Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hromadné výpovědi hraničí s vydíráním, míní kardiochirurg z Motola

Kardiochirurg z Fakultní nemocnice Motol Marek Šetina nesouhlasí s akcí Děkujeme, odcházíme. Podle něj má nevhodné načasování i formu. Nevidí nic špatného na tom, že mladí lékaři ventilují svoji nespokojenost. Ale současný stav a průměrný měsíční plat lékaře nevyžadují dramatické akce či hromadné výpovědi. Protestující lékaři navíc nedali ministrovi dost času na reformy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modrá straka kradačka

To už je jen brnkání na nervy, a kdo to vydrží déle.

I při všem tom bědování, si páni doktoři zvykli žít na vysoké úrovni (pravda i za cenu přesčasů a služeb na žurnálu). A řada z nich bydlí v nájmu, má nalízovaná auta, hypotéky na bydlení atd.,  Jistě mají i úspory, tak to nějakou dobu vydrží. Nyní jde již jen vedení těchto pravicových odborářů o to, jak z toho vycouvat  a neztratit tvář! Neboť některým jejich stoupencům to již začíná pomalu cvakat 10 dráth! Ono jich zase tolik ta místa v cizině zabukovaná nemá.

0/0
3.2.2011 19:03

Chip64

Doktoři všech zemí spojte se!

Všem vyděračům poradím: nevydírejte a ukažte, že si umíte vydělat jinde (v cizině, v soukromém sektoru, v jiném oboru), když Vás Vaše současná práce neuspokojuje.  Není potřeba schopnému člověku doprošovat se zvýšení mzdy!

Máme svobodu, hranice jsou otevřené, tak nač ty proletářské manýry?

Jaké byly platy lékařů, když jste začali studovat medicínu? Proč jste si tedy raději nezvolili perspektivnější obor? Mají snad ostatní obory mzdy na úrovni "západních zemí"?

Nashledanou, či raději sbohem...

0/0
3.2.2011 17:35

bakules

včerejší vystoupení pana Kubka

Najednou bojuje za nás všechny proti korupci/ponechám bez reakce že se na to neumí ani řádně připravit/ a chce nás zachránit a nechce peníze navíc jen ušetřené reformou.Není to ani tři měsíce  co plédoval za zrušení stavby 3km dálnice -to prý na zvýšení platů stačí.O korupci ani slovo.Heger od záčatku nabízí peníze ušetřené reformou a nikdo na to nereagoval.Ted když zbývá 45 dnů do odchodu tak to pan Kubek objevil:-)

0/0
17.1.2011 16:48

Květoslava

za poctivou práci...

Nebo tohle, to je ještě lepší!!!

http://www.youtube.com/watch?v=O9-V2MUFv6k

Vážení, doktor je nejpracovitější člen společnosti. Když se přestane šprtat, zbyde mu spousta času na to,  aby se rekvalifikoval na cokoliv. A to do pondělka.

0/0
17.1.2011 15:15

bakules

Re: za poctivou práci...

no,tak to prosím udělejte a přestaňte vydírat.Váš odchod evidentně nevadí ani  vládě ani občanům tak proč ten čurbes okolo toho.

0/0
17.1.2011 16:27

Květoslava

doktoři do toho!

Přečtěte si tohle: http://tomasskala.blog.idnes.cz/c/172504/Lekar-je-otrok-ktery-prisahal-poslusnost.html      

0/0
17.1.2011 14:46

koocheek

Chteji Rakouske penize

tak az neco budou potrebovat doktori, navrhuju prodavat jim vse za rakouske ceny....At si teda pripadaji jako u sousedu...., tim myslim hlavne sluzby, plyn, elektrina atd...

0/0
17.1.2011 11:34

Cartonas Galben

Re: Chteji Rakouske penize

Proc ne? Kdyz cele dny hoblujou v praci, tak tech energii doma moc nespotrebujou..;-D

0/0
17.1.2011 11:58

Cartman

Typické

Krásně vypadá hlasování na "pravicovém" serveru - 27 tisíc proti doktorům, 7 tisíc stojí za doktory. Je pěkně vidět, jak si čtenáři idnes vykládají svou pravicovost tak, že převezmou názory, které říká Kalousek.

Takový člověk odsuzuje zaměstnance, který si řekne o vyšší plat a pokud ho nedostane, tak si jde hledat lepší místo. A zároveň schvaluje kroky jako je nařizování zdravotním pojišťovnám, aby nerozšiřovaly své smluvní sítě (a tedy znemožnění soukromého podnikání), nebo dokonce vyhlašování výjimečných stavů (a tím násilné nahnání lidí do práce).

A typickým paradoxem je, že člověk s takto krajně levicovými názory se bez mrknutí oka troufne označit za pravičáka ;-D

0/0
16.1.2011 11:25

bakules

Re: Typické

nečetl jsem zde že by Vás někdo odsuzoval za to že chcete vyšší plat nebo že podáte výpověd a půjdete za lepším. To je naprosto v pořádku.Co ale není v pořádku je

zbabělé houfování za účelem vydírání /tim vlastně říkáte že se vám vlastě moc nechce odejít/

Když si nikdo z Vašich výhrůžek nesedl na zadek.Tak přišlo vyhrožování pacientům a bezbřehé oceňovaní se sama sebe jako to nejlepčí,nejchytřejší.......dokonce se tady někdo z Vás pasoval na ¨¨vážený stav¨¨Vím, že v celkovém počtu lékařů je tato skupinka bezpáteřních vyděračů zanedbatelná nicméně to vrhá špatné světlo na celý stav.

0/0
17.1.2011 16:41

moim

Neschváluji způsob, jakým vydírají...

..na stranu druhou by bylo dobré nenechat se masírovat medii, kteří říkají zlomek pravdy... :-/

0/0
15.1.2011 10:05

Eliska_let

krize a Ludvík

Zábavé, jak pořád všichni píšou "v době globální finanční krize"... přitom soukromé firmy už mají v aprosté většině po krizi, ekonomika se zvedá, krize je za námi. Je to ale výborný argument pro ty, co nechtějí nic měnit a nedej bože upravit systém tak, aby od koryt chytráků část peněz tekla těm, kteří léčí.

A taky by pan doktor neměl psát o tom, že plat lékařů je dostatečný. To je lež a lhát se nemá :-) když už chce nějak vyjádřit, že doktoři přece na výplatnici kolem 20 tis mívají, tak co by ještě chtěli, tak ať píše pravdu - že průměrné DVA měsíční platy lékaře jsou dostatečné. Protože to, co si vydělají navíc, mají jen díky službám - - někdo jen 2-3, někdo zase cca 5 až 8 (24 hodinových) měsíčně...

A taky bych se nedivila, kdybyste za tenhle článek dostal od pana ředitele Ludvíka nějaký příjemný bonus - nebo aspoň razítko kytičky do deníčku, že jste byl hodný chlapec...;-)

0/0
15.1.2011 8:42

minutos007

Re: krize a Ludvík

Dámo, jak mají po krizi se jděte podívat na úřady práce...

Připadá mi trochu neslušné, v době, kdy většina lidí v této zemi šla s platy dolu, nekteří o zaměstnání přišli úplně, vydírat tyto lidí zdvojnásobením svého platu, pod pohrůžkou smrti. Pokud se jim jejich platy nelíbí, mohou to řešit jako většina ostatních lidí- najdou si lép placené místo....

0/0
15.1.2011 8:47

Eliska_let

Re: krize a Ludvík

já teda kolem úřadu práce občas chodím, a vidím tam už několik let pořád ten stejný typ lidí...

0/0
15.1.2011 14:09

gormit

Re: krize a Ludvík

minuto:

Připadá mi trochu neslušné, v době, kdy většina lidí v této zemi šla s platy dolu, nekteří o zaměstnání přišli úplně, aby ministerstvo a poslanci nechali stoupnout ceny léků o 7% jen proto, že se vykašlali na prodloužení Janotovy vyhlášky.

0/0
15.1.2011 19:50

Cartman

Re: krize a Ludvík

Vždyť přesně tak to přece řeší, nelíbí se jim plat, tak dali výpovědi a jdou si hledat nové místo! Doktoři nikoho nedrží pod krkem a nevyhrožují mu smrtí, tak se ti to jen jeví z novinových článků...

0/0
16.1.2011 11:17

Mirnix

§89 odst. 17) trestního zákona

Konkrétně se to jmenuje zločinné spolčení za účelem vydírání. ;-)

0/0
14.1.2011 13:23

_m-

Hraničí????????

Heslo - NÁŠ EXODUS, VÁŠ EXITUS - je vydírání jak vyšité,navíc se jedná o vyhrůžku a šíření poplašné zprávy!!!!!!! EUEUEU

0/0
14.1.2011 10:23

kam!kaze_cze

Děkujeme, odcházíme........

Není za co,vypadněte................!!

0/0
14.1.2011 9:51

ajik07

odbory a politika

Já teda nevím, ale už mě trochu nebaví poslouchat ty řeči doktorských odborářů o veřejném mínění zmanipulovaném podplacenými médii,  případně chytrému napověz... a ohánějící se občanskou společností (pouze citace odborářského předáka z dnešního on-line rozhovoru na ihned). Kdo z občanů nesouhlasí je v podstatě zmanipulovaná prostinká ovečka a když si dovolí nesouhlasit doktor, byť jen třeba s formou protestu, tak je buď zbabělec nebo prospěchář. Myslíte, že třeba taky napadlo někoho z těch děkujích doktorů, že byli někam také vmanipulováni oni? Třeba takové rušení nemocnic. Kdyby něco takového někdo navrhl před rokem, tak by se asi, alespoň co se veřejného mínění týče, se zlou potázal a dneska? Jasně až dojde na lámání chleba, tak to asi tak veselé nebude. Nicméně vypadá to, že touto akcí otevřeli prostor pro změny, ale asi jiné než zamýšleli. Tak nevím, neudělalo někde doktorské PR chybu?

0/0
13.1.2011 21:39

gormit

Re: odbory a politika

Milý ajik07, byli jsme do této situace vmanipulovaní svými zaměstnavateli. Nechceme sloužit celé víkendy bez přestávky, dívat se na svojí výplatnici, kde je napsaná výplata menší než má uklízečka u nás v baráku. Pořád poslouchat, jak není na výplaty a přitom se dívat, jak je na zbytečné přístroje, nové baráky, atd.

0/0
15.1.2011 19:55

MUDrPhD

dodatek

Az dosud jsem byl spise pasivnim ctenarem a nepovazoval jsem za ucelne sve nazory ventilovat na podobnych forech, ale clanek pana primare jiz nelze neokometovat. Pokud si vybral jako srovnani prave USA? Zemi s nejnespravedlivejsim a nejmene efektivnim zdravotnim na svete. Zemi, kde prave byt lekarem je neco jako zlaty gral a vsupenka k neomezenym pujckam kdekoli?

Nejprve bych rad uvedl nekoli veci na pravou miru:

0/0
13.1.2011 20:53

jurgen

Re: dodatek

?

0/0
13.1.2011 21:10

kam!kaze_cze

Re: dodatek

MUDrPhD toho opravdu uvedl hodně na pravou míru ;-D;-D;-D Takoví ať raději odejdou.Normálně jsem dostal strach,že bych se mohl někdy dostat MUDrPhD dostat do rukou.8-o

0/0
14.1.2011 9:50

penizek

akce D-O a platy lékařů

Dobrý den,

trochu z obavami  sleduji názory některých lékařů, kteří se vyjadřují nelichotivě k akci D-O. Jistě se shodneme, že forma je opravdu velmi nátlaková, ale také asi budou všichni souhlasit s tím, pokud bychom své názory jen prezentovali formou prohlášení o nespokojenosti či jednodenní stávkou  nebo jinými  nenátlakovými akcemi, tak se s námi nikdo nebude bavit. Jsem rok před atestací a s 5 službami mimo víkend mám 26 tisíc,- ! ať mi kolega z Motola řekne,kde všude berou mladší kolegové nebo i ti krátce po atestaci 50 tisíc?!Jestli jen na vybraných pracovištích jako je Motol, tak je podle kolegy vše v pořádku,ale jsou lékaři na menších nemocnicich, kteří si takového luxusu dopřát nemohou. Ať se na mě kolega nezlobí, pokud bere informaci o platech lékařů z průměru, který je presentován v médiích jako " bernou minci", měl by velice rychle spadnout na zem.děkuji za pochopení

0/0
13.1.2011 12:46

rebereb

Re: akce D-O a platy lékařů

R^

0/0
13.1.2011 13:31

jurgen

Re: akce D-O a platy lékařů

vas pred-atestacni plat se jevi jako v poradku - mozna by to chtelo uvest pocet sluzeb do souladu s pravidly (Eu nebo zakonikem prace..)

-problem je, ze po atestaci dostanete pridano "celych" 2500CZK nebo tak neco k zakladnimu platu - mozna x2 (na osobnim ohodnoceni - nebo jak se ty pripaltky jmenuji) - a to je ten problem ......:-P

0/0
13.1.2011 14:16

gormit

Re: akce D-O a platy lékařů

5 služeb = 80 hodin, tj. 1,5 úvazku

z toho plyne, že má 16700 za normální pracovní dobu.

To je v pořádku?

Přistoupím-li na Vás názor, tak jen za 6 let vysoké školy ten člověk oproti středoškolákům, kteří vydělávali, nakumuloval ztrátu 6x 12x 16700 = 1 202 400,- korun.

0/0
15.1.2011 20:00

cqd.cqd

Re: akce D-O a platy lékařů

OK, tak odejděte - třeba do USA...  Mimochodem - proč jste neodešel za lepším už dřív..?

0/0
13.1.2011 20:28

lion62

Re: akce D-O a platy lékařů

Trochu S!! obavami sleduji, že by mne mohl za čas léčit někdo, kdo nezvládl pravopis rodného jazyka. Ale těch 26 tisíc je opravdu bída, to souhlasím ...

0/0
13.1.2011 20:29

Sekanice

Re: akce D-O a platy lékařů

Moje výplata je např. závislá na tom, jak úspěšná je firma mého zaměstnavatele a na tom, kolik jsem mu schopná svou prací přinést do firmy já.... Pokud by firma, kde pracuji neměla dost peněz, tak se můžu třeba po a víc nedostanu, protože nebude z čeho brát. Pak můžu odejít, nebo zůstat dle svého uvážení, ale rozhodně s tím nemůžu nikde operovat, že chci víc peněz, když není kde brát... Proč si lékaři myslí, že u nich by to mělo být jinak? Zaměstnavatel nemá prachy, tudíž není kde brát a není možné přidat...

0/0
13.1.2011 21:29

tirak36

Re: akce D-O a platy lékařů

Nechci se nikoho zastavat,ale vubec se mi nelibi,jakym zpusobem jsou manipulativne odsuzovani vsichni,kteri s D-O souhlasi.Jen se divim,proc media tuto hysterii jeste rozdmychavaji,misto toho,aby naprosto nestranne a poctive zverejnila uplne cely seznam pozadavku,ktere vedou lekare k tomuto nestandartnimu postupu.Proc delate z lekaru nenasytne demony,kdyz zlodej a demon celeho problemu sedi na ministerstvu zdravotnictvi-jmenuje se zlodej a zneuzivac postaveni a druhy demon sedi v cele vsech zkorumouvanych a zlodejskych zdravotnich pojistoven.To oni kradou z penez na zdravotni peci a platy lekaru a ted by je pres sve zkorumpovane pravniky jeste chteli nechat zavirat?Fuj,stydim se,ze jsem se narodil jako Cech.Na tu zkorumpovanou verbez ve vedeni vsech instituci tohoto Kocourkova fakt neplati nic jineho,nez samopal!!!!!!!!!!!

0/0
13.1.2011 23:04

vsetin

Počet lékařů

Jak se mění počty lékařů v nemocnicích

Rok                    1989         1995        2000          2005          2009

Počet lékařů

                           10 860      14 368     15 443       17 325     18 853

 Zdroj: Ústav zdravotnických informací a..

0/0
13.1.2011 11:39

rame pane

Re: Počet lékařů

;-DR^R^

0/0
13.1.2011 13:36

Vikiš

Re: Počet lékařů

Jestli je ta statistika přesná, tak se Nečasovi a Hegerovi  moc nedivím, že si nepouští do boxerek.

Hůř jsou na tom pacienti , hlavně ti skutečně vážně nemocní. Těm šou DO rozhodně neprospěla již teď, ale to si páni doktoři snad uvědomili už tehdy, když do té akce vstupovali. Dost lidí téhle akci nejen nefandí........   

0/0
13.1.2011 18:57

gormit

Re: Počet lékařů

Ono je to tak, že se trochu začal dodržovat zákoník práce a někteří doktoři mají i 3 smlouvy, aby mohli v práci být tolik hodin.

0/0
15.1.2011 20:01

Cartonas Galben

Re: Počet lékařů

Jenom idiot by chtel vratit zpatky zdravotnictvi z roku 89, vcerne poctu doktoru..;-D;-D

0/0
17.1.2011 11:57

kuttna

Měsíční příjem 50 tisíc měsičně?

Ale co ti, co neberou úplatky?

0/0
13.1.2011 11:38

saldo

Proč by mladí čeští lékaři

měli být přijímáni s otevřenou náručí? Leda že by přenášeli spisy z oddělení na oddělení za minimální peníze. Jistě, výjimky jsou, ale jak už sám termín naznačuje, není jich mnoho.

0/0
13.1.2011 11:21

saldo

Vyskytují se zde různé názory

na platy mladých lékařů v USA. Chtělo by to ale také uvést, kolik vynaloží na celé studium medici tam a kolik u nás. Extrémně vysoké platy starších a zkušených plynou i z té relace. navíc USA čekají ve zdravotnictví reformy, které určitě povedou ke snižování platů špiček, podobně jako tomu bylo u bankéřů na Wall Streetu a jinde. I ten pravicový stát pozvolna přichází na to, že superpravicovým poměrům je nutné postavit jisté meze, jinak by se z krize jen tak brzy nevymotal, jestli vůbec. Kromě toho tam do špitálů i mimo ně stále přichází spousty mladých lékařů z východní Asie - Indové, Číňani, Pékistánci atd., a ať mi nikdo netvrdí, že jsou špatní odborníci, spíš je tomu naopak. Nedělejme si iluze o superšpičkové výchově mediků u nás, ve vyspělých státech jako je právě Indie, Pákistán nebo už i Čína, vyrůstají velmi zdatní odborníci.

0/0
13.1.2011 11:20

jurgen

Re: Vyskytují se zde různé názory

"supepravicovy" stat toho casu pod vedenim levicaka- ktery s odrenyai usima protlacil nepopularni reformu - za kterou to dastali demokrae ve volbach spocitat - takovej vyprask fakt hodnedlouho nezazili ... skoda jenom, ze neprisli i o senat,,,, to uz by ta reforma byla minulosti.....

0/0
13.1.2011 12:32

Lionel.r

Re: Vyskytují se zde různé názory

Myslím, že Američané, na rozdíl od Čechů, prozřeli rychle a okamžitě zareagovali.;-)R^

0/0
13.1.2011 13:36

Vikiš

Re: Vyskytují se zde různé názory

A to ve většině oborů. Těšme se.

0/0
13.1.2011 19:01

Honza_J

činnost vlády hraničí s vydíráním

0/0
13.1.2011 10:11

minutos007

Re: činnost vlády hraničí s vydíráním

Tak se shodněte... ;-D;-D Někteří říkají , že nečinnost vlády hraničí s vydíráním...

0/0
13.1.2011 10:14

rebereb

Pane Marku Šetino,

nejsem lékař, ani nepracuji ve zdravotnictví - to na úvod.

Nejprve jsem chtě vypisovat s čím s Vámi nesouhlasím, ale byl to vlastně celý článek. Nebudu Vás urážet myšlenkou na zviditelnění, event. postup nebo finanční odměna za Vaše názory v článku.

Pravděpodobně jste včera ráno přistál po 20ti letech v ČR, první, co Vás překvapilo bylo, že již nikde nevidíte hvězdy, srpy, kladiva.... Možná Vás i mrzí, že nemůžete ty lékaře zavřít, když už ne popravit!

Možná, že jste pouze past na dukáty.

0/0
13.1.2011 10:02

Bouše

Re: Pane Marku Šetino,

Hele, nelakuj nás. Ty jsi lékař jako poleno (a nejspíš i odborář).  Na názorech pana Šetiny není nic, co by byť jen zdaleka připomínalo hězdy, srpa a kladiva. :-/

0/0
13.1.2011 10:11

rebereb

Re: Pane Marku Šetino,

Tady máte odpověď:

Cituji pana Marka Šetinu: ".....Výpovědi, které hraničí až s nátlakem a vydíráním, hrozí destabilizací celého systému a diskreditují všechny lékaře.".

Cosi mi to připomíná, cosi, co jsem zažil. A znělo to stejně, takto: "My, pracovnice ČKD zásadně nesouhlasíme..., chování pana xxx poškozuje všechny slušné pracovníky." Nebo: "Družstevníci JZD Směr odsuzují...., poškodil všechny...., k našemu dopisu se přidávají i soudruzi ze sesterského podniku Vpřed!".

Tak, tak nějak. Každý pracovník doposud měl právo ukončit pracovní poměr. Neber jim jej, soudruhu Bouše!

0/0
13.1.2011 11:42

rebereb

Re: Pane Marku Šetino,

A dále! Nikdy jsem v žádných odborech nebyl! Ani za komoušů, ani dnes!

A lékař, žel, také nejsem.

0/0
13.1.2011 11:44

Vikiš

Re: Pane Marku Šetino,

Momentálně, pánbu zaplať.

0/0
13.1.2011 19:03





Najdete na iDNES.cz