Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Australané nepustí obří airbusy do vzduchu kvůli anomáliím v motorech

Experti australské letecké společnosti Qantas objevili na třech motorech Rolls-Royce instalovaných v obřích letounech Airbus A380 "lehké anomálie". Všech šest největších osobních letadel světa, které má společnost ve své flotile, tak zatím nebude létat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

REDD-Grrr

To se mam

dneska na co těšit. Píšu z Ruzyně, nastupuju na letadlo do Seolu a letím do Sydney. Ještě že letím s Korea Air :)) Doufam že mi to tam nebouchne

0/0
8.11.2010 17:58

captain cook

Re: To se mam

jako Seol v jedne tve verzi a jako Soul v jinem prispevku = to mesto je Seoul.

0/0
9.11.2010 6:36

HoubaLogic

Jé to až jednou spadne..

tak Kanadani natočí nový díl leteckých katastrof, už se moc těším :)

0/0
8.11.2010 11:43

kolda501

Re: Jé to až jednou spadne..

... tohle je už diagnóza Rv

0/0
8.11.2010 12:40

briza

Re: Jé to až jednou spadne..

Tohle by zadny fanda letectvi nikdy nenapsal. Rv Jdi si sve mindraky lecit jinam.  :-/

0/0
8.11.2010 13:34

captain cook

Re: Jé to až jednou spadne..

typicky prispevek gaucoveho "experta", ktery sam nikde nebyl, odvahu cestovat nema a jen zere senzace na TV z bezpecneho prostredi sveho gauce.

0/0
9.11.2010 5:34

pefben2

To je nějaký dedovivinutý, nebo co?

:-PTenhle Airtrus má nějak moc motoro poruch....

0/0
8.11.2010 11:25

intago

Re: To je nějaký dedovivinutý, nebo co?

všecko nový má problémy...

0/0
8.11.2010 11:40

wiki5

Re: To je nějaký dedovivinutý, nebo co?

vy jste taky novej?

0/0
8.11.2010 14:24

mokry molitan

Re: To je nějaký dedovivinutý, nebo co?

;-D

0/0
8.11.2010 14:43

intago

Re: To je nějaký dedovivinutý, nebo co?

starej, co výcviku jsem šel v r.1975;-):-)

0/0
8.11.2010 15:37

emkon

vada lopatek

Zřejmě se utrhla lopatka, která způsobila řetězovou reakci, případně se uvolnila jiná část (statorová bandáž), která taky způsobí pořádnou paseku. A tuhle část zřejmě vyšetřovatelé hledají.

0/0
8.11.2010 11:24

touring

Re: vada lopatek

A380 Blade Off Test: http://www.youtube.com/watch?v=j973645y5AA

0/0
8.11.2010 12:03

řešení

A mělo to letadlo filánž?

;-D;-D;-D

0/0
8.11.2010 11:22

intago

jestli odletěla turbina

za letu, je to velký malér. To způsobilo už velké nehody, může totiž rozsekat hydrauliku řízení a udělat díru do trupu a dekompresi. Chcete tím letět? Prodám zastaralý záložák za 999.-

0/0
8.11.2010 10:06

D.E.S.

Re: jestli odletěla turbina

a jejda, viděl asi alespoň jednu fotku toho motoru ?

0/0
8.11.2010 10:11

intago

Re: jestli odletěla turbina

jo, turbina je fuč. Je to děsně velký, těžký a děsně se to otáčí. A hodně tvrdý, prolítne to trupem jako nic. Já bych měl obavy..

0/0
8.11.2010 10:20

D.E.S.

Re: jestli odletěla turbina

aha, tak tím se to vysvětluje .. ;-D

0/0
8.11.2010 10:21

intago

Re: jestli odletěla turbina

Moje obavy jsou na místě -Lufthansa a sing.aerol. éra klidně poslaly do vzduchu

0/0
8.11.2010 10:41

intago

Re: jestli odletěla turbina

zjistit únavovou trhlinku dá dost práce, motorů je moc, to si museli při kontrole pospíšit,  jde o dost peněz... Co vůbec obsahovala ta kontrola?

0/0
8.11.2010 10:46

Sawer

Re: jestli odletěla turbina

Asi tak, ty lidi ani netusi jaky stesti meli. Ty turbiny na studenej vzduch jsou tam dve u tohodle typu motoru a toci se to sakramentskou rychlosti.Pokud by ulomek odstredivou silou miril na trup nebo kridlo tak jsou nejspis mrtvy. V kridlach jsou palivovy nadrze, jediny co by pristalo by byla velka horici koule. Vsiml sem si ale ze v Singapuru melo posledny dny vicero letadel problemy s motorama. Mluvi se i ty Indonésky sopce

0/0
8.11.2010 11:17

D.E.S.

experti :)

tak to mě pobavilo .. a olej tam kde by neměl být .. :) to jsou fakt

mistři. To si toho všimli až teď ? Jo, předchozí problémy i s jinými

motory zřejmě nebyla náhoda .. asi kašlou na údržbu, ve smyslu, je to v

záruce, tak na to kašleme ... ;-€

0/0
8.11.2010 10:04

captain cook

Re: experti :)

Qantas zduraznuje, ze za udrzbu motoru A380 patricich Qantasu jsou v teto fazi zodpovedni primo technici z Rolls Royce, nikoliv Qantas. Najdi si predchozi clanky.

Tento motor byl vymenen techniky RR letos v unoru v udrzbarske zakladne RR v Hong Kongu a tzv. "velka udrzba", ktera take zahrnovala prohlidku motoru, se dela v udzbarskych hangarech Lufthansy ve Frankfurtu pred 3 tydny.

0/0
8.11.2010 10:32

touring

Kdyby tam meli

motor ze Skodofky, tak se jim to nestalo :-P

0/0
8.11.2010 8:28

al.mucha01

Re: Kdyby tam meli

Jasně, i kdyby letadlo spadlo, motor by bezpečně přistál.

0/0
8.11.2010 8:37

captain cook

Re: Kdyby tam meli

LOL!!

:-D

V danem pripade kusy motoru bezpecne pristaly v Indonezii, jen jde o to je vsechny najit.

0/0
8.11.2010 9:55

Doubin

Re: Kdyby tam meli

Oni ho tam maj. pohání to větrák na WC.

0/0
8.11.2010 9:07

MrakyMrak

Re: Kdyby tam meli

Myslíš tédéíčko? Přečipované od Vojty z garáže, co tomu rozumí?

0/0
8.11.2010 9:25

troubík

Re: Kdyby tam meli

Být tam motor ze škodovky, tak to ten olej žere že jedno křídlo bylo vyhrazené pro palivo a druhé pro olej ;-)

0/0
8.11.2010 9:54

Bejvoc_2

Aby z největšího letadla nebyl časem největší

prů...:-/

0/0
8.11.2010 8:12

Martin Soušek

Re: Aby z největšího letadla nebyl časem největší

Žádný stroj není stoprocentně spolehlivý.

.

Navíc letadla jsou stavěna na hranici bezpečnosti především proto, že kdyby se stavěla jako ultra bezpečná a bezporuchová, tak na letenku má málokdo.

0/0
8.11.2010 9:18

Maxx_Th

Re: Aby z největšího letadla nebyl časem největší

Všechno se dá hnát do extrému, ale máme nějaké míry pravděpodobnosti rizik a v současné době považuji let. dopravu za "ultra" bezpečnou. Stavba letadel na hranici bezpečnosti je velmi velký nesmysl. Pravděpodobně nedisponujete žádným konkrétním poznatkem o konstrukci, který na této hranici jaksi levituje, že?

0/0
8.11.2010 9:51

captain cook

Re: Aby z největšího letadla nebyl časem největší

nesouhlasim, ze se letadla stavi na hranici bezpecnosti. Na to by vyrobcum IATA ani jednotlive organizace, zabyvajici se bezpecnosti leteckeho provozu, nepristoupily. Na takove riziko by nepristoupily ani pojistovny, ktere tato letadla pojistuji.

0/0
8.11.2010 9:58





Najdete na iDNES.cz