Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr kvůli lékařům mění atestace. Platy mladých to neřeší, říkají doktoři

Mladí lékaři si stěžují nejen na nízký plat, ale také na složitý systém atestací, který se příliš často mění. Ministr zdravotnictví Leoš Heger se jim pokusil vyjít vstříc a systém zjednodušit. Lékaře ale přesto nepřesvědčil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hanka V.

Není kdo by nám předával zkušenosti

Dejme stranou peníze. Jsem medička. Na neurologii,gynekologii,gastru,prostě všude potkávám své o dva roky starší kolegy,kteří jsou po 2 měsících po promoci nuceni sloužit,bez zkušeností a bez tutora. Pokud nezastavíme odchod starších a zkušených kolegů,nebude nám mít kdo předávat své zkušenosti,které jsou v medicíně opravdu nenahraditelné. A to je ten poblém,který už teď dosahuje obrovských rozměrů. Na okresech je opravdu běžné zůstat pul roku po škole na oddělení sám na noční službě,vystresovaný až běda. Nikdo z Vás by mě tam nechtěl potkat :) Bohužel se to všem nepoštěstí.

0/0
5.11.2010 16:10

franta100

Re: Není kdo by nám předával zkušenosti

konečně argument, který má hlavu a patu

0/0
6.11.2010 1:05

pindlik

Re: Není kdo by nám předával zkušenosti

R^R^

0/0
6.11.2010 19:46

Dunja

nemocný systém

Nemocný je celý systém, takže to není jen o platech. Určitě mnozí z nich pracují víc a poctivě a peníze si zaslouží, ale nutno rozdávat těm, pravým.

Otázka zní bude-li školné a někteří rodiče zaplatí dětem studium, pak jim koupí ordinaci,a ... co jim ještě mohou koupit? Už za kom. někteří získávali zkoušky za lahve koňaku  apod. A pak jiní si půjčí, takže to budou muset vrátit bance i s úroky (jak budou splácet, když odejdou do zahr. kdo je tam bude honit, pravda banka se postará) - není pak lepší odpracovat třeba 5 let v české stát nemocnici a pak at si jdou podle svých schopností.

No v zahraničí asi taky nechtějí ty bez praxe, a určitě si vyberou.

Většina známých co odešla již měli atestaci a neodešli kvůli penězům, ale podrazům a vzájemné nevraživosti kolegů.

0/0
5.11.2010 15:59

mediiik

můj názor

Poprvé a snad i naposledy se zapojuji do nějaké internetové diskuze, ale číst některé Vaše názory o lékařích je natolik tristní, že nemohu nereagovat.

Je hrozně snadné někomu nadávat, vyčítat, ale zkuste se vžít do jejich situace. Už samotné studium je nesrovnatelné s jakoukoli jinou VŠ, jen náklady na učebnice jdou do tisíců ročně, nehledě na nulový volný čas a téměř nemožnosti nějaké té studentské brigády. Takže zatímco Vaši spolužáci z gymplu si přivydělávají na brigádách a celkově si užívají zlatá vysokoškolská léta, medici povětšinu času sedí na zadku a biflují se. Školu skončí v lepším případě v 25 a nejsou nic, následuje dalších min.5 let do atestace, kde nabíráte další a další vědomosti v roli levné pracovní a pomocné síly. A pak máte před sebou X let neustálé psychické zátěže, stresu a OBROVSKÉ zodpovědnosti a vytíženosti, kterou lidi ocení tím, že jsou k nim nepříjemní a nadávají jim (přitom se ale bez nich fakticky neobejdou).

0/0
5.11.2010 15:38

franta100

Neberte si pacienta jako štít !!!

Nechápu ten povyk ---- pokud se mladým lékařům něco nelíbí, mají možnost tak jako v každé jiné profesi jít za lepším. Ať jdou pokud mají odvahu, znají řeč, ale bez křiku,že tady nebude mít kdo léčit.

V naprosto stejné situaci jsou mladí lékaři na východ od nás - ti končí tady a kruh se uzavírá.

0/0
5.11.2010 13:01

lordhelma

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

neni pravda - krome slovaku je pro vsechny ostatni vychodni narody snadnejsi se naucit nemecky nez cesky a delat pote za 3-4 nasobny plat, jen hlupak by sel k nam... :-)

0/0
5.11.2010 13:03

franta100

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

Váš nesouhlas stále neřeší to podstatné --- proč mladí lékaři neodejdou bez kňourání do SRN, Anglie atd....??? --- proč stále křičí,že tady nebude mít kdo léčit a zaštiťují se pacientem ??? ---

můj názor : kdo na to má a ovládá jazyk už je tam, nebo dělá vše pro to, aby splnil podmínky ---- kdo se bojí a nemá na to, křičí !

0/0
5.11.2010 13:43

lordhelma

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

jak jsem jiz psal, jedna se spise o taktiku, jak docvilit zvyseni platu, jinak lekari moc moznosti nemaji.. ti co chteli jit, tak tam uz jsou, to je pravda.. nemci ted zvysili pozadavky na jazykove znalosti, tak si myslim, ze od 1.1.2011 hromadny exodus nehrozi

0/0
5.11.2010 15:07

Deleter

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

Jo, proto tu o Ukrajince nezakopnete, zatímco v DE jich je plno.;-)

0/0
5.11.2010 14:13

honya007

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

Souhlasim. Heslo "Nas exodus - Vas existus" je sproste vydirani.

0/0
5.11.2010 13:37

honya007

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

exitus

0/0
5.11.2010 13:37

lordhelma

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

ano, to je velmi nevhodne zvoleno.. z toho je mi jako lekari blivno

0/0
5.11.2010 15:08

Dunja

Re: Neberte si pacienta jako štít !!!

Nemílím-li se, že je studium medicíny nejdražší. Neměli by si to mladí lékaři nejdříve odpracovat a pak si mohou dělat co chtějí. Cesta k úspěchu je trnitá, jinak bychom si ho nevážily.

Budeme jim platit studium ze daní a oni je pojedou odvádět jinam:-/

0/0
5.11.2010 15:12

lordhelma

prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

proc by meli jen lekari byt vdecni za studium, ktere bylo ''zdarma''? co by zde radi vsichni zavedli za totalitu?nekomu prikazovat, kde a za co ma zit....? prosim, jedine, co clovek vyuzil, bylo prechodne obdobi pri zmene socialistickeho skolstvi za kapitalisticke, kdy se neplatilo skolne, ktere samozrejme ted nastupuje.. ja povazuji skolne za spravne a velmi rad ho svym detem zaplatim, ale prosim vsechny komunisticke kebule, aby mi nenakazovali, kde mam zit a vydelavat...

0/0
5.11.2010 11:29

performance

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

když ono se těm nýmandům co se slézali v těch různých uličních a jiných výborech a měli moc rozhodovat po tom jak vidno z této diskuse očividně stýská

0/0
5.11.2010 11:37

lordhelma

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

je mi z toho blivno - proc nenakazuji technikum, IT-akum, tlumocnikum a vsem ostatnim, co take vystudovali ''zdarma'', kde a za co maji delat...? ubozaci

0/0
5.11.2010 11:45

Deleter

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

Možná proto, že nekvičí v médiích a nevyhrožují něčím, co je každému jedno? Zatínejte pěstičky, ale není to ani zábavné, ani přínosné, je to nic.

0/0
5.11.2010 12:35

lordhelma

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

jedna se o taktickou hru - taky si nemyslim, ze vetsina odejde, v nem. zprisnili pozadavky na jazykovou uroven lekaru, tak to vetsina nesplni.. kazdopadne kdo chce a neco pro to udela, tak odejde nebo uz odesel, jako ja, a tak je to v poradku :-)

0/0
5.11.2010 12:42

Deleter

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

S tím mohu jenom souhlasit. Ale dokud budou lékaři v CZ dělat za tři, tak se nebudou špitály zavírat = nebude tlak veřejnosti na změnu takový, aby to politikům docvaklo. Do té doby pojede rozkrádačka na zdravotní dani ve velkým.

0/0
5.11.2010 12:48

lordhelma

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

rozkradacku maji ale na svedomi hlavne pojistovny, lekari jsou jen zoufalci zahnani do kouta.. delaji, co muzou, aby dostali dustojne zaplaceno za svou drinu a zodpovednost :-(

0/0
5.11.2010 12:53

Deleter

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

Pojišťovny? Ty mají přece hospodaření nastaveno zákonem - kolik si mohou vzít na provoz, 3%. O předražených zakázkách nemocnic vím z důvěryhodných zdrojů. A pokud někdo špatně hospodaří a špitál zadluží? Nevadí, oddlužíme na úkor těch, kdo hospodaří vyrovnaně, viz FN Brno a FN USA tamtéž.

0/0
5.11.2010 14:15

lordhelma

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

taky pravda, ale spatne hospodareni pojistoven je znamy fakt.. treba na vzp se co pul roku vymenuje nabytek za zcela novy, aby se vycerpaly penize na tento ucel pridelene, jelikoz pokud se nevycerpaji, dostanou pristi rok mene... atd. - klasicka spirala, kdy stat slouzi za dojnou kravu

0/0
5.11.2010 15:10

Dunja

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

a nevyhrožují odchodem do zahraničí a jdou dělat tam, kde to sype bez ohledu na obor, když už chtějí mít peníze.

0/0
5.11.2010 15:34

Dunja

Re: prosim, at mi nekdo vysvetli, co je to za argumentaci

O tom můžete diskutovat, až se bude platit to školné. Problém je asi jinde, mladí lidé chtějí všechno hned a snadno. Zadarmo se nedá říci, když si tak dobře stojíme v žebř. zemí, kde se uplácí. Ti kdo chápou, že cesta dobrého lékaře je dřina a nejde jen o peníze je pomálu. At se podívají, co nedávno napsal jeden náš lékař o lékařích v Americe.

Jinak také v Dánsku je šance, známý je tam 2 roky a nemůže si to vynachválit a to zde pracoval na vyhl. pracovišti, ale lidská závist ho vyštvala. No možná už má taky nějaký milion na kontě.;-)

0/0
5.11.2010 15:23

franta100

Trochu z jiného soudku - zubaři....

Většina z nich je těžce za vodou, ale stále mají málo a chtějí po pacientovi,aby platil za vše hotově. Se svým zubařem se znám a naposledy jsem mu při "kecání o platbách" řekl, že bych souhlasil ať se vše u zubařů platí. Jen by potom neměl dostávat peníze z pojišťovny, protože by je dostával od pacienta. Také jsem řekl, zda si uvědomuje, že by mu v ČR velmi rychle začali pacienti ubývat,protože by na zubaře neměli.

A odcházení schopných lékařů za lepším? Myslím,že je to normální nejen u lékařů, že pokud něco umím a jinde mi dají víc, půjdu tam.

Je "sranda", že největší humbuk ohledně platů je okolo lékařů a soudců.

I soudce okr.soudu slyšel,že pokud se mu plat nelíbí má možnost změnit zaměstnání ---- je to přece normální postup každého člověka, který něco umí a za nabízený plat není ochotný dělat;-D

0/0
5.11.2010 11:02

regina1

Re: Trochu z jiného soudku - zubaři....

Nejedná se o soukromé lékaře, ale lékaře ze státních nemocnic, Víme?

0/0
5.11.2010 11:25

franta100

Re: Trochu z jiného soudku - zubaři....

víme -------- to podstatné je v druhé části ------- KAŽDÝ má možnost jít za lepším, ne každý má odvahu a tak někteří jen křičí.......

0/0
5.11.2010 11:32

sůva

Zdraví je bezcenné, pár nemocných nikoho nezajímá

a práce za kterou nikdo nechce zaplatit asi za moc nestojí. Takže nejlépe to nestudovat a nedělat .

0/0
5.11.2010 10:39

Mak76

Absolvent medicíny - právník koncipient

Myslím, že je to podobná situace (málo praxe, nutnost se ještě hodně učit a připravovat se na atestaci/advokátní zkoušky). Ale zkuste koncipientovi říct, že bude dělat na úvazek 0.25 8-10 hodin denně a dostane 7 tis... ;-D

0/0
5.11.2010 10:35

pták2

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

chlapče zlatý, hodně konspicientů musí za své místo u nějakého advokáta ještě platit. Dělají zadarmo.

0/0
5.11.2010 10:43

tombry

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

A na to jste přišel kde?8-o

0/0
5.11.2010 10:46

pták2

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

u své dcery a několika jejich spolužáku z práv

0/0
5.11.2010 10:52

regina1

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

má pravdu předsedo:-P

0/0
5.11.2010 11:26

tombry

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

R^

0/0
5.11.2010 10:43

Deleter

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

No to máte pravdu, že tolik konspicient nedostane.

0/0
5.11.2010 12:28

lordhelma

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

konspicient? co to je? :-D neco jako konspirator? haha

0/0
5.11.2010 13:05

Deleter

Re: Absolvent medicíny - právník koncipient

Nono, je pátek odpůldne, tak nečekat duševní rekordy.;-)

0/0
5.11.2010 14:16

....s.........y

To je jim málo?

Nedodělaný doktor nemůže mít nadprůměrnou mzdu, protože nic neumí. A pokud chce opravdu konkurenční prostředí a nechce se nechat okrádat státem, ať si klidně jde do zahraničí, ale nejdřív by měl zaplatit za svoje studium. Ano, je to smutné, ale ostatní vysokoškoláci na tom nejsou s postgraduálním vzděláváním líp, takový doktorand maká jak šroub a dostane 5500 čistého (na UK). To mají všichni fňukat a dělat, jak jsou výjimeční a důležití? Absolvent medicíny je nula a podle toho by se měl chovat.

0/0
5.11.2010 10:20

Mak76

Re: To je jim málo?

Mám pro vás doporučení: Nechoďte k těm nulám! Zůstaňte doma, kurýrujte se sám až do své smrti. Ušetříte tím státu spoustu peněz na léčbu lidí, kteří mají v hlavě méně prázdno... Požadavky lékařů jsou naprosto legitimní. Pokud je sledujete, tak víte, že chtějí JEN běžný poměr své mzdy vůči průměru, jaký mají lékaři jinde v EU. Nechtějí platy jako lékaři v Německu nebo Británii. Jen stejný poměr vůči průměrné mzdě...

0/0
5.11.2010 10:30

franta100

Re: To je jim málo?

podle Vaší logiky by v [>-] měl mít průměrný plat jako v EU učitel, topič, lékař,prodavačka,strojvedoucí,mistr,cestář,vedoucí výroby..........................

Umíte prosím vysvětlit, jak na to ???

0/0
5.11.2010 10:38

Mak76

Re: To je jim málo?

Chápete význam slova poměr nebo procento? Nikdo nechce, aby lékař v ČR měl měsíčně 6000€ jako v Německu. Ale pokud lékaři v EU obecně mají trojnásobek průměrného platu, je legitimní stejně ohodnotit i české lékaře. Ostatní profese nejsou narozdíl od lékařů podhodnocené.

0/0
5.11.2010 10:42

regina1

Re: To je jim málo?

nechápe, máš to marný:-P

0/0
5.11.2010 10:48

Deleter

Re: To je jim málo?

Nejsou? Třeba učitelé? Vy LHÁŘI!!!

0/0
5.11.2010 12:32

sůva

Re: To je jim málo?

Franto nemáš pravdu - existují činnosti,které jsou mezinárodní komoditou jako plyn,nafta,práce pilotů,ajťáků - když bude v Berlíně na náměstí stát český advokát,ekonom,soudcemstrojař,lékař- tak druhý den může nastoupit do práce jen ten lékař.Stejně tak v Dubaji,Brazilii . A přesto v Česku mají světové platy soudci,ekonomové,důstojníci,advokáti - a venku by si neškrtli.- Piloti ano - a ti mají 240 tisíc měsíčně,ajťáky si také každý zaplatí "evropsky". Takže lékař by měl mít stejné podmínky tady jako venku , jeho povolání je světově uznané.

0/0
5.11.2010 10:45

redi

Re: To je jim málo?

ale každý může mít - ať lékař investuje svoje peníze, otevře si soukromou kliniku - nemusí mít smlouvy ani s pojišťovnama, protože když bude tak dobrý, že se skvěle uživí kdekoliv ve světě, tak mu klienti rádi budou platit casch a bude se mít líp než v americkém seriálu. Podmínky a možnosti mají.

0/0
5.11.2010 10:49

sůva

Re: To je jim málo?

Ale tady je řeč o lékařích v nemocnicích , soukromí specialisté si nestěžují. Je to tristní, že to lidi nechápou-např.v Budějicích tuhle přišili malému dítěti useknutý palec,je naprosto funkční- operace trvala 6 hodin. Hodinový plat vedoucícho týmu je 160 hodin - dostal tedya za ten den tisícovku.Já se nechal dělat koupelnu ,obkladač mi řekl 250 na hodinu.Takže kdyby si všichni z nemocnic otevřeli soukromou ambulanci, tak nás nemá po bouračce kdo operovat.

0/0
5.11.2010 11:07

sůva

Re: To je jim málo?

Pardon-160 korun, ne hodin.

0/0
5.11.2010 11:08

Deleter

Re: To je jim málo?

Jo, jenže ten obkladač si na rozdíl od nemocničního doktora musí shánět práci, zařizovat veškerý servis a příjmy mu mohou vypadnout ze dne na den.

0/0
5.11.2010 12:33

Deleter

Re: To je jim málo?

Jste demagog, strojař nastoupit může a mohu vám jmenovat desítky dalších profesí, které by mohly nastoupit. Nelíbí se vám, kde jste? Běžte jinam a neplačte na diskusích.

0/0
5.11.2010 12:32





Najdete na iDNES.cz