Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Praha je sto let za opicemi. Pardon, za Čelákovicemi

Pražskou politikou teď hýbe případ velké koalice. Spojenectví ODS a ČSSD vyvolává debaty a vášně, mluví se o podvodu na voličích, zradě či o "koalici peněz a moci". Poměrně velká část Pražanů si dokonce myslí, že je to aféra, která hýbe republikou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

franta100

Problém je jinde !!!

Obcházení výběrového řízení, práce pro "svoje firmy", milionové odměny ze zakázek atd...

A novináři ???

A tak nám zase rozkradli toto.......ten a ten přihrál toto tomu ---- článek na tři řádky v pondělí  a za týden je klídek -- nic se nedotáhne, není zájem [>-];-€

0/0
21.11.2010 12:34

Mirek Cikač

Suplika páně Čásenského

Pan Čásenský;-D vždy připraven zasadit socdem a všemu levicovému zdrcující úder! Buďte v klidu, pane Čásenský. Nic dramatického se neděje. Pokud vychází většina dvou stran v zastupitelstvu nad 50 procent a to pro ČSSD a ODS vychází, je to demokratické rozhodnutí podpořené většinou. A nepleťte do toho celostátní politiku a řevnivost oněch dvou partají. Chodníky, byty, doprava, uklizené ulice, dotace penzionům a školám nejsou ani modré ani oranžové. Ostatně v Brně a Ostravě takové koalice v pohodě fungují. Z vašich argumentů i kvikotu organizátorů "protestů občanů" čouhá jako sláma z bot nenávist k levici. Kdybyste, pane Čásenský, po jarních volbách kritizoval VV, že popřely svůj středolevý program a šly do vlády s pravicí. A že volby vyhrála ČSSD a měla právo jako první sestavovat vládu, měl byste teď právo tady hřímat. Protože tomu tak nebylo nyní, prosím,  raději mlčte.

0/0
21.11.2010 8:44

xvl

Re: Suplika páně Čásenského

Naprosty souhlas, obecni uroven je proste o necem jinem nez ta celostatni.

0/0
21.11.2010 11:18

franta100

Re: Suplika páně Čásenského

R^:-)R^

0/0
21.11.2010 12:16

tenisák lokeťák

no jo, pražáci

;-D

0/0
20.11.2010 23:59

řehoř z řep

A také si Čelákovice

předtím vládnoucí strana rozsekala na okrsky, aby trochu voličům s tou demokracií pomohla?

0/0
20.11.2010 23:13

Gath77

Podle pravidel

To, ze se podle zakonu nestal zadny prohresek, neni duvod k tomu, aby politicke strany vymahali spokojenost na volicich. Demokracie je vyraz pro vladu lidu a vzhledem k tomu, ze zijeme ve svobodne zemi, ma kazdy pravo vyjadrit svobodne sve nazory, a tudiz ovlivnovat politicke deni. Timpadem v pripade, ze nekdo v politice jedna proti vuli lidu, jako se v tomto pripade dohodla CSSD s ODS, tak lid ma pravo proti takovemu jednani vystoupit a pozadovat, aby k takovemu jednani nedochazelo nebo aby bylo zruseno/napraveno to, co se pomoci toho jednani provedlo v minulosti. Takze vsechny ty reci, ktere v posledni dobe slycham, ze volici zvolii, a ted uz do toho nemaji co rikat, protoze tim skoncila jejich uloha, jsou nepravdive a zavaneji manipulaci s lidmi.

Druha vec je, proc tolik lidi povazuje dohodu CSSD a ODS za neco, proti cemu by meli vystoupit.

0/0
20.11.2010 18:00

xvl

Re: Podle pravidel

At se nam to libi nebo ne, ods a socdem maji nadpolovicni vetsinu zastupitelu a neni tedy nic nedemokratickeho, kdyz se spojily. A vzhledem k necitelnosti topky je takovy krok i zcela logicky.

0/0
21.11.2010 11:22

Gath77

Proc lidi vystupuji proti dohode CSSD a ODS

Zde uvedene srovnani s Celakovicemi je jednoduse nemistne. Praha je obrovska politicka jednotka oproti Celakovicim. Spravovat prahu je jako spravovat zameckou zahradu a spravovat Celakovice je jako spravovat zahradku pred domem. V Praze byla vedena silne stranicka kampan, vsude byly videt stranicke bilborady, nikdo prilis nevedl kampan zpusobem, ze by sliboval, co presne v Praze udela. Narozdil od Celakovic vetsina Prazanu nema predstavu, co vse konkretne znamena sprava jejich mesta (mozna tak mestske casti a v nich je videt, ze se nikdo proti zadnym koalicim prilis nebouri), proto sli volit spise stranu, podle sveho politickeho kreda, cemuz se prizpusobili i politicke strany. Takze kdyz ted nekdo po volbach tvrdi, ze o prislusnost ke strane nejde, postupuje silne proti tomu, pro co byli politici zvoleni. A nazor, ze se strany snazi urvat co nejvice moci je docela brutalni, protoze smysl politiky je co nejvice prosazovat to, pro co byl zvolen, spis nez se snazit ziskat co nejvice moci

0/0
20.11.2010 18:00

sandrha

CO JE AMORALNI JE AMORALNI !

A VELKA KOALICE BEZPOCHYBY AMORALNI  JE A OMLOUVAT JI NELZE V ZADNEM PRIPADE !

0/0
20.11.2010 16:42

bloodyvalentine

Re: CO JE AMORALNI JE AMORALNI !

osobne mi dnes uz prijde amoralni jen vstoupit do kterekoliv z tech velkolepych stran

0/0
20.11.2010 17:14

mbau

Re: CO JE AMORALNI JE AMORALNI !

toto není velká koalice, ta by byla, kdyby se spojila ODS a TOPka a tím by měla pohodlnou většinu;-D;-D

0/0
20.11.2010 22:32

Placirka

Lump se spojí...

i s ďáblem.Jenom je třeba se přidržet stejného lumpa aby moc neutekl.Mafie,to je ten pravý termín na český způsob.Rv

0/0
20.11.2010 16:10

chemický finančník

Pražáci jsou

absolutně mimo, co se týká chápání demokratických voleb. Pokud se dvě demokraticky zvolené strany spojí v koalici, tak to neznamená, že musela vyhrát ta třetí strana. Ve volbách do PS také zvítězila ČSSD a přesto nesestavila vládu a žádné demonstrace v Praze nebyly. To je to samé o vládě na magistrátu.:-P

0/0
20.11.2010 14:46

jekkal

Re: Pražáci jsou

no jo , ale co si s tím mají počíti ti chudáčci z 19 století, kteří jsou tak opravdově pravicoví

0/0
20.11.2010 14:57

lenadoudova

nove tvare jako napr. pan Brezina

Sloufova loutka je cisty , tak to slysim opravdu poprve ....

0/0
20.11.2010 14:34

sandrha

Re: nove tvare jako napr. intrikan Brezina

JMENOVANI BREZINY JE VYSMECH VSEMU !

0/0
20.11.2010 16:43

jekkal

Nejdůležitějším rysem povolební situace

bylo, že TOP 09 ani ODS spolu nechtěly vládnout v koalici, ale byly k tomu tlačeni veřejností. Proto se hodně hrálo o příběh, tedy o interpretaci toho, proč to s tím druhým nejde. TOP 09 i ODS chtěly za partnera ČSSD, ale chtěly tento svůj záměr co nejdéle tajit. Fakticky se to ovšem ukázalo během utajených vyjednávání obou pražských skupin. TOP 09 odmítala brát na vědomí změnu poměru sil uvnitř vyjednávacího týmu.

Kdyby krátce po regionální radě ODS, kde Svoboda provedl převrat a zbavil se tváří z bémovské rady, přišla TOP 09 s velkorysejší nabídkou, těžko se z toho mohl vyjednávací tým ODS, minimálně před veřejností a lidmi z regionální rady ODS, vyklouznout. Namísto toho se pražské vedení v čele s Tůmou nechalo zatáhnout na tiskovou konferenci s celostátními politiky a dalo dramatické prohlášení o „kartelu moci.“ Den po převratu v ODS to nebylo naprosto namístě.

 

0/0
20.11.2010 14:23

jekkal

Re: Nejdůležitějším rysem povolební situace

Ale v tom je právě ten vtip: TOP 09 koalici nechtěla a hledala „příběh“ o tom, proč to nejde. ODS to také nechtěla a útoky ze strany TOP 09 jen uvítala a tématizovala je. Následoval minulý víkend, během něhož TOP 09 navrhla ČSSD nejvelkorysejší nabídku, jakou kdy vítěz voleb udělal třetímu v pořadí. Hovořilo se o paritě v radě, návrhu na „držbu“ dvou ze tří strategických resortů atd. ODS v panice zareagovala stejně a do banku dala stejný vklad. Výsledkem je rada rozdělená 5 ku 5, plus jeden dosud uvolněný resort, což při většině jednoho hlasu v zastupitelstvu dává málo možností k manévrování a vládnutí.  

Vzhledem k výsledku voleb se také jedná o nadreprezentativní zastoupení ČSSD ve vedení města. ČSSD se po měsíci zdánlivé odstrčenosti objevila v centru pozornosti a její zisky se nedají srovnat s ničím, v co mohla ještě před měsícem doufat.

0/0
20.11.2010 14:24

chemický finančník

Teď pravičákům

asi dochází, že udělali chybu, když odmítli návrh - vítěz bere všechno. Měli strach, že by po výhře ve volbách do PS mohla vádnout ČSSD a tak se jim to teď vrací jako bumerang.;-D

0/0
20.11.2010 13:39

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Teď pravičákům

pokud vim, žádní pravičáci se do parlamentu ani zastupitelstva Prahy nedostali. Nepočítám ty kteří si na pravičáky hrajou ;-)

0/0
20.11.2010 14:00

Cislo 2

Re: Teď pravičákům

Heslo: v Česku nejsou pravičáci je pro komunarda na druhém místě po výrazu modrobolševik.

0/0
20.11.2010 14:05

jekkal

Velká koalice

možná není dobrou zprávou pro Prahu, ale referování o ní není rozhodně dobrou zprávou pro českou žurnalistiku. Editoři deníků se nechali unést vlastním názorem a vnutili čtenářům, co si mají myslet. Tedy že spojenectví ODS a ČSSD je málem zločinným spolčením. Do hlavních zpravodajských textů pronikly komentáře. Což znamená rezignaci na základní novinářská kritéria.    Základním kritériem zpravodajství je nevydávat vlastní přání a hodnocení situace za objektivní fakt. V kurzech BBC se sice novináři učí, že při čtení či poslechu zprávy musí čtenář, posluchač nebo divák dostat možnost utvořit si názor. Jenže právě jen na základě ověřených faktů, ne za pomoci jejich ohýbání.

0/0
20.11.2010 13:07

chobotnicka_

Re: Velká koalice

prominte ,ale to snad nikdo nemusi nikomu vnukavat, to snad vidi i 10 lete dite, bez pomoci novinarske obce. Takze si shrnme fakta nic vic. CSSD tvrdila usty nove tvare pana Dienstbiera, ze nepujdou do koalice s ODS. ODS tvrdila usty nove tvare pana Svobody, že dojde ke změně politickeho stylu a vymene tvari. TOP 09 vyhrala volby. A ted realita .

Pan Hulinsky s panem Brezinou se dohodli s Borisem Štasným na vytvoreni velke koalice a rozdeleni postu. "Opravdu nastala velka zmena politickeho stylu. Velka zmena vizi slusnosti, tak jak o tom mluvil Svoboda."

0/0
20.11.2010 13:58

Wabo

A dohled dají komunistům

A ještě "opoziční dohled" dají komunistům. V Praze, která je nejpravicovější z celé ČR, v Praze, kde komunisté bez pomoci kmotrů nemají šanci! Tvrdit, že tady nejde o podvod na voličích a jejich vůli, je jako tvrdit,  že právě prožíváme horký červenec.

0/0
20.11.2010 14:02

jekkal

Re: A dohled dají komunistům

a je někdo více spojen s kmotry než Kalousek

0/0
20.11.2010 14:27

Wabo

Re: A dohled dají komunistům

Kalousek byl v Praze na kandidátce?

Ale i když odmyslím, že vaše poznámka nemá s velkou koalicí v Praze co dělat, stejně nemáte pravdu. Kalouska nikdo neřídí, Kalousek není řiditelný. Pražští politici z velké koalice jsou ale úplatné loutky nevolených eminencí v pozadí.

0/0
20.11.2010 23:57

xvl

Re: A dohled dají komunistům

Ale Kalousek jako prototyp korupcnika je prakticky vcele te strany, ktera si i v pripade Prahy hraje na tu nejcistsi. Proste topka je zcela necitelna, proto se ke korytu nedostala, to je normalni demokracie.

0/0
21.11.2010 11:30

jekkal

Re: Velká koalice

koalice se uzavírají až po volbách,  Dienstbier není politik

0/0
20.11.2010 14:26

jansva

Jednoznačný souhlas

Hysterie příznivců TOP, demonstrace na Václaváku a silná slova o zradě voličů ukazují jen jedno, že TOP se namlsala ve volbách do PS, volby do senátu nedopadly dobře a kamunální se skutečně povedly v Praze. TOP si zvykla na snadná vítězství a chce dál z toho těžit. Překvapil mne pan Schwarzenberg svou reakcí(potrat) a právě on by měl vědět, že když totéž TOP udělala v Praze 1 a vyřadila ODS a spojila se s ČSSD, tak demonstrace ani odpor nebyl. Poslední co kníže pán zaperlil byla jeho včerejší poznámka, že TOP asi nebude mít ani místopředsedu senátu. To by pro dva senátory bylo snad příliš.Taky je zajímavé, že TOP prosadila s ODS a VV, že ČSSD nedostala jako nejsilnější strana ani jeden pokus na sestavení vlády a taky ani místo předsedy PS. Pane Čásenský máte pravdu, nejde o žádnou křivdu na voliči,nebo na panu Tůmovi nebo na TOP.Je to běžná parlamentní praxe, že vyhrává ten kdo dovede jednat.

0/0
20.11.2010 13:03

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Jednoznačný souhlas

volby v Praze dopadly jak dopadly jen proto, že si Bém a jeho partička pro jistotu Prahu rozdělili na 7 okrsků, takže strany které by se do zastupitelstva normálně dostaly utřely nos - zkrátka demokracie po česku Rv

0/0
20.11.2010 14:02

jekkal

Nejde

o nic jiného, než o to, že naivkové , kteří volili Kalouska se nepodílí na vedení Prahy a nechápou co je demokracie

0/0
20.11.2010 12:47

coudy.v

nechápu

proč se kdo rozčiluje... až v tom to státě budou volby na více kol aby byla zřejmá vítězná strana tak tyto šlendriány stylu koalice budou i nadále... příklad: budou kandidovat 3 strany a jedna získá 49% hlasů druhá získá 26% hlasů a třetí získá 25% hlasu tak ty dvě menší strany převálcují tu silnější a budou si vládnout a přesto ve většině je voliči nechtěli... tak to je ten paradox v našem volebním systému...

0/0
20.11.2010 12:00

nnevimm

Re: nechápu

26+25=51

Ve většině je voliči nechtěli? To jakože 49 je víc než 51?

0/0
20.11.2010 12:20

Gamehoror

Re: nechápu

Vrať se do školy a zaměř se na množiny :-) Nesčítej hrušky s jablkama.

Voliči ČSSD volili levicovou ČSSD protože nechtějí pravicovou politiku ODS.

Přesně totéž platí obráceně ODS<>ČSSD tedy voliči těchto stran prohráli tim že vznikla koalice s nepřítelem v programu.  Zatím co VV která byla pro voliče jako varianta kterou občané chtěli zkusit byla touto zradou na voličích odtržena od možnosti něco změnit.

Pochopil jsi to ? Jestli ne tak dej vědět :-) Moc rád poučuju :-)

0/0
20.11.2010 13:30

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: nechápu

podle této logiky by tedy v parlamentu neměl sedět nikdo, protože nikdo neměl přes 50 % hlasů ;-)

0/0
20.11.2010 14:03

snaduzdost

Roberte Čásenský ,

máte pravdu, autore, opice nebo Čelakovice. Alespoň tak vyznívá váš  inteligentní nadpis.

0/0
20.11.2010 11:50

chobotnicka_

Kidy hodné Kida

Lidé volili změnu. ČSSD ústy Dienstbiera tvrdila, že do koalice s ODS nikdy nepůjde.

TOP 09 vyhrála volby a i ODS ústy Svobody avizovala změnu a nové tváře, proto byly tyto strany voleny. Asi autorovi tyto fakta (zřejmě záměrně, tedy pokud nemá snížené IQ) poněkud unikají. Jednalo se tedy o podvodné a lživé jednání, jak ze strany ODS tak ČSSD. a i když už si berete do úst jiné města, tak např. v Ostravě jak ODS , tak ČSSD již před volbami tvrdily, že spolu do koalice půjdou. Čili zde je situace naprosto odlišná na rozdíl od Prahy, kde Bémova ODS rozjela svůj Opencardový a kdoví jaký business. Nevím proč Klaus a autor srovnává odlišné situace. Umím si to vysvětlit jedině tak, že jak autor tak VK podporuje "kmotrovskou" a korupční politiku.

0/0
20.11.2010 11:43

Wabo

Na adresu pana šéfredaktora asi tolik

Čtenář si musí klást otázku, co bylo smyslem plku pana šéfredaktora. Sdělit, že o způsobu vládnutí v městě s rozpočtem 50 miliard korun se tedy nemá v médiích psát? Sdělit, že v jeho rodných Čelákovicích všechno dopadlo dobře, takže můžeme čekat happyend. (Odpověď je: nedopadlo, a je cítit i z podtextu článku.) Někomu se zalíbit? To je nejpravděpodobnější odpověď. Někdo zavolal, pan šéfredaktor sedl a napsal.

Na adresu pana šéfredaktora ale stačí použít jeho vlastní slova z února 2006, po povýšení do funkce šéfredaktora. "Budu se se svými kolegy starat o obsahovou i jazykovou úroveň novin tak, abyste o bulváru v souvislosti s MF DNES už nikdy neslyšel."  Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp r=domaci&c=A060215_171132_domaci_ad

Pro pravidelné čtenáře iDNES a MFDnes více netřeba.

0/0
20.11.2010 11:31

lenadoudova

Re: Na adresu pana šéfredaktora asi tolik

ze je uplne pomateny pan Casensky

0/0
20.11.2010 14:37

bloodyvalentine

Re: Na adresu pana šéfredaktora asi tolik

R^

0/0
20.11.2010 17:20

Dr. Fe(5)

Takhle amorální článek ....

... jsem dlouho nečetl. Takže podle autora voliči chtějí (jak vůbec ví co chtějí ? !) aby ta "jejich" strana měla co největší podíl na moci a je přitom jedno, že popře to co před volbami slibovala ? ! Vždyť to není jenom naprostá rezignace na morálku, ale i úplná pitomost. K čemu mi bude, když bude strana kterou jsem voli u moci, když bude dělat úplně něco jiného než to co slíbila a kvůli čemu jsem jí volil ? ! Myslete trochu Čásenský, než něco napíšete Rv

0/0
20.11.2010 11:25

CCblue

Re: Takhle amorální článek ....

Tak dnes s tebou naprosto souhlasím R^

0/0
20.11.2010 11:35

denny2006

Re: Takhle amorální článek ....

ODS se snad před volbami distancovala od případné koalice s ČSSD? Jak víš,že ODS nebude plnit dle své politické síly dané volbami svůj program? Bylo by dobré porovnat volební program a program koaliční.Mysli trochu,než něco napíšeš,Laudáte:-P!

0/0
20.11.2010 11:37

semafor

Re: Takhle amorální článek ....

Strany morálka nezajímá.

Nebo jsi se snad setkal s opakem?

0/0
20.11.2010 11:44

Wabo

Re: Takhle amorální článek ....

R^

On myslel, ale jen na osobní prospěch. Stejně jako kmotři, stejně jako mnoho současných a minulých představitelů vedení ODS.

0/0
20.11.2010 11:48

lenadoudova

Re: Takhle amorální článek ....

po precteni je cloveku nevolno hlavne z autora clanku

0/0
20.11.2010 14:38

Gamehoror

Tenhle pisálek

se mi každou větou snaží vnutit svůj názor jako kadyby to věděl líp co si mám nebo snad dokonce musím myslet. Samozřejmně že co upečou v Praze to veřejnost vnímá i diskutuje po hospodách v kdejaké zapadlé vesničce podobně jako se diskutuje smog na Ostravsku, romové v Krupce nebo falešná vysokoškolské diplomy z Plzně.

Že to podvod na voliče je to nikdo neokecá protože v Praze vyhráli Věci veřejné právě proto že lidé už nechtěli politiku ani ODS ani ČSSD a chtěli zkusit novou variantu jestli nepřinese něakou změnu. Článek je neoběktivní hodný politruka který má vnitit lidem že všechno je to nejlepší a nejhezčí jak to má být. Opak je pravdou. Jestli sem teď v textech stejný nechutný vnucovač názorů tak se omlouvám ale je to reakcí na styl a způsob tohoto článku.

0/0
20.11.2010 10:33

lenadoudova

Re: Tenhle pisálek

Casensky je smutna postava ceske zurnalistiky , chudak poctivy Janek Kroupa s kym  musi spolupracovat

0/0
20.11.2010 14:41

čuk2gek

Čásenský porodil myš...

v duchu nejlepších tradic námezdného pisálka.

Co nám to tu vlastně sděluje?

Kontrolní otázka soudruzi: jaký je rozdíl mezi podílem na moci "pro své voliče" a "pro sebe /tedy politstranu/"? Voliči jsou ti, kteří mají prospěch z přihraných kšeftů? Straníci jsou ti, kteří kšefty /za rozumné provize/ přihrávají? A "obyčejní lidé" jsme my, pitomci, co jsme nešli qolbám a nyčko nevěřícně zíráme? 

No esisito Bobe psal takle zakódovaně, taxi šikulka na vobě strany.

0/0
20.11.2010 10:16





Najdete na iDNES.cz