máš trochu problém, jinak bys nemohl napsat takovou ptákovinu. "Z Morave" řekne tak maximálně Hanák nebo Horák z oblasti mezi Brnem a Břeclaví, což je dost malá část Moravy na to, že tam žije přes 4 mil. lidí, z nichž skoro všichni říkají "z Moravy".

To už spíš řekne Pražák, který protahuje koncovky "Hele, von je z Morave". Tak nepiš nesmysly a nedělej z Moraváků Hanáky.

0/0
27.1.2011 23:33

Šerlok Homeless

Re: Aha.

Co přesně rozumíš tím "Horákem z oblasti mezi Brnem a Břeclaví"? O které pohoří z této oblasti má konkrétně jít? ?8-o

0/0
2.2.2011 8:25

Ryp.

Při posledním sčítání v roce 2001 ...

... jsem chtěl, aby v kolonce národnost bylo napsáno rom.

Sčítací komisař mi řekl, že to nejde. Zeptal jsem se proč? Odpověděl jen "prostě to nejde". Tak jsem se zeptal, jak to je, když si rom nechá napsat českou národnost, a odpovědi mi bylo, že "to něco jiného".[>-]

Nač je potom kolonka NÁRODNOST ve sčítacím archu, když nemůžu být tím, kým se cítím.

Bohatě by stačilo A) čech B) cizinec C) nemtudum

0/0
14.1.2011 6:41

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Při posledním sčítání v roce 2001 ...

sčítací komisař není schopen odpovědět na všechny "záludné" dotazy. A jestli to nebude komisař chápat ani letos, tak mu odcituj: 

    "Národnost je pocit, kým se člověk cítí být, a neexistuje ve skutečnosti žádný oficiální seznam národností. Proto také ani u této otázky nemůžeme na rozdíl od mateřských jazyků žádné národnosti na výběr nabídnout," uvedl Kubala.

Kdybych chtěl být recesita, tak tam napíšu, že jsem Vogonské národnosti ;-)

0/0
14.1.2011 8:44

Šerlok Homeless

Re: Při posledním sčítání v roce 2001 ...

Sčítací komisař je něco jako komisař Cluseau:

http://www.youtube.com/watch?v=MLV5CTTBgTo

0/0
2.2.2011 8:32

Hodně prolhaní novináři

Komici.

;-D

0/0
14.1.2011 0:02

5hitbomb

..

Snad se najde aspon ten milion, kteri jeste nemaji od Cechu vymyte mozky a jsou aspon trosku hrdi na prislusnost k narodu, ktery zde zije bezmala 1300 let.V

0/0
13.1.2011 23:30

lolek77

Kdyby se raději našlo aspoň 5 milionů,

kteří by jim ten šmírácký pamflet nacpali do zadku i s propiskou. Všechny potřebné údaje mají ve všemožných databázích a zase budpu vyhazovat peníze za zbytečnosti.;-€

0/0
14.1.2011 0:11

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Kdyby se raději našlo aspoň 5 milionů,

http://cs.wikipedia.org/wiki/Pamflet

0/0
14.1.2011 8:46

soames

Re: ..

Bohužel hodně jich už má právě mozky vymyté a začínají používat i nespisovnou českou češtinu typu, maj, řek, s náma atd...... Jenom v tomto státě je možné, že se užívá v rozhlase, televizi, namlouvají se filmy řečí, kterou mluví jen určitá část republiky.  Spisovná čeština pro ně neplatí-rarita ČR.

0/0
24.1.2011 21:21

all_the_way

Re: ..

Naprosto souhlasím s tou spisovnou češtinou. Jsem toho názoru, že v televizi a rádiu by měli mluvit jenom lidé k tomuto účelů vzdělaní a schopní se plynule vyjadřovat spisovnou češtinou (která má být tím pověstným neutrálem ve všech krajích). Na nespisouvnou pražštinu v médiích jsem (jako rodilý a hrdý Pražák) úplně stejně alergický jako na ty moravské dialekty. Dialekty patří do lokálních médií, v oficiálním celostátním vysílání nejsem na nějaké "starej mladej", nebo naopak "mi zme bili" (schválně píšu jak to vyslovují) zvědav.

 Co se týče těch vymytých mozků, je otázka, kdo je vymytej. Jestli ten, kdo svoji krajovou a státní příslušnost umí rozlišit, nebo ten kdo se s obrozenecky hypertrofovaným patosem pokouší křísit národnost, která nikdy neexistovala, ať už k tomu má jakékoliv pohnutky (komplex méněcennosti vůči Praze, potřeba někoho nenávidět/vinit za současnou politickou mizérii=Čechy a Pražáky zváště, potřeba vůči někomu se vymezit ve své tápající sebeidentifikaci atd.)

0/0
25.1.2011 14:46

GU.HU

Re: ..

on je rozdíl potvořit skloňování ("starej mladej") nebo jen mít jiný přízvuk ("mi zme bili)

0/0
27.1.2011 23:40

Šerlok Homeless

Re: ..

Jsem toho názoru, že v televizi a rádiu by měli mluvit jenom lidé k tomuto účelů vzdělaní a schopní se plynule vyjadřovat spisovnou češtinou ...

/// No jo. Pokud se týče profesionálních redaktorů, moderátorů a vůbec všech, kteří se tím mluvením živí, tak souhlasím bez výhrad. Jenže aby tvůj takto formulovaný požadavek byl splněn, tak by do televize

- nesměli být zváni k interview cizinci

- každý host by nejprve musel být speciálně vycvičen předtím, než by mohl poskytnout rozhovor vtTV

- o oslovování respondentů na ulicích (a ve vesnicích) radši nemluvě.

0/0
2.2.2011 8:55





Najdete na iDNES.cz