Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostravská nemocnice hledá lékaře. Dostane méně než soustružník

Ke konci roku chce podat výpověď z nemocnic kolem 3 800 lékařů. Tedy zatím, jejich počet nejspíš ještě poroste. A není divu. Jejich nástupní platy jsou nižší než platy soustružníků či obráběčů kovů. Například ostravský Úřad práce hledá do tamní fakultní nemocnice specialisty a nabízí jim 16 tisíc. Podobné je to všude, míní doktoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Icefrost-i

Pro všechny, co mají pochybnosti.

Pro všechny, co pochybují o výši platu nastupujícího lékaře, koukněte na odkaz níže.

http://img543.imageshack.us/img543/2116/paska.jpg

0/0
29.12.2010 9:49

Deleter

Re: Pro všechny, co mají pochybnosti.

No a jako co má bejt?

0/0
5.1.2011 22:13

hlava222

Nechápu proč proč se neuvolní konkurence

a k těm řemeslnýn pracem se nepustí normální chytří a zruční středoškoláci nebo zdravotní sestry. Jsem teď zrovna byl u optika, ten ty brýle dokáže naplánovat daleko líp než ten doktor po těch 6ti proplachů na fakultě, zrovna taklhle by to šlo udělat a dalších 70% prací co ti doktoři dělají.

Taková múdr nešikovná dentistka je nám pacientům prd platná, já bych radši toho zručného soustružníka co by se tuhle práci naučil. :-)

0/0
26.12.2010 17:38

kocourek96

Re: Nechápu proč proč se neuvolní konkurence

dočkej času, i do medicíny vrthly CADové technologie a třeba u zubaře lze zhotovit plombu počítačovou frézou na počkání s přesností na tisíciny mm. :-)

0/0
26.12.2010 19:03

karelkral

to je zase určitě pravdivá informace

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
26.12.2010 16:37

xeon2

uz se vsichni proberte

  Nase spolecnost je postavena na ruby, misto aby byli ucitele dostatecne oceneni ci jine profese,co pro nas maji prinos, radeji podporujeme sportovce se zakladkou a sypeme jim prachy! a vse ostatni bereme jako samozrejme.... byt necemu naucen, nebo byt zachranen v nemocnici je mnohem mene...nez kdyz naka "guma" da gol!

VZDELANI MAJI VSICHNI ZDARMA - pravnici, inenyri, ucitele...:) tak proc tu nekteri blbci pisi- ze extra vy(lekari) mate vzdelani zdarma:D...

LIDI, ZDRAVI NENI ZADARMO !! POKUD CHCETE BYT LECENI MODERNE, STOJI TO PENIZE!! TEN KDO O VAS ROZHODUJE JE POJISTOVNA, KAM DAVATE SVE PENIZE A TA ZA VAS CHCE DAT CO NEJMENE, ABY MELA PALACE A VYSOKE PLATY!!! LEKARI ZA NIC NEMUZOU - vzhledem k zodpovednosti a narocnosti povolani, jsou jejich platy smesne! stejne jako ucitelu...

0/0
26.12.2010 16:24

hlava222

Re: uz se vsichni proberte

Tak, tak všichni mají cca 30% toho co mají v Německu, ale ti lékaři to je zcela mimořádná sorta nadlidí kteří musejí dostat okamžitě to co dneska mají lékaři v Německu, nejlepší by bylo jim to vyplácet přímo v Eurech.

Proč to tak má být to sice nikdo neví ale prostě je to holá realita, tedy prý podle těch lékařů. Zarážející je že se tihle vzdělaní lidé pro tu svoji podivnou pravdu nestydí ani lhát a podvádět, nemravně manipulují s těmi mzdami, pletou si  normální průměrnou mzdu hrubou mzdu která zahrnuje nejen základ ale táké třeba prémie, příplatky, přesčasy, se svým holým základem, někteří dokonce mají tu nestoudnost že uvádějí holý základy po odvodech daních a tohle potom srovnávají třeba s tím co si na hodinu práce účtuje oprárenská firma, Lžou nám tady že v Německu je poměr průměrné mzdy k holému základu doktorů 1:3, přitom tam je ten poměr naprosto obdobný jako i nás  atd. atd. 

0/0
26.12.2010 17:04

vsetin

doplním

Pro pány a dámy , cochtějí dělat v Německu - mohou dostat  třeba 4 000 Eur hrubého, ale zdaněno vč. odvodů je to tam  cca 45%. Tak bacha na to ?:-)

0/0
24.12.2010 20:36

Azreael

Tak trochu mimo misu

hlava222: Tak pokud vim, tak studium mediciny trva 6 let, velmi velmi tezkeho uceni a tezko muzeme najit nejakou zodpovednejsi praci nez je prace lekare. Po tom, co clovek skolu dokonci, si musi udelat atestaci, ktera ho stoji 250.000 Kc a po dobu atestace pobira lekar 11000 kc hrubeho. Vzhledem k tomu, ze my studujeme medicinu, tak si troufam tvrdit, ze realitu a podminky v ceskych nemocnicich asi zname lepe nez Vy a Vase kalkulacka.

0/0
23.12.2010 20:42

Azreael

Re: Tak trochu mimo misu

Ale jinak souhlasim, je to opravdu velka nehoraznost, studovat cely zivot, brat mensi penize nez delnik s nedokoncenou zakladni skolou a jeste si stezovat.

0/0
23.12.2010 20:43

rychloslimejs

Re: Tak trochu mimo misu

A kdo vám to studium zaplatil,mladý pane. Jednu z nejdražších škol vůbec... Takže ano,souhlasím,ať vám dají 35,ale nejdříve budete platit 40 za semestr... Zatím to vypadá,že jen rvete,co všechno jste investovali a kolik chcete,nějak zapominate,že mnohem větší investice udělal někdo jiný a vy si jen diktujete nástupní platy pro někoho,kdo se ještě pár let bude muset hodně učit...

0/0
23.12.2010 23:21

MeDick007

Re: Tak trochu mimo misu

LOL, nejdrasi skola?

Nejdrahsi je predmet chemie - ta stoji kolem 20 000 / rok. Jinak je to jen o prednaskach a domacimu drillu. Co by tam stalo vice? A platy profesorů? Par supek navic... Ale provoz je drahy - pro vyzkum co si dela fakulta... ale primo studium neni velmi drahe... Prednasky pri tych platoch mnoho nestoja...  Jinak najdi mi jine naklady ...

0/0
26.12.2010 18:53

Deleter

Re: Tak trochu mimo misu

Žádná praktická cvičení se na medicíně už nedělají?

0/0
5.1.2011 22:14

hlava222

Re: Tak trochu mimo misu

Pane dochtore ale v kapitalismu se neodměňuje podle toho jak kdo dlouho študoval ale jen a jen podle toho jaký přínos má ten člověk pro tu firmu kde pracuje.

Osobně znám dva zaměstnance kteří pracují vedle sebe jeden je ing. a druhý středoškolák, ten středoškolák má výplatu pravidelně vyšší.

Akorát je tady ten drobný rozdíl že ten ing. je chytrý ing. a vůbec se tomu nedivý ani jim tam neskučí že on přece 5 let studoval 

0/0
26.12.2010 17:18

Deleter

Re: Tak trochu mimo misu

Probůh, a kdo vám držel nůž na krku a nutil vás na tu medicínu chodit, když je to tak těžký a tak špatně hodnocený? Jinak ano, existují samozřejmě podstatně zodpovědnější práce, než je práce lékaře, záleží na úhlu pohledu.

0/0
24.12.2010 20:40

hlava222

Re: Tak trochu mimo misu

Jo tenhle nick znám to je tuším ten s tou iracionální nenávistí k Židům, radaru a vůbec k USA, což je opravdu známka velmi a velmi vysoké inteligence. ;-DTomuhle bych se opravdu pod ten nůž dostat nechtěl, to radši opravdu k samoukovi.

Pane dochtore nelžete nám tady o 11 tisících čistého, to je zřejmě čistých když se vrátíte ráno  domů po návštěvě bordelu.  

To 6 ti leté vaše biflování to je nám pacientům platné asi tak jako Mohámedánovi 6ti leté biflování Koránu. Osobně bych radši zručného řemeslníka, než nějakého nešikovného patlu se znalostím Koránu. Jsem tak čirou náhodou za svůj život už poznal 2 zubařky typu patlámo, patlámo a jak tyhle dámi byly namyšlené přesně jako ti doktoři co tady přispívají, nechápu proč se třeba k tomuhle nepustí nějací chytří a zruční lidé.

0/0
26.12.2010 17:14

hlava222

No tak jsem si byl prostudovat realitu

vzal kalkulačku a počítal.

A bohužel musím konstatovat že ti doktoři "děkujeme odcházíme" si z nás pěkně utahují.

Takže situace v Německu: našemu neatestovanému doktorovi nabízejí 4000 EUR, v tomhle je 6 služeb, tedy cca 240 hodin měsíčně, po zdanění a odvodech dostane 54 000,- Kč, průměrná mzda v Německu je 41 500,- Kč po zdanění. Náš neatestovaný  doktor tam tedy má 1,3 násobek průměrné mzdy.

Situace u nás: neatestovaný doktor má 35 000,- Kč, v tom je 5 služeb, čistého je to 25 500,- Kč, průměrná mzda hrubá u nás je 25 000,- Kč, čistá je 18 800,- Kč, náš neatestovaný doktor má tedy 1,36 x násobek průměrné čisté mzdy. Tedy je u nás lepší poměr než v Německu.

A teď ať ti prolhaní doktoři mi vysvětlí proč lžou a chtějí nějaké nerálné násobky které ani v tom Německu nemají. ?8-o 

0/0
23.12.2010 15:04

Chlupy do půl zad

Re: No tak jsem si byl prostudovat realitu

aha, a proto tam ti schopní se domluvit už dávno odešli. ;-D;-D

0/0
23.12.2010 15:08

hlava222

Re: No tak jsem si byl prostudovat realitu

No tak oni tam ještě všichni neodešli těm našem co tam už jsou nabízejí dokonce 10 000 EUR provize když nějakého našeho zlanaří ale jak se zdá tak to lanaření je dost obtížné, protože kdo má rozum v hlavě ten vezme kalkulašku a začne počítat a zjistí že když uhradí ty místní vysoké výdaje tak že si polepší dost velké prd za cenu ztráty domova a pohody.

0/0
23.12.2010 15:15

hlava222

Re: No tak jsem si byl prostudovat realitu

A u atestovaných je situace obdobná, ti mají s těma 6ti  službama 5500 EUR, po zdanění 2585 EUR což je 1,75 násobek místní průměrné čisté mzdy.

A u nás si ta nemravná pakáž klidně začne diktovat 3x násobek místního průměru a těch 6 služeb by k tomu chtěli ještě zaplatit jako přesčas. ;-€

0/0
23.12.2010 15:12

daymaker

Re: No tak jsem si byl prostudovat realitu

Chce to lepší kalkulačku... Pardon, to Vám vlastně nepomůže!

0/0
23.12.2010 15:13

hlava222

Re: No tak jsem si byl prostudovat realitu

kalkulačku mám v pořádku a ty údaje mám od jednoho vašeho co dělá toho verbíře. Nejdřív si přečti diskuzi kde nějaký náš primář nabízí těch 35 tisíc s těmi 5 ti službami a potom si klikni na "Co za to" a tam jsou ty podmínky co nabízejí v endéer :-)

http://lekarvnemecku.wz.cz/diskuze-k-clanku.html

No a vysoké a progresivní zdanění  v Německu to je třeba tady http://www.jazyky.com/content/view/294/49/

0/0
23.12.2010 15:21

fitzie

Re: No tak jsem si byl prostudovat realitu

lze i jinak: můj kamarád svého času dělal v nemocnici technika. měl dost výlučné postavení: byl akreditovaným servisním technikem. platili mu podle tabulek, nebyl spokojen, pořád nějaké služby a porady... a tak odešel, založil si firmu a nemocnici nabídl své služby za x-násobnou částku. vzali to a ještě rádi.

myslím, že třeba anesteziologové v podobném postavení jsou. prostě své služby nemocnici nafakturují.

0/0
23.12.2010 17:03

krtkoss

trocha reality

kdybyste si poradne precetli o co v te akci D-O jde alespon... nejde jen o platy.  nase pozadavky maji celekm 13 bodu - zde mozno k precteni http://dekujeme-odchazime.cz/13_duvodu_exodu

na platy lekaru penize jsou, a nikdo to nechce po Vas z vasich dani... jde jen o to upozornit na to, jak jsou penize rozkradany a ze pokud by se zacalo hospodarit normlne tak na nase platy by penize byly... bohuzel mamon svetem vladne a tak vsichni vidi jen CHTEJ VIC PENEZ AT SI TAHNOU, AT ZAPLATI ZA VZDELANI a pod. chcete snad po cloveku ktery ma ZS a odesel do ciziny aby si za tech 9 let na ZS platil?

0/0
23.12.2010 14:23

brekebrekkeke

Co mate porad s parkovístem u fakultek?

Do vsech muze vjet kazdy liny pacient, nejlepe kdyz nacpe kram kam nema a zavazi sanitkam. Z fakultek je grand prix :-(. Nechapu, proc to sem motate.! :-(. Ze zavisti?

0/0
23.12.2010 14:16

Deleter

---

Znám důvěrně 2 FN a ani do jedné z nich pacoši autem nemůžou.

0/0
23.12.2010 14:37

ibn sina

Re: ---

Já znám taky a můžou

0/0
23.12.2010 14:43

fitzie

Re: ---

od ostravské fakultky se může, ale je tam těch aut tolik, že těžko poznat, co je čí. :-D

0/0
23.12.2010 16:56

ibn sina

fakt

Prestiž naprestiž, poslání neposlaní. Když máte 5 uchazečů na práci, můžete si logicky hrát s platem a klást podmínky. Když máte 5 pozic a 1 uchazeče, těžko uplatňovat stejný princip. Lékařům to už konečně došlo (včetne trpělivosti) a vláda jim prostě bude muset zaplatit. Riskovat nemůže. Ruku na srdce, kdo z vás by dělal za 20 když byste mohli mít 100.

0/0
23.12.2010 13:55

Mutant23

Re: fakt

Jo to beru, jde o to, jestli se tolik lékařů cítí na těch 100. Jestli jsou fakt tak dobří, určitě jim ty prachy dají, to je jasné. A pokud jim je nedají, pak je taky jasné, že až tak super nebyli.

Do toho prostě nevidím, i tady na diskuzi se lidé v názorech značně liší, ale myslím si, že je to ze strany lékařů zlá hra a bojím se, že je jen málo těch dlouhodobě špatně hodnocených. Nebo máme v tomhle státě tolik dobrých lidí, tolik lidí, co chodí do práce jen z ryzí lidské dobroty? Ale jděte, takových lidí je fakt málo, navíc takoví si na prachy nestěžují...

0/0
23.12.2010 14:08

brekebrekkeke

Re: fakt

To neni tva starost, ze? :-)

0/0
23.12.2010 14:10

ibn sina

Re: fakt

Vtip spočívá v tom, že kdyz máte z čeho vybírat vybíráte. Jenze lékařů je teď tak málo že budou muset zaplatit i ty špatné. Netvrdím že je to dobře, naopak. Ale to je přesně bod kam naše vlády zdravotnictví dostaly. Já třeba mohu klidně prohlásit, že jsem zachranoval životy lidem za min než 20/měsíc. Máte pravdu, jsem hodnej ale ne blbej, už to dělat nebudu. Až to bude poctivě placené, bude více doktorů, větší konkurence, větší šance že se chytnou jen ti nejlepší. To teď ale opravdu nejde.

0/0
23.12.2010 14:25

Deleter

Re: fakt

Lékařů je nadbytek. Je potřeba jejich práci zefektivnit, pozavírat pár desítek nemocnic a omezit korupci na světově akceptovatelných 5%.

0/0
23.12.2010 14:34

Deleter

Re: fakt

... čímž zbyde víc peněz pro mírně méně lékařů. Plat 100k? Klidně, pro renomovaného odborníka. 35k pro absolventa? Proč?

0/0
23.12.2010 14:36

ibn sina

Re: fakt

Nemohu říct, že to co pisete nedává smysl. Uvidíme jak to vše dopadne.Hezké svátky, musím končit.

0/0
23.12.2010 14:47

brekebrekkeke

Re: fakt

Jo ! :-):-):-)

0/0
23.12.2010 14:08

hlava222

Re: fakt

To je mylná informace, správně je "kdo z nás by šel do endéer, ztratil domov, přátelé atd. a tam pracoval za 54 000,- Kč  čistého když může být v pohodě doma a pracovat za 25 500,- Kč čistého. :-)

0/0
23.12.2010 15:27

ibn sina

Re: fakt

Placete na špatném hrobě, mylná informace... Tady vůbec nejde o exodus do ndr. Ti co tam chtějí za prací penězi anebo čímkoliv jiným prostě půjdou. A konečně si nemyslím že jich bude úplně málo...nicméně to ale s touhle kampani moc nesouvisí. Ti co hromadně podávají výpovědi chtějí zůstat zde a vedi, že bez nich to nejde. Jinak by si to nemohli dovolit.

0/0
23.12.2010 18:25

ibn sina

Re: fakt

Třeba taková porodnice, aro nebo jipka nemůžou nefungovat byt jeden jediný den. Došlo vám to, ? Politici to vědí, nesli by totiž zodpovědnost za ty prusery, a proto nemůžou vyhrát, prostě zaplatí.

0/0
23.12.2010 18:29

hlava222

Re: fakt

Já myslím vyděračský nemravo že to dopadne úplně jinak, v pondělí přijdete na úřad práce žádat o podporu, tam vám okamžitě nabídnout ta volná místa takže v úterý už zase popelášíte do práci.

Bych rád viděl humanistického vzdělance co má finnační rezervu alespoň na týden. :-)

Jediné co by měli rychle udělat tak uzákonit smluvní mzdy, tedy aby v těch nemocnicíh mohli sami rozhodovat co komu dají, potom by  ta demonstrativní sebevražda u některých mohla  dopadnout jako opravdová.

30% doktorů nikdy nemůže způsobit to že nebude fungovat akutní péče.  

0/0
26.12.2010 17:27

f-sport

Parkoviště před fakultkou

Parkoviště před fakultkou v Ostravě vypovídá o příjmech lékařů něco jiného. Tereňáky, německé prémiové limuzíny, ne starší 2 let.

 Je možné, že někdo bere málo a někdo moc. Je jisté, že úředníků má dnes nemocnice více než nemocničního personálu.

 Ale to JAK se rozděluji peníze v nemocnici tato akce neřeší. Navíc mi to příjde silně amorální. Ti lidé maji i nějaké poslání a teď od něj zdrhnou. A pokud se stane nějaká katastrofa, tak budou umírat lidé.

0/0
23.12.2010 12:48

Chlupy do půl zad

Re: Parkoviště před fakultkou

a jéje. moralista dorazil. nejsem lékař, ale šle bych svoje "poslání " dělat tam kde mne za to ohodnotí

0/0
23.12.2010 12:51

vs64

Re: Parkoviště před fakultkou

No, tak to není úplně pravda...

0/0
23.12.2010 12:57

minutos007

Re: Parkoviště před fakultkou

Tak poslání bych opravdu neřešil. Co mě se nelíbí je způsob nátlakové akce. Pokud lékaři byli cdlou dobu do té míry nespokojení měli to řešit již dávno a individuálně.

Ale ono je pohodlnější dělat co chci a  požadovat  kolektivně plat 3x vyšší ...

Já nevím kolik lékaři berou, možná nejsou doceněni, ale způsob který zvolili se mi jeví jako vydírání...

0/0
23.12.2010 13:06

koutlosh

Re: Parkoviště před fakultkou

Jenomže oni by třeba chtěli pracovat, za odpovídající ohodnocení, ví že nemocnice prostředky má, stejně tak pojišťovny, ale mrhá se jimi a systém je špatný. Pak se dá stěží něco vyřešit individuálně, je potřeba hromadná hrozba obchodu, aby to někdo kompetentní začal řešit...

0/0
23.12.2010 13:23

matuhari

Re: Parkoviště před fakultkou

táto akce nátlaková je. nicméně, různých forem protestu tady bylo dost, a žádná se nesetkala s kýženým úspěchem, v medicíně prostě nejde stávkovat, tahle forma protestu je legální, a je účinná. pohár trpělivosti sejednou naplnit musel, a říkejte si tomu, jak chcete. třeba i vydírání.

jo a fakt nejde jen o platy, přečtěte si o tom něco- přesčasy, rozkrádání, vzdělávání, apod..

0/0
23.12.2010 18:56

Mutant23

Re: Parkoviště před fakultkou

Přesně, než by zatlačili na šéfa, tlačí na stát.

Jinak to poslání myslím klidně můžou plnit, i když budou třeba zametat chodníky. Myslím si, že to poslání souvisí s tím, že mají znalosti, ketré my ostatní nemáme, proto jsou v podstatě kdykoliv shopni poskytnout pomoc. A to můžou udělat kdykoliv. Horší by spíš bylo, kdyby se takový uražený lékař klidně díval na někoho, koho právě srazilo auto a nepomohl by mu s tím, že už lékařem není. To by myslím už tomu poslání odporovalo. Ale nutit lékaře pracovat proto, že jsou lékaři, je blbost.

0/0
23.12.2010 13:43

yamajka89

skutečný problém

je spíš tam, že nejen doktoři, ale všichni maj v tomto státu ubohé platy.. průměrný člověk si nemuže koupit nic navíc, jen přežívá

0/0
23.12.2010 12:16

Chlupy do půl zad

Re: skutečný problém

já svůj plat za ubohý nepovažuji, ikdyž není nijak vysoký. navíc si kupuji věci díky tomu, že ušetřím jinde :-P

0/0
23.12.2010 12:18

yamajka89

Re: skutečný problém

jsou lidé, kterým stačí to co mají, a jsou lidé, kteří chtějí od života víc.. ne jen šetřit

0/0
23.12.2010 12:21





Najdete na iDNES.cz