Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Heger má plán na záchranu nemocnic, udělá z nich zdravotnická centra

Ministerstvo zdravotnictví plánuje, že zdravotnická zařízení, kterým hrozí uzavření z důvodu nedostatečného počtu lékařů, přemění na doléčovací centra nebo ústavy zdravotně-sociální péče. Na řadu malých českých nemocnic totiž naplno dolehnou protesty lékařů, kteří v rámci akce Děkujeme, odcházíme podali výpověď, informovala Česká televize.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kosatka Dasha

uz mate ty ldnky?

:-P

0/0
28.12.2010 10:28

zipoun

Heger

hlavně vydej nějakou brožuru, jak si má občan pomoct sámR^:-)

0/0
28.12.2010 6:46

zipoun

Nevíte kde se dá pořídit

lékařský rychlokurz? co dělat třeba při mrtvici, infarktu apod.? Co píchnout za injekci?

0/0
28.12.2010 6:44

Kosatka Dasha

Re: Nevíte kde se dá pořídit

;-D

0/0
28.12.2010 10:28

Petrolin3

Re: Nevíte kde se dá pořídit

Prý něco chystají v Plzni.Doktor jako doktor-nerozumí tomu ani tomu,ale je to fofrem.

0/0
28.12.2010 11:04

zipoun

Klid dědo

autobus do FN jede stejně až za týden, pojedem vlakem;-D

0/0
28.12.2010 6:43

zipoun

Centra první pomoci,

budou pacienty rozvážet autobusy;-D A jak často ten autobus pojede?;-D

0/0
28.12.2010 6:42

mázaušima

Doktory nepotřebuju.

Až mi něco bude,v klidu a dobrovolně umřu.Rodina si možná zapláče,stát možná ušetří,mě už to bude srdečně fuk.K čemu tyhle diskuze . . . :-/

0/0
27.12.2010 22:51

viper

Centrum RVHP.

Lidé si zkrátka budou muset pomoci vzájemně.Ti,kdo mají v rodině lékaře na tom budou relativně líp,bravo pane ministře.Na takový nápad musí být vysoké IQ,Doufám,že ta centra budou sdělovat svou pomoc telefonicky.

0/0
27.12.2010 22:45

karelkral

Já mám taky plán

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
27.12.2010 22:11

nestačimsedivit

Re: Já mám taky plán

pošeptej mi ho,prosím . . . :-)

0/0
27.12.2010 22:53

Petrolin3

Jak jednoduché řešení.

Pan ministr je buď genius, cvok nebo  srandista.Nejsem zdravotník jsem zdravotnický lajk a  zdá se mi,že ten jeho zlepšovák jak vyřešit situaci ve zdravotnictví zavání katastrofou.Nevím co vyřeší rušení lůžek v nemocnicích.Neobsazená lůžka sice spolknou nějaké náklady,ale o prázdné lůžko se nemusí starat žádný doktor.Na X pacientů musí být Y doktorů.Je to přímá úměra.Když bude méně doktorů mělo by být méně pacientů a na počtu lůžek   moc nezáleží.Nejschůdnější by bylo tedy zrušit pacienty.Mám dojem,že se rušení pacientů chystá.Odchod doktorů- nechtějí li ztratit tvář musí chca nechca odejít.Jejich situace není ztracená.Někteří odejdou,někteří zůstanou na čas doma finanční rezervy

na to mají.Když se za měsíc dva vrátí ředitelé nemocnic jim budou vítat.Ono se řekne budeme svážet pacienty do střediskových nemocnic,ale oni se tam budou muset svážet i doktoři.Vzhledem k tomu,že v republice zůstanou především doktorky matky bude z jejich soustřeďováním velký problém.Řešení je něco pustit.

0/0
27.12.2010 21:58

Bobeš z Poděbrad

naprosto

souhlasím s panem ministrem. I hejtmani tvrdí že mají zbytečně moc lůžek, tak proč jich pár nezrušit a nepředělat na něco potřebného. Třeba jako LDN. No a pak můžeme našim lékařům jen popřát mnoho úspěchu v německu i jinde.

0/0
27.12.2010 15:51

Stary Fafa

Bobesi

Diky, konecne rozumne slovo v tehle dramaticke debate. Podle Vas je doktoru moc a nejlepsi bude, kdyz nekteri odejdou. Podle mne je jich malo a situace se zhorsuje. Tak po 1.breznu uvidime, jak to dopadlo. Mozna se kolegove jeste radi vrati za dnesni platy. Mozna si pacienti budou muset podstatne priplatit na udrzeni dnesni urovne sluzeb. V kazdem pripade se vycisti vzduch.

0/0
27.12.2010 16:57

Kosatka Dasha

ale on nemuze preci nic rusit, co neni jeho

:-/ jste se zblaznili vsichni nebo co? primo pod mz patri jen fakultky

0/0
27.12.2010 15:15

Bobeš z Poděbrad

Re: ale on nemuze preci nic rusit, co neni jeho

máš pravdu, tož ať lékaři vydírají zřizovatele tj. hejtmany

0/0
27.12.2010 15:52

Sav

Odejděte, nejdřív ale zaplaťte!!!

Nemám nic proti požadavkům lékařů. Protestuji ale proti jejich odchodu ze zdravotnictví bez zaplacení nákladů na vzdělání, které za ně zaplatil stát, potažmo všichni daňoví poplatníci!!!

0/0
27.12.2010 15:05

Kosatka Dasha

Re: Odejděte, nejdřív ale zaplaťte!!!

jsi smesny, trapny a uplne mimo

0/0
27.12.2010 15:15

pavelthelong

Re: Odejděte, nejdřív ale zaplaťte!!!

ja si nepamatuji, ze by medik podepisoval neco o placeni studia..........to by se taky mohlo stat, ze by treba nektere fakulty v dusledku neodpovidajici kvality vyuky musely studentum penize i vracet. P.S. vzhledem k tomu, ze medicina je v cele EU zdarma, mate moznost sem prilakat bulharske nebo litevske lekare jako reciprocni nahradu

0/0
27.12.2010 15:23

Stary Fafa

Save

Slovy klasika: "Muzete s tim nesouhlasit, muzete proti tomu protestovat. A to je tak vsechno, co s tim muzete delat." :-)

Nebo Vy si dovedete predstavit jak tu vyhlasku o nahrade nakladu pri odchodu ze zdravotnictvi pripravuje ministr (radiolog) spolu s hejtmanem Kraje Vysocina (orthopedem) a schvaluje ji byvaly predseda Senatu (take radiolog)?  

0/0
27.12.2010 17:09

kopefra2

Správně!

Nemocnice kde by chyběl personál přeměnit na LDN - stejně je nemocnic moc, doktorům kteří přilezou ke křížku a budou chtít vzít zpět, nabídnout o 30 procent nižší plat.

0/0
27.12.2010 14:44

A:-)

Re: Správně!

Moc nemocnic? Kde? :-/

0/0
27.12.2010 16:37

pavelthelong

kde jsou ti

kteri jeste pred 14 dny ve svych prispevcich doporucovali lekarum  "at si jdou..." Proc najednou to zdeseni a nevule, kdyz o akci "Dekujeme, odchazime" byli vsichni informovani a bezi od leta 2010 po cele republice ?

0/0
27.12.2010 14:27

kopefra2

Re: kde jsou ti

Pokud vím nikdo zděšen není, jenom se ministr tak nějak po lopatě snaží vysvětlit lékařům, že až budou chtít zpátky že by jejich místo už nemuselo existovat......

0/0
27.12.2010 14:45

pavelthelong

Re: kde jsou ti

mist je a bude na rozdavani-pokud ne v CR, tak v SRN nebo v UK a Svedsku urcite

0/0
27.12.2010 15:19

kopefra2

Re: kde jsou ti

Uvidíme..... :-)

0/0
27.12.2010 15:29

pavelthelong

Re: kde jsou ti

samotne SRN ma ke dnesnimu dni zhruba 6000 neobsazenych lekarskych mist

0/0
27.12.2010 15:33

802

Re: kde jsou ti

Jo, jo v endéer za 50 tisích čistých včetně služeb to je hotový ráj, to se opravdu vyplatí přejít na jiný jazyk,  přijít o domov, přátele, příbuzné a tam si z tohle bakšiše hradit ty místní vysoké výdaje. A hlavně to společenské postavení jaké tam s tímhle bude.  :-)

0/0
27.12.2010 16:21

pavelthelong

Re: kde jsou ti

bezny zakladni plat na klinice bez sluzeb cini i v "NDR" 4000-4800 Euro hrubeho. Zivotni naklady jsou srovnatelne -za muj byt u Mnichova s podzemni garazi platim v prepoctu 8500 Kc, jidlo a obleceni a elektronika zhruba o 10-30% levnejsi nez stejne zbozi ve stejnych retezcich v CR (H&M, Kaufland, IKEA) Nemluve o levnejsi nafte:-)). Soplecenske postaveni po 8 letech odpovidajici beznemu nemeckemu lekari. Cili radsi pracuji za 2,7T Euro cisteho nez za 16T CZK cisteho.....tedy jakd kdo, samozrejme

0/0
27.12.2010 17:04

socyalny_demograt

Re: kde jsou ti

A ráno ses probudil, celý mokrý a s rukou na přirození.;-D

0/0
27.12.2010 22:09

802

Re: kde jsou ti

Hele kdo lže že u nás má doktor 16 tisíc čistých ten lže i o tom co mají doktoři v Německu, jinak je opravdu hloupé srovnávat holý čistý základ u nás s hrubou mzdou včetně služeb v Německu. Apropó v Německu je ten drobný rozdíl od nás že tam si ten doktor nemůže těmi službami přivydělat  100% ale tak maximálně 20%, leckdy tam za tohle neplatí vůbec nic.

http://www.ambulantnilekari.cz/zprostredkovani-prace-v-nemecku.htm

0/0
28.12.2010 10:54

A:-)

Re: kde jsou ti

Jakých 50.000 proberte se - PRŮMĚRNÝ HRUBÝ plat  českého lékaře v nemocnici  je 35.300,-Kč:-/

0/0
28.12.2010 2:03

Qitek1

Re: kde jsou ti

Ano, ale z jednoho úvazku

0/0
28.12.2010 10:21

802

Re: kde jsou ti

Ale statistiky tvrdí že je to 46 tisíc, kdopak asi tak může mít pravdu internetový žvanil nebo statistický úřad. ?8-o

0/0
28.12.2010 10:56

jednazdavu

Re: kde jsou ti

Nota bene, kde je psáno, že musíme dělat jen medicínu....kolik absolventů pedagogických fakult doopravdy učí? Škoda, že zde nemohu naskenovat svoji výplatní pásku, ale za 14400,-Kč čistého za měsíc - 8 hodin denně základní pracovní doby mohu doopravdy v klidu pracovat leckde!!!! Bez zodpovědnosti za něčí život. Rozdíl mezi doktorem a kupříkladu skladníkem v nejedné firmě na Vysočině jest pouze v tom, že on má maximálně středoškolské vzdělání a zodpovědnost, za to, zda krabice je ve správné polici a že ještěrkou nepřejede kolegu, my za stejné peníze bojujeme denně o životy svých pacientů se sklapely v ruce. Chci tak moc, když mi přijde nefér, že zedník si bere na hodinu jednou tolik,než za hodinu vydělám já, a to prý mám štěstí, že je levný......????Probuďte se, pan ministr si může zrušit třeba všechny špitály, ale neházejte zodpovědnost na doktory,to on vám zruší péči svojí hrdopyšností .

0/0
28.12.2010 23:20

A:-)

Re: kde jsou ti

Tak volných míst je už v současné době více než dost -  Vysočina, Jihomoravský, Jihočeský a další kraje...:-/

0/0
27.12.2010 16:40

Stary Fafa

Ad Lesni Zver

prostě je tam potřebný určitý morální rozměr. A tam profese lékař patří. Lékaři, kteří podali výpověď podle mne morálně selhali.Takhle se to nedělá.. Ať tedy jdou. Osobně budu radši, když mne ošetří vzdělaný, slušný, nepovýšený a motivovaný černoch, Ukrajinec nebo Slovák. Nejsem rasista

Mate tam jednu drobnou logickou chybu. I ten cernoch, Ukrajinec nebo Slovak podle Vas moralne selhali, protoze podali vypoved doma a sli za lepsim do Ceska.   

0/0
27.12.2010 13:54

802

Re: Ad Lesni Zver

Akorát je trošku rozdíl, potichu se naučit a odejít a nenaučit se a nechystat se odejích a půl roku dennodenně nás tady otravovat falešným pokřikem, podívejte se podívejte se už odcházím a vy umřete.

0/0
27.12.2010 14:09

A:-)

Re: Ad Lesni Zver

No právě - lékaři vyhrožují už několik let s poukazem, že financování zdravotnictví je, mírně řečeno, chaotické, ale žádný ministr zdravotnictví nic neřešil....:-/

0/0
27.12.2010 14:16

Stary Fafa

Re: Ad Lesni Zver

Co Vam tedy pripada lepsi? Potichu odejit a neresit, co se stane? Nebo predem varovat vsechny ucastniky, ze se chysta odchod?

0/0
27.12.2010 15:45

Stary Fafa

Re: Ad Lesni Zver

Co Vam tedy pripada lepsi? Potichu odejit a neresit, co se stane? Nebo predem varovat vsechny ucastniky?

0/0
27.12.2010 15:46

802

Re: Ad Lesni Zver

Jo to je právě ten problém že někdo holt nechápe co to je morálka a slušnost.

Ten jednotlivec když potichu odejde tak ten tu nemocnici nezruší, ani nikoho nestraší že umře. Tenhle demagogický kvikot té loupežnické tlupy která se ani nestydí že soustavně dávají falešné informace o svých mzdách a nestydí se nějaký svůj holý čistý základ třeba srovnávat s tím co si účtuje opravárenská firma za hodinu práce, nestydí se lhát o německých mzdách atd. to není nic jïného než pokřik loupežníka "peníze nebo život" 

0/0
27.12.2010 16:37

A:-)

Re: Ad Lesni Zver

Ale oni nelžou - jinak těch 50.000 se týká lékařů s nejnižší čistou mzdou v SRN. Lékař po druhé atestaci s odborností bere v nemocnici cca 5.000€ čistá ruka.... Proč např. obyčejní "obvoďáci" dostanou za méně práce víc než nemocniční specialisté? Proč se více jak dva roky neřeší předražené nákupy léků a zdravotnického materiálu atd. atd.?:-/ 

0/0
27.12.2010 16:51

pavelthelong

Re: Ad Lesni Zver

Je nutno si spocitat, ze svobodny bezdetny lekar ma v SRN celkem vsechny odvody ze mzdy ve vysi zhruba 48% platu. Cili po nastupu po skole muze mit i pod 2000 Euro cisteho mesicne..  Platy pres 4T Euro cisteho jsou uz bezne tezko dosazitelne - Oberarzt mat tak okolo 6T hrubeho a na sluzbach si moc neprijde - lepsi je soukroma praxe- rentgenolog vydela az 400T Euro rocne

0/0
27.12.2010 17:11

802

Re: Ad Lesni Zver

Ale nesmysl, atestovaný doktor tam má 5500 EUR hrubých včetně služeb, po zdanění mu z toho zbyde 2 915 EUR, což je 75 tisíc Kč, to si ten domácí náš vydělá 50 000,- Kč čistých v teple domova, s přáteli kolem sebe.

Kdyby doktoři dostali co požadují tak by zcela absurdně měl i ten největší lempl nad lemply u nás víc jak v Německu.

Obvodáci nejsou zaměstnanci co fasují i bílí plášť to jsou OSVČ ti si z tohohle musí hradit náklady, mzdu sestry, nájem ordinace, počítač, software.

Opravdu k neuvěření že člověk s vysokoškolským vzděláním nechápe rozdíl mezi tím co si účtuje za hodinu práce firma a tím co dostává za hodinu mnohdy jen lelkování doktor v nemocnici.

0/0
27.12.2010 17:27

pavelthelong

Re: Ad Lesni Zver

trosku podcenujete, hruby zakladni plat oberarzta nejde pod 54-5600. Pak jde o to, jake sluzby mate- za prisluzby se moc neplati. Za vikendovy vylet do Londyna s 24 hod. sluzbou jako operater dostanete na tlapu 2500 eur

0/0
27.12.2010 18:31

A:-)

Re: Ad Lesni Zver

Stále jste nepochopil, že zde soustavně omíláte MINIMÁLNÍ tabulkové mzdy v SRN. A stále nechápete, že obvoďáci dostávají více peněz - i díky tzv. kartovnému (pravidelné platby za evidované lidi), rozhodně obvoďáci mají nižší provozní náklady než nemocnice, což je potřeba zohlednit...  Dalším problémem je, že nemocnice (kromě Jihočeské) nemají možnost individuálně ohodnotit lékaře:-/...

0/0
27.12.2010 23:59

A:-)

Re: Ad Lesni Zver

Jinak průměrná mzda lékaře v NSR za rok 2004 byla 7960€ hrubého a zdanění 48% se týká pouze svobodných bezdětných zaměstnanců;-)

0/0
28.12.2010 0:08

802

Re: Ad Lesni Zver

Akorát že tam ten průměr je tak vypovídající jako ten průměr všech mezd u nás, kolipak procent doktorů na ten Německý "průměr" v kterém jsou naprosto šíleně vysoké mzdy vybraných doktorů  tak asi dosáhne.

Realitu toho průměru ti tady dávám odkaz, protože důležité tady jsou běžné mzdy

http://www.ambulantnilekari.cz/zprostredkovani-prace-v-nemecku.htm

0/0
28.12.2010 11:04

A:-)

Re: Ad Lesni Zver

Jinak průměrný plat lékaře je v SRN za rok 2004 7960€ hrubého a daň 48% se týká pouze svobodných a bezdětných.....;-)

0/0
28.12.2010 0:11





Najdete na iDNES.cz