Diskuze

Znalosti dětí se stále více liší. Co někde stačí na jedničku, je jinde na trojku

Úroveň znalostí dětí se na různých školách čím dál více liší. Rozdíly působí problémy při přestupu jinam, ať kvůli stěhování nebo po nástupu na střední školu. Ministr chce proto zavést srovnávací zkoušky, které by děti testovaly z matematiky, češtiny, cizího jazyka i všeobecného přehledu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dunja

24. 11. 2010 17:00
Rozdíly

pokud se rodič dítěti věnuje a zajímá se o jeho učení, ví jaké limity a znalosti jeho dítě má a pak může posoudit, zda učitel je blb nebo si nepadli do oka nebo naopak. Třídní schůzkia také napoví, ale tam se někteří rodiče ani neobtěžují. Může být skvělá škola, ale dítě může chytnout špatného učitele nebo si s ním nesednout a taky naopak. Nebo se ve třídě může sejít sestava dětí, kdy i sebechytřejší dítě spadne na úroveň ostatních, aby nevybočovalo. Asi by to chtělo jednotnější rámcové programy, aby bylo jasné, že v 4.tř. dítě se musí naučit to a to. Jak to už je věc školy a učitele. Ale ne aby někde se látka probírala ve 3. někde ve 4. a někde v 5. třídě, tak jak to často dnes chodí.

A také by pomohl, aby se ředitelé nezastávali těch špatných učitelů, protože mají strach, že nenajdou díky platům a nízké prestiži uč.povolání náhradu!!

0 0
možnosti

pohrobek

24. 11. 2010 16:56
Koukám že tahle země jde celá tak nějak do kytek....

Nevím, ale podle článků je školství totálně v troskách a to chtěj přidat platy....... zdravotnictví tam už skoro je........ Důchody ani neřeším. Zemědělství je v loji už 10 let. Mi spíše co tu místo Korupce v téhle zemi funguje? A daně také nechci slyšet

0 0
možnosti

hapee

24. 11. 2010 16:25
Jiné známkování?

Jiné známkování není jen různých školách, ale i na jedné škole, a dokonce i v jedné třídě. Každý učitel chce na 1 něco jiného. Jednomu stačí vědět kam se řadí slepice, jiný chce celou její kostru v latině. U  někoho stačí, když hoka odhalí ramínko nebo kolínko a už má jedničku ač nic neřekla, kluk odříká celý sešit a má stejně 3. Je to o názoru kantora a bohužel i o vzájemné oblibě. Jak tohle ministerstvo vyřeší?

0 0
možnosti

Medvěd-009

24. 11. 2010 15:35
Je to tady celé nějak mimo mísu 2.

Dovednosti jsou větší problém, o ně se pak hlavně hraje v soutěži, kdo v dnešním světě uspěje a kdo ne. Namátkou třeba dovednost číst s porozuměním, dovednost vyřešit různé slovní matematické úlohy, dovednost někomu něco vysvětlit, atd., atd. Jejich problém je mj. v tom, že se mnohem obtížněji zjišťuje, jestli je žák má nebo nemá, o měření a srovnávání nemluvě. Naše reforma školství je má bohužel jen pojmenované, ale na způsobech jejich zjišťování (které by jediné pomohlo úroveň našeho vzdělávání zvednout, protože by školy teprve pak věděly, že lze zkontrolovat, jestli odvedly dobrou práci), udělaly státem draze placené instituce, jako je např. Výzkumný ústav pedagogický, dosud pramálo.

A když do takovéto situace vstoupí na vrcholné funkci takový nedouk a ignorant, jakým je současný ministr, a snaží se něco organizovat, je naprosto jisté, že kam šlápne, tam sto let tráva neporoste. Když to ještě doplní o nesmyslné škrtání těch nejnevhodnějších položek rozpočtu, je "úspěch zaručen".

0 0
možnosti

Fai Rodis

4. 12. 2010 21:50
Re: Je to tady celé nějak mimo mísu 2.

Jakoze dovednost vyresit slovni ulohu z matiky je neco zhave soucasnyho?8-o8-o

0 0
možnosti

Medvěd-009

24. 11. 2010 15:34
Je to tady celé nějak mimo mísu.

Hlavně by se "odborníci", kteří píší o školství, měli sami naučit alespoň rozlišovat pojmy znalosti a dovednosti.

O objem znalostí (k jejichž zjišťování většinou sklouznou různá plošná testování, o kterých básní vězeňský psycholog Dobeš, a na které se převážně kladl důraz kdysi) ani dnes tak nejde. U těch je dnes problém, trochu zjednodušeně řečeno, které při výuce vynechat. Přesněji řečeno, které z toho obrovského množství, které je k dispozici, vybrat, aby se dítě s nimi v budoucnu při řešení nejrůznějších reálných problémů vždy dobře "chytalo", a zároveň ho nezahltit zbytečnostmi, které za pár let stejně budou jinak. Blouzniví reformátoři školství v rámci našeho národního "pankejtismu" o nich bohužel tvrdí, že na nich nezáleží vůbec, a že jediné důležité jsou dovednosti, a že ať si každý učitel sám vybere, se kterými znalostmi bude při výuce pracovat.

0 0
možnosti

Pikolik

24. 11. 2010 15:13
zápis

Co to je za divnej zápis to +-6 atd. V tom aby se prase vyznaloRv

0 0
možnosti

Černoušek Bubu

24. 11. 2010 15:02
Růžové snění našeho školství a rodičovství.

Na druhém stupni základek je značná část žáků, která nerozumí česky (nemyslím ani Vietnamce, ani Romy). Prostě ve svém světě dokola opakovaných jednoslovných hlášek a prozvoňování esemeskami nerozumí běžným českým slovesům, přídavným jménům, o zažitých cizích slovech ani nemluvě. Rodič pod vlivem podprahové informace, kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověk ( rozuměj úspěšný člověk) vyžaduje pro své dítě další a další cizí jazyky na základce. Plete si ale slovo umí a učí.

V praxi to dopadá tak, že žák neumí ani mateřštinu a k tomu ještě vůbec neumí (nerozumí v devítce jediné větě, od cizince, sám ani nežblebtne) další dva cizí jazyky. Ti co něco umí, to mají většinou z jazykovek. Klidně bych ty cizí jazyky zrušil - kdo chce, tak ať se je kvalitně naučí za peníze v jazykovce, jak je tomu v cizině (myslím skutečně naučí, ne probere jako učivo).

0 0
možnosti

parlost18

24. 11. 2010 14:57
...

Kvalita jednotlivých škol se podle mě vždy lišila a vždy lišit bude. Sladit školy, které spolu mezi sebou ani nepříjdou do styku je hodně složitá záležitost. Navíc každá škola má jinak kvalitní personál, každá má jinak nadané děti. Základní školu si už moc nepamatuju, ale vím, že obrovské rozdíly panují na středních školách. Když jsem se hlásil na vysokou, ještě se jednalo o značně výběrovou záležitost. Na střední, kde jsem byl jsem patřil k nejlepším, ale jak jsem záhy zjistil, na přijímačky to ani zdaleka nestačilo. Brácha byl na jiné škole, kde patřil spíše k těm průměrným až horším a s přijímačkamy na ještě těžší vysokou neměl problém. Pamatuju, že zvláště v matematice to pro mě bylo na vysoké v prvním semestru peklo. Problém nepředstavovala nová látka (derivace, integrály atd.), ale problém byl dostudovat vše, co mě předchozí škola nenaučila. Ale konec dobrý, všechno dobré. :-)

0 0
možnosti

danny47

26. 11. 2010 6:54
Re: ...

No právě proto se zavedly ty slavné státní maturity - aby se zajistilo, že na konci se zjistí a ověří, jak na tom dotyčný od těch 6 (7 let) do 19 (20... - věk dnešních maturantů) vlastně ve škole byl ..... ;-)

0 0
možnosti

parlost18

24. 11. 2010 14:52
...

Mě se moc nelíbí ta poznámka o tom, že na venkovských školách jsou děti, které na normální školu nemají. Já vidím totiž problém v tom, že na základní škole se jen stěží pozná, které dítě na to nemá. Možná, že dnes existují lepší techniky než za nás v osmdesátých letech. Ale pravdou je, že mě i sestru chtěli dát do zvláštní školy a nyní oba učíme na vysoké škole a věnujeme se vědecké činnosti. Znám člověka, kterého chtěli také poslat na zvláštní školu a nyní je z něj jeden z nejúznávanějších profesorů ve svém oboru. Tak jak to na základní škole poznat???

0 0
možnosti

Pikolik

24. 11. 2010 15:14
Re: ...

jojo já jsem dostal ze základky doporučení na tříletý učňák a že prý jsem "manuálně zručný" Když jsem po letech potkal naši třídní a řekl jí že mám vysokou školu a jsem senior programátor tak ji málem kleplo...:-P

0 0
možnosti

ppp

24. 11. 2010 14:51
úroveň

Školní docházku jsem dokončila ještě za "totáče" a pamatuji se na rozdíly na ZŠ i mezi jednotlivými předměty. Záleželo na tom, kdo je učil. Matika a ČJ super, fyzika, chemie a zeměpis - čiré zoufalství. Spolužáci co šli na Strojní průmyslovku nebo na Gymnázia pak na srazech vyprávěli, jak jim učivo chybělo. Taky si pamatuju na rozdíly v prváku na střední. Docela zoufalství, a to byla doba, kdy učitelé neváhali někoho nechat propadnout, nebo vyhodit ze SŠ. Ale měla jsem spolužačku z malé vesničky z malotřídky a ta měla proti nám neuvěřitelné znalosti.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

V Baltimoru obří loď zbořila dálniční most. Selhal motor, kolos byl neovladatelný

26. března 2024  8:17,  aktualizováno  27.3 1:10

Aktualizujeme V Baltimoru na východním pobřeží Spojených států se v pondělí zřítil čtyřproudový silniční most, do...

Střelba, výbuchy a požár. Ozbrojenci zabili na okraji Moskvy přes 62 lidí

22. března 2024  18:41,  aktualizováno  23.3

Přímý přenos Nejméně 62 mrtvých, včetně dětí, a 146 zraněných si vyžádal ozbrojený útok v koncertním centru na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K útoku u Moskvy se hlásí Islámský stát, teroristé prchli v bílém renaultu

22. března 2024  22:04,  aktualizováno  23.3 7:01

K zodpovědnosti za útok v Krasnogorsku u Moskvy se na ruské sociální síti Telegram přihlásila...

„Ukrajinci to nebyli.“ Islámský stát ukázal video z masakru u Moskvy

24. března 2024  14:47,  aktualizováno  17:17

Islámský stát (IS) prostřednictvím zpravodajské agentury Al-Amaq zveřejnil video z pátečního útoku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Čtyři Tádžici svlékli Putina do naha. Ten musí něco udělat

25. března 2024

Premium Sotva týden poté, co si Putin zajistil páté prezidentské období, masakr v Moskvě rozbil moderní...

Předali si to v Praze. Německý poslanec Bystroň podle BIS přijal peníze od Rusů

28. března 2024  22:03

Německý poslanec strany Alternativa pro Německo Petr Bystroň byl podle české Bezpečnostní...

Vyřizování účtů, nebo ruská vlivová operace? Polské odvolání generála šokuje

28. března 2024  21:10

Varšava náhle odvolala generála Jaroslawa Gromadzińského z prestižní funkce velitele evropského...

Potíže se srdcem i početím. Zvyšující se teploty ohrožují zdraví Čechů, více ženy

28. března 2024  20:32

Stále vyšší teploty a častější vlny horka výrazně ovlivňují zdraví Čechů. S měnícím se podnebím...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Administrativní pracovník

Velvyslanectví Alžírské demokratické a lidové republiky
Praha