Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdravotní sestry: Připadáme si jako rukojmí lékařů, bojíme se o práci

Zdravotní sestry z oddělení, kde dala výpověď většina lékařů, žijí v nejistotě. Stovkám sestřiček totiž vedení nemocnic ani po týdnech neřeklo, zda si mají hledat práci, nebo zda ještě mají nějakou naději, že v zaměstnání zůstanou. Ani ředitelé nemocnic totiž nevědí, zda lékaři výpovědi nestáhnou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Květoslava

proč se nepřidáte?

bez Vás milé sestřičky to klekne taky.

Kdybyste nevěděly kam, zkuste to tady :

http://finweb.ihned.cz/c1-49489580-firmy-hledaji-hvezdy-ale-ne-za-kazdou-cenu

Co Vás nutí pracovat téměř zadarmo a v takových podmínkách? Hodnota vaší práce je zcela nedoceněná.

0/0
17.1.2011 15:41

instruktorkaaerobic

sestry - lezou doktorovi do postele

a léči si komplexy na pacientech. Nevím, za co by měla většina sestrer dostat přidáno - za pití kávy a souložení v noci na lékařském pokoji? nebo za to, že jsou líné už převazovat a pacoši si to převazují sami? vystudovat zdrávku nebo udělat bakaláře v ošetřovatelství zvládne i jedinec s inteligentčním kvocientem 90, protože požadavky jsou ubohé. ale o to nejde, hlavní je lidskost, která sestrám dost chybí. přejímají povýšený a přezíravý postoj lékařů - nosí se po chodbě jako generálové! ubrat peníze sestrám - kromě pár výjiměk!jestli si sestry zaslouží více, tak at se chovají jako v Rakousku s úctou, vysvětlují atd. Pokud nesplní tato kritéria - mají mít plat prodavačky.

0/0
16.1.2011 12:25

hugo.tom

Re: sestry - lezou doktorovi do postele

vy jste teda znalec, moje žena má Bc z ošetřovatelství tak o tom dost vím. Za prvé teorie musela zvládnout pomalu jak na fakultě lékařství a přitom ještě sloužit povinné praxe zadarmo v nemocnici. Hlavně přes léto, takže z celého léta měla asi 14 dní prázdniny. Není to nic nejdnoduchého. Momentálně dělá většinu práce i za doktory, kteří si prijdou kdy se jim zachce a jen podepíši vypracované karty a zprávy od sester, protože tam musí být podepsaný doktor,  to že to většinou vypracovávají sestry nikdo neocení. Víte o práci sester kulové, tak příště nepište kraviny. Akorát se ztrapníte. Rv

0/0
18.1.2011 8:15

red5

Re: sestry - lezou doktorovi do postele

áááááááááá zase jeden z těch inteligentních pisálků co si myslí,že vystudovat zdrávku je strašně jednoduché,mám doma zdravotní sestru,takže vím o čem píšu,ty zřejmě nemáš ani IQ 50,protože bys takovou blbost ani nenapsal chudáku,takže k věci,všimnul sis někdy jak se chovají pacienti,asi ne,takže 70% se jich chová jako dobytek a ne jako pacienti,další věc je ta co tady srovnáváš sestry z Rakouska,oni nemusí dělat ani půlku práce co dělají sestry tady a ještě za to mají pětinásobek platu,když o tom nic nevíš,tak nic nepiš a to nemluvím o tom,že tam sestry nevytírají zadky jako tady,protože tady sestra dělá práci ošetřovatelky,půlku práce za doktory apod.takže když už píšeš o lidskosti,tak se podívej nejdřív sám na sebe moulo,vystuduj zdravotní školu,já se z radostí na tě přijedu podívat jak ti to půjde a jestli ne,tak se vrať zpátky na pracovní úřad,protože zřejmě máš s odřenýma ušima dodělanou pomocnou školu

0/0
30.1.2011 20:29

grandemi

Sestřičky

Vážené sestřičky a ostatní zdravotní personále, to se tak necítíte rukojmí skutečně jste stejně jako pacienti.

Pamatujte se hlavně ty lékaře kteří k tomuto vydírání nepropůjčili.

0/0
15.1.2011 8:20

pindlik

přidejte se taky

k děkujeme, odcházíme. Lepší ohodnocení si jistě zasloužíte. A jestli vláda nebude sebevražedná a nenechá to vyhnít do kolapsu nemocniční péče, musíte vyhrát.

Proč si nechat ... na hlavu i nadále? Je to jedna akce za narovnání poměrů ve zdravotnictví.

0/0
14.1.2011 21:16

marteenek

Ale notak

Jaképak rukojmí, vždyť sem přijde spousta jiných - např. ze Slovenska, takže se přece o práci bát nemusí. Heger pořád říká, že se nic neděje...R^

0/0
13.1.2011 18:54

Terdy

Sestry mohou děkovat svým odborům

LOK je chtěl do té akce vzít také....a věřte, že sestry mají stejný, ne li větší nárok na zvýšení peněz, než lékaři

0/0
13.1.2011 11:41

grandemi

Re: Sestry mohou děkovat svým odborům

R^ 

Souhlas. Sestřičkám a pomocnému zdrav. personálu bych to přál.

0/0
15.1.2011 8:43

GU.HU

nemůžou najít práci jinde?

a není prý sester nedostatek?

0/0
13.1.2011 10:02

kocy

Hegr jim udělá třídenní kurs a budou z nich doktorky.

0/0
12.1.2011 22:39

Petrolin3

Nerozumím tomu.

Když odejdou doktoři budou prý muset odejít také sestry,laboranti,kuchaři atd.To potom v samoobslužné nemocnici budou jenom pacienti,kněz na poslední pomazání a pohřební služba.Zrod novátorského hnutí.I po 1.březnu bude však pacientů zhruba stejně.Má li nemocnice zhruba stejně fungovat v normálním provozu, musí v ní být i z hruba stejně doktorů a ostatního personálu.Pípal ministr pořád řeší chod nemocnic v krizovém období několika týdnů.Krize snad jednou jednou skončí a  provoz nemocnice se dostane do normálu.Nemyslím,že v současné době zaměstnávají nemocnice mnoho nadbytečných sester a personálu.Proč se tedy obávat,že třeba 2. aprila jich budou potřebovat méně.

0/0
12.1.2011 22:34

ayahuasca

mno, obavy o praci maji logicky,

ale videno z venci bez emoci:

rozhodne lekarum nemaji co vycitat; jak jinak lekari mohou protestovat? Kryz pilot letadla bude stavkovat, tak ani steward nebude volan do prace do letadla, ktere nepoleti, kdyz by stavkoval soudce  a soudy se zavrely, tak ani ostatni urednice soudu v tu chvili nemaji do ceho pichnout.....to je proste tak

nedokazu si predstavit, jak jinak by lekari meli vyjadrit svoji leta trvajici ( 20 let!) nespokojenost s platy, aby to s kymkoliv z politiku skutecne pohnulo, aniz by se to kohokoliv dalsiho dotklo ( zdravotnich sester, pacientu, ale i farmaceutickych firem, jejichz leky se proste prestanou predepisovat, protoze nebude kdo by je predepsal, zastavi se predrazena zdravotni technika, ktera ale uz je stejne zaplacena a treba v ucetnictvi tvori dluh na strane nemocnice, zastavi se treba prestavba zdravotnickych oddeleni, cimz stavebni firmy prijdou o kontrakt....to je proste ''stavka'' = forma protestu...lekari cekaji, az nekdo neco zmeni, ne?   

0/0
12.1.2011 16:46

kremsa

To se týká i všech ostatních zaměstnanců zrušených nemocnic

Pokud se vinou odcházejících lékařů budou rušit nemocnice, pak přijdou o práci nejen sestřičky, ale také laborantky, uklízečky, kuchařky, řidiči, vrátní atd. Ti všichni budou asi ty odešlé lékaře velice milovat.

0/0
12.1.2011 16:46

ayahuasca

Re: To se týká i všech ostatních zaměstnanců zrušených nemocnic

  TAK TO PROSTE JE

presto

LEKARI MAJI PRAVO DAT VYPOVED, NEBO NE?

 a vlada, pokud nechce narovnat platove pomery a venovat se dalsim 12 pozadavkum lekaru, vlada at najde ihned kohokoliv na uvolnena mista, kdo soucasne podminky lekaru jeste je ochoten prijmout , jinak tato vlada ''usetri'' penez mnohem vice, nez se dalo cekat tim, ze se provoz zdravotnictvi proste zastavi , a ''usetrene'' penize muze pouzit v dalsich volbach na to, aby vysvetlila volicum, proc nic poradneho 20 let zadna vlada pro zdravotnictvi neudelala...

0/0
12.1.2011 16:50

kocy

Re: To se týká i všech ostatních zaměstnanců zrušených nemocnic

R^

0/0
12.1.2011 22:40

spokojený20

Ale

Ale vždyť to smrdí na sto honů PR akcí vlády. Heger se snaží, ale stejně prohraje.!!

0/0
12.1.2011 16:45

xxxiksiksiks

Hysterky

:-/

0/0
12.1.2011 16:17

fichifi

Re: Hysterky

8-o opatrně...8-o

0/0
12.1.2011 16:34

xxxiksiksiks

Re: Hysterky

Ne vsechny. Pokud vim, byla jim nabidnuta spoluprace. Odmitly. Umim si zive predstavit analyzu nekterych sester, ne vsech ;-) !!

0/0
12.1.2011 16:43

grandemi

Re: Hysterky

On lékař který zde má rodinu se stěhuje snadněji a dokáže rodině zajistit živobytí než sestřička nebo jiný zdravotnický personál.

0/0
15.1.2011 8:45

fichifi

Hmmmm

asi jak které sestřičky. Za mně a moje kolegyně tento článek nehovoří. Naopak, plno z nás akci lékařů podporují.R^

0/0
12.1.2011 15:53

xxxiksiksiks

Re: Hmmmm

R^

0/0
12.1.2011 16:18

ayahuasca

Re: Hmmmm

R^ jestli preju nekomu neco, tak ''vsem'' spravedlivou odmenu !

jsem si jisty, ze pokud dnes lekari vydrzi a docili toho, co pozaduji, ( jinymi slovy, najde li se poprve sila pohnout ''horou'' politicke nevule, vubec se zdravotnictvim zabyvat jinak nez jako byznysem, kterym protekaji penize farmaceutickym firmam , stavebnictvi, zdravotnicke technice atd, ale samotny zdravotnicky perzonal prichazi 20 let zkratka) , sestry hned po nich maji nemene plne pravo zacit zadat vice penez za svoji odbornou vycerpavajici praci , a pokud lekari dnesni situaci ustoji, jsem si jisty, ze i sestry v velmi brzke budoucnosti ( diky ne 1 ale 13 pozadavkum lekaru) budou mit mnohem snazsi cestu k tomu, aby i jejich platy odpovidaly skutecne zatezi a zodpovednosti jejich povolani

0/0
12.1.2011 16:57

tommybuu

najdi pět rozdílů :-)

http://www.dekujeme-odchazime.cz/uploads/tvare_kampane/engel_010.jpg

a

http://www.celysvet.cz/fotky/adolf-hitler_1.jpg

všiml si toho už někdo? :-P

0/0
12.1.2011 15:26

romsky aktivista

Re: najdi pět rozdílů :-)

sympataci :-P

0/0
12.1.2011 15:29

def.

13 důvodů exodu

viz: www.dekujeme-odchazime.cz/13_duvodu_exodu

1. ano i ne - investice byli v různých letech různé výše a navíc se rozjíždí soukromý sektor a centralizuje se péče. 2. ano, souhlas - problém je, že je potřeba změnit zákon a to nejde hned. 3. ano - měly by to řešit nové zákony o korupci a státních zakázkách. 4. viz bod 3 5. Vydírání - platy jsou z mého pohledu naprosto odpovídající. 6. ano a proto MZ systém vzdělávání mění. 7. individuální problém lékařů. 8. Sporné, nemocnice od nemocnice, ale v zásadě souhlas. 9. No a? 10. Lži. 11. ano, ale od toho jsou volby. 12. koho volíte toho tam máte - a hodně poslanců jsou lékaři. 13. Problém celého státu, který se jednou peticí fakt nedá řešit.

Dle mého úsudku, jediné co se dá řešit jsou ty finance a vzdělání o to taky lékařům jde. Ostatní důvody jsou zástupné.

0/0
12.1.2011 15:17

ScoutX

Re: 13 důvodů exodu

No nějak se mi to nezdá. pokud se za těch 20 let nic nezměnilo, to chtějí lékaři tvrdit, že v roce 89 brali stejný plat jako dnes? A to se ani trochu nestydí (i když vim že je to ptákovina)?

0/0
12.1.2011 15:26

def.

Re: 13 důvodů exodu

Přesný, zdravotnictví v 90tých letech a teď je rozdíl. Jak platy, tak vybavenost nemocnic. I péče je lepší. Vznikají nová specializovaná centra. Lékař si víc vydělá a dělá lepší práci. Ale evidentně to některým nestačí. Je to jen práce!!

0/0
12.1.2011 15:33

ayahuasca

Re: 13 důvodů exodu

;-D  dobre sis toho vsiml - hodne se zmenilo, doplnim - v roce 1989 rohlik stal 40 haleru, modry sacek mlika 2 Kcs, cerveny ( plnotucne) 3.10 Kcs.... ;-D 

0/0
12.1.2011 17:01

tynek

Kolaps nemocničního zdravotnictví

Často jsou tu lékaři zmiňované otázky typu " a kolik bude mrtvých, když to nevezmeme zpátky a neustoupíme? Ministr musí ustoupit - on za to může!".

Víte, já bych to zas tak moc nahlas neventiloval. U nás totiž žije docela dost lidí, kterým občas rupne v hlavě a zatmí před očima. A pokud by se stalo něco vážného v rodině u takového člověka, tak mu nejspíš těžko někdo vysvětlí, že za to může ministr a né ten doktor, který bydlí o tři baráky vedle a už nějaký měsíc místo práce v nemocnici polehává na zahradě v lehátku. Co pak může následovat?

Fakt to nemyslím jako útok a nějakou výhrůžku. Jenom to tady myslím ještě nezaznělo a psychopatovi stačí na utkvělou představu (a může být třeba naprosto nepravdivá) málo.

0/0
12.1.2011 15:15

tommybuu

Re: Kolaps nemocničního zdravotnictví

hlavně když psychopatův psychiatr bude už dávno v zahraničí :-)

0/0
12.1.2011 15:17

Jean-Luc Picard

přístup lékařů

Podle zkušeností raději v nemocnici podepíšu reverz na propuštění a budu se léčit doma a ambulantně. Chápu, že to nelze vždy, ale v nemocnici se mnou zacházejí jako s kusem materiálu co je třeba opracovat, nemám jméno a Božstvo se mnou nemluví osobně, ale za to přede mnou mluví neosobně a o všem.

Můj specialista se se mnou posadí, popíše a vysvětlí mi můj stav, vasvětlí změnu medikace, poradí, citlivě mi vyčte co nedělám dobře, poradí ...

Není to nemocnice, kde nad mou postelí slyším, subjekt má rozsáhlou blablabla, zhoršenou blabla, a komplikovanou předchozí brbrbr, pročež zvolíme medikaci směsí pučifučiblafu vhodně doplněnou brňfilandelupem? Potom k vám přijde sestřička a řekne, pan doktor předepsal nové prášky, protože se to komplikuje tím a tím a za pár hodin (dní) by to mělo zabrat. Na to ovšem Bůh v bílém nemá čas a chuť.

0/0
12.1.2011 15:07

José Alvarez is back

Re: přístup lékařů

a bude hůř;-D

0/0
12.1.2011 15:09

xxxiksiksiks

Re: přístup lékařů

Vedete divne reci

0/0
12.1.2011 16:19

ayahuasca

Re: přístup lékařů

hmm, Jean-Lucu, nejak mi v tvem prispevku neco chybi

hlavne by mne zajimalo srovnani ''platu'' tveho specialisty a ''platu'' tveho nemocnicnoho lekare za vykony, ktere tady uvadis, mas nejaky prehled, kdo kolik za co ???  jestli ne, tak pokud si kupujes listek do 2. vlakove tridy nebo low-cost airline tickets, anebo chodis-li na pivo do IV. cenove kategorie, neocekavej, ze se ti tam budou venovat jako v business class !  penize jsou jen a jen penize a 1 Kc u prijemneho specialisty je stejne kulata jako u nemocnicniho specialisty, ale treba se jich k jednomu kutali mnohem mene !!! 

0/0
12.1.2011 17:08

ayahuasca

Re: přístup lékařů

CILI

uplne nejlepsi by bylo, kdyby kazdy , kdo pouziva zdravotnictvi taky vedel, co co stoji a kolik kdo ma zaplatit za to ci ono ....

jestli nevis, kolik pojistovny zaplati za tvoje leceni v nemocnici ( a nadto, jak se takove '' hromadne'' platby pojistoven dale v nemocnici pouziji'') tak si radsi nestezuj, nebot asi ten lekar v nemocnici je placen jako kdyby umyval nadobi  ve IV. cenove  skupine...

0/0
12.1.2011 17:10

GU.HU

Re: přístup lékařů

no jasně, a každý, kdo se cítí špatně placen, to má právo dávat najevo zákazníkovi. Takže servírky v restauraci můžou být na zákazníky sprosté, pokladní v supermarketu je můžou šidit, řidič tramvaje se může občas vybourat...

0/0
13.1.2011 10:10

martin5.3

Dotaz

Byl zde odkaz na strányky, děkujeme-odcházíme, ale nikde jsem tam nenašel žádných 13 požadavků. nejbližší tam je 13 důvodů k odchodu.

Špatně hledám nebo doktoři netuší rozdíl mezi požadavkem a důvodem? Protože i na těch stránkách chtějí podpořit nějaké požadavky...

0/0
12.1.2011 15:04

mife93

Učitelé

To samé jako doktoři by měli udělat i učitelé.

0/0
12.1.2011 14:57

romsky aktivista

Re: Učitelé

i pomocni ucitele R^

0/0
12.1.2011 14:59

mazlikuzlik

Re: Učitelé

:-)

0/0
12.1.2011 14:59

martin5.3

Re: Učitelé

Myslím si, že nemusíme oslovovat celými tituly.;-D

0/0
12.1.2011 15:00

romsky aktivista

Re: Učitelé

jj ;-D

0/0
12.1.2011 15:01

mazlikuzlik

Re: Učitelé

Já už vidím, že takhle budeme odcházet a dávat výpovědi postupně všichni, až se to tady všechno sesype jako domeček z karet... ale každý bude mít senzační plat. To bude tak pěkné...

0/0
12.1.2011 15:01

José Alvarez is back

Re: Učitelé

a proč ne? pokud budou jednotní a vytrvají jako lékaři

0/0
12.1.2011 15:10

romsky aktivista

Re: Učitelé

jiste, to muze udelat kazdy. Otazkou je, kde se ty penize na platy vezmou?

0/0
12.1.2011 15:21

martin5.3

Dotaz

Odcházející doktoři, berete sebou do ciziny i své rodiče a babičky a dědečky, popřípadě i ostatní příbuzenstvo nebo je tu necháte bez lékařské péče umřít?

0/0
12.1.2011 14:53

Jean-Luc Picard

Re: Dotaz

No zajímavý dotaz.

Také bych se jich rád zeptal, jestli před odchodem zaplatí své školné - bylo placeno z daní lidí, kterým nyní ze zvého piedestalu odmítají svou božskou pomoc.

0/0
12.1.2011 15:27

tommybuu

reakce zipthefuxx

nechci říkat, jestli je nebo není správný odchod lékařů, je to vaše volba. Nicméně říkat, že za ostré reakce a nevraživost některých lidí vůči lékařům může MZ mi přijde trochu zcestné. Spíš za to může agresivní kampaň LOK a momentální rozpoložení občanů (před volbami jsme slyšeli, že se má šetřit. Všude se škrtá -> lékaři chtějí přidat, jinak odejdou a pacienti umřou). Takto byla kampaň od začátku stavěna, bohužel.

0/0
12.1.2011 14:50





Najdete na iDNES.cz