Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Moravané žádají statistiky, aby sčítací formulář nabízel jejich národnost

Na Český statistický úřad přicházejí před sčítáním lidu v roce 2011 stížnosti. Stěžovatelé chtějí, aby v kolonce "národnost" bylo výslovně uvedené, že je možné uvést moravskou. Národnost je ale volitelnou položkou a návodné příklady u ní nejsou žádné, hájí se ČSÚ.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

godays

já jsem Evropan....

:-)EU

0/0
18.1.2011 9:28

andrech

Slezsko

Nejlíp by ještě bylo obnovit Slezsko v původních hranicích, vrátit co nám zabrali prušáci, co nám prohráli rakušáci a pak by si moraváci mohli zase zpívat "kdyby byla morava tak jako slezsko dal....."

0/0
18.1.2011 9:17

SHL

Bezva seznam

Kolonku národnost, náboženství, sex orientace nevyplňuji - to pro případ, že se něco semele. Každému je po tom ....

0/0
13.1.2011 17:09

Šerlok Homeless

Re: Bezva seznam

R^

0/0
2.2.2011 9:02

metrahit

MORAVSKÁ NÁRODNOST

Moraváci  jsou

Moraváci a Češi jsou líní Slováci kteří to nedotáhly až do Německa.!!;-D

0/0
26.12.2010 9:50

Ozzar

Re: MORAVSKÁ NÁRODNOST

podle počtu pravopisných chyb ve Vašem příspěvku, jste to Vy nedotáhl dál, než do 6. třídy ZŠ ;-D

0/0
25.1.2011 13:41

opportunity

Klidně,

ať je tam kolonka. A ať je taky kolonka na ostatní u nás časté národnosti. A až se někdo bude cítit diskriminovaný za příslušnost ke skupině, tak jenom k té, ke které se oficiálně přihlásil.

0/0
26.12.2010 0:12

King_Feanor

"Moravské kostely nejen v Čechách..."

Tahle věta zní dost divně, ne? Ale dneska ve zprávách zazněla: "České kostely nejen na Moravy byly plné." Tohle normální je? :(

0/0
25.12.2010 21:57

moravaneczech

MORAVSKÁ NÁRODNOST!!!

Morava byla autonomní zemí od počátku slovanských dějin do roku 1918. Jak může někdo srovnávat Hanou s Moravou. Haná utvářela moravské dějiny ne naopak! Stejně tak i jiné moravské kraje. Morava neutvářela České dějiny, do Čech nepatřila a nepatří. Proto se cítím být Moravanem, pocházím z moravského Dřevnicka. Morava je země, Haná, Valašsko, Slovácko...jsou jen moravské kraje. Přestaňte zvracet blbosti o Hanácké národnosti a podobně! Nahráváte tím jen centralistickým Čecháčkům.

0/0
25.12.2010 10:26

Cartman

Re: MORAVSKÁ NÁRODNOST!!!

Teda vy tam máte na Moravě starosti...

0/0
25.12.2010 11:14

Národnost: Moravská

Re: MORAVSKÁ NÁRODNOST!!!

aneb Čech k tématu ;-D netuším, cítím se hloupě, plácnu hovadinu... ach jo, s Čechy to jde z kopce :-/

0/0
15.1.2011 12:27

MaléPivo

:D

Vzkaz od Moraváků pro Moravany, je nám to fuk;-D

0/0
25.12.2010 8:20

český_vesničan

Re: :D

...toto je kvalitní názor.....R^

0/0
25.12.2010 8:49

Trupman

Re: :D

Vzkaz od Moravana pro Moraváky, vám je jedno všechno, hlavně že je na pivo;-D

0/0
26.12.2010 0:57

Šerlok Homeless

Re: :D

1. Váha, kterou přikládají občané "otázce moravské národnosti", je patrný z volebního výsledku strany Moravané.

2. I kdybych se hlásil k moravské národnosti, jak mám jednoslovně identifikovat svou národnostní identitu, pokud nechci, aby posluchači měli dojem, že jsem přívržencem či dokonce příslušníkem  jisté politické strany? Pokud bych chtěl mluvit o českém šovinismu a záludnosti, tak jako příklad bych uvedl, že efemerní politické straně byl zaregistován stejný název, jaký má národnost s 1200 let starou historií. Kde jinde ve světě se politická strana údajně hájící zájmy nějaké národnosti nechala zaregistrovat pod stejným názvem jako ta národnost a kde jinde vesvětě byla takto zaregistrována. Pokud by vedení této strany mělo kouska respektu k lidu této národnosti, tak zvolí jiný název pro svou stranu (i když ta nátodnost múže v tom názvu být uvedena, samozřejmě).

0/0
2.2.2011 9:16

Dr.Onufrakova

Národnosť bez príkladov pomýli aj veľmi zbehlých

občanov Českej republiky. Budú to chápať ako štátnu príslušnosť. Nationality nie je ethnicity. Dozviete sa aj, že máte Rómov iba 10 % toho, čo vidieť na ulici. Pri voľnej tvorbe tejto rubriky vám recesisti otvoria oči, že sa štatistici neprestanú čudovať.

0/0
25.12.2010 3:32

grecza

.

požaduji  Hanácké občanství, když už jsem z té Hané !

co si sakra Moraváci myslí ? já su Hanák, ne Moravák a navíc spadám do administrativně-autonomní oblasti Přerov !

0/0
25.12.2010 2:02

grecza

Re: .

a pobývám v Ostravě ! co na Moravskou národnost asi tak říkají bratři Slezané ? ;-O

0/0
25.12.2010 2:04

Národnost: Moravská

Re: .

Mohou uvést slezskou ;-)

0/0
26.12.2010 3:28

Icks007

Moravané jsou národ!

;-D Možná pořád někdo nechápe, že přestože jsme od raných dějin společným národem čechů a moravanů, a částečně slezanů, máme do roku 1968 každý svoje dějiny. Jen jedinkrát jsme proti sobě stáli v bitvě, kde se prolila společná krev. Bohužel dějepis vůbec neučí dějiny Moravy! Otázka zní proč? Poslední "učení" jsou úděly Přemyslovců - pak již nic. Ano na Moravě žijí stále moravané, mluví česky a hlásí se k češství, ale co je na tom špatně? Bojíte se, že by se země odtrhla? Hloupost - jde v první řadě jen o finanční zisk, kdy se na moravě vyprodukuje víc než v čechách a vrátí se zpět méně. Doporučuji studium k pochopení národnostní otázky!

0/0
25.12.2010 0:50

Šerlok Homeless

Re: Moravané jsou národ!

A já myslel že politická strana s volebním výsledkem 0,22 %. 8-o8-o8-o

0/0
2.2.2011 9:22

Mitchell

Národnost? Budiž.

Co mi vadí ale mnohem víc, že se po plyšáku neobnovilo zemské uspořádání, které de facto zrušil až bolševik. Asi někomu ta centralizace hodně vyhovovala. ... A pak se najednou udělalo 14 pidikrajů, které nás stojí neskutečné peníze a jinak celkem k ničemu nejsou. Jenom to tvoří další a další úředníky.

0/0
24.12.2010 22:56

hojda7

Dotaz

V téhle problematice se příliš nevyznám :-)

Proto chci požádat diskutující o definici národnosti.

Jaké všechny atributy musí být splněny, aby se podle platného právního systému v České republice v roce 2010 mohlo určit, zda se jedná o národnostní menšinu? Děkuji předem za odpovědi. 

0/0
24.12.2010 22:49

Trupman

Re: Dotaz

Předem - národnost a národnostní menšina jsou v ČR různé pojmy. Aby v nějaké obci mohla vzniknout uznávaná národnostní menšina, musí mít IMHO 10 % obyvatel dané obce tu jednu jistou národnost. Pak mají právo např. na veřejné označení ulic ve svém jazyce.

Národnost je pak příslušnost jedince k jistému národu, která je pouze osobním rozhodnutím toho jedince. Tedy pokud se v ČR označí např. Rom za Čecha, tak statisticky je Čechem, i když se třeba mohl narodit v čistě romské rodině. Národnost se dříve psala i do takových dokumentů, jako bylo vysvědčení, dnes je to pouze kolonka při sčítání lidu....

0/0
25.12.2010 14:46

Trupman

Re: Dotaz

No a závisí nakonec na daném státu, jaké národy uznává. Deficinice toho, co je národ, je pak různá a vprůběhu staletí se měnila. Dříve např. jako Němci byli označováni veškeří lidé mluvící německy. Dnes umíme rozlišit Bavory, Rakušany, Sasy, atd. A pokud někdo píše, že národ musí mít jednotný jazyk, nebo naopak, že jazykem jednoho národa nemůže mluvit národ druhý, tak to je hloupost, která se dá na příkladech vyvrátit. Ostatně nikdo neměl dříve problém vytvořit Čechoslováky, nebo Jugoslávce.

No prostě je v tom binec, a proto nevidím důvod, proč by laická veřejnost měla popírat existenci jiných národů tak, jak to zde někteří jednodušší předvádějí. On otiž národ je dobrým politickým činidlem a hrál důležitou roli v minulém století při formování států, a tak je možné, že jistí lidé se nám můžou snažit vnutit do hlavy takový ty kecy, že všichni jsme jedno a zároveň i ti nejlepší na světě. A daří se jim to.

0/0
25.12.2010 14:54

Trupman

Re: Dotaz

...ted jsem tu mel neco rozepsany o narode, ale tahle ******** diskuze mi vyhodila pri odesilani chybu :-/

0/0
25.12.2010 14:56

Trupman

Re: Dotaz

Konecne to tam je :-) idnes suxx

0/0
25.12.2010 14:57

warell

Přání

Přeji všem na moravě i v čechách hezké svátky.Tuhle debatu berte s humorem;-D

0/0
24.12.2010 20:25

expat47

Re: Přání

..........humor končí kde začíná útlak, kamarád fajka...........  

0/0
24.12.2010 22:31

vítek z prčice

právo na sebeurčení

Vršovice a Žižkov budou následovat. A Moravany je třeba ještě rodělit na severní a jižní. Není možné aby Ostraváci utlačovali Hanáky, nebo naopak ! Hanáky mám moc rád, tak jim pravda, straním. Slyšeli jste třeba mluvit Hanáka anglicky s typickým hanáckým dialektem? To je řeč! :-)

0/0
24.12.2010 20:06

Icks007

Re: právo na sebeurčení

;-D blábolíš kraviny - evidentně netušíš, že Haná leží uprostřed a žádní ostraváci na ní nemají vliv.

0/0
25.12.2010 0:35

Trupman

Re: právo na sebeurčení

Bejvávalo to, že kus Hané pod vlivem Ostraváků byl :-) Proto se taky z Olomouce jezdilo nakupovat do Prostějova, který byl pod vlivem Brňáků a byl lépe zásobovaný.

0/0
26.12.2010 1:01

Sladek

Proc vlastne cesi zrusili moravskou samospravu

a ted jsou vlastne proti jejim obnoveni? 

0/0
24.12.2010 18:40

Trupman

Re: Proc vlastne cesi zrusili moravskou samospravu

To se zeptejte jejich ega ;-D Mně to taky hlava nebere.

0/0
24.12.2010 21:24

Sladek

Re: Proc vlastne cesi zrusili moravskou samospravu

Prece o nic nejde, Rakusaci a Nemci to tak maji take.  Je to jenom jedna velka centralizace z Prahy, nic vic.

0/0
24.12.2010 22:19

krvavadasen3

.

Národností to začíná, končí to vízy. Věřím ve zdravý rozum majoritních normálních Moraváků. Moraváci, zpacifikujte si tu tlupu pošananých nacionalistů.

0/0
24.12.2010 16:54

Deleter

Re: .

Chápu, že držíte hladovku, ale mluvíte poněkud zcesty. Moravská národnost je realita, smiřte se s tím. To je jako kdyby vám Francouz říkal, že česká státní příslušnost potažmo česká národnost je blbost, když jsme všichni členy

Union européenne, že.

0/0
24.12.2010 17:01

Johny_S

Re: .

Pochopitelně, že je to realita. Zvlášť pro Brňáky. ;-D

0/0
24.12.2010 17:04

Deleter

Re: .

Popíráním reality jaksi ničeho nedosáhnete, že.

0/0
24.12.2010 18:41

krvavadasen3

Re: .

Vážený,mě je to úúúúplně u pr....le,jestli existuje česká,moravská,slezská,německá národnost. Já tady nechci nějaké dementní dělení na národy.Jsme taková malá zemička na spory typu Valoni a Vlámy. Tak si kupte kus země, dejte si tam miny,zátarasy,vyhlašte si krále. Co bude pak? Bude chleba levnější? Hlavně ten pocit,že mám v papírech moravská národnost. Je mi Vás líto.

0/0
24.12.2010 17:25

Deleter

Re: .

Nechápu proč. Žádné spory nevyvolávám, nic dělit nechci. To jste se musel úplně zbláznit.

0/0
24.12.2010 18:41

krvavadasen3

Re: .

Ano,trefil jste hřebík o hlavičku.Zbláznil jsem se. Víte z čeho? Já tady zažiji dělení ČSFR,boje v Jugoslávii,jen kvůli národovectví.

0/0
24.12.2010 18:50

krvavadasen3

Re: .

Já mám prostě hrůzu ze zcela zbytečných sporů,ze sporů o ničem. Nikomu neupírám,ani na to nemám právo, pocit příslušnosti k národu. Jen nechci další hranice, to je asi vše. Proto to hnutí Moravané mě pije krev.Vyvolávají cíleně nacionalismus. Když si promítnete,že se kvůli nacionalismu vraždilo,byly války....ne,už prostě ne.

0/0
24.12.2010 18:57

Deleter

Re: .

Tak to hnutí naštěstí nemá žádnou reálnou podporu.:-)

0/0
24.12.2010 19:13

krvavadasen3

Re: .

Což by bylo jedině dobře. Jsou ale na můj vkus slyšet. Už jen ten nedávný požadavek-zavedení moravského pravopisu. Oni něco vymyslí,ale nedomyslí důsledky. To by byl vlastně druhý úřední jazyk,tedy všechny atributy s tím spojené (úředně ověřené překlady a další-to by byl pane Kocourkov, jak vyšitý).

0/0
24.12.2010 19:18

Deleter

Re: .

Jo, no tohle je děsná blbost. Ostatně, vidíme to na EU, ty tuny překladů. Já bych úplně klidně přežil úřední jazyk angličtinu, ovšem Frantíci a Němci asi dost těžko.

0/0
24.12.2010 22:06

expat47

Re: .

.....jasný..........děsná blbost......vždyť čeština je vlastně spisovná moravština......viz bible Kralická.........

0/0
24.12.2010 22:25

expat47

Re: .

......proč naštěstí??????????? 

0/0
24.12.2010 22:29

Deleter

Re: .

Protože vymýšlejí absurdní nesmysly.

0/0
24.12.2010 22:32

expat47

Re: .

...jako například???????

0/0
24.12.2010 22:44





Najdete na iDNES.cz