Diskuze

Na gymnázia se dostanou i čtyřkaři a učitelé neumí anglicky, zjistila inspekce

Učitelé neumí na počítačích a nezvládají angličtinu. Revoluce na školách v podobě zavádění vlastních osnov drhne. Na gymnázia se dostanou i čtyřkaři. To jsou některé ze závěrů výroční zprávy České školní inspekce. Dvě stě čtyřicet inspektorů navštívilo během školního roku 2009/2010 celkem 4 843 škol.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

sarah789

28. 12. 2010 22:38
Tak se třeba poperte...

Je opravdu zajímavé, že se tu dohadujete nad tím, jak moc jsou či nejsou čtyřkaři dobří. Gymnázium studuji již pátým rokem a další tři mě ještě čekají. Odešla jsem z páté třídy, protože vyučování na základní škole bylo takřka povrchní. Poté jsem chtěla odejít na střední školu se zaměřením na zdravotnictví, ovšem rodiče mi to nedovolili, tudíž jsem musela zůstat na gymnáziu. Z fyziky a matematiky mám 4ku a kvůli tomu mám podle některých jít zametat silnice? Děláte si srandu, že nás budete soudit podle známek? To se můžeme zrovna vrátit do doby kdy se společnost dělila na církev, šlechtu a poddané. A nyní k té druhé části....Učitelé by rozhodně měli umět ten předmět, který vyučují, protože představte si, že při hodině počítačů by se učitelovi z nenadání restartoval počítač a poté ho to enchtělo přihlásit zpět a on by si s tím nevěděl rady.

0 0
možnosti

freemenace

20. 12. 2010 23:53
Pokračování

o něřem jiném, Zde se student může již profilovat. ALe zase záleží na jeho snaze a chuti. Mezi námi učiteli je mnoho nadšenců, kteří se snaží i v některých případech za almužnu podávat co nejlepší výkony. Ale je zde i mnoho lidí, kteří již rezignovali a přežívají. Další věc je, že na vzdělávání učitelů nejsou peníze. Pokud chci na nějaký kurz nebo seminář, tak jsem odpálkován slovy: "Nejsou peníze." Další dnešní reforma je na dvě věci: Mnoho keců na papíře, které se musely napsat, ale v realu se učí pořád stejně. Nejvíc mě iritují ale různé články v médiích, ve kterých jsou učitelé vylíčení jako flákači, kteří mají dva měsíce prázdnin a končí v jednu hodinu v práci. Ale co už, doba médií je doba médií. A lidé chtějí senzace a ne fakta.

0 0
možnosti

20/40

21. 12. 2010 0:42
Re: Pokračování

Jako čerstvě vystudovaný maturant s vámi souhlasím.

Problém není v podfinancování škol ale vyloženě v podfinancování učitelů. Já jsem studoval na odborné škole, kde stěžejní předměty vyučovali inženýři z oboru (technici). Jejich věkový průměr bych tipoval na 60 let, prostě veterání. Problém byl v tom, že někteří z nich byli opravdu otřesní a byly na ně neustálé stížnosti ze stran studentů a rodičů, jenže škola je nemohla vyhodit, protože nikdo jiný by za ty peníze, co nabízejí, neučil.

Znám případy kdy angličtinu vyučoval trouba, co chodil dva roky na kurz angličtiny a  byl za ty peníze ochoten pracovat. Ale inženýra technického zaměření na takový peníze nenalákáte.

Další problém jsou neochotní, leniví studenti, ale to je podle mě celospolečenský problém, který se odráží ve výchově dětí. Všichni lenivíme.

0 0
možnosti

freemenace

20. 12. 2010 23:42
STAV ŠKOLSTVÍ

Hledal jsem všude a nějak jsem tu zprávu inspekce ještě nenašel. A to ani na jejich stránkách. Ale situace ve školství je opravdu hrozná. Školy jsou v důsledku nedostatku žáků (demografický vývoj) naplněny někde i na 60%. Každá menší obec si drží školu pro 20 žáků. Zde jsou vysoké náklady a kvalita hodně často pokulhává. Učitelé jsou znechuceni přístupem žáků k výuce - nezájem, nechuť, neúcta atd. Snaha o učení žáků novými metodami (projektové vyučování atd) dopadá na neúrodnou půdu. Na druhou stranu jsou tyto metody opravdu k ničemu. Jeden známý psycholog prohlásil, že 2/3 národa jsou debilní. Promiňte mi, ale musím s ním souhlasit. To co vidím v lavicíh, mě o tom utvrzuje. Dnes jsem suploval angličtinu v šestém ročníku. Anglicky umím celkem slušně (domluvím se slovem i písmem). Ale nechápu, proč se učí někteří žáci angličtinu, když ani po třech letech nejsou schopní přeložit já jsem, oni jsou. A to opravdu není v učiteli. Na základní škole je potřeba dril, na střední škole je to

0 0
možnosti

pavel679

20. 12. 2010 20:38
proč by měli potřebovat zvládat počítače a angličtinu?

No a co? Proč by měli učitelé zvládat angličtinu a počítače? Já si myslím, že učitelé mohou získat kvalitní vzdělání a zkušenosti i u nás doma v Čechách a paní inspektroka si může jezdit na stáže sama. Podle mě potřebujeme učitele, kteří budou mít rádi studenty, budou svojí profesi dělat dobře, předají studentům vědomosti a nadchnou je pro vyučovaný předmět a budou dobří profesionálové. Pokud neumí pracovat s počítačem, tak ať je škola proboha vybaví fóliemi a zpětnými projektory, protože nic víc pro to, aby mohli udělat skvělé hodiny,nepotřebují. Podle mě jediný smysl tohoto článku je učitele pořádně zkritizovat, asi aby se jim dobře učilo a aby věděli, jak si všichni jejich práce váží.

0 0
možnosti

benito.juarez

20. 12. 2010 20:42
Re: proč by měli potřebovat zvládat počítače a angličtinu?

Na co počítače a angličtina? Stačí břidlicová tabulka a olůvko. A česky se taky domluvíme ledaskde. Kromě u nás, ještě na Slovensku a s thajským králem.

0 0
možnosti

buranumdopamatniku

20. 12. 2010 20:03
kvalita pod psa, po soudruzsky mizerne

Konecne to nekdo napsal, ze cesti ucitele berou penize   a vyucovat to neumi.  Ze mne maji ucitele nemciny strach , ze odhalim jejich  neschopnosti a tak mi jdou z cesty, jak je to jen mozne .)))))

0 0
možnosti

ferata

20. 12. 2010 19:42
Inteligence národa.

Novináři zapomněli napsat, že ti čtyřkaři se prezentují většinou z řad zbohatlíků a privatizatérů. ;-O

0 0
možnosti

ouki

20. 12. 2010 19:48
Re: Inteligence národa.

to je zas demagogie...Rv

0 0
možnosti

dcman

20. 12. 2010 19:21
Toto není o známkách.

Opravdu mne zaráží, když někdo soudí dle známek.

Já jsem byl humanitně zaměřený již od základní školy, proto jsem měl na gymnáziu čtverky z fyziky, matematiky a deskriptivní geometrie. A jsou díky tomu horší člověk?

I tak jsem vystudoval dvě vysoké školy a dnes mám práci, kterou jsem chtěl vždy dělat.

Soudit dle známek mohou dle mého názoru jen blázni. Ne každý má "talent" na vše.

0 0
možnosti

eltanin

20. 12. 2010 19:43
Re: Toto není o známkách.

Gymnázium je všeobecně vzdělávací škola, takže člověk, který se tam hlásí by měl být tak nějak všeobecně vzdělavatelný. Když má někdo čtverku z matiky v deváté třídě, tak nejspíš bude hrozně zdržovat ostatní spolužáky v gymnaziální matematice. Když je někdo nějak jednostranně zaměřený, tak má jít na nějaký speciální ústav a ne na všeobecně vzdělávací školu.

0 0
možnosti

brezovak

20. 12. 2010 19:09
já si

vzpomínám že když jsem byl malý a bydlel na vesnici tak se říkalo pokud něco nevíš tak běž se zeptat učitele nebo faráře .V dnešní době všem doporučuji pokud něco nevíš najdi si to na netu. Učitel ti asi nepomůže a farářů už je málo

0 0
možnosti

Big.M

20. 12. 2010 19:15
Re: já si

učitel si to také vygoogluje ;-)

0 0
možnosti

libedejroznec

20. 12. 2010 19:08
no a co ?

..proč má učitel zvládat angličtinu, když to není úřední jazyk ?  ..do zahraničí jezdí jen ti co umí a co si troufnou...  politici taky nezvládají tento stát a redaktoři v novinách neumí spisovnou czestin ..

0 0
možnosti

blazab

20. 12. 2010 19:11
Re: no a co ?

No ... současný učitel by měl angličtinu zvládat už jen proto, že je vysokoškolák a že angličtinu by měl zvládat každý současný středoškolák (+ jeden další cizí jazyk).

0 0
možnosti

7650

20. 12. 2010 18:48
Učitelé neumí na počítačích a neumí anglicky

Logicky nemohou učitelé po absolvování různých kurzů umět pracovat s počítači jako jejich žáci (vyjma učitelů informatiky a mladší ročníky), jelikož vyrůstali, studovali a začali pracovat v úplně jiném prostředí než je dnes. To se týká i angličtiny. Řada učitelů umí jiný jazyk, zejména ruštinu a němčinu, které byly dříve daleko více preferovány a ve střední Evropě jsou i dnes plně využitelné. Na druhé straně je kladem učitelů, že umí česky a klasické kupecké počty, což se o mladých učitelích nedá říci a o žácích už vůbec ne. Computerizace a anglikanizace vyučovacího procesu je aktuální, avšak ne jediná cesta ke kvalitnímu školství.

0 0
možnosti

Jandik73

20. 12. 2010 18:57
Re: Učitelé neumí na počítačích a neumí anglicky

Já se musím neustále sebevzdělávat a držet krok s novými trendy. Učitelé nemusí?

0 0
možnosti