Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr školství: Diskriminaci nepřehlížím, vždyť jsem adoptoval syna

Ministr školství Josef Dobeš se brání kritice, že ignoruje problém diskriminace romských školáků. Na tiskové konferenci zdůraznil, že je tím posledním, kdo by začleňování sociálně znevýhodněných dětí do hlavního vzdělávacího proudu nechtěl řešit. Argumentoval svou praxí ve středisku výchovné péče a rodinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

12mmmm12

Aniž bych ho hájil,

tak pokud nějaká diskriminace existuje, tak je to ve prospěch cikánů. ;-€

0/0
16.11.2010 15:31

kohoja

Re: Aniž bych ho hájil,

Naprosto souhlasím s autorem. Romové mají vymoženosti, o kterých se ostatním ani nezdá. Dostávají dokonce i příspěvek na pracovní sešit, protože jsou "sociálně slabí".Přitom ve vyšších ročnících většinou nehnou prstem, nic je nenutí k tomu, aby se učili, docházku si prostě "odsedí" a vše je v pořádku. Nikdo na ně nemůže, do školy "řádně"dochází. Mnozí z nich se ani nehlásí na SOU, jdou rovnou na pracovní úřad. Znám případ, kdy se do 3.třídy Rom nenaučil číst,psát, ale do speciální školy nepatří, má dost vysoké IQ! Tak kde naše školstrví je? Kdo může stále ještě mluvit o diskriminaci? Kdo z bíých by si toto mohl dovolit?

0/0
17.11.2010 8:16

Jsem tu

Tak tohle si poslechnete ...

http://www.youtube.com/watch?v=FFjhz_s8Vx8

0/0
11.11.2010 21:05

Jsem tu

Vyhlaska na socialne znevyhodnene deti ...

A co jeste takhle udelat vyhlasku i na tzv. "socialne zvyhodnene" deti, aby se ony necitily diskriminovane. Tyto deti prece take nemohou za to, ze je jejich rodice posilaji radne do skoly a ze se radne o ne staraji.

0/0
11.11.2010 20:56

Si0 po třetím zákazu

Ještě že Štrasburk nenařizuje rodičům nadaných dětí,

že musejí své děti přihlašovat do škol plných "asistentů".

0/0
11.11.2010 15:58

Ormir

Cikáni zase kritizují ČR ve Štrasburku

že jich je příliš mnoho zařazováno do zvláštních škol. To bych viděl jako neoprávněnou pomluvu. Jednak rodiče musí se zařazením potomka souhlasit, což často dělají, protože si myslí, že to pro něho bude lepší a taky je nezanedbatelný fakt, že Romové mají podle výzkumu v průměru o 15 % nižší IQ než majoritní populace (zdroj: Petr Bakalář - Psychologie Romů).

0/0
11.11.2010 8:46

danny47

Problémy má

JEDINÁ menšina, která v ČR žije (podle sčítání jich je ve celé ČR cca 10 000 až 12 000) - ROMOVÉ.

Proč nemají problémy ve škole jiné menšiny - Veitnamci, Rusové, Ukrajinci a další.... ti spíš patří k těm "hodně lepším" ne-li leckdy nejlepším žákům ve třídě...

Nebude tedy chyba nááááhodou někde úplně jinde?

0/0
10.11.2010 23:32

duff_

Bez komentáře

http://www.novinky.cz/krimi/216509-dva-mladici-v-klatovech-prepadavali-skolaky-policie-je-obvinila.html

http://klatovsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/muz-ktery-mlatil-deti-je-ve-vezeni20101110.html

http://klatovsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/prepadeni-policiste-z-mista-radeji-ujeli20101110.html

0/0
10.11.2010 21:17

danny47

Re: Bez komentáře

To víš, zprávy popisující realitu musíš hledat na jiných serverech - NEJlepší zpravodajský server v ČR  do nsá hustí JEN multikultistické výplody !!  !! !!

0/0
10.11.2010 23:18

Soininen

Pravda

Cikáni ani jiná menšina zde není diskriminována, ani co se přístupu ke vzdělání týče.

0/0
10.11.2010 20:56

Ormir

Re: Pravda

No, já myslím, že neoprávněně diskriminováni jsou děti z majoritní populace, když jim do třídy strčí několik nepřizpůsobivých a tím znemožní kvalitní výuku, protože stačí pár takových výlupků, aby rozvrátili svým vrozeným chováním celou výuku. Nedivím se rodičům, že pak své děti přehlašují jinam. Já bych to taky udělal.

0/0
11.11.2010 8:51

pragina

jednou pro VŽDY

---- až půjde -- můj chlapec  k zápisu --- tak se zeptám na jednu věc - jsou u Vás zapsaní cigáni - budeli odpověď kladná -- půjdeme k zápisu -- JINAM -- a počkáme třeba i rok -- JÁ VÍM o čem Mluvím - Píši -- VVVVV

0/0
10.11.2010 20:50

annalucie

Re: jednou pro VŽDY

na to vám neodpoví...my to budeme letos řešit ...půjdeme raději na soukromou ZŚ

0/0
10.11.2010 20:53

Fai Rodis

No co by.

Ve Statech se zase porad resi, ze cerni mladenci jsou mezi vsemi etniky spolehlive na chvoste.

A nejvetsi problem je s tim, ze bili kluci z chudych rodin maji v prumeru lepsi prospech, nez cerni mladenci z rodin nechudych. Coz silne nahlodava oblibeny argument o spatnych podminkach jako hlavni pricine.

0/0
10.11.2010 20:07

Soininen

Re: No co by.

Z politických důvodů se všude tvrdí, že všichni lidé jsou stejní. To není pravda, liší se jak vnějšími fyzickými znaky, tak i kulturou. Jediné v čem by si měli být všichni lidé rovni, to jsou práva a povinnosti, což ne vždy platí. Lidské typy se liší navzájem tolika fyzickými znaky, že kdyby se to týkalo rostliny či živočicha, už dávno by byli prohlášeny za nové druhu(např. Hatérie Novozélandská, jež byla samostatným druhem ale později na základě podrobnému průzkumu tu máme druhy dva.) Pro levicové, či politkorektní extrémisty, tohle není rasismus ale ověřená pravda.

0/0
10.11.2010 21:03

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: No co by.

vidis, ja myslel, ze prislusnost ke stejnemu zivocisnemu druhu je definovana schopnosti splodit zivota a dalsiho mnozeni schopne potomky, coz vsechny lidske rasy radi do stejneho druhu - i kdyz verim, ze treba zrovna ty muzes byt vyjimka.

0/0
10.11.2010 21:36

Soininen

Re: No co by.

Evidentně jste nepochopil podstatu věci. Tady nemluvím o rozmnožování jako takovém. Každá druh organismu je schopen se nějakým způsobem rozmnožovat. Pohlavně či nepohlavně, případně partenogenezí což spadá do nepohlavního rozmnožování(Samičky plodí samičky, například mšice). Nicméně já mluvím o druhové pestrosti a druhy jako takové členíme na základě více či méně rozpoznatelných znaků které jeden druh odlišují od druhého. Toto je v případě lidského druhu Homo Sapiens sapiens naplněno do puntíku. Veškeré lidské typy které se navzájem liší ať barvou pleti, postavou, schopnostmi, průměrným IQ, atd se vydali cestou vzniku nových druhů, které se třaba za miliony let nebudou schopny spolu vzájemně křížit. Třeba takový Homo Sapiens a Homo Neanderthaliensis vycházejí ze stejného prapředka druhu Homo Erectus. Ten první zůstal v Africe a ten druhý se vydal do Evropy trochu dřív. Problémem Neandertálců bylo asi to že byli silně specializovaní na drsné klima a určité zdroje.

0/0
10.11.2010 22:19

Soininen

Re: No co by.

Lidi tedy lze dělit do určitých podtypů ať se to někomu líbí či nikoliv. Zavání to sice zvrhlou eugenikou ale věci se mají prostě tak.

0/0
10.11.2010 22:20

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: No co by.

no to jiste lze a jak to souvisi se clankem o vzdelavani romu?

0/0
11.11.2010 9:20

dobromil kautsky na stroji huskv

Re: No co by.

"Tady nemluvím o rozmnožování jako takovém. Každá druh organismu je schopen se nějakým způsobem rozmnožovat. " - proc pises neco takoveho jako reakci na prispevek o tom, jak je nejcasteji definovan zivocisny druh? zkus si precist jeste jednou, cos napsal: "Lidské typy se liší navzájem tolika fyzickými znaky, že kdyby se to

týkalo rostliny či živočicha, už dávno by (sic!)byli prohlášeny za nové druhu". ja ti na to odepsal, ze prislusnost k zivocisnemu druhu je dana schopnosti uspesne se parit s ostatnimi jedinci tohoto druhu, cimz jsem se snazil naznacit, ze tvuj vyrok o fyzickych znacich a prohlaseni ruznych lidskych typu za samostatne druhy je nesmysl.

0/0
11.11.2010 9:16

hromobití02

politická korektnost a její uplatňování v praxi

Kde se vlastně vzala? Já mám teorii, že zpočátku si sedlo pár lidí kolem stolečku s kávou a cigaretkou v ruce a vymýšleli novou hru a řekli si: Což takhle hrát hru na to, že jsme slepí a nevidíme, kde je hlavní problém. Pojďme to zkusit. Budem přehlížet příčiny a ty, kteří na ně upozorní, nazveme rasisty a ze hry jsou diskvalifikováni. Vyhrává ten, kdo zpřehází realitu natolik šikovně, že lidem bude připadat normální, že chodit se má po hlavě, že koule je vlasně krychle se zaoblenými hranami a černá je bílá. Shodou náhod napadlo nějakýho šprýmaře, že tu hru přenese do reálnýho světa a tohle je výsledek.

0/0
10.11.2010 19:17

zdeseny obcan

Re: politická korektnost a její uplatňování v praxi

Elity zjistily ze pokud v lidech vyvolaji umely pocit viny tak se ti lide nechaji bez odporu ovladat a odirat. Neni jiz treba hrubeho nasili, staci jen aby media neustale opakovala ze my jsme vinni uplne vsim a musime nalezite trpet.

0/0
10.11.2010 19:30

sluni-sluni

Re: politická korektnost a její uplatňování v praxi

jasně, hlavologie....

mám v poslední době pocit, že se v cz filtrují zprávy ze světa, kde je info, že v anglii prostestují mraky studentů proti trojnásobnému zdražení školného?

0/0
10.11.2010 19:39

hromobití02

Re: politická korektnost a její uplatňování v praxi

Tak tak, pocit viny, pocit slabosti a pocit závislosti na státu. Takové poslušné ustrašené stádečko, to je snem každé vlády.

0/0
10.11.2010 19:39

Žižkovo slabší oko

No prosím, chudáky Romy by nacpal do zvláštních škol,

ale vlastního syna dal do speciální.:-/

0/0
10.11.2010 19:11

Černoušek Bubu

Re: No prosím, chudáky Romy by nacpal do zvláštních škol,

No, Váš příspěvek je asi vtip, ale pro ty neobeznámené - zvláštní školy v současnosti neexistují, všechny byly před pár lety přejmenovány na školy speciální. Podle hesla starým věcem nové, lákavější názvy.

0/0
10.11.2010 23:22

Dalšínickvpekle2

Pozor !

Už se sypou , tak pozor ! Pozor !

0/0
10.11.2010 19:10

Bozako

Zvláštní školy

Do zvláštních škol jsou přeřazeni až s podpisem rodičů. Ve škole ten problém nebude :-P

0/0
10.11.2010 18:20

holkazdaleka3

Re: Zvláštní školy

toho mineni jsem taky, ze rodice musi byt srozumneni....

0/0
10.11.2010 19:23

Pribinacek

Re: Zvláštní školy

A co když se rodiče neumějí podepsat?

0/0
11.11.2010 7:25

performance

Nejprve by se měl vyřešit problém, aby romské děti

vůbec do školy chodili ....

0/0
10.11.2010 17:55

sudit

Re: Nejprve by se měl vyřešit problém, aby romské děti

Děti chodili?? Kam jste, probůh, chodil vy??

0/0
10.11.2010 19:43

vver440 multikulturní inženýr

pánové a dámy, vážení diskutující

tohle, navzdory šíleným multikulturním inženýrům skončí velice špatně. je to jen otázka času

0/0
10.11.2010 17:52

pivovarský chasník

Re: pánové a dámy, vážení diskutující

Ve školství jsou daleko podstatnější problémy, než tento pseudoproblém s malými, většinou nevzdělatelnými, občánky privilegované menšiny. Ale existuje politická objednávka, tak se o tématu MUSÍ co nejvíce psát, diskutovat a mlžit.

Jinak souhlas. Průšvih to bude, to je jisté.

0/0
10.11.2010 19:51

Hodně prolhaní novináři

iDnes cíleně lže.

Problémy dělají jedině Rómové! Zneužívají stání systém a media je protěžují. Všichni to vědí a každý mlčí. Reakce na sebe, ale nedá dlouho čekat, můžete pravdu umlčovat jak chcete. Dokud tu bude dikriminace a protěžování jednoho etnika bude tu i příslušná skupina extrémistů. Za neonacizmus v ČR nesou přímou zodpovědnost romské a proromské aktivity, ja být Rómem tak všem Džámalám a Kocábum rozkopu huby. Pozdě bude až poteče krev. A já nebudu stát ani na jedné straně barikády.

0/0
10.11.2010 17:52

vver440 multikulturní inženýr

Re: iDnes cíleně lže.

já klidně jo-tohle mi není lhostejnýR^

0/0
10.11.2010 17:53

danny47

Re: iDnes cíleně lže.

A o kriminalitě "nedotknutelných"  redakčních oblíbenců prostě  MLČÍ....

0/0
10.11.2010 23:19

Trepifajksl.čert@peklo.cz

At ten Veřejný chaot někam táhne

než ho odnesu do pekla

0/0
10.11.2010 17:43

Lady Humussprey

Pozitivní rasizmus je zase šikana méně bohatých,

kteří tvoří nárazové pásmo mezi Romy a lidí s domem s vysokým plotem a dětmi na soukromé škole.

0/0
10.11.2010 17:34

petu46

Dle mého,

nás už na to připravují.Týden jsem už na játra.Zítra má mít syn ve škole "Romský den".Neuvěřitelný!!!!!

0/0
10.11.2010 17:32

vver440 multikulturní inženýr

Re: Dle mého,

www.czechkid.cz

0/0
10.11.2010 17:50

petu46

Re: Dle mého,

jesusmárijajosefe.Jak už tady někdo napsal, že to dopadne špatně, tak už je hotovo.Klukovi jsem napsal na zítřek omluvenku.Moc díky za odkaz.

0/0
10.11.2010 18:05

Pribinacek

Re: Dle mého,

Ta stránka czechkid mě dostala, nejlepší je příspěvek Jožovy babičky, hlavně poslední věta:

[]Dobrý deň, som Jožova babička. Narodila som sa v Markušovciach - malej dedinke pri Spišskej Novej Vsi. Žijem tu dodnes. Som veľmi rada, že rodine môjho syna sa v Čechách darí. V Poprade to síce nie je zlé, ale myslím si, že v Čechách sa môžu mať lepšie - rozhodne lepšie ako tu v Markušovciach. Ťažko sa tu dá zohnať práca a je tu hrozne veľa cigánov. []

0/0
11.11.2010 7:33

zdeseny obcan

Re: Dle mého,

Aspon uvidi co jsou zac a bude si davat pozor. Dozajista tam budou promitat ukazky z chovani cikanat ve skolach.

0/0
10.11.2010 19:07

Pepan A2

Re: Dle mého,

A je problém se domluvit s normálními rodiči a ten den sabotovat? Co Vám můžou udělat?

0/0
10.11.2010 19:14

sudit

Re: Dle mého,

Nám na základce chodili cikáni chodili na školu běžně a bylo to poměrně zajímavý...

0/0
10.11.2010 19:44

pěnice

Prioritou našeho školství

bude začleňování dětí,které se chovají jako divá zvěř? Protože ti,kteří se učit chtějí,nemají problém.Co takové nepřizpůsobivé dokážou,předvedli v nemocnici,kde likvidovali zařízení za vydatné pomoci rodičů.Jen je začleňujte a takové školy vylidníte od ostatních žáků.

0/0
10.11.2010 17:28

Septikára, těší nás

S Kofolou budou Vánoce bílé, i kdyby se nechumelilo

Doufejme, že opravdu začne řešit tu nechutnou pozitivní diskrimaci cikánských (nejen) dětí vůči normálním (nejen) dětem.R^

0/0
10.11.2010 17:25

Mithril

haha

Romové, kteří vzdělání mít nechtěli, vysoudí ve Štrasburku odškodné za to, že v nějakém paralelním vesmíru by možná studovat chtěli, ale český stát jim to "nedovolil".

0/0
10.11.2010 17:24

Dalšínickvpekle2

Re: haha

No mo bych se nesmál , nedávno jsem četl že nějací vědci potvrdili teorii paralerních vesmírů .;-)

0/0
10.11.2010 19:13





Najdete na iDNES.cz