Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při tragické dopravní nehodě u Poděbrad zemřelo tříleté dítě a kojenec

Tragická nehoda uzavřela v neděli po poledni rušnou silnici na kraji Poděbrad. Při čelní srážce dvou aut se zranilo šest lidí a zemřely dvě děti. Tříleté se záchranářům nepodařilo oživit a těžkým zraněním na místě podlehlo. Devítiměsíční chlapec zemřel po převozu v nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kačenkin forever

co na to říct... chudáci nevinné oběti...

jediný kdo měl zařvat byl řidič, který jel rychleji než mu stačil mozek :((((((

Když si představím, že v protisměru jsem mohl jet já s rodinou, tak na tyto (cenzored) (cenzored) nemám slov :((((

0/0
25.11.2010 21:43

FordP

informace

Na zpravodajsky server je ten prispevek malo informacne hodnotny. Neco jaja blesk. Zcela chybi zakladni informace, jako napriklad jake vozy se te havarie zucastnily. Myslim, ze je to zcela zasadni informace

0/0
23.11.2010 16:52

da Vinci

Opel Astra vs Citroen C4

http://www.mediafax.cz/krimi/3129645-Nehoda-v-Podebradech-si-vyzadala-dve-mrtve-deti-a-sest-zranenych

0/0
23.11.2010 20:49

Pán z Koaly

Re: informace

Toto snad mohl napsat jen debil.;-€

0/0
23.11.2010 22:41

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

tak a kdo teď zabíjel?

výrobce asfaltu, nebo pneumatik, nebo snad sluneční svit, nebo kyslík ve vzduchu... nebo nan koho si řidiči ještě vymyslíte hodit svou vlastní neschopnost

0/0
23.11.2010 15:28

Vapch

škoda...

škoda že nikde není uvedeno, zda a jak byly děti připoutané. Dle mého soudu (založeného na praxi zdravotnického záchranáře) se odvažuji tvrdit, že v sedačkách možná byly, ale ne připoutané !!!

Tyto zprávy máte páni novináři přinášet - aby se lidé chytli za nos a poutali se tak, jak se má, ne jen sát hrůzu z tragedií...

0/0
23.11.2010 7:31

Pán z Koaly

Re: škoda...

Děti na 90% byli připoutané, šli však rychlostí vyšší než 180 km/h proti zdi a to se utrhnou vnitřní orgány. Pokud je to vyneslo po dlouhé rovince z mírné zatáčky, tak to odpovídá na hodně vysokou rychlost a protijedoucí tam měl nejspíš těch 90. Jednoduchý součet rychlostí určuje šance.

Včera už tam naše slavná policie měřila. Ono jí to vydrží tak 2 dny a bude to tam peklo znovu. V těchto místech pokud jedete povolených 90, tak brzdíte dopravu!?!:-P

0/0
23.11.2010 12:05

pettyo

Re: škoda...

Když se srazí 2 auta, které proti sobě jedou 90km/h tak rozhodně ani na jedno auto nepůsobí stejný účinek jako kdyby ve 180km/h bouralo do zdi.

0/0
23.11.2010 16:45

da Vinci

Re: škoda...

když bude jedno z těch aut z cihel, tak jo

0/0
23.11.2010 18:09

Klara L

Re: škoda...

Na jiném serveru to bylo mnohem podrobněji, takže obě děti byly připoutané, dokonce zasahující záchranář vypověděl, že něměly kromě otlačení od pásů jiná zjevná zranění. Ovšem Při určité síle nárazu, a kor u dětí které jsou křehčí, je bohužel celé připoutání naprd, protože obal sice zůstane připoután na svémmístě, ale uvnitř se všechny orgány setrvačností utrhají, pochroumají a pomlátí. To byste jako "zdravotnický záchranář" (sic!) mohl vědět.

0/0
23.11.2010 19:22

Pán z Koaly

Re: škoda...

Máte pravdu a ať se se na mne někdo nezlobí, ale pokud někdo neumí základ fyziky, tak ať vypadne ze silnice.;-€

0/0
23.11.2010 22:19

Hroznej puberťák

Re: škoda...

No jasně, ten, kterej matlá bláboly o sčítání rychlostí bude kvákat něco o základech fyziky, na to je fakt ten pravej.

0/0
25.11.2010 22:07

Pán z Koaly

Re: škoda...

Pokud jedu proti stojící zdi 20, tak náraz je 20, Pokud jedu 20 proti zdi co se pohybuje 20, tak náraz je 40. Pokud půjdeme do důsledků, tak budeme počítat kinetickou energii podle rychlosti jednotlivých subjektů. Pokud jsi došel se základní výukou do 5 třídy, tak se omlouvám. Pokud dál, tak má ministr školství pravdu, že je třeba vyloučit z výuky plno "chytrých".;-D

0/0
25.11.2010 22:25

Hroznej puberťák

Re: škoda...

Milý vypatlanečku, auto není dokonale tuhé těleso, jestli vůbec víš, co to vlastně je, takže náraz 40 do auta, které má také deformační zónu určenou k pohlcování té kinetické energie vskutku není totéž jako náraz do zdi, která se nedeformuje. TOTO je ten rozdíl. Dále se při nárazu auta zpravidla nezastaví na místě, ale někam se dále pohybují, zde také záleží na poměru hmotností, ale většinou se kinetická energie nezmaří nárazem celá. Tudíž důsledky nárazu součtem rychlostí do druhého auta se ani zdaleka neblíží důsledkům nárazu součtem rychlostí do zdi, protože v druhém případě veškerou kinetickou energii musí zmařit pouze jediná deformační zóna, kdežto při čelní srážce jsou tam ty zóny dvě a zpomalení je tedy mnohem menší. Je ovšem ironií a klasikou internetových diskuzí, že o fyzice něco kváká pablb, který skončil leda tak u toho sčítání, a ještě k tomu sčítá jablka a hrušky. Tragikomiku.

0/0
25.11.2010 22:43

Pán z Koaly

Re: škoda...

Vyvoláváš úsměv. Pokud začneme počítat deformační zóny, tak to je na hodně dlouhou a neplodnou debatu. Začneme typem, stářím, stavem tachometru, garážováním, místem parkování podle geologické sousvstažnosti a pod. Pak si zvol, kdo je větší magor!:-):-):-)

0/0
25.11.2010 22:52

White_bear

Re: škoda...

Hele, to nemáš argument na to, co napsal? Pokud mám vybrat, kdo je větší, tak volím jednoznačně Pána z Koaly :-)

0/0
26.11.2010 4:48

Pán z Koaly

Tragédie má hlubší podtext

V autě, do kterého ten blb co přitáhl z Indie nebo odkud cikáni pocházejí, cestovala hlavní postava, sponzor a organizátorka poděbradských mažoretek. Člověk, který se tu staral o desítky dětí. Dnes je ona těžce raněná a její manžel v ohrožení života. To je větší horor.

Před časem přejel kolega cikána hrajícího si v kolejišti. Rodiče prohlásili, že to nevadí, protože si udělají jiné. Největší šok měl kolega, který za nic nemohl.

Pro cenzora o cikánech: Bývalá ředitelka odboru vlády pro lidská práva, bývalá zelená poslankyně Kateřinka i krajský koordinátor Středočeského kraje Koky,  uznali, že nejsem povinen používat slovo róm a to nemluvím o "expertovi" Marešovi.

0/0
22.11.2010 22:27

dogi

Re: Tragédie má hlubší podtext

Ani se nedivím, že Kateřina Jaujau a Koky se s vámi o používání slova cikán nehádali. Cikán je totiž podle encyklopedie příslušník potulného národa, symbol lživosti, zlodějskosti, toulavosti a pod.  Jde tedy o pojmenování skupiny lidí, která žije určitým způsobem života,  nikoliv určitý národ či národnost. V podrobnostech odkazuji na zejména prvorepublikovou literaturu, kdy pod uvedený pojem byl subsumován podstatně širší okruh osob, než se děje dnes. Romové jsou však všeobecně uznávaným národem. Ale to je to, co ve své inteligenci, ale zejména zaslepené nenávisti, nedokázali uznat němečtí nacisté, ale nejsou to schopni uznat ani dnešní naši náckové a rasisti.

0/0
23.11.2010 3:44

wwwdesigner

Re: Tragédie má hlubší podtext

no, to co píšete, je sice hezké a pravda, a zároveň píšete, že cikán je podle encyklopedie příslušník potulného národa. čili je to příslušník národa!

cikáni (já to používám pro označení tmavších spoluobčanů) zkrátka jinak nežili. tito potulní byli vždy tmavší pleti.

to, že se stali symbolem lživosti, zlodějskosti apod., to asi samo o sobě o těchto lidech vypovídá, že?

co jste tedy chtěl o cikánech říct? když píšete, že takto se nenazývá příslušník národa, a přitom píšete, že nazývá.

0/0
23.11.2010 8:35

Pán z Koaly

Re: Tragédie má hlubší podtext

Není to pomluva cikánů, ale konstatování faktů. To že se před 21 lety usnessli, že si budou všichni říkat Rómové je jejich problém. Víte jak dlouho a jakou mají vlajku. Jakou mají hymnu a v kolika verzí existuje? Kde mají nějaký společný jazyk?[>-]

0/0
23.11.2010 11:34

dogi

Re: Tragédie má hlubší podtext

Něco vám ocituji, jo? "Národ je historicky vzniklá stabilní pospolitost jazyka, území, hospodářského života a duševního založení projevujícího se v pospolitosti kultury". No, zřejmě s takovouto definicí by bylo možno souhlasit a podle toho, co vy píšete, zřejmě se i vy k takové definici přikláníte. Ale pozor, ve světle případné akceptace takové definici, jakož i akceptace toho, co píšete vy, tedy společná vlajka, společná hymna, společný jazyk, což je již  v mnou citované definici prakticky obsaženo, bych od vás chtěl vědět, zda se domníváte, že Židé jsou národem či nikoliv. Oni totiž také v mnoha směrech vámi uznávaným pravidlům neodpovídali, alespoň do doby násilného "nalinkování" státu Izrael. A jen tak mimochodem. Víte, kdo definoval národ tak, jak jsem shora citoval? Autorem toho citátu není nikdo menší, než J.V.Stalin, pokud vám to něco říká.

0/0
24.11.2010 3:47

Deleter

Re: Tragédie má hlubší podtext

nebylo to v Brně, to s kolegou?

0/0
23.11.2010 11:16

Pán z Koaly

Re: Tragédie má hlubší podtext

Ne bylo to v Liberci.

0/0
23.11.2010 11:29

Nostromo1975

Takhle

přijít o své jediné děti...nemělo by pro mě smysl dál tady být..štěstí by člověk do konce života jen těžko došel !!

0/0
22.11.2010 21:24

bulbik

ta zprava me zamrazila

Proste tragedie...jen mi nejde do hlavy, jak mohly zemrit deti ze zadnich sedacek a dospeli vpredu prezili, prestoze slo o celni naraz. Tady to asi fakt byla velka rychlost a pozkozeny byly hlavne vnitrni organy nebo ty deti byly spatne privazane. Brrr. Ja si s detma ve voze snazim davat vzdycky bacha, ovsem je fakt, ze nikdy nevis, odkud se kdo vyriti. Nejcasteji se mi stava, ze nekdo nebezpecne predjizdi nebo mam auto (nejlepe pak na dalnici) nalepene za zadkem, no a o rychle jedoucich plne nalozenych kamionech ani nemluve.Rv

0/0
22.11.2010 13:37

rastakajwana

Bohužel,

všude platí stejné zákony co se týče schopností člověka. Spousta lidí třeba dělá amatérsky nějaký sport, nejde mu to, hraje nebezpečně, ale skrytě se skřípěním zubů tolerován, až pak někomu něco vážného provede, je vyčleněn. V práci spousta lidí nepracuje jak by mělo, ale víme jak to je, obhajují se jak jen to jde a šéf ho nějakou dobu toleruje, není si jistý, jestli třeba nemá pravdu až to jednou bouchne, udělá nějakou vážnou chybu a je vyhozen. Řidičák obdrží v podstatě každý, spousta lidí jezdí špatně, ale co nám zbývá než se s nimi na silnici utkávat, až způsobí fatální nehodu, jsou z řad řidičů, tedy pouze na čas vyřazeni, ale časem se vrátí, i ten sportovec časem třeba někde zakotví a práci si najde člověk taky jinou a tak to jde stále dokola, můžeme nad tím hořekovat, ale to je tak všechno. U řidičů vidím jako jediné řešení zpřísnění autoškol, více naježděných hodin, samozřejmě díky tomu bude autoškola dražší, ale ve výsledku člověk hodně ušetří

0/0
22.11.2010 12:14

Hroznej puberťák

Re: Bohužel,

Se začátkem souhlas, závěr je mimo. Sebepřísnější autoškola je naprosto k ničemu, když se pak člověk dostane do provozu, kde neplatí (nejsou vymáhána) žádná pravidla. Jako hezký protipříklad mohu dát řadu států v USA, kde něco jako autoškola vůbec není, jen primitivní zkoušky, na které člověk přijede vlastním autem, a přesto tam provoz vypadá úplně jinak.

Problém je v pravidlech a výkonné moci, ne v autoškolách. Když policie slouží pouze k buzeraci a maximalizaci zisků z pokut, a mimo to nedělá nic a ani není vidět, není divu, že to vypadá takhle. Kdo jste kdy viděl policajty chytat opravdu nebezpečné věci jako vytlačování, najíždění, předjíždění těsně před horizontem či zatáčkou? Prd, uvidíte je tak maximálně měřit rychlost, a to ještě jen tam, kde to nese a ne tam, kde je to opodstatněné a je to potřeba - protože tam většina lidí jede pomalu a vybralo by se méně. Tady je jádro pudla, proč to tu stojí za kulový, a tady je ten hlavní rozdíl oproti situaci jinde.

0/0
22.11.2010 12:25

fonteyn

Re: Bohužel,

Souhlas, ale v U.S. je situace jiná, že tam jsou lidi disciplinovanější, silnice většinou širší a přehlednější a opravdu policie zasahuje tam, kde má.

A povědomí o dětských autosedačkách tam je mnohonásobně vyšší. Tam policie opravdu dalekoledy kontrolují, zda jsou děti dobře připoutané. V porodnici pustí dítě domů až po kontrole, že je v autě nainstalovaná autosedačka. Navíc jsou všude inspekční centra, kam si může každý zajet nechat odborně nainstalovat sedačku a dostane k tomu ještě spoustu cenných rad, jak do ní poutat dítě. To tu vůbec neexistuje a když se třeba přestaly do Škodovek dávat pásy s přepínacím retraktorem, na které jako jediné jde opravdu bezpečně a pevně nainstalovat sedačka na pásu, tak nikdo nebyl poučen o tom, že pokud nemají v autě pásy, co nejdou "zamknout", tak je nutné použít takovou sponu, aby ta délka pásu zůstala stejná. Jinak se pás za jízdy vytahuje a zatahuje a sedačka není pevně. Ale o těhle věcech nikdo v ČR neví. Chybí osvěta.

0/0
23.11.2010 8:09

Hroznej puberťák

Re: Bohužel,

P.S. zapomněl jsem ještě zmínit obrovský vliv korupce a klientelismu, kdy po předání přestupkové agendy z policie na úřady ORP může snadno a levně i hodně velké průšvihy zahladit i poslední jouda, nejen papaláši, kteří to mohli uplatit vždycky, to tomu taky dost dodá. O Praze a jejím propracovaném systému "odpustků" už se kdysi psalo, já jen dodám, že na vesnici je to to samé v bleděmodrém, jen o řád levnější. Pokud někoho nezabijete, ale "jen" vás například chytí nalitýho, je úplatek levnější než pokuta.

0/0
22.11.2010 12:30

rastakajwana

Re: Bohužel,

Dejme tomu, že se dá souhlasit s oběma články, ta autoškola mě napadla až když jsem to psal, hlouběji jsem o tom nepřemýšlel a pokud to v USA je tak jak píšete, pak ok, nejlepší je přebírat systémy které jsou zaběhlé a funkční. K těm úplatkům a korupci, plný souhlas, je to hnus, který vnáší negativismus do celé společnosti, jsem zvědav kdy a zda vůbec někdy získá policie takový kredit jako v americe ( alespoň doufám, že to tam funguje tak jak se říká a můžeme vidět různé dokumenty, vím, že filmy bych neměl zmiňovat, ale snad i ony něco naznačují, dokonce i kritizují jako např. Pevnost apačů v Bronxu ), vím, že se tam s tím taky budou prát, ale asi jsou v tom boji mnohem dál. Jinak moje osobní zkušenost, ne všude je to tak jak píšete o vesnicích, alespoň u nás a v okolí spousta lidí přestala jezdit těch 500m na 2 pivka, nebo dají nealko, ale to je hnus, situace je diametrálně jiná než např.před 15 lety, ale všude je to jiný

0/0
22.11.2010 12:47

Hroznej puberťák

Re: Bohužel,

Nemusí to tak být úplně všude, pokud někde aspoň ten alkohol tak snadno netolerují, tak jedině dobře, bohužel ale ve většině míst je ta situace horší. Ono určitá "honorace" mohla uplácet vždycky, toho se člověk nezbaví nikdy, ale je rozdíl, kdy to může uplatit každý desetitisící člověk, a kdy každý druhý.

Jinak jsem k dané problematice už párkrát psal jeden skutečný ilustrativní příklad za všechny, nechci to sem furt kopírovat, když si do googlu zadáte "otuněných popelnicích idnes", vyskočí to jako jeden z prvních odkazů - na idnesovou diskuzi. Přeji příjemné počtení...

0/0
22.11.2010 13:04

Poslední_Mohykán

Děsné. Přijít ve zlomku vteřiny o dvě děti,

bez ohledu na zavinění, je opravdu brutus. :-/

0/0
22.11.2010 11:02

PowerCut

Re: Děsné. Přijít ve zlomku vteřiny o dvě děti,

to je fakt! Ani si to nechci predstavovat. Ale v pripade ze za to mohl rodic tech deti tim to pro nej bude horsi...

0/0
22.11.2010 11:18

BANofobik

pokud to viník přežil kolik asi dostane?

?

0/0
22.11.2010 10:05

Kelyš1

Re: pokud to viník přežil kolik asi dostane?

pokud je viník z toho auta, co zemřeli děti, už je potrestán na několik životů dopředu......

0/0
22.11.2010 10:07

ODSakEda

Re: pokud to viník přežil kolik asi dostane?

Bude to v TV a tisku sledováno alespon stejně, jako v případě kdy "jen" lehce zranil "vytlačením" z dánice? ;-)

0/0
22.11.2010 10:09

molok

Re: pokud to viník přežil kolik asi dostane?

dokud nebude jasné jak se nehoda odehrála, tak bych nespěchal s hledáním viníků, někdy se stává pro diskutéry nepochopitelná věc, že za nehodu nemůže nikdo, prostě se stane jen tragedie ...

0/0
22.11.2010 10:10

stále jemně perlivá mattoni

Re: pokud to viník přežil kolik asi dostane?

jakože ono samo? 8-o

0/0
22.11.2010 10:17

molok

Re: pokud to viník přežil kolik asi dostane?

no můžete třeba dostat mrtvičku za volantem a strhnout volant do protisměru, já jen reaguju na oblíbený diskutérský sport, za každou cenu najít viníka toho všeho a potrestat ho, lidi nemají rádi skutečnosti, že se stala prostě neštastná tragédie, není pak koho kamenovat ;-)

0/0
22.11.2010 10:28

mattoni_uz_neni

Re: pokud to viník přežil kolik asi dostane?

jenže takových případů není až tolik vzhledem k celkovému počtu nehod... Navíc v inkriminovaném úseku se jezdí docela rychle...;-)

0/0
22.11.2010 10:35

pteryx

riskování

člověk si občas neuvědomí jak mnoho riskuje kvůli tomu aby "ušetřil" 5-10 minut. Kdo dodržuje předpisy je málem za blbce. Jenže v konečném součtu jednoznačně vychází "spěchej pomalu" a "méně bývá více".

0/0
22.11.2010 9:59

Kelyš1

Re: riskování

No on někdy stréc v klobouku, co spěchá pomalu 60kou po dálnici dokáže také způsobit pěkný karambol...........

0/0
22.11.2010 10:01

pteryx

Re: riskování

Odkdy je na dálnici šedesátka?

0/0
22.11.2010 10:03

Kelyš1

Re: riskování

Já jsem někde psal, že je na dálnici 60ka?

0/0
22.11.2010 10:04

Hroznej puberťák

Re: riskování

Ještě jsi nepotkal na dálnici osobák, který za sucha a normálních podmínek jede pomaleji než kamiony?

0/0
22.11.2010 10:10

dracekvo

Re: riskování

tak to moc po D1 nejezdíš. Já už takovejch borců potkal několikero. Kamion ho probliká, ale s ním to vůbec nehne. Pořád si valí tu svojí. Hodně často měli u ucha telefon.

0/0
22.11.2010 10:38

Hroznej puberťák

Re: riskování

Jseš si jistej, že to měla bejt reakce na mě? ;-)

0/0
22.11.2010 10:40

Li Tin O Wevidle

Re: riskování

Na dálnici se dá většinou objet, horší je to na okresce, kde se běžně jezdí tachometrových 100 (+-reálných 90)...

0/0
22.11.2010 10:08

Kelyš1

Při takovémto čelním kreši nepomůže žádná autosedačka

protože se utrhají v těle orgány....... Bohužel, musíme holt přemýšlet hlavou a nechovat se při řízení jako smyslu zbavení.

0/0
22.11.2010 9:39

pettyo

Re: Při takovémto čelním kreši nepomůže žádná autosedačka

No to není tak úplně pravda. Jak bys pak vysvětlil, že pilot F1 přežije nehodu i v mnohem vyšší rychlosti?

0/0
22.11.2010 9:49





Najdete na iDNES.cz