Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruzyně odkláněla kvůli pohotovosti letadla na vedlejší dráhu

Pražské letiště vyhlásilo před 20. hodinou dvacetiminutovou pohotovost. Hasiče a záchranáře na dráhu vyslalo hlášení vracejícího se letadla. Jeho čidla zaznamenala kouř na palubě. Ostatní letadla proto při přistáních i odletech nabrala malá zpoždění a letiště je odklonilo na vedlejší dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Janhura

"A nejhorší je, že klesnou ceny pozemků a nemovitostí."

Proti rozšíření provozu letiště zaznívá tenhle argument nejčastěji. Takže spekulanti v Nebušicích apod. budou asi ti nejvíce postižení, chudáčci malí  ;-(.

Měli by se spojit s "ožebračenými" spekulanty - majiteli polí osázených fotovoltaickými panely a společně demonstrovat. V jednotě (spekulantů) je síla ;-D

0/0
8.11.2010 9:44

Keni

Re: "A nejhorší je, že klesnou ceny pozemků a nemovitostí."

Presne tak, mozna by to chtelo demostrativne vytahnout nejakou funkcni TU-104 nebo B707 a ukazat jim, jakej hluk tam byl pred par desetiletima. Vetsinou levne nakoupili pozemky u letiste a ted rvou.

To je jako ta baba z Mostu, co se pristehovala k magistrale a vyrvala si limit 50km\h na "dalnici". Takovy lidi na potkani strilet je malo.

0/0
8.11.2010 11:36

notebook.r51

Ještě k hluku

Starý problém, viz Hailey: Letiště. Začátkem 70.let jsem viděl na výstavě územní plány s vyznačenými předpokládanými úrovněmi hluku (od RWY 31), JZ město ještě dávno nestálo. Každý přesně ví, kde staví.

Větší komedie s dálnicí: V místním plátku vyjde článek, jak dálnice obtěžuje hlukem, je teba omezit rychlost, stavět protihlukové stěny, protože v noci se nedá spát. A hned vedle obrovský inzerát na nové levné domky v lokalitě "U dálnice". Nejsou lidi blbí?

0/0
8.11.2010 6:48

sirinx

Re: Ještě k hluku

Jasne, ekoteroristi a zoufalci ze satelitu si opet stezuji, ze "letiste se stehuje k mestu" :)) Na to se fakt neda nic rict...

Jinak muj nazor na tyhle veci obecne je - IGNOROVAT. Kdybychom furt vsude poslouchali mistni moudre obcany, nemame zadna letiste, zadny dalnice a zadne jaderne elektrarny.

0/0
8.11.2010 7:26

Dr. Fe(5)

Re: Ještě k hluku

Mícháte hrušky a s jabkama. Ve vyspělém světě se nová letiště odsouvají dál od měst, protože města se mezi tím ke stávajícím letištím velice přiblížila a dnešní provoz na letištích a velikost letadel se nedá s tím dřívějším vůbec srovnávat.

0/0
8.11.2010 9:20

sirinx

Re: Ještě k hluku

Takze se ma udelat co, postavit novy letiste pro Prahu nekde u Rakovnika, nebo co presne? Co ze jsou ty hrusky a jabka v mem prispevku? :)

0/0
8.11.2010 10:23

sirinx

Re: Ještě k hluku

Jinak by me zajimal nejakej priklad letiste ve vyspelem svete, ktere se odsunulo od mesta...

Napada me tak akorat Berlin a jeho planovane nove letiste vedle Schoenefeldu, jehoz vystavbu samozrejme mohutne komplikovali obyvatele prilehlych vesnic, pricemz hlavni duvod pro tuto stavbu je nedostatecne kapacita Schoenefeldu a Tegelu.

0/0
8.11.2010 10:36

halagajda

Re: Ještě k hluku

Bydlim v UK a troufnu si povedet ze to je civilizovany svet a nesouhlasim- bydlim kousek od Heathrow, ktere jeste donedavna meli rozsirit o treti runway a kvuli tomu meli zborit mestecko ktere bylo v ceste, ale diky bohu se zmanila vlada a Cameron to v kvetnu zatrh.. Podivejte se jak huste je obydleno opravdu blizke okoli Heathrow.

0/0
8.11.2010 10:48

sirinx

Re: Ještě k hluku

S cim presne nesouhlasis (-site?) ? Heathrow je samozrejme UPLNE ve meste a sama bych vedle klidne bydlela, protoze mam letadla rada, ale chapu, ze mistni pristehovalci to uplne neoceni. Ale nikoho ani nenapadlo to letiste zavrit, kupodivu... Moc nevim proc, Gatwick je taky velkej a jezdi odtamtud prece EasyBus az na Victorii! :)))

0/0
8.11.2010 11:04

halagajda

Re: Ještě k hluku

ted nevim jestli dobre rozumim- vy myslite jako zavrit Heathrow? Nejvytizenejsi letiste v Evrope?;-D I Gatwick je velmi vytizeny ale ma jen pul kapacity Heathrow je tu i Luton a Stansted ktere dohromady maji stejnou kapacitu jako Gatwick ale opravdu nevim jak by jste si to bez neho predstavovala??

PS mam to do Heathrow asi 20 min autem a letadla jsou tu velmi hlasita(na coz jem si ted uz po letech zvykla), ale bydlet hned vedle bych neprala ani uhlavnimu nepriteli;-)

0/0
8.11.2010 11:19

sirinx

Re: Ještě k hluku

Nene, ja si naopak myslim, ze letiste by mela byt vsechny co nejbliz mest a otevreny H24 :) Sorry za zmatky, nebylo mi jasny, na koho to predtim byla reakce...

0/0
8.11.2010 11:22

halagajda

Re: Ještě k hluku

procetla jsem to zpatky, a my vlastne souhlasime;-D

0/0
8.11.2010 11:29

Keni

Re: Ještě k hluku

Casto jsem tam spaval na tom hotelu pres drahu naproti T5. Poradna okna s klimou a o letisti vubec nevite. Ale ten vyhled z okna.

0/0
9.11.2010 1:53

Keni

Re: Ještě k hluku

Dejte priklad, nejak si nevzpominam/. Teda pokud myslite Berlin, tak ano. Tam se jedno ze tri mestskych letist zavrelo a asi bude jen jedno a poradne. A verte tomu, ze SCH od centra neni o moc dal, nez Ruzyne.

Jinak London Citi je ted primo ve meste, Amsterdoma extremen rozlehle hned na okraji (mozna jeste blize), Paris 3letiste, perfektni spojeni a Orly take ve meste.

TAK KDE?

0/0
9.11.2010 1:50

modra_kravka

Bóže to je zase "odborný" článek.

Co je to vedlejší dráha? 13/31?

0/0
8.11.2010 0:31

ladaxxt

Re: Bóže to je zase "odborný" článek.

jojo.. tady jsou samí profíci.. Je velmi důležité jaké má označení ta dráha a taky by odbornou veřejnost zajímala velikost pilotovo trenýrek..

0/0
8.11.2010 3:14

Jan Motůrek

Re: Bóže to je zase "odborný" článek.

? - co si snažíte dokázat? Kolika lidem asi řekne nějaké číslo 13/31? Mě teda vůbec nic.

0/0
8.11.2010 7:37

Dr. Fe(5)

Re: Bóže to je zase "odborný" článek.

Tak proč o tom diskutujete, když nevíte ani to základní ?

0/0
8.11.2010 9:17

Dr. Fe(5)

Re: Bóže to je zase "odborný" článek.

Ano, mají na mysli 13/31.

0/0
8.11.2010 9:17

tyrael

Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Piloti si letaji naprosto jak chteji, zadne koridory ani pravdila pro ne neplati. A kdyz si stezujete s konkretnim pripadem na RLP, stejne vzdy odpovi ze pilot si pravidla porusil, ale jednal v nouzi.

0/0
7.11.2010 23:55

modra_kravka

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Nedovedu si představi, že bych si  v TMA Ruzyně dělal co chtěl! Když mi dá např. dispečer vyčkávat nad Rakovníkem ve 3000 tisících fítech (a točit doprava 360), že bych si odskočil nad Slaný jestli už má kámoš auto u baráku. Totéž platí, když jsem např. na finále dráhy 24 (na ILS), tak že si mohu poletovat kde chci, když mi již funí na záda další  B-737. Nejhorší je, že si zbohatlíci postavili baráky " v ose dráhy" a teď si stěžují kudy chodí. Zejména když fouká blbý vítr!

0/0
8.11.2010 0:48

Cizurator

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Já mít každou chvíli nad barákem low pass, tak jsem v sedmém nebi. Jen by potřebovalo připevnit veškeré volné předměty v domě a zpevnit okna;-D

0/0
8.11.2010 1:20

notebook.r51

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Technická: Stálo dřív to letiště nebo ten barák?

0/0
8.11.2010 6:41

Dr. Fe(5)

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Drtivá většina baráků stála dřív než letiště v této podobě s tímto rozsahem provozu. Když letiště začínalo tak byla ranvej v jiném směru (04/22) , letadel létalo nesrovnatelně méně a letadla byla nesrovnatelně menší.

0/0
8.11.2010 9:13

notebook.r51

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

imho je dnešní 06/24 (tehdy vzhledem k deklinaci ještě 05/23) v provozu už cca od 1968, ještě dřív než terminál Sever. Exploze baráků nastala o dost později, takže o drtivé většině bych nehovořil, zejména proto, že hlukové studie předcházely dostatečně dlouho s perspektivou rozvoje letového provozu daleko větší, než zbrzdila ropná krize v 70. letech.

0/0
8.11.2010 10:19

jezek

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Ve 3000 tisících feetech? Slušná oběžná dráha... Čím létáš?

0/0
8.11.2010 6:31

kuchi22

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

to je cca 1km vysoko, to tam moc druzic nepotkate

0/0
8.11.2010 7:02

kuchi22

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

tak beru spet, uz jsem si to precetl poradne

0/0
8.11.2010 7:02

volic_plukovnik

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Ale ne, četl jste dobře, 3000 tisíce jsou 3 miliony :-)

0/0
8.11.2010 10:20

modra_kravka

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

...jj., mají pravdu pane plukovník, je tím myšleno 3 tisíce fítů!R^

0/0
8.11.2010 12:56

notebook.r51

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

V řízeném prostoru si moc volnosti neužijou. Létají, kudy je vedou.

0/0
8.11.2010 6:43

Dr. Fe(5)

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

A to ještě ta banda nenažraných ..... plánuje výstavbu paralelní dráhy, která to vše ještě násobně zhorší. A podplacení popř. hloupí novináři jim jdou na ruku a informují o paralelní dráze jako o největším výdobytku moderní společnosti a garanci našeho štěstí. Je mi z toho nevolno 

( Takhle už to vyhovuje hyperkorektnímu pojetí cenzoringu nebo není vůbec povoleno psát nesouhlasné názory a zase mě smažete ? ! ) Rv

0/0
8.11.2010 9:15

Keni

Re: Na Ruzyni zadne koridory neplati.

Ze by nejaka naplavenina, co vyhodne koupila pozemek nebo baracek v ose drahy, planovane uz nekolik desitek let?

Ja bych to videl na jinej problem nez jejich hamiznost, a to na neci bl... nebo vychcanost.

0/0
9.11.2010 1:59

tupecek

na všetko je treba odborníkov

třeba údržba letecké plochy je skvost... Jen jestli to není úplně jiná plocha, třeba přistávací, letišťní..

0/0
7.11.2010 22:36

džorč z kůlny

hlavně...

... že se nic nestalo

0/0
7.11.2010 22:12





Najdete na iDNES.cz