Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Papež se slitoval nad kondomy. Rázem má z knihy bestseller

Kniha rozhovorů s papežem Benediktem XVI. s názvem Světlo světa se na pultech knihkupectví objeví až zítra. Už dnes se však o ní mluví tak, že vytištěných 50 tisíc italských a 70 tisíc německých exemplářů lidem nepochybně stačit nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

spiq

In the beginning

http://www.digitaljournal.com/img/1/5/1/7/7/5/i/5/1/6/o/mini_chicago_ad_pretty_version.jpg

0/0
29.11.2010 10:10

spiq

Re: In the beginning

http://www.nogod.org.nz/wp-content/uploads/2010/07/billboard-in-the-beginning-man-created-god.png

0/0
29.11.2010 10:11

alis

Já se osobně těším...

...až si budu moct přečíst, co vlastně papež doopravdy řekl, a ne přefiltrovaně přes naše média, jež jsou pověstná svým přesným, objektivním  a naprosto nezaujatým postojem k událostem (viz komentáře v Lidovkách i jinde k papežovým výrokům ve Španělsku). Kondomy, to je asi tak to jediné, co média z celé té složité problematiky v knize chápou...;-D

0/0
29.11.2010 9:16

Poslední__Mohykán

Re: Já se osobně těším...

A to ještě ve skutečnosti psal o kondorech. Slitoval se nad nimi.

0/0
29.11.2010 9:18

gokni@seznam.cz

Holt kvalitní marketing :-D

http://d3uwin5q170wpc.cloudfront.net/photo/49642_700.jpg

0/0
27.11.2010 12:51

dogi

Hele, kde mám oznámit,

že si tu knihu Papa Raciho nekoupím? A klidně ji mohou vydat i v tej naší pražštině, stejně ne. A proč pražština? Protože by pak Papa musel kondom nazvat tak nějak po našem. Rozebírat to nebudu, každý asi ví, jak tomu říkáme u nás, že?

0/0
27.11.2010 4:35

Homer.Simpson.

Re: Hele, kde mám oznámit,

já jsem rád, že je náš papá takovej free a happy, že brouku?;-)

0/0
27.11.2010 5:45

dogi

Re: Hele, kde mám oznámit,

Ale to musíš napsat jemu! Mně je Papa Raci naprosto ukradenej. Takže pokud ho máš rád, tak mu to dej vědět, třeba to ocení, hošane!

0/0
28.11.2010 5:49

Vladimír73564

Nezjednošujte

Nevím, jak jednoduché je pro autorku navštívit svátost smíření, pro jejíž platnost je, pokud vím, nezbytná lítost nad svými špatnými činy (hříchy) a projevená vůle ke své nápravě, ani nechci zpochybňovat zkušenosti účastníků diskuze se svými kolegy katolíky, ale používání kondomů v Africe mi přimomíná vyrážení klínu klínem. Církev přece nabízí lepší řešení, a to vzájemnou lásku, úctu a věrnost mezi partnery. V důležitosti papežova postoje ke kondomům, třeba na Antarktidě, ale s autorkou souhlasím.

0/0
26.11.2010 18:27

dogi

Re: Nezjednošujte

To jsou ale bláboly! Osobně jsem to v životě fikal, jak to šlo. Rozhodně nehodlám čekat, zda v životě po životě se najde někde v nebo nebo v pekle nějaká Andělka či Čertice, s níž bych si mohl užít nějakou tu rozkoš. Já počítám, že jsem na světě je jednou a co bude potom je mi celkem jedno. To víte, dnes už to není takové, jako když mi bylo 30. To jsem s ním mohl řezat sklo. Dnes bych si také mohl uříznout pěknou ostudu. 

0/0
27.11.2010 4:41

Poslední_Mohykán

Hotovej Kondominátor.

0/0
26.11.2010 14:55

Jan Motůrek

Věřící

Pravý věřící vůbec církev, a to ani papeže, vůbec nepotřebuje......

0/0
26.11.2010 14:43

matej.slanina

99.999% katoliku se stejne kodexem spravneho

katolika neridi, ani desaterem, ani jinymi prikazanimi a z kondomu si nikdo z nich nedela hlavu. V praci mam tolik katoliku, kteri hlasaji dobro a lasku, ale kdyz jde o karierni postup, tak jsou prvni, kteri jsou ochotni vrazit kudlu do zad svym kolegum a kdyz jde o milenky, tak taky nejsou pozadu. No a o "vernych" katolickach, ktere jsem mel tu moznost zkusit, ani nemluve.

Jsou to prohnili lide, stejne jako neverici.

0/0
25.11.2010 14:55

dogi

Re: 99.999% katoliku se stejne kodexem spravneho

Já bych neřekl, že by byli prohnilí. Já myslím, že jsou to jen lidi. A věří v boha jen proto, že o nic nejde, protože s tím nic nemohou zkazit. Ale představte si, že by v boha nevěřili a ono se nakonec ukázalo, že nějaký bůh je! To by tedy měli docela malér, že? Ono stejně v toho boha věří jen tak omezeně, tedy tam, kde se jim to hodí. Ono zase o nic nejde: Když kradu, tak se vyzpovídám, bůh mi odpustí a hotovo. Je otázka, zda mi to odpustí i soud, když mě chytí světská moc. A stejně je to tak i s ostatními přikázáními: Vyzpovídám se, bůh mi odpustí, konec konců od toho je placený. A když mi na to nepřijdou benga, tak jde to v oukeji, že?

0/0
27.11.2010 4:47

wwwdesigner

konečně lidskost v církvi

konečně těmhle "božím poslům" došlo, že i AIDS je boží dílo...

a že jakýkoli zákaz používat kondom, je ZLOČINEM PROTI LIDSKOSTI.

0/0
25.11.2010 13:08

franp9am

Re: konečně lidskost v církvi

nejsem si jist, zda jste cetl clanek pozorne, natozpak papezovu knihu, natozpak zda vite, co cirvki "konecne doslo" :-))

0/0
25.11.2010 14:20

wwwdesigner

Re: konečně lidskost v církvi

natozpak jestli jste si všiml, že kniha vyjde až zítra....

0/0
25.11.2010 14:28

matej.slanina

Re: konečně lidskost v církvi

jo, ale v clanku je o tom napsano vic nez jen vas nazor, ktery evidentne plyne pouze z precteni titulku.

0/0
25.11.2010 14:56

wwwdesigner

Re: konečně lidskost v církvi

ono je to hlavně o tom, že jsme již v 21. století a lpění duchovních na hodnotách, které nejsou v dnešním světě aplikovatelné, je skutečně zločinem proti lidskosti.

lidé se vyvinuli, ovšem Bibli nikdo přepsat nemůže. začarovaný kruh....

0/0
25.11.2010 16:00

3,14ranha

Re: konečně lidskost v církvi

lidé se nevyvinuli... pouze technická skořápka civilizace... a v menší míře společenská morálka

jinak lidi jsou v jádru stejní jako za krále Davida nebo Abraháma, "hodní" i ti "zlí" i ta průměrná většina

přiznejte se, že jste tu bibli nečet?;-)

0/0
26.11.2010 2:05

dogi

Re: konečně lidskost v církvi

Prosím vás, církvi nikdy nic nemůže dojít, pokud tedy nejde o to, jak někde získat majetek. Na to jsou oni arci rychlí!

0/0
27.11.2010 4:48

3,14ranha

Re: konečně lidskost v církvi

zakazování kondomů klidně může být čím si vymyslíte

podstatné je že církev nemá žádnou páku jak někoho k něčemu nutit, a pokud někdo je tak svobodomyslný že porušuje "nesesmilníš" (tj. z definice provozuje jakýkoli sex mimo manželství) tak těžko se bude řídit papežovým doporučením ohledně kondomů

PS: klidně se uvztekejte ale slepé rozdávání kondomů v africe uškodilo !, mnohem důležitější je výchova k odpovědným a věrným vztahům

v dotyčných částech afriky je navíc takové riziko nákazy že je i 96% úspěšnost kondomu nedostatečná (pro dlouhodobé provozování promiskuitní praxe)

klidně to lze dokázat na příkladu ugandy a okolních zemí - kde se pouze rozdávaly kondomy tak se AIDS šířil (nejspíše o něco pomaleji ale přece), v Ugandě vsadili na osvětu a epidemii dostali pod kontrolu (i když nemají vyhráno)

0/0
26.11.2010 2:16

McGrinder

Kdyby,

se papež " slitoval " a zrušil naprosto nepotřebnou a zbytečnou církev, to by bylo gesto!

0/0
24.11.2010 20:52

3,14ranha

Re: Kdyby,

takový svět by se vám nelíbil... šance že zrovna vy byste patřil mezi svobodné a plnoprávné muže- občany je velmi malá

všeobecná rovnost (i když levice pořád kvičí že je jí málo) ve společnosti je jeden z největších darů křesťanství (podívejte se na muslimské ženy, nebo na indické "nedotknutelné" a na otročící děti v dolech a továrnách po celém třetím světě)

a nepleťme si obecně křesťanství (jako hnutí) se samotnou církví, protože tyhle práva byla církví skutečně přikázána zákonem (zákaz otcovského práva na život dětí a otroků, na výběr partnera pro dceru i proti její vůli, právo azylu v kostelech pro uprchlíky...)

odhoďte ideologické brýle, pokud uvažujete co dobrého církev kdy přinesla tak je nejvyšší čas opustit moudra učitelky soudružky a skutečně se o historii poučit! historie je na straně církve....

0/0
24.11.2010 23:53

wwwdesigner

Re: Kdyby,

pravděpodobnost, že vás pámbů šoupnul do 21. století proto, abyste byl pořád nas--nej, je 100% ;-D;-D

0/0
25.11.2010 13:21

3,14ranha

Re: Kdyby,

něco k tématu byste neměl? ale jinak k vašemu dotazu - nemůže člověk chtít všechno... ve středověku či v dnešní africe je třeba více křesťanů, no v evropě je zase větší svoboda a nezávislost (materiální i duchovní)

mmch opět je to i přispěním staletého křesťanského vlivu :-P

 zní to sobecky ale i když mám Ježíšem ale i církví přikázáno snažit se obrátit své okolí na víru v Boha, tak rozhodně se nemíním vnucovat... pokud někdo nemyslí na budoucnost(i tu věčnou) tak já stejnou chybu dělat nehodlám, je dokonce pravidlo že o svou spásu se má člověk starat v první řadě... ovšem dáli Bůh rád potkám na "druhé straně" i vás (nenutím vás, vždyť ani Bůh vás nenutí)

pro začátek stačí řídit se svědomím a zkoumat poctivě svět- nakonec zbyde vždy křesťanství- ví to už dvě miliardy lidí ;-)

0/0
26.11.2010 2:31

matej.slanina

Re: Kdyby,

Jako neverici musim rict, ze tohle je spatny nazor! Neni tu prostor pro vysvetleni, ale cirkev poskytuje hodne humanitarnich cinnosti a kdyby doslo k jejich zruseni, bylo by zle. Taky drzi stado na uzde. Rozpustenim by doslo k jeste vetsimu moralnimu upadku nez je ted.

Jeste lidstvo nedozralo do doby, aby se vydalo pouze cestou ateismu.

0/0
25.11.2010 14:58

Jean-Luc Picard

a jeden pro odlehčení

Baví se dva církevní hodnostáři:

"Co myslíš, dožijeme se zrušení celibátu?"

"Asi ne, ale naše děti možná."

0/0
24.11.2010 19:08

Si0 po třetím zákazu

Re: a jeden pro odlehčení

Váš rádobyvtip má vousy až po paty.

0/0
24.11.2010 19:36

Lanolin

Re: a jeden pro odlehčení

No a?

Tak hoďte do placu něco vy.

Kritik bývá většinou ten, kdo říká jak by to udělal, kdyby to uměl.

0/0
24.11.2010 21:20

mazlikuzlik

Re: a jeden pro odlehčení

Náhodou je pěkný. Já ho ještě neslyšel.

0/0
26.11.2010 8:35

Jan Motůrek

Re: a jeden pro odlehčení

tak ten vtip byl rozhodně vtipnější než vaše rádoby vtipná poznámka.

0/0
26.11.2010 14:46

matej.slanina

Re: a jeden pro odlehčení

Nuda, protoze tohle se hodi jen na nektere specificke cirkve.

0/0
25.11.2010 14:59

Indi.HK

A kdo se ...

... slituje nad papežem?

0/0
24.11.2010 17:31

Vlastimil.Kornas

Je to divné,že tak včas

Církvi to trvá obvykle několik století,než příjde na to,co ostatní už dávno vědí.

0/0
24.11.2010 16:56

3,14ranha

Re: Je to divné,že tak včas

kdyby se vaše schopnost číst zmohla i na více než nadpisy tak byste odhalil že se mýlíte vy a ne papež.... afrika není evropa a rozdávání kondomů tam lidem neprospělo (při tak vysoké promiskuitě a riziku nakažení je 96% účinnost kondomů jen stěží dostatečná) jestliže u každého dvacátého afričana kondom selže pak se promiskuitní afričan podobá hráči ruské rulety (S kondomem i bez)

je to podobné jako očkování (to také nepůsobí na 100%, ale pokud jsou očkováni všichni tak se nemáte i při selhání od koho nakazit) afrika je příliš AIDS promořena aby stačila individuální ochrana - není zde rezerva pro její selhání

nutně je potřebný režim karantenní (rozuměj podpora věrnosti a abstinence)

0/0
25.11.2010 0:07

3,14ranha

Re: Je to divné,že tak včas

....

samozřejmě (a v tom se snad shodneme) dostupnost antikoncepce do jisté míry zvyšuje riziko promiskuity a jelikož afrika není evropa a promiskuita je tam vysoká i bez antikoncepce tak kondomy představují jenom přilévání oleje do ohně

 

to by si ale spočítalo i malé dítě...;-)

0/0
25.11.2010 0:07

3,14ranha

Re: Je to divné,že tak včas

PS: samozřejmě je zde trvalá církevní zásada odsuzovat hřích a ne hříšníka - papež toto pouze připomenul

žádný křesťan si NEPŘEJE aby """"ti hříšníci povymírali na AIDS""" proto se můžete dočíst že když už někdo žije promiskuitně tak by se měl chránit... to ale naprosto neřeší epidemii, to je pouze projev nejzákladnějšího minima ohleduplnosti (k sobě a druhým) a je to v africe věc málo účinná (jak jsem dokázal výše)

druhá věc je že člověk který "neposlouchá" papeže v otázce věrnosti těžko na něho dá ohledně kondomů (a bude si tedy dělat co chce)

0/0
25.11.2010 0:14

wwwdesigner

Re: Je to divné,že tak včas

proboha kdo v Africe POSLOUCHÁ papeže?????????????????? kolik myslíte, že Afričanů, kterých se to týká, má rádio nebo televizi a ladí si papežův projev?

0/0
25.11.2010 13:14

wwwdesigner

Re: Je to divné,že tak včas

moment.... kdo tady rozlišuje boží ovečky na africké a evropské?? on je v těch božích ovečkách před bohem nějaký rozdíl?

rozdávání kondomů přispělo k uvědomění si, že AIDS existuje. už tohle byl pro afriku obrovský pokrok.

btw - selhání kondomu - ta statistika je nějak oficiální?

0/0
25.11.2010 13:11

3,14ranha

Re: Je to divné,že tak včas

vygooglujte si "pearl index" ;-) 

a mezi afričany a evropany není promárně rozdíl náboženský ale obecně kulturní... kdy naposled jsme se tady mydlili mačetama? a chodili za šamanem pro amulet proti AIDS?

 (a neobstojí ani hitler se stalinem -to už je několik generací, v africe -zejména  v těch částech kde je AIDS, se často mydlí doteď)

jenomže rozdávání kondomů též přispělo k promiskuitě a většímu vykořisťování afrických žen (u nás trvalo přijetí monogamie s rovnými právy obou pohlaví stovky let, v africe teprve začali)

PS: je strašně těžké psát o africe takhle z nadhledu protože jsou tam místa která už se neliší od evropských velkoměst a zákony tam fungují... jenomže je tam taky hafo míst kde to tak není... zní to nekorektně jenže zatímco lidi jsou všude stejní o kultuře už to tak neplatí, viz soulož s pannou jako některými šamany doporučený lék na AIDS :-(

0/0
26.11.2010 2:01

Vlastimil.Kornas

Re: Je to divné,že tak včas

To jste vedle jak ta jedle. Nejde o AIDS ale o to,že papež ,potažmo církev povolila používat kondomy,a už to není hřích,za který se jde do pekla.A to z blbého důvodu-"když už někdo dupe jak králíci,tak ať ho používá".Jak jste správně napsala,viru HIV to 100% nezabrání v přenosu.Nějaká lítost není na místě.Jak pravil klasik"Já jsem jim to 100x říkal,nesouložte každý z každým,nebo zemřete na pohlavně přenosné choroby,ale je to marný,je to marný,je to ...marný".Opravdový význam by to snad mohlo mít,kdyby se tam jeho používání opravdu rozšířilo a nerodily by se tam děti,které stejně zemřou hlady.Jako matematk bych k tomu řekl:Papež řekl2x2 místo 2+2,vyjímečně dospěl k správnému výsledku.

0/0
26.11.2010 3:09

3,14ranha

Re: Je to divné,že tak včas

předně ta papežova kniha je o něčem jiném než hádaní se o jednu větičku, ale hlavně jde o to že morálka a odpovědnost má určitou hieararchii a každý věřící hodný toho jména to ví...

nejlepší je být věrný (to nedokáže každý ale každý by se o to měl snažit)

pokud to nejde tak je morální povinnost  snažit se nepáchat další zlo (šíření nemoci), ovšem nešířit nemoc neznamená jenom kondom, jde i o preventivní návštěvy lékaře, včas se léčit (všichni takto "prpojení" partneři) 

je ale jasné že průměrný postmoderní čech je na takové rozlišení příliš velký neandrtálec a bude si dál třídit svět černobíle ;-)

PS: je zajímavé jak z ateistického novinového sloupku přesně víte co komu papež přikazuje a zakazuje... je taky rozdílný pohled jednotlivce a pohled společnosti - jednotlivec je sám svého štěstí strůjce, ale pokud afričtí politici nezačnou propagovat věrnost tak je nezachrání ani milion kondomů

0/0
26.11.2010 16:57

3,14ranha

Re: Je to divné,že tak včas

navíc a to se snad shodneme v africe kondomy odstartovaly sexuální revoluci (tu už máme v evropě od 60. let jakžtakž zvládnutou) zjistěte si kolik hippíků umřelo na různé pohlavní choroby a proč i tohle byl jeden z důvodů zániku hnutí hippie

afrika nepotřebuje kondomy (samozřejmě by měly být dostupné - měl by k nim být svobodný přístup) ale výchovu a léky (víte že katolíci se starají o 1/3 všech afrických nemocnic !?)

jestli mám soudit kdo se chová odpovědněji jestli papež (resp. katolíci z celého světa) který zakládá nemocnice a snaží se naučit afričany takovému chování které bude odpovědné a zastaví epidemii nebo OSN které afričanům pošle balíček s kondomy tak nemusím váhat :-/

jeďte se podívat do ugandy vliv církve je tam největší a AIDS se tam narozdíl od okolních zemí už nerozšiřuje (i když počet nakažených je tam z našeho pohledu obrovský)

0/0
26.11.2010 17:07

Vlastimil.Kornas

Re: Je to divné,že tak včas

Hipíci vymřeli na žloutenku.Víc než výchovu a léky Afričani potřebují sebeovládání a schopnost poznat,co je dobře a co špatně.A to je jejich kámen úrazu.Pro ně nemá povolení použití kondomů žádný význam.Šíření HIV to nezabrání,je to nezachrání,neboť dle křesťanských teorií,stejně jejich duše po smrti zahučí do pekla za divoký sex tak jako tak...

0/0
28.11.2010 22:57

mirda66

článek

jsem nepřečetl, ale jako mimozemšťan si dovoluji koment: Proč to nepustit frý? Autoři, editóři a zalamovači stránek maj na sváču z pokladniček v kostelích (mimochodoem 100 Kč za vstup do kostela na Vyšehradě v Praze. Platím to bohu, nebo správci boha?). Pak text to pustit ve formátu PDF a ebook. A je to. Halabala. Jde-li o vážné (domnívám se že ano) poselství, tak jedu!

BTW Víte, koli překladatelů je ve Vatikáně? Schválně? 1-6-45-240. Otázka pro milionáře.

0/0
24.11.2010 13:27

Eremos

Pro autorku článku

Knihu představil v tiskovém středisku nejprve arcibiskup Rino Fisichella, předseda Papežské rady pro novou evangelizaci. Podle jeho mínění bude kniha podnětná pro mnohé a povede k vážnému zpytování svědomí uvnitř církve i mimo ni a může přivodit i opravdovou konverzi srdce a mysli: „A toto je konverze, kterou Benedikt XVI. žádá po křesťanech i těch, kteří jsou ochotni mu naslouchat: »Vynést znovu na světlo primát Boha. Je důležité, aby dnes bylo znovu vidět, že Bůh existuje, že Bůh se nás týká a odpovídá nám, a když naopak chybí, může být všechno racionální, jak jen libo, ale člověk ztrácí svou důstojnost, svou specifičnost, své lidství a padá tak to podstatné.« (str. 100).“

0/0
23.11.2010 20:06

Eremos

„směšné, ba trapné“

V souvislosti s rozruchem, který nastal ve sdělovacích prostředcích po zveřejnění několika úryvků této knihy, označil Peter Seewald (autor rozhovorů) za „směšné, ba trapné“ to, že mediální diskuse o knize se povětšinou soustředí na otázku prezervativů. „Tato událost dokazuje, že se žurnalistika nachází v určité krizi. Papež v knize líčí rozsáhlé panorama, mluví o krizi v církvi i ve světě, o existenci a trvání společnosti. Apeluje na lidstvo a poukazuje na to, že planeta už nemůže dále žít tak jako doposud. Vysvětluje, že kvůli budoucnosti můžeme a musíme změnit život této planety a civilizované společnosti... Svět však diskutuje o otázce kondomů. Je to směšné a trapné... Diskutujeme o tom, zda papež připouští kondom či nikoli a všichni přitom víme, že není věcí papeže povolovat prezervativ či nikoli, nýbrž poukazovat na morální principy, mluvit o tom, jak společnost chápe sexualitu a klást otázku, zda má sexualita co do činění s láskou.“

0/0
23.11.2010 20:04

Tod Howado

/

pouziti kondomu prostitutkou nakazenou virem HIV nejde moralne ospravedlnit protoze prostituce je sama o sobe tezky hrich, tudiz neni co ospravedlnovat. tady se papez zel sekl a je to skoda, protoze i tahle jedna veta opravdu znamena vyznamny posun v postoji cirkve. Papze neni neomylny to se ukazalo v dejinach. Stary zlaty casy kdyz tu byl Jan Pavel, to jsem se mohli spolehnout ze je hlava cirkve opravdu SKALA

0/0
23.11.2010 14:53

proLogos

Re: /

Právě proto, že prostituce je těžký hřích, papež v tomto případě uznává použití kondomu jako cesty, jak svým jednáním nezpůsobit ještě víc neplechy.

Jde o určitou počáteční odpovědnost, která už může s postupem času jen růst. Tento pohled na věc je naprosto v linii katolické nauky a v souladu s encyklikou Humanae Vitae a Familiaris Consortio (oboje na http://www.kebrle.cz)

0/0
23.11.2010 20:11





Najdete na iDNES.cz