Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poláci dokončují obřího Krista, bude zřejmě vyšší než ten v brazilském Riu

Na polské město Swiebodzin s 22 tisíci obyvateli bude nejspíš shlížet větší kamenný Ježíš než na brazilské Rio de Janeiro. Dělníci v sobotu dokončili instalaci obří sochy, z jeřábu jí nasadili hlavu se zlatou korunou. Polští katolíci věří, že obří Kristus přitáhne do města tisíce věřících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O.H.

Wiebodzin, Swiebodzin nebo Świebodzin

Vážená redakce,

vy už ani nejste schopni si pořádně zjistit název města. Nejedná se o Wiebodzin, jak uvádíte v tištěné verzi MF Dnes hned na dvou místech, ani o Swiebodzin, ale Świebodzin. Ale vám už je to zřejmě jedno, vidím že některé zprávy o Polsku, zvláště ty pozitivní, cenzurujete. Nic jste nepsali o tom, že v Cieszyně byl postaven památník obětem československého útoku na Těšínsko v lednu 1919, nezmínili jste se, že prezident Kaczyński se omluvil za polský postup vůči Československu v roce 1938, že za prezidenta Kaczyńského byl přijat zákon, podle něhož nájemníkovi, jenž neplatí nájem, musí obec sehnat menší byt bez ohledu na to, zda je v bytě státním či soukromém, byli jste zticha, když Polsko mělo jako jediné růst HDP nad nulou z celé EU. Opravdu, už je to jak za komunistů. Hlavně, že se Vaše reportérka ptá v magazínu osmiletého na Viagru. No, vidím, že máte i dobrý vztah k morálce. Díky, zasloužíte si rudou hvězdu na titulní stranu - k těm barevným fotkám se to bude hodit.

0/0
9.11.2010 23:57

nazdravi

Jen pro zajimavost

Sochu obriho Krista vetsiho nez maji v Riu de Janeiru maji take v Bolivii, ve meste Cochabamba a je to opravdu velka turisticka atrakce. Take v tomto meste je jedna soska Kristovo, ktera breci krev. Vedecky potvrzeno.

0/0
9.11.2010 2:28

Pikolik

A my

jme mohli mít blob, který by byl podobně vkusný:-P;-D

0/0
8.11.2010 14:26

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: A my

0/0
8.11.2010 14:26

Kachně

Další zlatý tele

podle bible nemáš jinéhp boha, než Boha. Z modlení se ke všemožným svatým si udělali křesťani mnohobožství stejné jako měli ve starověkém Řecku, či Římě

0/0
8.11.2010 13:31

Poslední_Mohykán

Obdivuji Ježíše. Zejména jeho působení v Indii

po "z mrtvýchvstání". Ale stavět třiatřiceti metrovou sochu komukoli, to je pro mě skutečně naprostá zhůvěřilost.

0/0
8.11.2010 13:22

Amanita phalloides erectus

***

Bude tam v hlavě restaurace ?

0/0
8.11.2010 13:05

2Mac7

Re: ***

jen rozhledna ;-D

0/0
8.11.2010 15:05

čtunoviny

NEJ lepší fór na tomto fóru má pan : 3032

      cituji:

"Socha mě taky nevadí, přeju Polákům aby nebyla mlha až si ji prezident poletí prohlédnout."

R^R^R^

Pane 3032,    doufám ,   že Vám nevadí, že jsem  ho zde vyzvednul.   Je to fakt nejlepší fór ta nomto fóru R^R^R^

0/0
8.11.2010 12:40

kaamoZe

Re: NEJ lepší fór na tomto fóru má pan : 3032

R^R^R^R^

0/0
8.11.2010 14:11

net.Xtreme počtvrté

Co sochu

Obřího Atey?

0/0
8.11.2010 10:48

shane

ateisti

Češi nejsou ateisti, jsou to jen pokrytci, co mají svoje rituály a pověry navázané na peníze, na majetek, na pýchu a na závist. Všechno podle toho posuzují i křesťany.

To co je dnes v Česku je vlastně takové zvláštní náboženství, stavíme si sekularizované modly, používáme pseudonáboženské rituály převzaté od komunistů. Lidé co nejdou nikdy do kostela, nadšeně vítají občánky a při obřadu registrovaného partnerstí přejímají ritus všech možných náboženství. Budovy bank, úřadů, zdravotních pojišťoven a všelijakých těch loftů připomínají monumentální chrámy. Sportovní stadiony povyšujeme v Arény, kde božství sestupuje na zem. Je to naprostá fraška a jsme celému světu pro smích, jak leštíme svou bídu do zlatova. Takový bohmenland, kde je možné všechno. Morálka potratila význam a vše je povoleno. Kdo brojí proti korupci a kupčení je brán za kacíře. I místní "ateističtí" přispěvatelé na sebe jasně prozradili své náboženské založení.

0/0
8.11.2010 10:32

net.Xtreme počtvrté

Re: ateisti

Tohle všechno mají křesťané, židé, muslimové, hinduisté a další ve světě kolem...

0/0
8.11.2010 10:46

Poslední_Mohykán

Re: ateisti

Nezlob se, ale já jsem tvému příspěvku neporozuměl. Sportovní stadiony, korupce, budovy bank... Nechápu. Navíc nevím, jaký náboženský ritus je přejat v případě uzavírání registrovaných partnerství. Náboženský ritus neexistuje ani v případě uzavírání manželství, tam je ritus výhradně církevní, což prostě není totéž. Zkus to nějak zjednodušit.

0/0
8.11.2010 10:49

shane

Re: ateisti

nejjednodušeji: všechny zvyky a tradice v našich končinách mají kořeny v linii - křesťanství - judaismus - antika s příměskou přírodních náboženství.

Neexistuje ateistická svatba,  neexistuje ani ateismus. Jen Boha nahradí bůh - A tím jsou v případě čecháčků peníze a vše co je kolem. Peníze stanovují morálku a všem to přijde normální. Kdo to kritizuje, ten je kacíř a vlepším případě blázen, kterému nikdo nerozumí (je to tak pohodlnější). Kdo nechce rozumnět - neporozumí.

0/0
8.11.2010 10:59

2Mac7

Re: ateisti

všechny...vše...všem, nesnáším hlupáky, co primitivně pytlují

0/0
8.11.2010 11:05

net.Xtreme počtvrté

Re: ateisti

ateismus je o nevíře v Boha, tím to hasne, trochu šířeji o nevíře v boha a nadpřirozeno. Není nijak jednotný a z principu býti nemůže.

0/0
8.11.2010 11:37

gokni@seznam.cz

Re: ateisti

Velmi vtipné... Až na to že většina křesťanských zvyků a rituálů má původ v rituálech pohanských... Důvod je snad jasný...

S křesťany se dá srozumět pouze pokud jednoznačně odmítnou církev a její činy a jako jedinou autoritu uznají pouze a výhradně svého Boha, což ovšem málo který křesťan činí. Alespoň co já jsem mohl poznat, tak většina křesťanů jsou papeženci až do morku kostí... Mějte se hezky, sbohy.

0/0
8.11.2010 11:48

antidepka7

...až na to že většina křesťanských rituálů...

Pokud máte na mysli ty katolické rituály, tradice atd., pak máte pravdu. Drtivá většina je převzata z pohanství.Proto také katolicismus v žádném případě nereprezentuje novozákonní model církve jak je popsaná v Novém Zákoně. Skutečná církev je úplně o něčem jiném. Katolicismus je v podstatě pohanství s "křesťanským" nátěrem.:-)

0/0
8.11.2010 13:20

Poslední_Mohykán

Re: ateisti

Toto jsou velmi primitivní kydy, které s vírou v cokoli nemají společného lautr nic.

0/0
8.11.2010 12:45

shane

Re: ateisti

Tato reakce je ukázkou neschopnosti argumentovat a jejím nahrazováním urážením a demagogií. Ateismus není o pohodlnosti a lenosti. Pokud chcete arguentovat, proti křesťanství a církvi musíte si to nejdříve srovnat v hlavě. Trapné argumenty typu upálili nám tetičku čarodějnici neobstojí. Definujte prosím pojem primitivní kyd?

Co nemá společného s něčím? A v jakém vztahu je něco k ničemu?

Nebuďte líní přemýšlet. Věci duchovní jsou složitější něž věci hmotné.

Při pohledu na sochu jako náboženský symbol neobstojí argument, že to stojí spoustu peněz, které by se mohly dát na chudé. Pro chudé je možná pohled na sochu Krista důležitější než jedna "milosrdná" sprcha v noclehárně.

0/0
8.11.2010 12:59

Poslední_Mohykán

Re: ateisti

Primitivní kyd je takovým vyjádřením, ketré se snaží za použitíá zástupných problémů obejít základní otázku, neboť odpověď na otázku tazatele příliš složitá. Ptám se tedy znovu, ateismus zcela vynechma - nač je věřícímu třeba jakékoli organizace? Cos chtěl říci svým původním příspěvkem a proč jsi v něm používal argumentaci, která s vírou (a promiň, pokud nejsi zcela jednoduchý, snad víš, že víra se nerovná křesťanství), vůbec v ničem nesouvisí? Prosím jen, abys v odpovědi beužíval výrazu "sekularismus". Na to nejsem zvědav. Chci odpověď na své dotazy, nikoli přehlídku cizích slov, které znáš.

0/0
8.11.2010 13:10

Poslední_Mohykán

Re: ateisti

...a omlouvám se za překlepy. Příliš tlusté prsty.

0/0
8.11.2010 13:11

truthspeaker

Re: ateisti

R^

0/0
8.11.2010 16:05

shane

Re: ateisti

No tak já se na otázky odpovědí asi nedočkám. Chápu správně definici p. kydu jako něčeho co se snaží odvrátit pozornost od hlavního problému, protože autor tohoto kydu nedokáže odpovědět na základní položenou otázku.

Základní otázka na kterou jsem reagoval, bylo podivování se nad zbytečnou nákladností, zbytečné sochy, zbytečného náboženství /pro Vás přesněji asi organizovaného náboženství/. A v původním příspěvku stavím do protikladu proklamovaný odpor ateistů k okázalé a utrácející církvi  k modloslužebnictví těch samých ateistů. A modlou těchto ateistů jsou peníze a mamon.

Já jsem však tolerantní člověk a celkem bych i "ateistům" odpustil jejich modloslužbu mamonu. Co mi však vadí je jejich příkrost a jednoduchost v odsudku křesťanů. Peníze na sochu byly křesťanů a nikdo je nemá právo kritizovat, že si za ně koupili sochu..

Snažím se Vás pochopit a vysvětlit Vám to co nejjednodušeji, nevím zda se mi to podaří. Několikrát jsem si četl Vaše formulace a nevím zda je to ještě čeština.

0/0
8.11.2010 19:34

shane

Re: ateisti

Jo a nač je věřícímu jakákoli oranizace? Nač je nevěřícímu jakákoli organizace?

Skutečně nebuďte líný přemýšlet. Některé odpovědi najdete již ve svých otázkách.V

0/0
8.11.2010 19:37

truthspeaker

Re: ateisti

Takže svatba je podle vás křesťanský rituál, jo? ;-D;-D;-D

0/0
8.11.2010 16:26

shane

Re: ateisti

to jsem nikdy netvrdil, svatba je v křesťanství jednou ze  svátostostí. Nevím jestli vše schválně překrucujete a nebo jestli jste skutečně tak negramotný v tomto oboru. V obou případech s Vámi není možná seriozní diskuse.

0/0
8.11.2010 19:15

blekekeke

no ...

Jako ateista se některého z věřících optám. Proč má Ježíš na hlavě korunu????

0/0
8.11.2010 9:26

antidepka7

Re: no ...

Protože Jeho titul je Pán Pánů a Král Králů. Podle knihy Zjevení, (poslední kniha Bible) kap.13 v.12 má těch korun několik. Nicméně motiv této atrakce je podle mého názoru dost nebiblicý.:-)

0/0
8.11.2010 10:32

duhacenzor

Re: no ...

Jako věřící ti, atheisto, odpovídám: A co je ti po tom?

0/0
10.11.2010 12:42

blekekeke

Re: no ...

Přispěvovatel o patro výše byl tak hodný, a již plnohodnotně odpověděl. 

PS: ano, církev aj jiné náboženství, bylo vždy zaujaté proti vědění, vědě a obecnému intelektu, a tak je tomu dodnes.

0/0
10.11.2010 18:07

Shieldt

Turistická zajímavost cestou z Berlína do Varšavy

Přece ten hybrid nepostaví v Mazursku, tohle je účel, kdy na nejfrekventovanějším tahu v Polsku, navíc spojnice mezi západem a východem evropy vyroste megaskulptura, aby znudění cestující po placatém Polsku  měli o zábavu postaráno. A hlavně projíždějící němci, aby se nenudili. V Polsku skoro nic není, proč nepostavit obřího Ježíše ?

0/0
8.11.2010 9:24

cifiloka

Re: Turistická zajímavost cestou z Berlína do Varšavy

Nedá se napsat, že v Polsku nic není. Ten kdo nemá oči nic nevidí. Cestovala jsem tam kdysdi celý měsíc a viděla jsem hodně zajímavostí. Jen se musí umět člověk dívat.

0/0
8.11.2010 10:02

Shieldt

Re: Turistická zajímavost cestou z Berlína do Varšavy

jistě, gratuluji a souhlasím.....jen upřesním, co jsem měl na mysli: v Polsku není nic megalomanského (až na věžáky va warszawě), majestátného, co by se tyčilo do  výšky na dokolní terén a bylo viditelné v okruhu 100km. Něco jako Eifelovu věž, nebo sochu svobody........ Něco fenomenálního, ne pouze lokální krásy, ty má každá země.....Poláci prostě potřebují symbol pro Polsko, ale působí to zoufale.....

0/0
8.11.2010 11:32

gokni@seznam.cz

Re: Turistická zajímavost cestou z Berlína do Varšavy

R^

0/0
8.11.2010 11:49

Ormir

Swiebodzin bude celé zemi pro smích

Tak s tím se dá souhlasit. Rv

0/0
8.11.2010 7:55

Lady Humussprey

Tím ovšem nezakryjí, že na svou část silnice E35 ještě

nesáhli, takže u Hrádku nad Nisou je kruhák, silnice vede až na mez polské gminie, Kawaczów a dál už jen polní cesta. je to typická polská prohnanost, oni vědí, že když do toho Češi vrazili takové peníze, tak budou tlačit i na EU, aby jim zaplatila pokračování. To samé je s tratí od Hrádku do Zittau, asi ty tři kilometry po polském území. Vlak najednou sníží rychlost na 15 Km/h a cestující létají po celém vagóně. Já se nějaký rok živila koupí zboží v Polsku a prodejem u nás a jednou až budu v důchodě, tak to snad sepíši.

0/0
7.11.2010 23:46

Homer _3

Re: Tím ovšem nezakryjí, že na svou část silnice E35 ještě

Ty se hlavně jednou budeš smažit v pekle za šíření toho polského nekvalitního xindlu....:-P

0/0
8.11.2010 8:15

nekdoosmdesatyšesty

Re: Tím ovšem nezakryjí, že na svou část silnice E35 ještě

Jen opravím, že se jedná o silnici I/35, žádná evropská trasa tam, co já vím, nevede...

Je to tam ale zajímavé, na české straně silnice končící na polských hranicích, potom nějaké 4 km na polském území nic a na německé straně opět silnice pokračuje dál :-)

0/0
8.11.2010 12:32

Homer _3

Tmáři...

Jsem tomu VELMI rád, že jsem se nenarodil v Polsku...

0/0
7.11.2010 23:32

marmota

Klasická bigotnost v Polsce

Kdyby ty prachy vrazili na sirotky, udělali by lépe. Nicméně, jako podnikatelský záměr dobré. Na tu pitomost  se jim tam pohrne přehršel dalších bigotních pitomců, takže jde zase o prachy. Jenom poznámka, Jesus Kristus měl nasazenu trnovou korunu, oni mu narazili královskou zlacenou korunu. Aby je cholera... Čím větší socha Krista, tím asi větší víra oveček a ekvilibrismus pastýře ŘKC. Kristus vyhnal z chrámů farizeje a penězoměnce, hlásal skromnost. Co ale tito vykladači víry provozují, toť megalomanství.

0/0
7.11.2010 22:18

homer1295

Ano to potřebujeme,

ale musí to být socha Klause.

0/0
7.11.2010 21:30

qvido31

Re: Ano to potřebujeme,

A ministranta bude dělat pan Kalousek asociál a penězostrážceR^

0/0
8.11.2010 7:21

PořízkovabastaII

Re: Ano to potřebujeme,

;-D;-D;-D

0/0
8.11.2010 14:21

a.je.to

Budeme mít

Rio de Janeiro kousek za hranicemi ČR ;-DR^

0/0
7.11.2010 20:58

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Fujky...

Eště že nechodím kolem.

0/0
7.11.2010 20:37

luban12

Co po nás zbude ?

Nic ! V Polsku se alespoň snaží a něco udělají.

0/0
7.11.2010 20:33

a.je.to

Re: Co po nás zbude ?

toto je teda něco ... navíc to ani nijak nesymbolizuje nijak polský lid ... :-P

0/0
7.11.2010 20:59

sebe

Re: Co po nás zbude ?

myslim, ze je to symbolizuje docela trefne :)

0/0
8.11.2010 13:00





Najdete na iDNES.cz