Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

749 lidí zemřelo při nehodách, přesto nejméně za posledních 20 let

V roce 2010 vyhaslo na českých silnicích 749 životů. Dopravní nehody si tak vyžádaly nejméně obětí od roku 1990. Policie ale chtěla snížit počet usmrcených až na 650, což se nezdařilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zas ten Qíteček, cenzore

...

No s ohledem na stav tankodromů v Kocourkově docela úspěch.

0/0
1.1.2011 22:35

truthspeaker

a cyklisté vraždí dál

Závažnost dopravních nehod (usmrcení, zranění) ZAVINĚNÝCH cyklisty dosáhla v roce 2009 hodnoty 20 (v roce 2008 to bylo 19,5), tj. 1,5 x více než stejný ukazatel u osobních automobilů. V roce 2009 zavinili cyklisté celkem 1 909 dopravních nehod hlášených Policii ČR (z toho 522 pod vlivem alkoholu, v roce 2008 to bylo 438, tedy 27% zatímco u  automobilů to je 7,5%). Teď si uvědomte, kolik km ročně najezdí cyklisté a kolik motoristé. Při stejném nájezdu km by nás tady cyklisté do roka vyvraždili).

Vrcholem navíc je, že podle dat pojišťoven se většina úrazů a úmrtí cyklistů odehrává mimo silniční síť (lestní/polní cesty atd.) a do statistik se stejně jako nehody do škody 100.000 Kč (u cyklistů většina) nezapočítává.

Z těchto skutečností vylývá jediný závěr - cyklisté se chovají na silnicích hůře než dobytek, což není metafora.

0/0
1.1.2011 19:29

mr_bodo

Bohužel / Bohudík

Bohužel pokles počtu mrtvých bude mít za následek hlavně to, že zastánci a navrhovatelé všech dementních zákonů (včetně oné slavné 411tky) se budou bít v prsa a žádat další stupidity (včetně odstranění oné blízké) a budou se zaštiťovat právě tímto poklesem mrtvých. Tím netvrdím, že zákony nejsou potřeba!!!

Bohudík, že počet mrtvých z dopravních nehod na silnicích klesá. Není někde nějaká reálná statistika o těchto vážných nehodách. Stačilo by: model a typ vozu / motocyklu / kola, počet osob ve vozidle během nehody a hladina promile v krvi u řidiče. Jestli ten pokles je díky bodovému systému, obměně vozového parku či dílem Božím...

0/0
1.1.2011 11:33

othoma

Re: Bohužel / Bohudík

dílo boží :)) , kde byl Bůh v divokých 90.letech, kdy umíralo 1500 lidí v silniční džungli.

Vždycky je na 1.místě člověk, samozřejmě dobré zákony i auta jsou taky důležité, já věřím v souhru všech těchto faktorů a doufám, že klesající trend bude ještě pokračovat. 

0/0
1.1.2011 11:55

slaviator

Re: Bohužel / Bohudík

odstranit "blízkou" můžou, ale prostě podle Listiny základních lidských práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku, můžeš KDYKOLIV odepřít výpověď proti sobě nebo svým blízkým.... R^

0/0
1.1.2011 12:26

othoma

pochvala

at´ už jsou důvody jakékoli za letošek si zaloužíme pochvalu, jak jsme psal níže překonali jsme i komunistickej rekord z r. 1987 (766 mrtvých) a dohnali nejslabší západoevropské země Rakousko, Portugalsko a Belgii..

Přeji všem bezpečnou jízdu i v r. 2011.

0/0
1.1.2011 11:26

barbu do

V nadpisu chybí slovo ... dopravních ...

0/0
1.1.2011 11:13

tripik

nevite nekdo jak se to pocita?

nevite jak se to pocita? jestli jsou to mrtvi, kteri zemrou hned nebo do par hodin a nebo jsou tam zapocitani i ti kteri zemrou za tyden? a oduvodni se to jako pooperacni komplikace?

0/0
1.1.2011 11:11

othoma

Re: nevite nekdo jak se to pocita?

počítá se to 24h po nehodě, ale do EU pak jde i dopočet s mrtvými z nemocnic, což je cca +10%... 

0/0
1.1.2011 11:17

tripik

Re: nevite nekdo jak se to pocita?

diky

0/0
1.1.2011 12:19

Krak

Re: nevite nekdo jak se to pocita?

 Za usmrcenou osobu se považuje osoba, která zemřela na místě nehody, při převozu do nemocnice nebo nejpozději do 30 dnů. Rozděluje se to teda do 24 hodin a do 30 dnů. Viz CZSO...

0/0
1.1.2011 16:24

Menetekel

749 životů

to je průměrně 40 mil. Kč ročně na daňových odvodech do státní kasy.

0/0
1.1.2011 10:49

truthspeaker

realita je pro řidiče mnohem lepší

749 lidí sice zemřelo, ale proč rovnou nenapsat, kolik z nich drželo před smrtí řidítka, že? Pak by totiž bylo hezky vidět, že počty mrtvých v autech klesají ještě rychleji než se z celkového součtu zdá, zdatně je ale nahrazují sebevrazi na kolech.

0/0
1.1.2011 10:45

Krak

Re: realita je pro řidiče mnohem lepší

Trend podílu nehod se zraněním či usmrcením zaviněných cyklistou je klesající, máš nějakou novou statistiku nebo o co se opírá tvé tvrzení?

0/0
1.1.2011 16:34

truthspeaker

Re: realita je pro řidiče mnohem lepší

Vaše tvrzení je lživé. Vycházím ze statistik vedených MDO, zatím uzavřené pro rok 2009. Cituji:

Závažnost dopravních nehod (usmrcení, zranění) ZAVINĚNÝCH cyklisty dosáhla v roce 2009 hodnoty 20 (v roce 2008 to bylo 19,5), tj. 1,5 x více než stejný ukazatel u osobních automobilů.

V roce 2009 zavinili cyklisté celkem 1 909 dopravních nehod hlášených Policii ČR (z toho 522 pod vlivem alkoholu, v roce 2008 to bylo 438, tedy 27% zatímco u  automobilů to je 7,5%). Teď si uvědomte, kolik km ročně najezdí cyklisté a kolik motoristé. Při stejném nájezdu km by nás tady cyklisté do roka vyvraždili).

Vrcholem navíc je, že podle dat pojišťoven se většina úrazů a úmrtí cyklistů odehrává mimo silniční síť (lestní/polní cesty atd.) a do statistik se stejně jako nehody do škody 100.000 Kč (u cyklistů většina) nezapočítává.

Z těchto skutečností vylývá jediný závěr - cyklisté se chovají na silnicích hůře než dobytek, což není metafora.

0/0
1.1.2011 19:28

Krak

Re: realita je pro řidiče mnohem lepší

Šetři silnými výrazy a podívej se na stránky CZSO... Předpokládám, že jsi natolik inteligentní, aby sis závěr utvořil sám... ;-D

0/0
1.1.2011 22:23

truthspeaker

Re: realita je pro řidiče mnohem lepší

A co přesně tam mám hledat?

0/0
2.1.2011 9:27

Krak

Re: realita je pro řidiče mnohem lepší

Časové řady, dopravní nehody...

0/0
2.1.2011 14:20

othoma

srovnání s EU

pokud by se v 2010 nezlepšili v Rakousku nebo Portugalsku tak jsme je  v počtu mrtvých na milion obyvatel  dohnali, Belgičany dokonce předeběhli, dost zemí ale je pořád před námi ...

0/0
1.1.2011 10:44

Pavel_999

Par duvodu.

Jeden z faktoru, ktery sehral pri teto statistice roli - je daleko mensi pocet ridicu na silnicich nez v minulych letech. Duvod? Bodovy system odebral 27 tisicum ridicum ridicke opravneni (pochybuji ve spravedlivou selekci nebezpecnych ridicu), dane a cena PHM, katastrofalni stav silnic a predevsim neskutecna buzerace na CZ silnicich (viz. lekarnicka, prekroceni rychlosti o 5 km/h atd.).

0/0
1.1.2011 10:21

truthspeaker

Re: Par duvodu.

Az na ty silnice, které počty řidičů těžko ovlivní, s vám souhlasím.

0/0
1.1.2011 10:46

jakadlec

pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

a současně kolik vyberou pokut, tak mi to hlava nebere. Cíl je totiž jen jeden: 0 mrtvých. Problém naší policie je ten, že nedělají nic pro vyšší bezpečnost na silnicích. staví se zúžení, nebezpečné neosvětlené ostrůvky, další a další rychlostní omezení. jediný cíl policie je donutit řidiče za každou cenu jezdit pomaleji protože podle nich za většinu nehod může rychlost, což je podle mně zcestná myšlenka. za nehody může nepozornost, neznalost předpisů a taky malá praxe většiny řidičů. Největší chyba je nutit řidiče jezdit s očima přilepenejma na tachometru, aby náhodou nedostali pokutu. řidič má koukat na cestu a ne čumět po radarech, policajtech v pangejtech, tachometru, po stovkách dementního dopravního značení s ještě dementnějšíma dodatkovejma cedulema. na dnešní ježdění aby měl řidič navigátora aby mu stih přeložit všechno, co má sledovat. jinak mu na koukání na cestu nezbyde čas.

)

0/0
1.1.2011 9:55

jakadlec

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

jediná odpověď odpovědných je že značení neni v rozporu se zákonem, to že je v rozporu se zdravým rozumem, to již zřejmě nikoho nezajímá, V mém názoru mě utvrdilo, že nejmenší počet nehod byl když MP zakázali měřit, tedy šikanovat. jediný úspěch naší policie je že odstranili dva řidiče z našich silnic toho, co vytlačil auto ze silnice a teď toho, co zadupnul auto v levym pruhu, snad jen za tohle budiž policii poděkováno  JK

0/0
1.1.2011 9:58

othoma

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

to můžeš psát co chceš , ale rychlost je primární "nepřítel" - viz ted´ prosinec,  byla zima, klouzalo to a lidi jezdili pomalejc a hle jen 38 mrtvých místo obvyklých 70.

0/0
1.1.2011 10:20

truthspeaker

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

jestli to nebude spíš tím, že se míň jezdilo

0/0
1.1.2011 10:41

othoma

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

tak to je právě ten paradox, že nehod v zimě bývá hodně , ale málo se umírá právě kvůli nižší rychlosti

0/0
1.1.2011 11:08

anncz

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

No vis co, ale to by se muselo delat planovani dopravy, vyzkumy, prace v terenu, dusledna prace policie zamerena na prevenci a osvetu, nebrat uplatky...

.

Politicky Halik, myslete politicky..

0/0
1.1.2011 10:00

johnymistr

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

ta nepřiměřená rychlost je nejčastější faktor, ať se vám to líbí, nebo ne

0/0
1.1.2011 10:11

truthspeaker

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

Nepřiměřená rychlost je trochu něco jiného, než maximální povolená. Nepřiměřeně rychle jel blbec, když se ve 110km/h vyboural na hradecké dálnici během průtrže, zatmco ostatní zpomalili na 60-70.

0/0
2.1.2011 9:32

My.WinCleaner

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

Ty by sis to zřejmě představoval tak, že je nutno za každou cenu jezdit stále vyššími rychlostmi, aby ti zbylo dostatek času sedět u počítače a psát nesmyslné příspěvky. Stačí technická závada tvoje nebo někoho jiného při vysoké rychlosti a přes tvoje umění jsi někde.

0/0
1.1.2011 10:15

sincos

Re: pokud si policie tyčí cíle, kolik se zabije lidí na silnicíc

Tyhle pocity jsou asi způsobené malou praxí, když jezdím denně, nemusím se často dívat na tachometr, ono to jede správnou rychlostí "tak nějak samo." Je to stále podobné, takže se to zautomatizuje, pak zbývá hodně času na sledování provozu. Často ani nevím, že měřili, pokutu jsem neplatil spoustu let, najedu ročně cca 50 tis. km. Policie si těžko může dát cíl 0 mrtvých, protože asi nikoho nebaví pracovat na nereálném cíli, to je, jakoby třeba mechanik měl cíl vyměnit 10 motorů denně. Pokud jedu podle předpisů, ostrůvku si všimnu. A omezování rychlosti je důležité, nejezdí jen lidé s praxí, ale třeba i "víkenďáci," nebo lidé z míst s malým provozem, kteří často mají pomalejší reakce. Daně platí všichni, takže mají i stejné právo jet po cestě a třeba i trochu zdržovat. Jako není každý Schumacher, tak není každý třeba dobrý zubař. Trochu toleranc a rozumu na silnicích a Policie bude mít méně práce zde, bude moci třeba lépe řešit krádeže, násilí, atd.... Bohužel, asi naivní představa...

0/0
3.1.2011 8:55

pilinazlenina

a což teprve až se odstraní to zbytečné ústavní právo

odepřít výpověď proti sobě nebo osobě blízké. To už jistě na silnicích nezemře ani moucha. ;-D

A určitě to nebude kvůli bezpracnému výběru pokut. To by náš zachránce a dopravní "expert" pan VUML jistě nepřipustil. :-P

0/0
1.1.2011 9:45

anncz

Re: a což teprve až se odstraní to zbytečné ústavní právo

Bacha, k nastupisti prijizdi vlak ze stanice "Kdo ma ciste svedomi, nema se ceho bat". Ten jezdi nacas.

0/0
1.1.2011 9:53

Nostromo1975

Policie

si může přát spoustu věcí...počet mrtvých ovlivní stejně minimálně. Většina smrťáků jsou pod vlivem alkoholu nebo jiných látek a to je o odpovědnosti a výchově každého řidiče zvlášť.

0/0
1.1.2011 9:11

Krak

Re: Policie

No 30 % není většina...

0/0
1.1.2011 16:47

othoma

trend je pozitivní

podle dostupných informací policie, jsme předběhli i nejlepší komunistický rok 1987

se 766 mrtvými, bohužel ale bude ještě nutné připočítat cca 10% lidí , kteří umírají až v nemocnicích déle jak 24h po nehodě.

0/0
1.1.2011 9:07

Turista

Čím to asi je ?

Pokud se nepletu, tak celkový počet nehod se nijak výrazně nesnížil. Hlavním důvodem poklesu tedy nebude ani bodový systém, ani prevence a lepší chování řidičů, ale generační obměna vozového parku. Nová auta jsou bezpečnější.

0/0
1.1.2011 8:53

othoma

Re: Čím to asi je ?

vše co jste napsal hraje určitou roli nejen bezpečnější auta

0/0
1.1.2011 9:00

danny47

Re: Čím to asi je ?

A ode dneška musí každý vozit lékarničku se správnými nůžkami a návodem, jak postupovat .....  Odhaduji "výsledek" na 52 lidských životů zachráněných tímto opatřením ...

0/0
1.1.2011 9:18

abraxas96

Ta statistika je takhle nevypovídající

stačí jedna dodávka s osmi dělníky a najednou je to nejhorší rok za posledních X let??? Takhle to přece není. Jinak díky bohu za každej jeden ušetřený život...

0/0
1.1.2011 8:51

othoma

Re: Ta statistika je takhle nevypovídající

snad nejhorší den, ale proč celý rok ?  Statistika za dlouhé časové období je naopak velmi vypovídající

0/0
1.1.2011 9:01





Najdete na iDNES.cz