Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na nejnebezpečnější železniční úsek. Bouralo se tu osmkrát

Železniční trať mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm je nejnebezpečnější v Česku. Řidičům tady totiž hrozí největší riziko srážky s vlakem. Letos se tu stalo už osm nehod. Trať dlouhá pouhých 13 kilometrů leží u hlavní silnice a je na ní řada přejezdů bez signalizace či závor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

culombo

Vlak tu j

jezdí jednou za uherský rok,takže je to opravdu frekventovaná trať,jak tu někdo psal. ;-D

0/0
15.12.2010 0:17

809.KocuR

krásně sem se zasmál

Možná by pomohlo, kdyby vlak houkal, než přijede na koleje.

ROFL!

0/0
8.12.2010 22:36

Zas ten Qíteček, cenzore

Re: krásně sem se zasmál

Skutečně hodno Křišťálové lupy. ;-D;-D;-D

0/0
13.12.2010 21:34

HrubesaMares

spis bych se podival

jestli v okoli neni rozsirena nejaka geneticka vada...treba nedostatek pudu sebezachovy ;-)

0/0
8.12.2010 10:26

KarelV

Mladí řidiči jsou zkrátka ignoranti !

Test znalostí na školách to jasně prokazuje - a co si myslíte? - Když tito lumeni opustí školní lavice, jako první si udělají řidičák - samozřejmě však na silnicích dělají to samé, na co byli zvyklí ze školy: Jsou nepozorní, neukáznění, nevychovaní, drzí.... prostě ignoranti ! ;-)

0/0
8.12.2010 9:28

inkognito79

Re: Mladí řidiči jsou zkrátka ignoranti !

já můžu všechno, je to moje právo, a nikdo mě nebude nutit dodržovat hloupá pravidla a už vůbec nebudu někde čekat až přejede vlak, ne?

- to byla ironie, ale řekl bych, že spousta lidí přemýšlí podobným způsobem a ještě se diví, proč ten vlak nezastavil, když je musel vidět

0/0
8.12.2010 10:46

Neonym

Re: Mladí řidiči jsou zkrátka ignoranti !

Hlavně, že starší řidiči, kteří si myslí, že umí řídit nejlépe, žádné nehody nezpůsobují

0/0
8.12.2010 10:52

tarten

Re: Mladí řidiči jsou zkrátka ignoranti !

Trochu nechápu, co jste tím chtěl říct. Čísla jsou jasná, způsobují jich méně.

0/0
8.12.2010 11:04

Marťan

Trať není nebezpečná!

Naši novinářští pisálkové zase něco zbabrali. Ta trať není nebezpečná. Jen ti lidé kolem se chovají jako hovada a myslí si, že když je ta svoboda a demokracie, tak si každý může dělat, co chce. Omyl. I když je demokracie a svoboda, tak by se měly dodržovat zákony, vyhlášky a pravidla.

Ta trať tam stojí od roku 1892, nikdy nikomu nebezpečná nebyla, až teď v listopadu 2010. Takže z toho vyplývá, že blbců valem přibývá!

A místo, abyste tady polemizovali o řidičských (ne)schopnostech, nedisciplinovanosti a dalších příčinách na straně řidičů současnosti, tak obviňujete z nebezpečnosti koleje, které jsou (bohužel) už 118 let stejné. A oč stoupl provoz na silnicích, o to více poklesl provoz na kolejích. Ani nevím, kdy jsem tam nějaký vlak naposled potkal...

Ta trať za nic nemůže, ale lidská blbost je nezměrná!

Ať žije Darwin a jeho teorie. Nemyslíš-zaplatíš...

0/0
7.12.2010 23:04

flames828

Re: Trať není nebezpečná!

Na obhajobu řeknu, že vlaky tam jakžtakž jezdí, sic je to opravdu ´střela´ a že na té trati už pár lidí má křížek (v Zubří oproti motorestu to už nejeden zabalil). Ale jinak je to o lidech, ne o trati, jak jinak vysvětlovat úmrtí lidí u mlékáren ve VM, respektive ať jdeme i jinam, třeba neskutečné množství obětí, které si vybral přejezd na Vsetíně u nádru.

0/0
7.12.2010 23:12

srst

Re: Trať není nebezpečná!

jasně. kokain není nebezpečný, to jen demokracie dovolila lidem dělat si co chtějí. tyto panázory zbožňuji.kolik ještě musí svobodně umřít lidí než se někdo rozhodne namísto přemalovávání mašinek za miliardy na modro vybudovat závory? a kam až to musí zajít, než přestanou existovat tyto stupidní názory? za máchy určitě jezdili bez svodidel, dnes jsou samozřejmostí? za junkové jistě nebyly jediné závory....Ano, spousta věcí je z pohledu co by kdyby zbytečná, ale při aplikaci názorů batolet se nikam nepohneme.

0/0
8.12.2010 7:29

Bery

Re: Trať není nebezpečná!

Krizovatkou taky projede skoro kazdou hodinu nejakej mamlas na cervenou... budeme na krizovatkach take davat zavory ? Ridici snad stale maji povinnost respektovat pravidla... Pokud je nekdo nesvepravny, tak by mel vratit ridicak !

0/0
8.12.2010 8:19

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Trať není nebezpečná!

hmm, a co řekneš na ty trubce, co objíždí i závory i přehlíží blikající červené světlo? Co s nima? Jak to vyřešíš? Jak zabezpečit přejezdy?

0/0
8.12.2010 9:24

HrubesaMares

Re: Trať není nebezpečná!

to vyresi Darwin ;-)

0/0
8.12.2010 10:25

Bery

Re: Trať není nebezpečná!

Ono by stacilo, kdyby policajti obcas vyrazili hlidat k prejezdu a pokud by za tohle nekdo prisel o papiry a jako bonus nafasoval opravdu tucnou pokutu, tak si priste da pozor. Nekteri lide totiz maji radeji penize, nez vlastni zivot, takze by alespon dostali motivaci. Nekomu samozrejme nepomuze nic... pak ma proste smulu. Bohuzel pri tom ohrozi zivoty dalsich lidi.

0/0
8.12.2010 16:58

stefi_ul

Re: Trať není nebezpečná!

Jo a pak tu zas jen budeme cist  o buzeraci chudaku ridicu, co jen nahodou projel na cerbenou... je to furt dokola. Vlak proste na 20ti metrech nikdo nezastavi a kdo mu neda prednost, musi pocitat s tim, ze to v nejlepsim pripade odnese na zdravi. V opacnym pripade, a ze jich je, se tim uz pak nemusi nijak zabyvat...

Zavory dame na vsechny prejezdy, ikdyz po nich prejede jeden deda na kole, 2x jeden traktor a postacka s vozejkem??? K cemu budeme vydavat na jeden prejezd 2mega??? Zavory to nejsou jen ty dva klacky pres silnici. Je to vsechno napojeny na autoblok... to uz nejsou vechtrovny, kde by vechtr stahnul rucne jedny zavory a nastavil na jednom dvou semaforech "ruku" sikmo nahoru...

0/0
13.12.2010 12:27

Bery

Re: Trať není nebezpečná!

Ja vim... trochu mi to prijde jako nekonecny boj... s lidskou blbosti.

0/0
13.12.2010 21:29

Smrť

Re: Trať není nebezpečná!

Já kokain za nebezpečný nepovažuji - drogy totiž neberu, nikdo mě k tomu nenutí;-). Za panázor považuji takový, který odpovědnost za vlastní život popírá a přehrává na někoho jiného. Nevěřím tomu, že se všechny nehody staly kvůli nepřízni počasí - za zhoršených podmínek viditelnosti, spíše zase někdo strašně spěchal a místo mozku použil hýždě Rv. Závory a světelná signalizace jsou samozřejmě výhody, ale když na ně nejsou peníze, tak by holt řidiči měli být zvlášť opatrní.

0/0
8.12.2010 8:46

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Trať není nebezpečná!

R^

0/0
8.12.2010 9:24

LUCKA.KOBRA

Re: Trať není nebezpečná!

ale člověk má mít právo svobodně umřít! Když vjedu na vlakový přejezd a nerozhlídnu se, tak je to chyba přejezdu a ne moje blbost?? A dejme závory i před přechody, na křižovatky. Prakticky všude tam, kde řidiči porušují dopravní předpisy. Nemyslíš= zaplatíš!8-o

0/0
8.12.2010 10:03

inkognito79

Re: Trať není nebezpečná!

a přecházíš "za ručičku"?

0/0
8.12.2010 10:48

Boridoj

Re: Trať není nebezpečná!

Mýlíte se, příteli. Za Junkové naopak byly závory téměř všude, dokonce i na polních cestách. U každého železničního přejezdu, kde se křížila silnice se železnicí, byl strážní domek, kde hlídač trati ("vochtr") podle hlášení výpravčího sousední stanice stahoval závory. Ze stejného stanoviště stahoval závory i na vzdálenějším, méně frekventovaném přejezdu. Závory byly ovládány mechanicky, táhly se k nim dráty na malých sloupcích s kladkami. Občas se stalo, že mezi závory přivřel nějakého hlupáka s fůrou slámy, který nerespektoval zvukovou signalizaci (hlídač na ty vzdálené závory zpravidla neviděl). Dneska na železnici "nejsou lidi", ve spoustě stanic není ani výpravčí, ne tak Bože nějací řadoví zaměstnanci, takže když třeba napadne sníh, tak nemá kdo vzít do rukou koště a jít vyčistit výhybky. Zato na GŘ ČD jsou kanceláře plné.

0/0
8.12.2010 13:32

Franta Nedobrota

ani se nedivím

Dycky, když jedu od Hrachovca na Rožnov a dál, děkuju bohu za to že nebydlím v těc přilehlých dědinách. Napojovat se na frekventovanou hlavní silnicu, vedle které leží ve vzdálenosti 2 metry frekventovaná vlaková trať, musí být o život.

0/0
7.12.2010 20:41

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: ani se nedivím

no tak pokud za "frekventovanou" považuješ trať, kde vlak jede 1x za hodinu z Valmezu do Rožnova a jednou za hodinu zpátky (tedy vlak projede 2x za hodinu), tak máš jistě pravdu ;-)

Nákladní vlak jsem tam ještě jet neviděl, ale nejsem tamnější, projíždím jen 2x měsíčně, nicméně osobní vlak jsem viděl mnohokrát, nákladní ještě nikdy.

0/0
8.12.2010 9:35

Trupman

Řidiči

I když to s bezpečnostní přejezdů je určitě na štíru a trať by si zasloužila pár nadjezdů, tak hlavní vina je stejně na řidičích. Ti mají povinnost se ujistit, že žádný vlak nejede a můžou bezpečně dráhu překřížit.

0/0
7.12.2010 19:35

Agupi1

Re: Řidiči

Některé z těch havárek jsou bohužel typu "buď zůstanu zadkem na kolejích, nebo strčím čumák do silnice, kde to sviští minimálně 90...". Ve chvíli, kdy auto vjíždí na přejezd, po vlaku nemusí být ani vidu ani slechu - bohužel když pak jede, ne vždycky už je kam uhnout - dopředu je to stejná sebevražda...

0/0
7.12.2010 19:43

flames828

Re: Řidiči

A některé příspěvky jsou opravdu fantastické. Například dole nějaký jedinec píše o tom, že v Zašové je taková situace "Ve chvíli, kdy auto vjíždí na přejezd, po vlaku nemusí být ani vidu ani slechu" - ano, vlak tam má zastávku a na přejezdu dostahuje občas rychlosti až 15km/h a navíc jsou tam světla. Zubří to samé. Hrachovec zastávka, Krhové to samé, vlak tam ani náhodou nejede nějakých 60-80, drandí si to těch svých 30-40 a to ještě jenom směrem z RpR. Děláte, jak kdyby sem najel na přejezd v Krhové, rozhlídnu se - nikde nic- najedu na něj a zprava mě naráz sejmulo rožnovské pendolino v rychlosti XXX mil za hodinu. Já si stojím za tím, že se většina lidí na těch přejezdech vůbec nerozhlíží.

0/0
7.12.2010 20:45

Franta Nedobrota

Re: Řidiči

To je bez diskuse pravda. Nicméně to nic nemění na faktu, že ty přejezdy jsou vzhledem k dopravní vytíženosti přilehlé - souběžné komunikace naprosto nevyhovující.

0/0
7.12.2010 20:48

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Řidiči

co navrhuješ za řešení? já navrhuju zrušit tyhle přejezdy ;-)

0/0
8.12.2010 9:49

Bery

Re: Řidiči

Nejen prejezdy... rovnou celou silnici. ;-)

0/0
8.12.2010 17:00

Agupi1

Re: Řidiči

To nebylo o Zašové, ale o přejezdu "střítežském", kde žádná světla nejsou. Kde řidič, pokud tam vjede, stojí i hezkých pár minut, než se dostane na hlavní, ale vzdálenost mezi tratí a hlavní je minimální. A kde (pisatel je evidentně také místní, takže doufám zná) světla vlaku od Zašové ani od Rožnova vidět být nemůžou, protože pár stovek metrů od přejezdu v obou směrech trať zahýbá. A havárky jsou večer, kdy strojvedoucí díky blízké státovce vůbec ne vlastní vinou houby vidí, tím míň tmavé auto z boku na přejezdu...

0/0
7.12.2010 22:30

flames828

Re: Řidiči

Zleva je Střítež zastávka, kdy zpoza klopenky vyjede vlak, nejede víc než 30 ani náhodou a i tak to má dobrých 250m k přejezdu. Z druhé strany musí fíra vidět na ten přejezd aspoň na 500m, fakticky ho má přímo před sebou hned co vyjede z těch alejí za Zašovou.Opět, je tam minimálně 200m totální rovinky aby si jeden druhého všiml. A mimoto, ten nájezd u křižovatky u Stříteže je ještě luxusní proti nechráněnému zuberskému u GuZu, auto se tam mezi I/35 a koleje, určitě osobní, s přehledem vleze, což si může každý osobně vyzkoušet (já tudy s oblibou jezdil ze Zubří, když v Guzu končila směna a vezl sem odtud matku, bylo to nepoměrně rychlejší než klasicky přes světla), že tu tenhle argument prostě neplatí. Ano, ty přejezdy tam špatné jsou (uplná chuťovka je u Pelikána), ale určitě o Zašové, Zubří, Hrachovci(tam se nechat zabít, to už je umění) a už vůbec Krhové nemůže být řeč.

0/0
7.12.2010 23:09

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Řidiči

zákon o silničním provozu č. 361/2000 Sb  § 29

(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd

f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.

A včíl mudruj ! ;-)

0/0
8.12.2010 9:55

LUCKA.KOBRA

Re: Řidiči

a víte, že nemáte vjíždět do křižovatek ani na přejezdy, pokud nebudete moci bezpečně křižovatku nebo přejezd projet??? A nesnažte se mi tvrdit, že tam není místo ani na jedno auto, to by fakt nebylo ani vtipné

0/0
8.12.2010 10:05

František.Sokol

Re: Řidiči

Skutečně je to tak. Mezi silnicí a kolejemi tam není místo ani na jedno auto. Ostatně pokud nevěříš, můžeš vyhledat na www.mapy letecký snímek. Auto s přívěsem tam nemá šanci, natož kamion nebo náklaďák s vlečkou.

0/0
10.12.2010 20:02

WaterSlider

xxxxx

Koleje jsou hned vedle cesty . Takže mě trefí projíždějící auto  nebo částí auta stojím v kolejích . Když tam vidím vlak tak před odbočením je lepši zpomalit

0/0
7.12.2010 17:47

RiP3

Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

Zkoumal někdo kvalitu místní řidičů? To, že se někde bourá víc, než jinde, nemusí být nutně vinou infrastruktury :-P

0/0
7.12.2010 17:11

Agupi1

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

 Nechci tipovat, ale zkusím - Pražák? Na letních? Tady se jezdí úměrně hornatému terénu a než si budete brát do úst místní řidiče, pojďte si zejezdit na místní silnice...

0/0
7.12.2010 18:14

WaterSlider

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

;-D asi by nedojel z Valu do Vsetína , a zimě šup do škarpy.

0/0
7.12.2010 18:18

keblaklabek

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

Tož to není rovina o výměře 100x100km.Tady je ,,nejhorší zima za200 let"je běžná.Na vás pražáky s malým pé su alergicky..V rožnově vlétneš od valašského muzea v přirodě na červenů,pak za tebú jedu až do Valu,kde máš veliký problém na kruháču sa  napojit  z rožnovskej na masarykovu.A nedej bože,abych za tebú jel na vsetín,protože mi svoje umění najížďať na kruháče zopakuješ eště 2x.Rv

0/0
7.12.2010 18:27

WaterSlider

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

;-D;-D

0/0
7.12.2010 18:33

flames828

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

Jasné, z Rožnova do Valu je to samý kopec, několik krutých serpentýn, pět stoupání do třech tisíc a tři horské etapy nižší kategorie. To by musel jet přes Bystřicu. V

0/0
7.12.2010 18:43

Agupi1

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

Můj příspěvek tuším nebyl k silnici, kterou znám velmi dobře (ty přejezdy jsou od silnice s bídou na delší osobák), ale k řidičům, stejně jako původní, na který jsem reagoval. Tolik ke čtenářským schopnostem "flames" ;-)

0/0
7.12.2010 19:37

flames828

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

No to je sice hezké, ale já vůbec neodpovídal na tvůj příspěvek, můj milý. Neboj ,jednou se ty diskuze naučíš používat.

0/0
7.12.2010 20:34

flames828

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

A mimochodem, trať a přilehlá cesta leží prostě na rovině a ne na žádných horách a mysli si o tom co chceš. Nevím co má společného ježdění po horách a horském terénu s jízdou po téměř rovné a poměrně přehledné cestě v nadmořské výšce cca 320mnm. Můžeme se tady bavit o špatných přejezdech jestli chceš, to ostatní jsou bláboly. Mám něco odježděného a s klidnou duší ti řeknu, že kdejaká vedlejší ulice v Praze je řidičsky náročnější než zrovna tenhle úsek, kde má hodně řidičů dost zásadní problémy s dodržováním aspoň elementárních dopravních předpisů (hlavně rychlost(Zubří), přednost v jíždě(Střítež), zákaz předjíždění v křižovatce (odbočka na Hrachovec) atd, atd., atd.). Ještě tak přiznám, že cesta je v dost mizerném stavu, ale na to se tu všeobecně nedbá.

0/0
7.12.2010 20:40

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

za všechny tebou uvedené příklady R^ (je vidět, že tudy taky jezdíš)

za příklad zákaz předjíždění v křižovatce (odbočka na Hrachovec) ale ještě jednou R^

už jsem měl tu "čest" několikrát zažít z pozice řidiče předjížděného vozidla, opravdu zážitek a drtivé většině to byla auta s místní RZ.

0/0
8.12.2010 10:14

unbreakable debater vol.13

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

Nejhorší zima za 200 let? 8-o 4 cm sněhu, 5 u salaše? 8-o

0/0
7.12.2010 18:52

keblaklabek

Re: Proč hned označovat úsek za mimořádně nebezpečný?

Ne.1M sněhu je tu běžný.

0/0
8.12.2010 7:22

unbreakable debater vol.13

Odbočovat na rušné silnici vlevo přes nepřehledný přejezd...

...je docela hazard. :-/Rv

0/0
7.12.2010 16:52

sámvelkýmao

no

taková budka se závorářem,či šraňkařem by nebyla od věci...............

0/0
7.12.2010 16:25





Najdete na iDNES.cz