Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nepřizpůsobila jste se stavu chodníků, odmítli odškodnit zraněnou ženu

Radní v Havlíčkově Brodu vydali na webu návod, jak se zachovat, když se někomu stane úraz na chodníku, který má v zimě město uklízet. Doslova radí zavolat strážníky, oslovit svědky a vyfotit místo, kde se člověk zranil. Přitom však nevyplácí odškodné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Parela

kdo zaplatí odškodnění?

Přenesení povinnosti udržovat chodník z majitele nemovitosti na majitele chodníku je pozitivní vývoj, těšme se z toho. Teď vychází najevo, jaký je to nesmysl, aby majitel zodpovídal za to, že někdo ukouzne. Zodpovědnost by se měla týkat jen rozbité dlažby, výkopů, překážek (přerostlé větve) a podobně. Kalamity se nedají hned zlikvidovat a každý chodec by měl sám uvážit, jestli terén zvládne. Měl by přizpůsobit obutí, rychlost chůze, přidržet se něčeho atd., popřípadě nikam nechodit, když není schopen ani při uvedených opatřeních bezpečně zdolat cestu. Měl by cítit zodpovědnost sám za sebe. Pokud budou nějací nezodpovědní chytráci podávat žaloby, radnice se začnou pojišťovat, což stojí peníze a kdo to zaplatí? Daňoví poplatníci. Bylo by lepší zrušit dojemnou péči režimu, ať se stará každý o sebe. To je nejlevnější a nejspravedlivější. 

0/0
25.12.2010 2:57

136N

Re: kdo zaplatí odškodnění?

 Tak , jseš těžce pohyblivý , tvoje vina ! Starej se ! Je přece jedno jestli se dostaneš k lékaři , do prodejny či lékárny . Opravdu dojemný názor. Jistě jsi tento názor zastával i v době kdy jsme se museli jako majitelé přilehlých  nemovitostí starat i údržbu chodníků pod pohrůžkou odškodňování případných úrazů .;-€!Přece se každý se měl starat sám o sebe , nebo tenkát to neplatilo ????

0/0
26.12.2010 13:59

ŠachMat

Odskodneni?

No, namlatil sem si drzku nescetnekrat, ale ze bych za to nekomu nadaval nebo snad po nem neco chtel to me fakt nenapadlo.

0/0
24.12.2010 17:38

minutos007

No co naděláme...

Je zima, tak to klouže... To by nemělo nikoho překvapit...

0/0
24.12.2010 0:14

dudajan

Pamatujete jak to bylo ještě nedavno?

Pamatujete si jak to bylo ještě nedavno? Když jste neměli uklizený chodník, městský policista už pobíhal okolo a vyváděl dokud nebylo posypáno (alespoň u nás) a vyhrožoval pokutou (to mohl asi jenom vyhrožovat, ale dělal to). Nedej bože aby se opravdu něco na chodníku před barákem stalo, to by asi byl problém.

No a teď si technické služby, potažmo město v klidu prohlásí takovouhle věc "Nepřizpůsobila chůzi stavu chodníku" a je vyřešeno.

Loni jsem viděl městské policisty jak lopatou odklízejí sníh, letos už ani to ne. Vždyť je to přeci jedno, tak ať si nědo namlátí.

0/0
23.12.2010 21:20

FoDa

Re: Pamatujete jak to bylo ještě nedavno?

ano, bohuzel naprosto klasicka ukazka (ne)rovnosti obcanu a statu a jeho samospravy :-/

0/0
24.12.2010 0:02

EU Man

Re: Pamatujete jak to bylo ještě nedavno?

něco podobného jsem chtěl napsat také.

Vzal jsi mi slova z úst

0/0
24.12.2010 17:22

culka

Asi máme nad chodníkem

levitovat. Předesílám, že nosím bagančata a uvažuju o mačkách - protože děti do školy někdo vodit musí a přitom na neuklizených chodnících nemám právo ohrožovat  pádem nenarozeného člověka. Máte-li schůdnější nápad, dejte mi vědět.

0/0
8.12.2010 14:24

ivet87

Re: Asi máme nad chodníkem

Sama děti nemám, takže Vám do toho nechci moc kecat, ale proč vodíte děti do školy? Jestliže je to tak blízko, že není nutné je vozit autem, dítě školou povinné jistě zvládne přejít i několik přechodů a nikdo je do školy vodit nemusí.

Pokud je vodíte, protože se bojíte, aby nespadly, opravdu nemusíte mít strach - do nějakých 12 let padají z tak malé výšky a mají tak měkké kosti, že je velmi malá pravděpodobnost, že si něco udělají :)

P. S.: Osobně jsem nikdy neměla s žádným neuklizeným chodníkem problém, když už uklouznu, je to opravdu moje vina. Něco jiného je to samozřejmě u starších lidí, kteří nezvládají tak dobře držet rovnováhu - ale ti si mohou vyžádat od města plán údržby a veškeré své výlety do světa realizovat nejlépe v době, kdy je jejich chodník čerstvě uklizen.

0/0
8.12.2010 16:20

Obludni_K

Re: Asi máme nad chodníkem

Dobré, dobré, ale fakt si raději počkej až budeš mít vlastní děcka a užiješ si podobných radostí/starostí... :-) A co se týče dalšího... raději no comment :-))

0/0
10.12.2010 20:00

větrník, pán prdů II

Re: Asi máme nad chodníkem

8-o

0/0
24.12.2010 9:20

EU Man

Re: Asi máme nad chodníkem

Dr. Pštrosmajer, Nemocnice na kraji města: " kdyby hloupost nadnášela, tak se tu vznášíte jak holubička... VY KRÁVO NEBESKÁ "

Nic ve zlém, ale tohle jsem prostě napsat musel....

A divíte se, že někdo své děti vodí do školy? V době, kdy kolikrát mají strach na ulici vylézt i dospělí, aby jim naši milovaní a utlačovaní spoluobčané nedali na kokos..Počkejte, až děti budete mít Vy sama

0/0
24.12.2010 17:29

136N

Re: Asi máme nad chodníkem

 Tak že když bude těžce pohyblivá žena mít potřebu jít k lékaři ( nebo bude objednána  )bude žádat lékaře aby objednání korigoval s plánem údržby chodníků , To  snad nemyslíte vážně . Zejména pokud lékař pracuje 3-4 hodiny .8-o

0/0
26.12.2010 13:52

zlomená lopata

Nepřizpůsobení stavu chodníku

je stejně smysluplný citát jako: "Nepřizpůsobení stavu a povaze vozovky."

0/0
8.12.2010 12:45

metroludolf

Žalovat!

Neskutečné! Zažalovat! Pokud máte dokumentaci od policie, kterou radí přivolat, myslím, že by měla být šance. Záleží ovšem, jak se k tomu postaví naše soudy, protože u nich taky není nic jisté.

0/0
8.12.2010 10:41

noorange

Re: Žalovat!

ano, zažalovat. Radní se bohužel chovají stádně, všichni opisují od druhého a chudák město to nestíhá a hledají objektivní příčiny, aby nemuseli vydat ani korunu.  Podivte se do volebního programu, kde všichni houfně slibovali zlepšení údržby chodníků... Nevím jak v Brodě, ale u nás snad všechny strany. A tajemníci MěÚ to jsou pašáci, ty mají fleky a rozum až do konce sezóny.

0/0
8.12.2010 10:59

rohovín jednorohý

Re: Žalovat!

Jo, jo žalovat ale koho, ono při tom "uklouznutí" bývá v 90 ti % vina toho postiženého, buď má špatnou obuv nebo nebyl dostatečně opatrný.

Nevím proč by se mělo z veřejných prostředků platit nějaké povalování doma upadnuvších hazardérů.

A proč mají být jiná pravidla na silnici a jiná chodníku, na silnici je vinen vždycky řidič, buď měl letní gumy nebo byl neopatrný a na tom chodníku je to lautr a to samé.

0/0
8.12.2010 11:04

dudajan

Re: Žalovat!

Pokud vím tak i na silnici se posuzuje jestli byla sjízdná a v jakém stavu byla, takže nevím jestli Váš argument obstojí.

Mimochodem, myslíte si, že ti lidé, kteří upadnou padají schválně?

0/0
23.12.2010 21:21

MeGab

Podporuju radnici

Zvlášť přo podobných přích s velkou částí žen. Pokud ta dobrá žena měla na nohách nikoli bagančata do sněhu, ale slušivé italské kozačky, dobře jí tak.

0/0
8.12.2010 10:25

s(h)arka

včera se to smekalo i u nás...

soused o francouzkých holích se bál jít,protože mu hole podjížděly..tak jsem mu z nich sundala tzy smekavý gumový špunty a jak to šlo bez nich nádherně...;-)

0/0
8.12.2010 9:40

noorange

Re: včera se to smekalo i u nás...

určitě jen do tý doby než se dostal na dlaždice či beton... máš zkušennost s berlema? Určitě ne:-)

0/0
8.12.2010 10:51

Mautycka

Re: včera se to smekalo i u nás...

My jsme nasi babicce radeji koupili "brzdy" - pridavne zelizko, ktere se pres ty spunty pretahne a na lede hezky brzdi. Na dlazbe to klouze, ale je to na pruzine, takze to babka sunda druhopu berlou a vesele tape dal.

0/0
8.12.2010 10:56

Poslední___Mohykán

Cože? To si radnice dělá docela slušnou legru.

"Projeli jsme to, ostatní je váš problém". Doufám pevně, že se všichni poškození budou soudit a dostanou mastné odškodnění plus náhradu nákladů řízení. To, co se popisuje v článku, je skutečným vrcholem tupé a zabedněné arogance.;-€

0/0
8.12.2010 8:54

rohovín jednorohý

Re: Cože? To si radnice dělá docela slušnou legru.

Hele a co se s tím dá v zimě jiného dělat než odtraňovat ten sníh, když začne sněžit tak je holt kalamita a lidé si mají vzít vhodnou obuv a chodit opatrně, stejně tak to dělají řidiči na silnici odjakživa, tam pokud někdo dostane smyk na kluzké vozovce tak je to jeho vina a nikoliv vina té silnice.

Apropó na ušlapaných zbytcích sněhu se dá chodit naprosto bezpečně, to nijak nebezpečně neklouže.

Zanedbaný chodník je jen tehdy když není odklízen ten sníh a potom tam třeba vzniknou nějaké ledové výmoly, tady by se snad dalo uvažovat o nějaké vině obce.

0/0
8.12.2010 10:09

Mautycka

Re: Cože? To si radnice dělá docela slušnou legru.

No, nevim jak u vas, ale u nas to v zime (napr. predevcirem) vypada tak, ze zatimco silnice jsou protaze, posolene a pouze mokre, tak na chodnicich lezi 15 cm slane sr**y (ne, snehem to ani moc nazvat nelze), kterou radnice neprohrne ("Posolili jsme, co byste jeste chteli"), uslapat to nejde, proste se musite brodit, pod tim je led a klouze to naprosto nepredvidatelne - i v poctivych zimnich trekovkach mam co delat, abych dosla bez urazu. Kdyz to jde, chodim radeji po silnici; bohuzel kvuli provozu se to da jen v noci.

0/0
8.12.2010 10:54

rohovín jednorohý

Re: Cože? To si radnice dělá docela slušnou legru.

Jaksi nechápu, u nás chodníky projíždějí a odhrnují, zůstane tam menší vrstva ušlapaného sněhu, když jdu přes park po vyšlapaných cestičkách kde nikdo nic neprohrnuje tak je to jedno a to samé, ušlapanýh sníh,  když má člověk vhodnou obuv tak se na něm dá velmi bezpečně chodit.  

0/0
8.12.2010 11:11

LucieKamesova

Re: Cože? To si radnice dělá docela slušnou legru.

souhlas. Na chodníku je 10-15 cm břečky. Tam, kde je ušlapaný sníh je to super, ale většinou je to proselnej bordel a nebo neušlapaný sníh. Když musíte absolvovat cestu krz různé typy máte najisto mokré či zmrzlé nohy - buď vám protečou sněhuly, které jsou účinné na sníh ale ne do kaluží a nebo se dostane sníh do bot, které sice zvládnou to mokré svinstvo, ale zvrchu se do nich dostane sníh. A bože nedej, když ženská chtě nechtě musí vyjet s kočárkem......

0/0
8.12.2010 12:26

kafy

Re: Cože? To si radnice dělá docela slušnou legru.

V zimě to prostě klouže. A já se nedivím, že TS nebo město nechce platit každému nešikovi, který si rozbije nos.

0/0
8.12.2010 10:11

psi

Kocourkov

Prijde mi to tady jako Kocourkov: hlavne to zduvodneni ruznych tajemniku na uradech, a take nektere zdejsi prispevky. Fakt vtipny, uz nevim, jestli si lidi delaj legraci nebo to mysli vazne.

Jedna ukazka za vsechny: " Nechápu proč by obce měli

platit z našich daní nějakým neopatrným a nemotorným lemplům

nějaké odškodnění, bych řekl že ty naše peníze se dají použít rozuměji. " Tohle muze napsat jenom blbec! A jak ty penize vyuzit lepe? Treba je v CR rozkrast?

Vetsina diskutujicich by si mela uvedomit, ze ty svinstva nedelaji urady, technicke sluzby, ale ty lidi, co tam pracuji...

0/0
8.12.2010 8:50

rohovín jednorohý

Re: Kocourkov

Spíš si dělás legraci sám, ty chodníky v zimě když je kalamita nelze udržet v takovém stavu aby to nikde ani trochu neklouzalo, stejné tak je to u silnic.

Když řidič na kluzké vozovce dostane smyk tak je to jeho vina buď má letní gumy nebo jel neopatrně, nevím proč by na chodníku měl být jiný režim, já neplatím daně aby se z toho tady financovalo povalování doma  nějakých nemotorných hazardérů. 8-o

0/0
8.12.2010 10:13

Hanyz01

zajímavý názor radnice

Já myslím, že už to pánům radním příslušný soud vysvětlí. Oni prostě jen hřeší na to, že lidi do soudního sporu jít nechtějí kvůli nákladům a průtahům.

0/0
8.12.2010 7:37

rohovín jednorohý

Nechápu proč by obce měli

platit z našich daní nějakým neopatrným a nemotorným lemplům nějaké odškodnění, bych řekl že ty naše peníze se dají použít rozuměji. Odškodnění snad tak v případě že tu nehodu vyšetří policie a bude prokázané že měl poškozený vhodnou obuv a že ten chodník byl opravdu zanedbaný, tedy že na něm byly nějaké namrzlé výmoly.

Chodníky stejně jako silnice se bohužel nedají v zimě udržet tak aby byly bezpečné pro každého hazardéra, pokud je odhrnut sníh tak ten chodník je ve stavu způsobilém k chůzi, na zbytcích toho sněhu se dá ve vhodné obuvy a při přiměřené opatrnosti  chodit naprosto bezpečně

0/0
8.12.2010 5:31

větrník, pán prdů II

Re: Nechápu proč by obce měli

S Tebou bych chtěl mít dvoudomek!

0/0
8.12.2010 7:40

rohovín jednorohý

Re: Nechápu proč by obce měli

S tebou bych nechtěl sdílet ani jednu obec, ti kteří když se jim něco stane tak hned začnou hledat chyby u jiných a špekulovat kolik by se z toho dalo vyrazit s takovými není dobré žít ani v jednom státě.

Také jsem párkrát v životě uklouznul, ale jít vymáhat škody to mě opravdu nenapadlo, ono vždycky důvodem spíš byly ty letní botky a neopatrnost.

0/0
8.12.2010 10:18

FoDa

Re: Nechápu proč by obce měli

a predstavte si, ze jini lemlove z obci a policie nas desitky let dusili v uplne opacnem stylu - ze chodniky se daji a musi v zime udrzovat aby byly bezpecne pro kazdeho hazardera a nestastny majitel prilehle nemovitosti rucil za kazdy uraz. Najednou mavnutim kouzelneho proutku je vse jinak, protoze uz nejak nejsou dobraci az hlupaci kteri to delali leta zadarmo a nechali si to libit. Opravdu perfektni spravedlnost a rovnost  pred zakonem, predpisy a vyhlaskami ! :-/

0/0
24.12.2010 0:14

rohovín jednorohý

Re: Nechápu proč by obce měli

Zaplať půmbůh za to že to zrušili, byla to nemravnost nad nemravnost, ten stav chodníku se dal nějakým vyčůránkem co by rád tu náhradu škody co si sám způsobil zpochybnit vždycky.

Teď holt máme normální kapitalismus a každý si bude za svoje škody zodpovídat sám, každý má snad oči a rozumové schopnosti a musí vědět  kam leze a jak tam být opatrný, chodec je schopen ten chodník posoudit daleko lépe a rychleji než ten člověk v autě vozovku.

 

0/0
24.12.2010 9:14

pavel.n

No to jsou zase kecy !!!

Líbí se mi  - ,, Máme nařízením rady města schválen operační plán zimní údržby ...." no dřív jsme prostě vzali lopatu do teplejch a nedělali jsme operační plány - šmarjá - to už se brzo dočtu o ,, operátorovi sněžného hrabla " - prostě - moc lidí kecá a málo dělá - v tom je to !!!

0/0
8.12.2010 4:01

Bery

Re: No to jsou zase kecy !!!

Presne... taky mne to hned napadlo... ;-D

0/0
8.12.2010 8:02

rohovín jednorohý

No to je divení

na silnici tohle funguje odjakživa a vůbec nikdo se nediví.

Pravda je taková že ten kdo sebou práskne na chodníku si za to může z 90 ti procent jen sám, má mít pořádnou obuv a ten stav chodníku snad vidí a může přizpůsobit opatrnost. Na silnici to posouzení stavu bývá daleko obtížnější a přesto tam platí pravidlo že vinen je vždycky řidič.

0/0
7.12.2010 20:29

Don don

Re: No to je divení

no tak to je blábol. To by měli všichni chodit v mačkách aby sebou nesekli na ledu?

0/0
7.12.2010 21:41

rohovín jednorohý

Re: No to je divení

I na ledě se dá chodit bezpečně když člověk jde opatrně jako na ledě. Ti nemotorní lidé co sebou švihnou na chodníku ale neupadnou většinou kvůli ledu ale nějakému ušlapanému sněhu a na tom sněhu se dá chodit ve vhodné obuvy a přiměřené opatrnosti naprosto bezpečně.

Jinak v zimě se nedají reálně chodníky a silnice udržet ve  stavu aby byly bezpečné pro každého nemotorného lempla, když začne sněžit tak jsou na silnici nehody protože někteří řidiči mají letní gumy a nepřizpůsobí rychlost jízdy a opatrnost stavu vozovky a na chodníku je to jedno a to samé. Na silnici mají v případě nehody vinu řidiči a nevím proč by to na chodníku mělo být jinak.

0/0
8.12.2010 5:23

piErcE

Re: No to je divení

ale zdaleka to neni pravda. sice je tam paragraf o tom, ze je ridic povinen prizpusobit styl jizdy, bla bla bla stavu vozovky. nicmene soudy na to zas tak neskacou a v rade pripadu se postavily na stranu ridice a za nehodu, ci poskozeni auta musel platit majitel komunikace (resp. ten, kdo se o ni mel starat).

0/0
7.12.2010 22:42

Divitel

Re: No to je divení

Můžu poprosit o odkaz alespoň na jeden takový případ, kdy řidič uspěl se žalobou na majitele komunikace?

0/0
8.12.2010 0:43

Blamik

odkdy je likvidátorem pojistné události pojištěnec???

uniká mi právní smysl celé té věci. Je to absurdní blbina. Pojištěnec nemá pojišťovně co zasahovat do vyšetřování a likvidace pojistné události.

Spíš bych řekl že se stala jiná věc. Obec se nestačila včas pojistit a teď na-sezonu ji už nikdo nepojistil. Tak vzala zákon do vlastních rukou a rozhoduje zda někomu náklady na léčbu a bolestné proplatí či ne... a volí spíše druhou variantu. Protože kasa je prázdná.

Tenhle případ musí vyhrát každej právník.

0/0
7.12.2010 19:41

karelkral

Re: odkdy je likvidátorem pojistné události pojištěnec???

:-):-)R^

0/0
7.12.2010 20:08

libynn

Re: odkdy je likvidátorem pojistné události pojištěnec???

No, ale když se obec nestačila pojistit, tak vlastně žádné pojišťovně do ničeho nezasahuje, protože se žádná pojistná událost nestala.

0/0
7.12.2010 21:56

Blamik

Re: odkdy je likvidátorem pojistné události pojištěnec???

Však to říkám, pokud je obec pojištěná a dojde k procesu bude se pojišťovna divit co se to děje a obec to jisto jistně odnese.

Pokud jde o druhý případ je to blbost obce a tam bude záležet na soudci zda rozhodne o oprávněnosti nároku. V každém případě už takové případy byly proto mají poškození vysoké šance vysoudit náhrady.A obec bude k pojistnému muset zaplatit i soudní výlohy. Takže se jí to vlastně hrubě nevyplatí..

0/0
8.12.2010 8:02

centrální mozek lidstva

Demence chodců nezná mezí

normálně uvažující člověk použije zimní obuv a přizpůsobí chůzi stavu povrchu.

0/0
7.12.2010 17:34

Výstřik do tmy

Re: Demence chodců nezná mezí

Chtěl bych tě vidět, když by ses potřeboval rychle dostat od jednoho autobusu k druhýmu, na zemi pořádný náledí a na něm voda. To je leda tak na tretry. Rv

0/0
7.12.2010 17:49

Alcatraz

Re: Demence chodců nezná mezí

takze je normalni, ze v zime, kdyz vim ze je naledi budu sprintovat, bacim sebou a budu zalovat vsechny kolem, vcetne autobusaka, ze nepockal? Snad je zima, kazdej vi, ze si ma davat pozor, to mi nevymluvite. A kdyz sebou teda lisknu, stane se. Ale abych zaloval mesto, ze je v zime na chodniku namrzlo, to je choroba a lidi to maji z vecnyho civeni do televize.

0/0
7.12.2010 17:59





Najdete na iDNES.cz