Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Byl to rok Facebooku. Je to krám a žvanírna, ale i tak díky za něj!

Přišla mi včera žádost o přátelství na Facebooku. Od Kečky. Což o to, Kečku znám, a dokonce s ním mám devět společných přátel. Ale uchovám si alespoň trochu zdravého rozumu a na Facebook si ho nepřidám. Kečka je totiž pes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mlada_fronta

Paradox

Do FB se masově registrují především dnešní jurodiví mládežníci, od kterých tak často slýchám žvanění o institucích, big brother, 1983, CCTV, konspiracích ...

----

A tahle samá parta dobrovolně po celých zástupech vleze do toho nejdokonalejšího systému na těžbu osobních informací a ještě si tady pochvalují, jak je to bezva!

0/0
29.12.2010 14:30

mlada_fronta

Re: Paradox

1984 jsem měl na mysli, samozřejmě.

0/0
29.12.2010 14:57

Bambukator

Re: Paradox

Ti už tam dávno jsou.;-)

0/0
30.12.2010 10:23

Philosopher

Skryté nebezpečí

Řada lidí hodnotí FB kladně. Argumentují, že umožňuje to a to, .... Jistě. Ale v tom spočívá právě velké nebezpečí, neboť je to výsledek povrchního posouzení. Ten, kdo je schopen a má čas se hlouběji zamyslet, určitě vidí negativa, která nejsou na první pohled vidět, pro někoho nejsou zřejmá. FB totiž ve své podstatě odlitšťuje: oslabuje osobní kontakt mezi lidmi, snižuje schopnost posuzovat a vyhodnocovat informace, napomáhá pasivitě, omezuje obecnou gramotnost, potírá přirozenost, atd.....

0/0
29.12.2010 14:03

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Skryté nebezpečí

jj dneska se bohužel skoro všechno dělá u compu nebo po telefonu

0/0
29.12.2010 14:27

Urbie

Re: Skryté nebezpečí

tohle ale není vina facebooku, to vše už tu bylo dávno před ním, ne-li od vzniku e-mailu tak od vzniku všelijakých icq apod. Naopak FB, si myslím, akorát skloubil výhody ICQ, spolužáků apod a v podstatě tím zjednodušil komunikaci a usnadnil ten případný následný osobní kontakt s lidmi, které bysme bez FB nikdy nepotkali..

0/0
29.12.2010 16:34

Philosopher

Re: Skryté nebezpečí

Obávám se, že patříš k těm, kteří to nebezpečí nevidí.  Vidíš jen tu lákavou slupku s výhodami, ale ne tu hlubší podstatu ....

0/0
29.12.2010 16:39

Aqua

Co může vést člověka k tomu

aby musel celkem útočně všem kolem vysvětlovat, jak strašně ho Facebook nezajímá, jak je cool ho nemít a jak je to původce všeho zla ve světě? Rád bych tyto jedince poprosil, aby se doopravdy nezajímali a články o něm raději ani neotevírali. Kdyby každý zdejší článek musel každého příchozího zajímat, nebyl by to žádný. A i ačkoli tomu tak není, řeším tento problém zázračnou metodou - nečtením a nediskutováním článků, které mě nezajímají. Složité?

0/0
29.12.2010 13:42

Lionel.r

Re: Co může vést člověka k tomu

A nenapadlo vás, že lidi si to přečetli a reagují právě proto, že je to zaujalo?:-P

0/0
29.12.2010 13:49

Aqua

Re: Co může vést člověka k tomu

No právě, že napadlo, ale skoro bych ocenil spíš jejich nezaujetí. Odpůrci facebooku jsou na něm ve skutečnosti zdaleka nejzávislejší - kam jinak by bez něj chrlili nenávistnou špínu? Přišli by o náplň života...

0/0
29.12.2010 14:20

p555

Re: Co může vést člověka k tomu

jste zabavny :-)

0/0
29.12.2010 16:55

Lionel.r

Re: Co může vést člověka k tomu

Tak to nemohu posoudit, já tam nechodím.;-)

0/0
29.12.2010 17:50

ilna

???

Ani tento článek mne nepřesvědčil, bych se k FB připojila.

0/0
29.12.2010 13:14

RazorBlade

Re: ???

zaloz ucet az te tam bude nekdo postradat

0/0
29.12.2010 13:16

MKzB

Re: ???

Už mi pár pozvánek přišlo, známí i neznámí lidé. Všem jsem odpověděl slovy: "Lituji, ale už je toho o mě na netu dost."

0/0
29.12.2010 13:25

Aqua

Re: ???

Mám dojem, že to možná nebyl jeho účel.

0/0
29.12.2010 13:43

Kurri22

Mě to stále míjí.

0/0
29.12.2010 13:03

MKzB

Re: Mě to stále míjí.

Já se tomu vyhýbám a jsem na to hrdý.

0/0
29.12.2010 13:26

.zq.

Re: Mě to stále míjí.

hrdý?

0/0
29.12.2010 19:06

mlada_fronta

FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

které ale existují i mimo FB. Alarmující je, že nic na FB nelze učinit bez FB autentizace a stejně odporné je to, že na FB se začínají přesouvat i věci, které dříve byly na veřejném internetu (např. přístup do e-shopu, technické podpory, apod.) a nyní jejich uživatel zjišťuje, že bez FB autentizace se k tomu již nedostane. To je tedy hnůj z největších ...

0/0
29.12.2010 12:51

John Coffey III

Re: FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

Vida, ale autentizace do diskuse na iDNES Vám nevadí... :-P

0/0
29.12.2010 13:07

mlada_fronta

Re: FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

Ne, logovat se do diskuze iDnes mi opravdu nevadí. Je to především něco, co se s účtem ve FB nedá vůbec srovnávat, především s ohledem na následky.

0/0
29.12.2010 14:20

John Coffey III

Re: FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

:-) Je to po technické stránce podobné. Otázkou je pouze jakým způsobem se svým FB účtem člověk zachází.

0/0
29.12.2010 15:04

p555

Re: FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

zacne mi vadit, kdyz na idnes budu moct diskutovat jen prez FB

0/0
29.12.2010 16:56

Lionel.r

Re: FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

R^

0/0
29.12.2010 13:30

p555

Re: FB = kupa hnoje a pár možná užitečných features,

R^

0/0
29.12.2010 16:57

Calinda

Prosím

může mi někdo vysvětlit, čím se FB tak liší od jiných internetových diskuzí? Kecat s přáteli můžete i jinde na netu, než na FB, ne? Zrovna tak se můžete zúčastňovat i jiných diskuzí na konkrétní témata (politika, umění, zdraví a tisíc dalších), než na FB, ne? (a asi i kvalitnějších). Tak proč je FB tak populární? I když jsem už dost let na netu "jako doma", kouzlo FB mě zatím minulo (jestli to není tím, že už mi není náct).

0/0
29.12.2010 12:24

JMoudry

Re: Prosím

No náct mi také není a co se FB týče, vidím praktičnost v multifunkčnosti - není to primárně "diskuse a kecání", byť to tak většina lidí používá, ale dá se to docela dobře používat jako informační a propagační nástroj s docela šikovným managementem skupin.

0/0
29.12.2010 12:40

RazorBlade

Re: Prosím

Na Facebooku je ''diskutovani'' jen jedna z milionu veci ktere tam muzete delat. Pro me je FB prinosem protoze tam muzete snadno organizovat eventy (party muzete delat druhy den a muzete si byt jisti ze o tom vsichni vasi pratele budou vedet) a protoze vam pomuze udrzet kontakt s lidmi kteri treba vstoupili v nejaky okamzik do vaseho zivota a pak odesli (odstehovali se nebo ja nevim co). secteno podtrzeno - uzitecna vec. asi jako otvirak na vino

0/0
29.12.2010 12:42

Lionel.r

Re: Prosím

Víno nepiji, tudíž otvírák na ně není pro mě věc užitečná:-P. Rovněž tak FB, neboť zorganizovat schůzku dovedu a můžu (a upřednostňuji to)  způsoby osobnějšími. A jestli se někdo odstěhoval a nedal mi novou adresu, asi se se mnou už nechce stýkat a já se mu nebudu vnucovat.

0/0
29.12.2010 13:37

blabla1

Re: Prosím

taky bych to tak viděl...

0/0
30.12.2010 9:01

Finrod Felagund

Facebook

Já Facebook používám prakticky výhradně na dvě věci - na sdílení nápadů a na sdílení odkazů, kde co zajímavého najdu na netu. Moji přátelé (reální, protože skupina mých reálných přátel je totožná s těmi facebookovými) dělají totéž. Díky tomu je pro mě Facebook něco jako kolektivní brainstorming, což je fajn.

0/0
29.12.2010 11:59

Martin_Happy

Re: Facebook

přesně tak ho využívám já. Navíc, mám třeba přátele, kteří jsou 300km daleko. Ano, můžu si s nimi psát například po ICQ, ale co když se s nimi minu? Takto oni napíšou na FCB něco, a já si to přečtu, až k němu usednu.

0/0
29.12.2010 12:29

Cizurator

Největší nebezpečí

Facebook skýtá největší nebezpečí v oblasti mezilidských vztahů a vzdělání.

1) Mladí už budou nepřetržitě v kontaktu a rozhovory budou ztrácet smysl...

2) Mladí přestanou číst a tím rapidně klesne jejich schopnost se trochu kulturně vyjadřovat...:-(

FACEBOOK JE ZLO, ZRUŠIT A ZAKÁZAT!!!

0/0
29.12.2010 11:59

Andrea Šretrová

Re: Největší nebezpečí

Myslim, ze tohle nastartovalo uz ICQ, kdyz si to tak vezmete, mohl by se za pocatek povazovat internet uplne. Driv se nedalo koukat na filmy online ci si je v pohodli domova stahovat, clovek musel do videopujcovny (= socialni kontakt), nedalo se vyhledat takto po wikipediich informace, clovek musel do knihovny (= socialni kontakt + pridana hodnota, ze cetl alespon gramaticky, stylisticky i syntakticky korektni texty, dnes jsou nektere clanky na takove urovni, ze boli oci i duse :-) ), bylo nutne psat dopisy, ktere se nejakou dobu dorucovaly, tudiz si clovek dal praci a napsal delsi, smysluplny text, protoze na reakci a pripadne vysvetleni by musel cekat zase minimalne tyden... :-). Proste internet prinesl spoustu dobreho, ale i spatneho.

0/0
29.12.2010 12:05

Lionel.r

Re: Největší nebezpečí

Vám přinesl zrušení diakritiky v psaném projevu.:-)

0/0
29.12.2010 13:40

Andrea Šretrová

Re: Největší nebezpečí

Ano, presne tak :-). Zatim jeste ale udrzuji mezeru za interpunkcnimi znamenky a snazim se psat i korektne velka a mala pismena a pokud mozno bez gramatickych chyb ;-).

0/0
29.12.2010 13:50

Lionel.r

Re: Největší nebezpečí

Ale i tak se to čte blbě.:-/

0/0
29.12.2010 13:56

Andrea Šretrová

Re: Největší nebezpečí

No, mně se to čte normálně :-), člověk si musí zvyknout. Já jsem se odstranění diakritiky dlouho bránila (jakožto milovník mateřského jazyka), ale přítel informatik mě upozornil, že ve světě internetu můžu mít s diakritikou problémy (s jejím zobrazováním), tak je výhodnější psát bez diakritiky... Několikrát jsem se s tím potom setkala třeba i v Outlooku, docházely mi nečitelné emaily s nějakými podivnými znaky, tak jsem usoudila, že na tom asi něco bude a naučila se na diakr. nemyslet. Ale jak vidíte, není problém psát i s ní :-)

0/0
29.12.2010 14:05

Lionel.r

Re: Největší nebezpečí

No, když píšu do Německa německy, nebo do USA anglicky, nebo na Slovensko slovensky atd..., prostě přepnu jazykový balíček jak v prohlížeči, tak na klávesnici a problémy nemám.;-)

0/0
29.12.2010 14:15

p555

Re: Největší nebezpečí

pokud to nepreleze prez nejaky server, co vam tu informaci o "jazykovem balicku"  oreze...

0/0
29.12.2010 16:59

Lionel.r

Re: Největší nebezpečí

Já lezu jen na civilizované servery.;-)

0/0
29.12.2010 17:52

Martin_Happy

Re: Největší nebezpečí

Zrušit a zakázat by se měli militantní lidé, kteří sami něco neumí a proto by to zakazovali všem ostatním. Jen kvůli vlastní neschopnosti. A uznejte, že takoví lidé jsou k smíchu.

0/0
29.12.2010 12:27

Andrea Šretrová

...

Nerozumim tomu, ze tu nekdo resi to zverejnovani informaci apod. To vsechno si muzete ohlidat, omezit striktne, kdo vsechno muze videt vase statusy, fotky, informace... Dokonce je mozne to nastavit i tak, ze vas nikdo ani nevyhleda :-). Muzete si sami vybrat, koho si date mezi pratele, a koho tak pustite k informacim o vas... Pokud je nekdo tak hloupy, ze ma profil verejny a pridava si kdekoho, pak se nesmi divit :-)

0/0
29.12.2010 11:54

Martin_Happy

Re: ...

nejvíc vždy zavrhují něco ti, kteří s tim neumí. Ono je snadné odsoudit něco, co neznám.

0/0
29.12.2010 12:24

Lionel.r

Re: ...

Pochybuji, že všichni uživatelé FB jsou tak otevření a narcisističtí. Většina z nich si prostě jen neumí to své soukromí ohlídat a FB nastavit. Tím je to právě pro ně nebezpečné. A tím i pro všechny, kdo s nimi cokoliv sdílí.

0/0
29.12.2010 13:46

josef.szdimera

mu he he

Jak vidno máte asi k FB , střízlivý poměr. Bohužel je mnoho lidí , kteří věří tomu , že ostatní jsou jako oni a nelžou, nemanipulují, nesledují na prostoru , který je vlastně jen k tomu nezávaznému potlachání, svůj osobní a dnes už bohužel i ten stranický prospěch. Viz. tzv. „spontánní „ skupiny Paroubek je špinavé …, Paroubek je ….,  atd. a tak podobně, které tak zázračně bujely především před volbami a dnes po nich ani pes neštěkne. No byl úkol splněný(dehonestace politického protivníka) a kdo by někoho platil je na tak , že ?   

0/0
29.12.2010 11:53

blekekeke

no ...

Já v tom mám jasno, po 12 letech na internetu, jsem línej vyhledávat informace, a tak jsem rád, když mi je někdo strká pod nos. Jednou z aplikací je i Fuckebook ...

0/0
29.12.2010 11:43

kocour Mikeš

Re: no ...

Tak to jsem voľaký zmatený. To myslíš Fuckbook nebo Facebook?To abych věděl, co si o tobě mám myslet.:-)

0/0
29.12.2010 12:43

blekekeke

Re: no ...

Mysli si co chceš, je to tvá svoboda myšlení :-)

0/0
29.12.2010 13:15





Najdete na iDNES.cz