Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový český projekt CzechGlobe zkoumá změny klimatu, zájem o něj má i NASA

V Brně odstartoval unikátní projekt Akademie věd s názvem CzechGlobe. Bude zkoumat globální změny klimatu a jejich vliv na ekosystémy i lidský život ve všech jeho oblastech. Zájem o něj projevila NASA nebo odborníci z METEO France. Odstartovat mu pomůže 650 milionů korun z Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavel.61.

prý silná společenská poptávka...

 jistě, vyvolaná katastrofickým blouzněním ekokléru, rudých zelených,  Římského klubu a ekopodnikatelu z IPCC. Snad dají brzy jasnou nebo pravděpodobnou odpověd, abychom nemuseli vyhazovat tolik prostředků na ekonesmysly a nepřispívali tak k poškozování přírody a ŽP

0/0
14.12.2010 9:15

Tryskomys Muf

Ti co tu nadavaji

Ti co tu nadavaji na zrizeni podobne instituce jsou uplne stejna spina jako "ekoteroristi". Vzhledem k tomu, ze globalni oteplovani a mira zavineni cloveka nebyla dosud nezvratne prokazana, resp. zmerena, je logicky krok problem detailneji zkoumat a bud ho potrvdit nebo vyvratit. Zhodnoceni zda je zrovna tento vyzkumny projekt tunel na penize - jak je v Cesku dobrym zvykem, je jina otazka. Nicmene apriorni odmitani vyzkumu je znamka velmi nizke inteligence. 8-o

0/0
13.12.2010 19:18

pavel.61.

Re: Ti co tu nadavaji

pokud použijí standartní vědecké postupy bude to jiste užitečné - kdyby se aspon podařilo rozlousknout některé zpětné vazby v atmosféře. Na to co plánují vyzkoumat (a většina ze zmíněných věcí známa je) si myslím by stačila desetina peněz a zbytek dát na  užitečnější výzkum.

0/0
14.12.2010 9:10

dennidavkapravdy

To zas bude trafika.

Místo aby se investovalo do vývoje bitevních vzducholodí, tak se utrácí za takové krávoviny. Koho to zajímá? Ekofašisty transformovat na biomasu !

0/0
13.12.2010 14:46

emil2

Re: To zas bude trafika.

Nechte si změřit IQ. Možná budete nemile překvapen.

0/0
13.12.2010 17:57

dennidavkapravdy

Re: To zas bude trafika.

Mám víc IQ než ty promile

0/0
13.12.2010 19:53

emil2

Re: To zas bude trafika.

Pravděpodobně mladý muži, pokud byste měl na mysli brambory, pak se skutečně píše "mam více brambor", pokud jde o IQ, tak je buď vyšší nebo nižší. 

0/0
13.12.2010 20:43

roby

přiberte si Klause

"V Brně odstartoval unikátní projekt Akademie věd s názvem CzechGlobe."

0/0
13.12.2010 9:41

gunes

PR článek na objednávku

Většina těchto vědců žije mimo realitu, ale když se navzájem podporují a zviditelňují, tak zkoumají stejně vesele jako jejich kolegové ve filmu Císařův pekař.

0/0
13.12.2010 9:35

Tryskomys Muf

Re: PR článek na objednávku

Mas take nejake argumenty, kterymi bys to podlozil, nebo jen proste blabolis? Ale chapu, ze je nyni "in" nadavat na lidi, ktery se zmenami klimatu zabyvaji.

0/0
13.12.2010 19:23

emil2

Tady se zase sešlo chytráků,

co všemu rozumí. Nechcete taky profesuru zdarma?

0/0
13.12.2010 8:22

Karl Novak

650 milionů ?

Místo financování vědy se podporuje novodobé tmářství a zlodějina.

0/0
13.12.2010 7:31

Englishman

Tunel

Pánům a dámám z Czech Globe evidentně nevadí, že globální oteplování je podvod - navíc se rychle přizpůsobili a začali tomu říkat změna klimatu. Je to jen tunel. ;-€Rv

0/0
13.12.2010 6:48

stará Blažková 02

Re: Tunel

Také jsem si všiml té nenápadné změny termínu ;-D

0/0
13.12.2010 7:28

Englishman

Re: Tunel

Globální oteplování lze vyvrátit (a data z posledního desetiletí už nelze falšovat tak, aby GW potvrzovala), změny klimatu vyvrátit nelze. Ostatně klima se mění vždy a všude.

0/0
13.12.2010 7:32

Cynyc_

Re: Tunel

Globální oteplování obecně vyvrátit lze (jinak by to nebyla vědecká teorie), na základě dostupných dat ovšem nikoli - kdybyste znal alespoň základy statistiky (což je při Vašem primitivním neexaktním uvažování prakticky vyloučeno), tak byste věděl, že pravděpodobnost pokračování jevu roste s délkou jeho předchozího trvání, jinými slovy, že to, že se od roku 2000 neotepluje (což nikdo nepopírá a ani se nesnaží falšovat), je pravděpodobně jen výkyv v rámci většího oteplovacího trendu. Jde ale jen o pravděpodobnostní úvahy, takže je skutečně možné, že se oteplování zastavilo (a nic by mě nepotěšilo více).

0/0
13.12.2010 17:12

pavel.61.

Re: Tunel

jakto že není globální oteplování??

Za 100let se má přeci o 6°C oteplit a né ochladit nebo  oteplit nebo ochladit..

Věda to není protože pokud se oteplí je to oteplování a pokud se ochladí je to změna klimnatu před přicházejícím oteplováním. Asi nestuduješ "ekologické" pravdy

0/0
14.12.2010 9:02

MiroTR

Re: Tunel

No, před 40 lety vědci tvrdili, že bude doba ledová, teď řikají, že se otepluje.  To a tohle je univerzální termín použitelný pro oboje. ;-)  A jak známo, na vyplašených lidech se nejlépe vydělává. ;-)

0/0
13.12.2010 7:32

Englishman

Re: Tunel

Někdo si třeba otevře živnost v "globálních změnách intenzity slunečního světla". Ve dne je světlo, v noci tma a pořád se to mění. Dopady na ekosystém jsou katastrofální a náklady na noční osvětlení také.

0/0
13.12.2010 7:36

Yamdena

Re: Tunel

Jak známo, oteplování vede ke zpomalení prodění mj. i Golfského proudu a tím může nastat silné ochlazení třeba právě u nás (nejen samozřejmě).

0/0
13.12.2010 8:14

Gamehoror

Hned jak jsem viděl titulek

bylo mi jasný že to je zas blbost. Takovýhle projekty se mají rozjíždět když už lidi nevědí co s penězma a vědci se nuděj tak aby dělali aspoň něco užitečnýho a ne v době kdy nejsou prachy když si takový projekt sám na sebe nevydělá a jen bude škemrat a žebrat dotace a následně stávkovat že nemají dost peněz na rozjeté projekty.

Navíc mi připadá že zrovna něaký změny klimatu dělá kde kdo v kdejakých státech a jestli to nedělaj tak proto že v tom nevidějí do budoucna žádný významný přínos kapitálu ani výsledky které by svět něak významně posunul vpřed.

Na tohle bych jim nedal ani korunu a fakt se mi nezdá že tenhle výzkum ČR potřebuje.

Raději bych je viděl u výzkumu jak kvalitněji odfiltrovat znečištění v ostravě nebo na mostecku, Jak efektivně zracovávat jaderný odpad nebo i ty blbý ojetý pneumatiky na výrobu něčeho užitečnýho, výzkum jak vytvářet pracovní příležitosti pro nezaměstnané a konečně jak odborávat ty tuky lidí s nadváhou aby neměli vedlejší nežádoucí účinky.

0/0
13.12.2010 2:46

trrk

Re: Hned jak jsem viděl titulek

rozumný příspěvek

0/0
13.12.2010 3:29

MiroTR

Re: Hned jak jsem viděl titulek

Jde o to, zda dostanou peníze na seriozní výzkum, nebo na hledání nějakého zdůvodnění teorií "globálních oteplovačů.  Obávám se, že to bude na to druhé.

0/0
13.12.2010 6:40

Englishman

Re: Hned jak jsem viděl titulek

Funguje to trochu jinak: potřebují prachy, tak se rozhodnou dělat to, co je momentálně "in". Dostanou podstatně víc peněz a zvedne se jim prestiž. Pokud docílí těch "správných" výsledků, tak se jim prestiý zvedne ještě víc - ovšem jen do té doby, než se ukáže, že to je jen prázdná bublina.

Vzhledem k tomu, že v případě GW bublina už praskla, tak Czech Globe přichází s křížkem po funuse. Prachy ještě dostanou, ale místo budoucí prestiže mají už teď ostudu.

0/0
13.12.2010 6:55

Tryskomys Muf

Re: Hned jak jsem viděl titulek

A ty na to zase apriori nadavas, neb je to velmi "in", kasparku. ;-D

0/0
13.12.2010 19:26

pavel.61.

Re: Hned jak jsem viděl titulek

Užitečné to bude pokud dopředu neznají výsledek (který my známe) a budou dělat vědu. Přesto si myslím že by stačilo na takovýto výzkum méně peněz (asi o řád)  a většinu dát třeba do jaderného výzkumu.

0/0
14.12.2010 9:06

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Hned jak jsem viděl titulek

tady se vyhazují prachy na daleko větší krávoviny, přestože je peněz nedostatek

0/0
14.12.2010 16:55

20/40

...

Žádná společenská poptávka tady není. Jediné co se tady děje je, že si někdo na politickou objednávku vytváří "vědecký" ústav, který bude produkovat přesně ty výsledky, které si jejich sponzor přeje. Pak nám je budou podsouvat a vysvětlovat , že "vědci" došli k závěru, že jesli nám vlády neseberou všechny naše peníze a svobodu tak se tady všichni upečeme.

0/0
13.12.2010 1:32

Cynyc_

Re: ...

Společenská objednávka tu samozřejmě je, protože otázky spojené se změnami klimatu jsou nejen velmi dikutované, ale také ekonomicky důležité. Zbytek Vašeho příspěvku jsou lži a nactiutrhání, neboli standardní "argumentace" lidí jako Vy.

0/0
13.12.2010 1:43

MiroTR

Re: ...

Ono těch podvržených, nebo účelově upravených "důkazů" bylo málo ?

0/0
13.12.2010 6:41

Englishman

Re: ...

Smiř se s tím, že vám ten podvod už nežerou nejen lidé, kteří si uchovali kritické myšlení, ale ani stádo, o které bohužel vždycky jde. Chytřejší část lidí z branže už začala opatrně couvat, tak se k nim raději přidej a dál se neztrapňuj.

Přejmenováním snadno vyvratitelného globálního oteplování na neyvratitelné změny klimatu (ono se měnilo vždy, že?) to prostě nezachráníte. GW je největší vědecký podvod historie a důvěru v CELOU vědu pošle ke dnu. A pomocí obrosvských neproduktivních nákladů a transferů peněz od těch, kteří zdroje vytvářejí, k těm, kteří je  konzumují, posílá ke dnu i celý západní svět. ;-€

0/0
13.12.2010 7:06

Cynyc_

Re: ...

Myslím, že už jsme si vyjasnili, že mého času je na odpovědi na Vaše "příspěvky" škoda, přinejmenším v debatě o metodologii vědy, kdy jste vůbec netušil, že jejím základem je popperovská falzifikovatelnost, a když jste na to byl upozorněn, prostě jste to odmítl přijmout. Vaši odvahu napadat někoho, kdo je intelektem i znalostmi o řád nad Vámi, bych hodnotil i pozivitně (zpochybňování autorit je principiálně správné), kdybyste si z toho ovšem dokázal něco vzít. Bohužel, žádný duševní pokrok u Vás patrný není. Na závěr mi dovolte vyjádřit pobavení nad faktem, že nad ztrátou důvěry ve vědu lká člověk, který o podstatě vědy a vědeckém myšlení neví prakticky nic.

0/0
13.12.2010 15:06

pavel.61.

Re: ...

panebože "popperovská falzifikovatelnost" byla politickým klimatismem zcela pošlapána (ochlazení i oteplení je nástupem k oteplení - jak se to dá vyvrátit?)

0/0
14.12.2010 9:18

forrest009

Vánoce

Na vánoce bude pršet při teplotách +5 až +8

0/0
13.12.2010 1:01

Lady Humussprey

No a Klaus jim bude v důchodu dělat lektora

0/0
13.12.2010 1:01

yyj

Každá koruna do české vědy je požehnáním.

I když pochází od světových RZETA. Což znamená, že byly jinde ukradeny z daleko smysluplnějšího resortu. 

Čtvrtohorní doba meziledová může "vědcům" i nám přinést lecjaká překvapení.

0/0
13.12.2010 0:03

lekaj

slusna trafika

Na nase pomery luxusni dotace 650 milionu na blbosti. A o to jde predevsim. Vysledky nebudou mit zadne prakticke vyuziti ale aspon se zamestna 150 lidi.

0/0
12.12.2010 23:57

lekaj

Re: slusna trafika

to rikam jako vystudovany fyzik a byvaly aktivni vedec.....

0/0
12.12.2010 23:57

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: slusna trafika

0.65 mio zas není tolik...

0/0
13.12.2010 0:06

Cynyc_

Re: slusna trafika

Tak nám ještě sdělte, co tedy podle Vás má smysl - já třeba nic smysluplnějšího než vědu neznám, tak se rád nechám poučit.

0/0
13.12.2010 1:04

20/40

Re: slusna trafika

Ono se totiž v tomto případě o vědě ani nedá hovořit. Co tyto tzv klimatické organizace dělají se spíš "věda" na objednávku.

Někdo jim předem nadiktuje, jaké výsledky chce a oni pak "dělají vědu".

0/0
13.12.2010 1:28

Cynyc_

Re: slusna trafika

Lžete. Jste jeden z těch, pro které je ideologie - ve Vašem případě antienvironmentalismus - důležitější než realita. Proto je Vám také každý způsob jejího prosazování dobrý a s morálkou si hlavu nelámete.

0/0
13.12.2010 1:45

Englishman

Re: slusna trafika

Lžeš tady ty. Vy globální oteplovači jste vědecky vesměs absolutně neschopné nuly, vybíráte si data, utajujete je, konspitujete proti těm, kdo vám na to neskočili nebo třeba jen chtějí vaše výsledky kriticky přezkoumat, ale hlavně se tváříte, jako že děláte vědu, přestože o žádnou vědu nejde a jím nemůže. Půlka "důkazů" globálního oteplování je založena na předpokladu, že globální oteplování skutečně probíhá, a druhá půlka nedokazuje absolutně nic, ale vy se tváříte, jako že "dokazuje". O vyložených podvodech, jako třeba největším oteplování Anatarktidy v místech, kde teplotu nikdo neměří, ani nemluvím.

0/0
13.12.2010 7:25

Yamdena

Re: slusna trafika

Jo, takže odborníci z Univerzity Karlovy a Akademie Věd dělají vědsu na objednávku a jsou sdruženi v klimatických organizacích ;-D

0/0
13.12.2010 8:17

pavel.61.

Re: slusna trafika

je tam někdo kdo "věří" na antropogení GW ? Já myslím že ne.

0/0
14.12.2010 9:21

net.Xtreme V.

Jinak myslím

že velmi brzy najde uplatnění nějaký kontrolní ústav, který porovná výsledky různých klima-ústavů a zjistí, zda pracují skutečně vědecky nebo si na vědu jen hrají...

0/0
12.12.2010 23:45

Vinca Ll

Re: Jinak myslím

Do nekonečnaR^

0/0
12.12.2010 23:47

FoDa

Hmm..

650 mega by šlo využít určitě mnohem lépe než zkoumáním něčeho, co nemá smysluplné řešení (z hlediska nákladů a dosažených výsledků). Pravda, fráze a hesla typu "reakce na silnou společenskou poptávku", "plnění mezinárodních závazků" atd.. se však projektu podaří zajisté naplnit.

0/0
12.12.2010 23:44

net.Xtreme V.

Nechápu

Ano klima se mění a do jisté míry má smysl zabývat se tím, jak se změní do budoucna a co s tím (jak se přizpůsobit, ne jak klima (ne)změnit).

Co mi ale naprosto uniká je to, že se bude zkoumat nejspíš vliv pouze CO2, klima je tak hrozně proměnné a (nejen) člověk produkuje tolik plynů a dalších látek. Pčijde mi to, jako předvídání počasí na základě tlaku a ignorování vlhkosti, teploty, směru větru a oblačnosti v okolí...

0/0
12.12.2010 23:43

FoDa

Re: Nechápu

ano, klima se mění, neví se ale vlastně proč a navrhovaná a prosazovaná řešení na základě nového oteplovacího náboženství jsou finančně neúnosná a nesmyslná.

0/0
12.12.2010 23:46





Najdete na iDNES.cz