Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Studenti proměnili Londýn v bojiště, nelíbí se jim vyšší školné

Desetitisíce britských studentů ve středu demonstrovaly proti návrhu konzervativců zvýšit školné na univerzitách. Střetli se s policisty, několik z nich utrpělo lehká zranění. Neváhali použít dýmovnice ani železnou tyčí rozbít okno sídla Konzervativní strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kostej_

to je divné

u nás jsou studenti rádi, když se zvyšuje školné... :-P

0/0
12.11.2010 13:54

Tomáš16

Re: to je divné

Protože tím udělají radost panu knížeti.

0/0
13.11.2010 13:43

warekkonecnesmazan

teda

do ceho to zkrvavene devce strkalo ruku fuj ! ;-D

0/0
12.11.2010 9:54

Deleter

To se nedivím,

když se uváží, kolik stojí v Londýně pivo, tak ještě zvýšit školné a budou mít jen na pět denně! Chudáci malí!

0/0
12.11.2010 9:14

Lady Humussprey

Zřejmě jsou ve školách v UK inteligentní lidé, aspoň

natolik, že chápou školné, jako peníze, které musí někdo vydělat, zaplatit škole a o tu částku se uskromnit. Znamená to třeba Vánoce jen ze symbolickými dárky, dovolená v kanafasu, či nákupy z odpadků marketů. Vidím v tom anglickou povahu buldoga, kterému sáhnou do misky, znamená tvrdý protiútoku. Je to opak českého obejdy-oříška, kterého z misky okradou i slepice a on předstírá, že to nevidí, protože se bojí hněvu kohouta.

0/0
12.11.2010 8:22

m4!_luke

Re: Zřejmě jsou ve školách v UK inteligentní lidé, aspoň

Mate pravdu, tito inteligentni lide, vsichni bez rozdilu vyznani, rasy nebo toho, jestli pujdou studovat vysokou nebo ne, se radeji nechaji okradat skrz vysoke dane a obrovske statni zadluzeni, ze ktereho plyne celkem slusna inflacni dan... Skutecni myslitele

0/0
12.11.2010 8:57

Lady Humussprey

Re: Zřejmě jsou ve školách v UK inteligentní lidé, aspoň

Západ v roce 1989 uzbrojil státy Varšavské smlouvy, ale za cenu, že sám také hospodářsky vykrvácel a už se z té krize nikdy nedostal.

0/0
12.11.2010 9:06

m4!_luke

Re: Zřejmě jsou ve školách v UK inteligentní lidé, aspoň

Zapad nikoho neuzbrojil, vychod to pouze ekonomicky nezvladl. Bohuzel na zapade se zacalo pestovat cosi pod nazvem socialni stat, ktery mel za nasledek zleniveni casti obyvatelstva a extremni narust zadluzeni. Ovsem vychod neco podobneho brzy ceka take - napr. narustajici pocet stavek delniku v Cine atd atd...

0/0
12.11.2010 11:03

Larry Matejka

Školné zavedla socialistická vláda Tonyho Blaira

Absolventi dnes čelí horám dluhu, který splácí za to, co je vydáváno za vzdělání. Smysl školného, je právě ten dluh. Zadlužený člověk je lépe systémově ovladatelný. Úroveň školství od dob zavedení školného v Británii jen klesala...

0/0
12.11.2010 3:38

Svědomí národa

Blazni z Vychodu

Cech je trochu nekvalitni vyrobek a navic nema moralku. Takze v clanku chybi podstatna informace, ze chudi studenti dostanou vyraznou podporu, takze jejich pristup ke vzdelani se zlepsi. Cili ten plan je na ukor stredni tridy, ktera bude splacet dluhy (byt velmi mirne) az do 50. roku zivota. Dale v clanku chybi, ze slusna privatni zakladni a stredni skola (a tam posila Brit sve deti, pokud si to muze dovolit) stoji tak okolo £20,000 rocne. Takze to universitni zvysene skolne "az do" £9,000 je docela sranda, uspora 50% proti predchozimu skolnemu. Docela legracni, jak cesky zurnalisticky trouba muze dezinformovat verejnost i u tak trivialni veci, jako skolne. Neni divu, ze si pak vychodni primitivove zavedou oligarchni system dani.

0/0
12.11.2010 1:15

DaliborX

Re: Blazni z Vychodu

Zato ty jsi kvalitní výrobek .

0/0
12.11.2010 6:25

Reeve

Re: Blazni z Vychodu

Ve vašem příspěvku chybí podstatná informace, že ta "podpora" je na dluh, který budou absolventi splácet 30 let poté, co překročí průměrný příjem. A hlavně že ten dluh je za plně komerční úrok a za tu dobu vyleze minimálně na dvojnásobek, takže drtivá většina vysokoškoláků ho nebude mít šanci ani za těch 30 let splatit.

P. S.: Školné kolem 20 tisíc liber mají elitní střední školy typu Eton. Tam jistě "průměrný Brit" své děti neposílá.

0/0
12.11.2010 8:52

Rozum v hrsti

Re: Blazni z Vychodu

 Cech je nekvalitni vyrobek, nema moralku, clanek napsal zurnalisticky trouba, obcane jsou vychodni primitivove a zvysene skolne je docela sranda.Jeste,ze ti "blazni z vychodu" maji tu cest se dozvedet,co si o tom vsem "svedomi naroda" mysli.Verim,ze oni si take neco pomysli. ;-€

0/0
12.11.2010 10:38

Tomáš16

A proč Vy deziformujete?

Než dostudují tak, díky úrokům, se ten dluh vyšplhá na dvojnásobek. Přitom tak jak je to nastaveno ke splacení nikdy nedojde. Zajímalo by mě kdo po 30 letech splácení zaplatí bance zbytek toho dluhu? A kolik % Britů posílá děti na soukromé školy? Podle informací z britského tisku je to cca 7% a díky krizi tento počet klesá.

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/education/article5453446.ece

0/0
13.11.2010 13:40

kaktusak

Za socialismu bude školství hrazeno státem,

takže bude moci studovat každý podle svých schopností, bez ohledu na bohatství.

0/0
12.11.2010 0:47

AngryWhiteGuy

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

Ale s ohledem na tridni puvod.Rv

0/0
12.11.2010 0:53

Dluhoslavův účetní

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

R^R^;-D

0/0
12.11.2010 7:53

děda Chasan

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

Pořád lepší třídní původ, se kterým se dalo měco dělat.

Než rasový původ dnes, se kt neuděláte nic. Prostě jste bílí tak vám nepomůže ani krém na boty.:-P

0/0
12.11.2010 9:24

A.A.

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

Jak jste, prosím Vás, přišel na to, že můžete ovlivnit svůj sociální původ? ;-D;-D;-D

0/0
12.11.2010 15:02

Tomáš16

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

Třeba tak, že šel člověk na rok pracovat na brigádu jako dělník a jako dělník se po roce  na vysokou dostal snáz.

0/0
13.11.2010 13:42

Asatru

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

Odjeďte směr Severní Korea Koněve a neotravujte nám tady vzduch svými bolševickými žvásty

0/0
12.11.2010 8:16

Dale Cooper

Re: Za socialismu bude školství hrazeno státem,

Zajímavé, že to bylo do nedávna i USA, VB a celém západním světě naprosto normální. Je to v zájmu společnosti, aby např. na Harvardu nebo MIT studovali ti nejtalentovanější, a nikoliv ti nejbohatší. Na Harvardu teď dělá školné i 900 000,- Kč ročně! To je naprostá nehoráznost!

Nejvíce mě dojímají komentáře typu "V USA mají školné a jak to tam pěkně funguje...". To jen ukazuje absolutní neznalost poměrů. Proč je v USA již pěknou řádku let jedním z velmi důležitých témat právě zvýšení dostupnosti vzdělání?

Z některých mám dojem, že čerpají veškerý svůj všeobecný přehled z iDnes. A to je opravdu velice velice slabé...

0/0
12.11.2010 9:51

fsp

Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

a taky jim to funguje.

0/0
11.11.2010 23:14

TommyAngelo

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

To je sice hezké, ale to, co fungujr ve Státech, nemusí fungovat jinde.

0/0
11.11.2010 23:28

NORDMAN

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

V Norsku nesplaceji studenti skolne, ale pujcky na studium (= z ceho behem studia ziji).

.

Rodice jsou tam totiz bezne zodpovedne za skolaky do 18ti let (gymnazium nebo vyucni list).

.

Trochu jine, ze? Pokud by chteli studovat v Britanii, tak skolne se tyka i jich.:-/

0/0
11.11.2010 23:41

djrhedy

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

Životní a cenová úroveň v Norsku je úplně někde jinde, tenhle příklad je dost mimo.

0/0
12.11.2010 8:43

dracekvo

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

jenze tam maji taky jine platy. Zkuste u nas z platu běžného zaměstnance zaplatit nájem bytu a ještě vyžít. U nás při běžném nájmu garsony 10 tis z nástupního platu nemyslitelné. Takže tam možná splácejí školné ale není to žádná rána.

0/0
12.11.2010 6:45

Englishman

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

Kde je dneska nájem garsonky 10.000? Leda tak v Praze na Malé Straně. 1. ledna tržní nájemní díky deregulaci dále poklesne.

0/0
12.11.2010 7:07

djrhedy

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

No tak budíček vstávat, realita je venku. Pronájmy v Praze v rozpětí 9000 až 14000 Kč včetně poplatků a nemusí to být nutně na Malé Straně. Na menších městech je to od 4500 Kč bez poplatků, pokud budete chtít slušnější byt či místo či zařízení, tak i v okresním městě vytáhnete klidně 10000 Kč! Pokles možná bude přechodně v řádu %, ale obecně náklady na údržbu domů včetně třeba daní stoupají, takže těžko se nájemci spokojí s menšími částkami.

0/0
12.11.2010 8:55

Deleter

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

No to taky musíte studovat VŠ tak, aby vás uživila. Jinak si to studujte jako koníček, ale za svý.

0/0
12.11.2010 9:13

Tomáš16

Re: Ve Státech splácejí školné cca do 40ti let

Já jsem vlastně sociální, když pronajímám 1+1 v okresním městě rodině s 2 dětmi za pouhých 8,5k. (Vybavený)

0/0
13.11.2010 13:49

honziš623

Spravny pristup

Britsti studenti jednaji spravne, vysoke skoly by se nemely uzavirat pred chudsimi. Kazdy ma stejne pravo na vzdelani. U nas je planovana castka mnohem mensi, ale je to prvni krok...  Student ekonomicky alespon prumerne rodiny ma dvere otevrene, ale ze socialne slabsich rodin si to sakra rozmysli, a to je spatne. Tak by to nemelo byt. Pro rypaly, kteri by me chteli oznacit za socana ci komunistu zduraznuji, ze jsem volil pravici. Nicmene s timto krokem silne nesouhlasim.

0/0
11.11.2010 23:08

fsp

Re: Spravny pristup

V USA je školné drahé a přesto ekonomické důvody nejsou rozhodujícím faktorem pro studium.

0/0
11.11.2010 23:15

NORDMAN

Re: Spravny pristup

A jak?

0/0
11.11.2010 23:43

Dale Cooper

Re: Spravny pristup

Ale nepovídejte? O které sociální skupině hovoříte? Zadlužení až od 50 000 USD ročně je naprosto rozhodující faktor minimálně pro 95% studentů v USA...

0/0
12.11.2010 10:00

Sarulinka

Re: Spravny pristup

Ne kazdy, jen ten, kdo na to ma akademicky. A Labour z tech univerzit za poslednich 13 let udelal dost gulas.

0/0
11.11.2010 23:16

ce4you

Re: Spravny pristup

Hm... A jak to pravo na vzdelani definujete? Co kdyz si chci udelat kurz Mandarinstiny, mam ho mit taky zadarmo? Nebo kurz vypocetni techniky, to se preci take vzdelavam... Ne, VS by mela byt placena ale s tim, ze budou vytvoreny takove podminky, aby mohl studovat kazdy - pujcky, stipendia a podobne.

Navic VS je proste VS, studuji ji DOSPELI lide a jako takova je predpokladem toho, ze absolovent zuroci sve znalosti na pracovnim trhu. Ze bude platit vyssi dane nic neresi, kdyz se dneska kazdy muze sebrat a jet pracovat na druhy konec sveta a za cely zivot neprispet na danich do CR ani korunu...

0/0
11.11.2010 23:46

NORDMAN

Re: Spravny pristup

A kdo pojede pracovat jinam, kdyz nema vzdelani?

0/0
11.11.2010 23:54

m4!_luke

Re: Spravny pristup

Tak to jste mel u tech socanu zustat, toto nema s pravici nic spolecneho. Pravo na vzdelani nikdo nikomu nebere. Ovsem pravo na bezplatne vzdelani je uplna blbost (uz jen proto, ze vzdelani nikdy nebude zadarmo). Soucasny stav bohuzel vede ke spouste problemu ve skolstvi, ktere by jinak nikdy nemohly vzniknout. Banky neposkytuji pujcky, jelikoz je vetsina studentu nepotrebuje, maji to zadarmo (ti co je skutecne potrebuji, ostrouhali). Verejne skoly jsou nekalou konkurenci soukromym skolam. Verejne skoly reaguji naprosto nepruzne na potreby trhu, vyrabeji absolventy, kteri se ve svem oboru nemaji sanci nikdy uplatnit a samotne absolventy to moc nezajima, jelikoz za vzdelani nemusi platit. Dale verejne skoly (jakozto vsechny nesoukrome instituce) mizerne hospodari s penezi, takze uroven a kvalita vzdelani je dosti mizerna. Mladi lide, kteri uz pracuji, ze svych dani dotuji tyto studenty (s pochybnym prislibem toho, ze se vse jednou obrati). Dale tu je odliv studentu do zahranici atd...

0/0
12.11.2010 0:08

djrhedy

Re: Spravny pristup

Takže kvalita vzdělání veřejných škol je mizerná? tak to potom nevím, jaké slovo použít pro kvalitu vzdělání soukromých škol, možná katastrofální.  Navíc obecně platí, že dokud platíš školné = jistota titulu bez ohledu na znalosti.

0/0
12.11.2010 8:39

m4!_luke

Re: Spravny pristup

Ano, uroven verejnych skol je mizerna. Od UK a CVUT, kde se uci to, co prednasejici umi, nikoliv co vyzaduji firmy a co je dnes aktualni (ikdyz tam je situace porad dobra proti ostatnim skolam), pres prava v Plzni (no comment), dale pres napr. UJEP, ktery zvladne vystudovat i cvicena opice, CZU, kde vetsina studentu misto studia chlasta, dale tu jsou desitky zbytecnych oboru typu socialni pedagogika, pedagogika volneho casu, kulturni antropologie, arts management... Pravda, u soukromych skol neni situace o tolik lepsi, ikdyz svetle vyjimky v podobe na praxi zamerenych oboru (vetsinou technicke a ekonomicke) nebo pobocky americkych skol, ktere maji dobrou uroven.

0/0
12.11.2010 8:54

djrhedy

Re: Spravny pristup

Částečně máte pravdu, ale je zapotřebí toho říct víc. Při dnešním rychlém vývoji nikdo neví, co bude za 10 let potřeba, jestli ten nebo ten typ oboru. Takže dnes můžete jít na lukrativní obor a za 10 let bude to samé k ničemu. V případě humanitních studií máte určitě pravdu, tam je totální přetlak. Jinak když vím, kdo všechno mimo jiné vyučuje na pobočkách amerických škol, tak pochybuji o jejich dobré úrovni. Sorry.

A řada soukromých škol má úroveň ještě horší než třeba UJEP a jak říkám funguje na principu, dokud platíš - studuješ!

0/0
12.11.2010 9:05

m4!_luke

Re: Spravny pristup

Verejne skoly to maji uplne stejne, tam akorat za studenty plati stat. Napriklad na univerzite v Olomouci jste po prijeti automaticky studentem na dva roky, i kdyz neudelate ani jednu zkousku. Jine skoly zase nabiraji mnohem vice studentu, nez jsou jejich kapacity a pak se jich (mnohdy dost hnusnym zpusobem) zbavuji.

0/0
12.11.2010 10:59

Žižkovo slabší oko

Asi nějaký socky.

:-P

0/0
11.11.2010 22:50

smaky92

Jen nebýt včerejší

To na iDnesu nesledujete německý či britský tisk, že si takových věcí všímáte o den později?

0/0
11.11.2010 22:46

oběť cenzora

studenti

Asi tam nemají babu s dědkem.

0/0
11.11.2010 22:34

navstevak nebude socialista

Re: studenti

;-D ano a proto skolne ve vysi az 300.000 zavedli socialisti.

0/0
11.11.2010 22:50

Dluhoslavův účetní

Re: studenti

R^

0/0
12.11.2010 7:53

Dale Cooper

Re: studenti

A co je prosím konkrétně na New Labour socialistického?

0/0
12.11.2010 9:38

The last boy scout verze 1.6

Fakta..

Takze od roku 2012 by melo byt skolne 6000/rok a vyjimecne by mohlo byt i 9000, podle skoly a hlavne podle toho, kolik lidi se tam hlasi. Pokud bude o skolu zajem a bude se hlasit prilis mnoho lidi, skoly nebudou vahat pozadovat tech 9000, pac to bude zrejme na skole, kolik studakovi napali, penize totiz zustavaji skole..

0/0
11.11.2010 22:21





Najdete na iDNES.cz