Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Baťových domcích chybí vodoměry, někteří to zneužívají a vodou nešetří

Většina Baťových domků ve Zlíně nemá ani osmdesát let od stavby vlastní vodoměr. Lidé, kteří v typicky červených stavbách bydlí, tak za vodu platí paušálně. Přestože je platba vyjde dráž, někteří z obyvatel na nevýhodném poměru vydělávají. S vodou totiž nemusí vůbec šetřit a vytočí jí tak víc, než kdyby vodoměr měli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S-Tony

SPRCHA vs VANA

Nechci vám kazit iluze, ale víc vody spotřebuje ten kdo de jen koupe.

Protože vana mi trvá napustit minimálně 10 minut. A když se sprchuju, tak maximálně třetinu času a tak mi vyteče třetina vody než kdybych si napouštěl vanu.

Jednou jsem se sprchoval při zašputované vaně a té vody ze sprchování opravdu byla tak třetina vany.

;-)

0/0
10.1.2011 9:59

Scarlett from Scottland

Re: SPRCHA vs VANA

to je snad úplně logické, nebo někomu to tak nepřišlo? 8-o

0/0
10.1.2011 10:07

opportunity

Re: SPRCHA vs VANA

To snad ví každý, ty jedna iluze!

0/0
10.1.2011 10:45

raz36

Netahejte nas za nos!

Vodomer pro byt nebo maly domek stoji do 5000Kc a lze ho namontovat napr. k hlavnimu uzaveru vody pro ten byt/domek. Neni treba stavet zadne pripojky nebo sachty za desetitisice.

0/0
10.1.2011 2:48

dogi

Re: Netahejte nas za nos!

Zkuste si to přečíst ještě jednou: V případě čtyřdomku si umím docela dobře představit, jak to tam za Bati namastili - jedna trubka, z níž jsou odbočky do jednotlivých bytů, ale tak, že je odbočka do kuchyně, do koupelny, na zahradu atd. Takže by pak v tom bytě musel být vodoměr ke každé odbočce, tedy třeba tři na byt. To by tedy byla pakárna. No, hlavně, že je o ta Baťova přetrhdíla takový zájem. Představa, že platím vodu za sousedy, kteří mají spotřebu jako menší vepřín, by mi tedy skutečně vadila. Ale když v tom ti lidé chtějí bydlet, tak ať platí. 

0/0
10.1.2011 3:59

Stone_Pilot

Re: Netahejte nas za nos!

Baťovy domky neznám, ale bydlel jsem v bytovém domě, kde jsem asi z podobných důvodů měl přímo na každé vodovodní baterii  vodoměr, kde mi odčítali spotřebu a pak to sečetli. Takže ano, měli jsme 3 vodoměry. Moc pěkně to nevypadalo, ale fungovalo to.

0/0
10.1.2011 9:40

dogi

Re: Netahejte nas za nos!

Proboha! Kde ten bytový dům byl? Taky v Gottwaldově, pardon, Zlíně?

0/0
12.1.2011 5:18

pimon

Re: Netahejte nas za nos!

Informujte se u vodovodů a kanalizací, budete se divit co Vám předepíšou, kde jsou ty doby, kdy byl vodoměr na přívodu vody uvnitř stavby. Rv

Pokrok se nedá zastavit, v tomto případě bohužel.

0/0
10.1.2011 4:12

Stone_Pilot

Re: Netahejte nas za nos!

A co se změnilo? (bez ironie) Mám vodoměr ve sklepě a schválený naprosto bez problémů či nejakých zvláštních požadavků Vodáren (kolaudace před 6 lety).

0/0
10.1.2011 9:42

dogi

Re: Netahejte nas za nos!

No jo, ale to máte naprosto samostaný přívod vody pro jeden samostatný objekt. V případě Baťových domků to zřejmě tak není. Takže to tak, jak je zvykem, vyřešit nejde. Navíc chtějte po lidech, kteří jsou zvyklí zaplatit ročně za určité množství, ať už odeberou cokoliv, aby si pořídili vodoměr na každou vodovodní baterii, jak tady někdo uvedl. Jen si to představte: vodoměr u kohoutku v kuchyni, u WC, u vany, u umyvadla v koupelně, u kohoutku na zahradu... No, jen ty náklady na pořízení vodoměrů! A to je nutno je po určité době také vyměnit. 

0/0
12.1.2011 5:23

opportunity

Re: Netahejte nas za nos!

Může být uvnitř stavby, a to do 2 metrů od vstupu.

0/0
10.1.2011 10:46

Dr.Onufrakova

Tí s bazénmi zabezpečujú preplach potrubia

ktorý by vodárne aj tak museli robiť. Vodomery vodu nevyrábajú. Keď ich budú mať, začnú nenormálne šetriť a jednotková cena stúpne tak, že nič neušetria, A ešte budú aj smrdieť.

0/0
10.1.2011 2:25

Rubik1

Re: Tí s bazénmi zabezpečujú preplach potrubia

To oje nesmysl. Pořád bude platit, že ten, kdo spotřebuje méně než průměr, bude také platit méně než průměr. A o to tady jde, aby jeden nedoplácel na toho, kdo plýtvá, a také aby to nesvádělo k plýtvání.

0/0
10.1.2011 5:39

barbu do

Re: Tí s bazénmi zabezpečujú preplach potrubia

... jenže to souvisí s nesmyslným způsobem placení ...

... voda je skoro zadarmo ...

0/0
10.1.2011 9:45

buranumdopamatniku

male ceske pomery

A nemeli by za to Batu potrestat ?

0/0
10.1.2011 0:41

ta, která nejsem

"Se sousedy se nedomluvíme. Jsou to všechno lidé nad 70 let"

Jo, to jsou přesně ty typy, co obden napouštějí bazén.

0/0
9.1.2011 23:23

durack

protože bata nebyl vydřiduch aby po lidech chtěl

platit za vodu!

0/0
9.1.2011 22:42

michal II

Nesmyslny clanek

Prece vodarny nemuzou nic fakturovat bez mereni. To snad i odporuje zakonum. Chapal bych, ze maji fakturacni vodomer pro ctvrt/pul domek a pak je jim jedno jak si to rozpoctou. To ze nekdo doplaci na nekoho je take nesmysl. Kdyz je pausal, tak prece muzou cerpat kolik chteji a pokud budou odebirat min nikdo jim to nevrati. Instalace vodomeru je take otazka nekolika tisicikorun. Zda se ze autor mel potrebu napsat nejaky clanek a nejak se mu to vymklo z rukou a vzniklo toto.

0/0
9.1.2011 22:02

Bob-an

Re: Nesmyslny clanek

No on je nekde vodomer co zmeri celkovou spotrebu vody pro X domu (mozna celou minioblast) a pak se rozpocte mezi obyvatele, tzn ti co si napousteji bazeny to prodrazuji ostatnim

0/0
9.1.2011 22:32

dogi

Re: Nesmyslny clanek

To máte pravdu, vodárna to určitě změří, a to tak, že voda někde do toho sídliště vstupuje. Tam bude hlavní měřák. Od změřené hodnoty odečtou to, co lidé, kteří vodoměr mají, spotřebovali. A zbytek vydělí počtem obyvatel, tedy přihlášených, a rozpočítají podle počtu členů jednotlivých domácností. Počty jsou to poměrně jednoduché a zcela v souladu se stávající legislativou. Spotřebuješ 10 kubíků, ale protože stůj soused spotřebuje 20, tak statisticky jsi spotřeboval 15, tudíž také 15 zaplatíš, on zaplatí totéž. Říká se tomu socialistické přerozdělování. A v současné době napsat do článku, že platí paušál, bude asi také zcestné. Paušál by byl tehdy, kdyby platili třeba 2,- Kč na osobu a měsíc bez dalšího vyúčtování. A kdo by pak zaplatil ten zbytek, co sídliště spotřebovalo? Vodovody a kanalizace? Tomu nevěříš snad ani ty, že?

0/0
10.1.2011 4:04

Scarlett from Scottland

Re: Nesmyslny clanek

ne takto to není. Nepíšou o paušálu - finančním , ale o paušálu množstevním. 46 m3/osoba/rok.

0/0
10.1.2011 10:10

Scarlett from Scottland

Re: Nesmyslny clanek

pokud nemovitost nemá měřák, určuje se paušál směrným číslem dle zákona. Záleží také na vybavení nemovitosti. Pokud je to nemovitost nebo byt, kde je kuchyň, koupelna + WC, je to směrné číslo 46m3 na osobu za rok. Tečka. Nefunguje tu žádné rozpočítávání.

0/0
10.1.2011 10:07

lynxxx

Ono spotřebovat

5 nebo 15 kubíků vyjde nákladově v podstatě na stejno. Drtivá většina nákladů vodárenských společností (i kanalizací) je fixní a vůbec nezávisí na spotřebě. Paušál by byl tou nejrozumnější cenou za vodu. Ušetřilo by se za odečty, za vodoměry, za fakturaci. Tyto náklady jsou větší než cena. Stačilo by vědět kolik je připojených a každému tam cvaknout jeho díl. Zejména v malých obcích bych to tak řešil. Maximálně bych přihodil paušál za bazén či zahradu.

0/0
9.1.2011 21:31

dogi

Re: Ono spotřebovat

Jako legraci tvůj názor beru. Ale pokud má kubík vody svoji cenu, tak je to naprosto nereálné. Co takhle paušál na housky? V průměru potřebuji dvě housky na osobu, tak když jsme čtyři, zaplatím v krámě 8 housek. Že jich mám v sáčku jen 5 nebo naopak 16? To je přeci jedno, já platím paušál!

0/0
10.1.2011 4:07

bobecek173

Zato mohou komunisti

Kdyby nebylo bolševika a znárodnění, panu Baťovi nebo jeho rodině by patřila fabrika. Domky byly plánovány na dobu 30ti let.Dávno by na místo čtvrtdomků, půldomků a celodomků  stály jistojistě nové a krásné domy a problém z vodoměry   nebyl .Továrna by nebyla zlikvidována a Zlín by byl stát ve státě.Baťa jako první v republice chtěl postavit první dálnici od Plzně až do Užhorodu, jak to dokazují mnohde mnohde postavené části mostů a kusy silnic v okolí Zlína.

Dříve se platilo za nájem ve čtvrt domku 18,20 Kč měsíčně. A dnes ? Půl výplaty na nájem nestačí. Za Bati se platilo za kubík  koruna dvacet a dělník si vydělával cca 400 - 500 Kč týdně.

Pro zajímavost ,  za rohlík a tabulku čokolády ve velikosti kofily, u Bati v Obchodním domě zaplatil člověk 1 korunu.

Teď? Na nic nejsou peníze a ty plať.!!

0/0
9.1.2011 21:20

PDW

Co to je za hňupovina???

Oficiální cejchovaný vodoměr od vodáren stojí 2.500,-Kč a můžete jej klidně zapojit na řád uvnitř domku a není potřeba žádné vodoměrné šachty!  Klidně na chodbě nebo ve  sklepě!

Co to psalo za hlupce????;-D;-D;-D

0/0
9.1.2011 21:13

bobecek173

Re: Co to je za hňupovina???

Slovo hlupec pro pisálka z redakceR^ je lichotivé slovo. Bydlel jsem ve 1/4 domku na Letné víc jak  40 let, Plně souhlasím se vším co jste napsal.

0/0
9.1.2011 21:25

Scarlett from Scottland

Re: Co to je za hňupovina???

mám dojem, že vodárny již nechtějí, aby byl vodoměr či uzávěr něpřístupný. To žádná z energetických společností. Nedá se pak odpojit neplatič.

0/0
10.1.2011 10:11

Shperhock

Ale jen v některých!!

Napsat, že se jedná jen o některé domky v jedné čtvrti (pravděpodobně pouze  v Letné), by už nebyla taková senzace, že redaktore? V tom našem půldomku má každý svůj vodoměr (oficiální od vodáren - viz reakce níže), stejně tak všichni okolo a i moji rodiče, kteří bydlí v podobném půldomku v jiné části Zlína, vodoměr mají. :-/

0/0
9.1.2011 20:55

bobecek173

Re: Ale jen v některých!!

Naprostý souhlas.R^R^

0/0
9.1.2011 21:26

bmira

vodoměry

Začínám nabývat dojem, že IDNES se čím dál, tím více přibližuje k úrovni bulvárních plátkú. S těmi vodoměry mne načisto dostala.!!;-D

0/0
9.1.2011 20:13

michal II

Re: vodoměry

Neurazej solidni bulvarni platky.

0/0
9.1.2011 22:06

ciankalparexelans

Šak se taky Baťa v hrobě obrací,

že ty baráky ještě stojí !;-(

0/0
9.1.2011 20:01

!WRC!

Novinář je hvězda

Co to je za ptákovinu? Pan novinář je zřejmě znalý. ;-D Bydlím v baťovském domku ve Zlíně na Letné 30 let a nesetkal jsem se s tím, že by neměl každý svůj vodoměr!

0/0
9.1.2011 19:53

opportunity

Re: Novinář je hvězda

Máte samostatný vodoměr přihlášený na vodárnách nebo jenom poměrový měřič?

0/0
9.1.2011 20:38

!WRC!

Re: Novinář je hvězda

Samozřejmě vodoměr přihlášený na vodárnách! Celých 30 let!!!

0/0
10.1.2011 5:53

Drsná důchodkyně z Prahy

Baťův otrok nepotřeboval vodu

K čemu vodu ? Makat na panské !

0/0
9.1.2011 19:08

mamina2

Re: Baťův otrok nepotřeboval vodu

Co to melete? Když to Baťa stavěl, tak to bylo supermoderní bydlení. Tekoucí voda v bytě tehdy nebyla úplně běžná.

0/0
10.1.2011 10:39

Čičinka Čiči

Zbytečný hon na čarodějnice u projekty, který plných 80 let

funguje ke spokojenosti většiny obyvatel. Pouze pár brblalů chce šetřit na úkor ostatních a zavádět vodoměry. Evidentně nechtějí být solidární s rodinami, které majíá hluboko do kapsy. :-/

0/0
9.1.2011 19:03

Blizz

Re: Zbytečný hon na čarodějnice u projekty, který plných 80 let

Copak, podpora nic moc a do práce tě nikdo nechce?:-P

0/0
9.1.2011 19:06

tripik

Re: Zbytečný hon na čarodějnice u projekty, který plných 80 let

prav e ze jsem solidarni:)

10 v roce cista nova voda v bazenu....dale ji prodavam na stavbach atd atd.....i koupaliste napoustim...a docela to nese.....dik...ze jsi taky solidarni:)

0/0
9.1.2011 19:23

tripik

Re: Zbytečný hon na čarodějnice u projekty, který plných 80 let

sorry byla na cicinku

0/0
9.1.2011 19:23

jajabar

Re: Zbytečný hon na čarodějnice u projekty, který plných 80 let

R^;-DR^

0/0
9.1.2011 20:08

mazec v luftu s Fw 190 A-8

Za to může kapitalista Baťa!

Kdyby ty domky tenkrát nenechal postavit, byl by klid.

0/0
9.1.2011 18:08

barbu do

Re: Za to může kapitalista Baťa!

... on taky nepostavil ani jeden ...

0/0
9.1.2011 18:17

Big.M

Re: Za to může kapitalista Baťa!

;-D;-D

0/0
9.1.2011 18:28

Cartonas Galben

Tady je krasne videt, jak socialismus nefunguje..

Vzdycky se najde povl, co bude prizivnicit na ukor druhych. Samozrejme kdyby si mel platit poctive vsechno sam, nic podobneho by nedelal. Rika se tomu cechackovstvi a je mi z toho na bliti..Rv

0/0
9.1.2011 17:35

barbu do

Re: Tady je krasne videt, jak socialismus nefunguje..

... kdyby nebyla voda 100x dražší, bylo by to fuk ...

0/0
9.1.2011 17:40

Cartonas Galben

Re: Tady je krasne videt, jak socialismus nefunguje..

Kdyby byli v "100 dukatu" ryby. Voda draha neni, ale nesmi si clovek napoustet 2x denne vanu a 3x tydne v lete bazen. Pokud ano, az si to hezky plati. V UK je ten sam problem. 40 let stare bytovky nemaji vetsinou vodomery a lidi plati pausal podle oblasti. Staci ale zavolat UU a vodomer bude. Pak staci obcas na netu aktualizovat vodomer a podle toho se pak plati..

0/0
9.1.2011 17:46

barbu do

Re: Tady je krasne videt, jak socialismus nefunguje..

... naopak. Voda je drahá, protože je nízká spotřeba ...

0/0
9.1.2011 18:01





Najdete na iDNES.cz