Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bál jsem se měsíců ve vazbě, přiznal muž, který postřelil útočníka

Proti agresivnímu útočníkovi, který ho mlátil v jeho vlastním autě, vytáhl zbraň a postřelil ho. Následujících pět měsíců žil čtyřiatřicetiletý Marek Duraj ve strachu, jestli to nakonec bude on, kdo skončí za mřížemi. Nestalo se. Policisté střelbu označili za nutnou sebeobranu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VerbascumTT

Pan Duraj na fotce vypadá jako strašně hodný strejda.

Nemůžu si pomoct. ;-DRv

0/0
5.11.2010 12:25

weizenkleie1

Ze by...

Ze by se konecne blyskalo ,a lepsi casy a parchanti co se neumej chovat bude mozno ztrestat na miste bicem a pazbou?...R^

0/0
5.11.2010 12:20

luki

?

Manévrem naznačil řidičce předjíždějící celou kolonu, že nejedná správně. Co si pod tím máme představit?

0/0
5.11.2010 12:15

VerbascumTT

Re: ?

oblíbené gesto pana Topolánka přece ;-D

0/0
5.11.2010 12:23

luki

Re: ?

Asi mi něco uniká, ale gesto není manévr, nebo odkazujete na jinou jeho aférku?

0/0
5.11.2010 12:29

VerbascumTT

Re: ?

svým způsobem to manévr je, musíte zvednout ruku a vystrčit prostředník

0/0
5.11.2010 12:31

luki

Re: ?

Svým způsobem to je a vždy bude gesto a manéver bude vždy manévr ;-D. Nedělejte, že neznáte význam slova manévr řidiče.

0/0
5.11.2010 12:33

VerbascumTT

Re: ?

Byl v koloně, kterou předjížděla řidička. Jaký jiný manévr mohl udělat? Leda že by vybočil z kolony a vrazil do ní, což je dost nepravděpodobné.

0/0
5.11.2010 12:36

._palič

alespoň

někdy je rozhodnuto podle zdravého rozumu a člověk není trrestán za to, že brání sebe nebo svůj majetek. To pan Bašta bohužel takové štěstí na rozumný soud neměl.

0/0
5.11.2010 12:04

koutlosh

Re: alespoň

Pan Bašta?

0/0
5.11.2010 12:06

kunta_kinte - opet asocialni

Spravne rozhodnuti

myslim, ze protstrelena noha by pro agresora mohla byt poucenim.

0/0
5.11.2010 10:34

pingu1

..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

..silnicich pribyvat...:-/

0/0
5.11.2010 10:23

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

kdyz ti nekdo da pesti tak ho hned strelis

0/0
5.11.2010 10:25

koutlosh

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Jakože bude jeden řidič otvírat druhému dveře, aby mu, když je ten druhý v sedě připoután, férově zlomil nos. Střelba je adekvátní, pokud to vašeho kámoše bolelo, chápu že to naštve, ale nedá se nic dělat, bylo to správné.

0/0
5.11.2010 10:36

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

ano, musi se strilet !! ;-O  To je heslo dnesni doby

0/0
5.11.2010 10:48

koutlosh

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Obrana legálně drženou palnou zbraní je v ČR natolik výjimečnou záležitostí, že bych se rozhodně nebál nějakého vzrůstajícího trendu. A pokud bych měl na výběr něchat si zlomit nos a vyrazit pár zubů bez možnosti efektivní obrany proti někomu s fyzickou převahou, kdo mě mlátí připoutaného k sedadlu, tak nevím jak vy, ale mít tu možnost, taky bych ho radši střelil.

0/0
5.11.2010 11:03

IARK - BAN za králíčka.

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

A muzes si byt jisty, ze by to zustalo jen u toho zlomeneho zubu a nosu?

0/0
5.11.2010 11:07

koutlosh

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

No mě by docela vadilo i tohle, ale pravda je ta, že netuším, jakou má agresor míru, jestli mu stačí mi ublížit, nebo mě zmrzačí, ne-li rovnou zabije, nemluvě o faktu, že moje fyzická odolnost nemusí odpovídat jeho představě o potřebné vložené energii R^

0/0
5.11.2010 11:11

IARK - BAN za králíčka.

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

presne, dle meho by mohli povolit pouziti tazeru, tam je sance zabit nizsi a nejsou trvale nasledky a bylo by mi jedno, ze by se utocnik klepal chvili na zemi, takhle je lepsi kdyz ma on prostrelenou nohu nez ja protrzenou slezinu a vnitrni krvaceni

0/0
5.11.2010 11:16

koutlosh

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Mno, popravdě bych radši chytil jednu do nohy, než taserem, pro lidi se slabším srdcem je to stejná tutovka jako .357 do vitální oblasti :-/

0/0
5.11.2010 11:19

IARK - BAN za králíčka.

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

tak nez mit zmrzacenou nohu od blbe strelene kulky, tak radsi tazerem, kdyby agresor umrel, tak bych ho nelitoval, naopak by si pak zlocinci davali vetsiho bacha, jak rikam, sance je mensi, blbe ho strelis do nohy a je invalida nebo vykrvaci driv nez stihnes vytocit 112, rizika jsou podobna

0/0
5.11.2010 11:28

koutlosh

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Tj, jen nemám rád propagování taseru jako bezpečného prostředku, pak člověk čte o případech kdy to policie použila zcela zbytečně a zasažený na následky zemřel. Pokud si fízl myslí, že někdo dělá problém a že ho trochu "zpacifikuje" a zmíněný smolař má kardiostimulátor, je po všem. Nic proti taseru při použití v sebeobranné situaci, agresor má prostě smůlu, ale je to zbraň, ne prostředek srovnatelný s pepřákem.

0/0
5.11.2010 11:37

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

shodou stastnych nahod to skoncilo takto. Mohlo to skoncit smrti postreleneho, ci jeho zmrzacenim. Pak by si sel strelec sednout

0/0
5.11.2010 11:11

koutlosh

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Nechápu, proč by měl napadený myslet na blaho útočníka, on snad činí totéž? ;-D

0/0
5.11.2010 11:13

bk89322

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Dodal bych, ze strelec udelal hrubou chybu, strili se na telo, je mnohem mensi pravdepodobnost, ze mine. Ostatne dle clanku mu utocnik zbran malem sebral, to byl jen dusledek strelby na nohu.

Zrejme se psychicky plne nesrovnal s jednim aspektem drzeni zbrane, ze v pripade potreby bude muset nejakyho grazla zabit. (Jelikoz se strili tak, aby byla pravdepodobnost zastaveni utoku co nejvyssi - na telo, kde jsou i zivotne dulezite organy.)

0/0
9.1.2011 8:25

IARK - BAN za králíčka.

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

a nepravem, on vnikl do jeho vozidla s umyslem mu ublizit ci jak rikas mohl strelce zmrzacit nebo dokonce zabit, pak by jsi mu asi na hrobe rikal "byl to ***** ani se vraha nesnazil zastavit" :-/Rv "lepsi kdyz te 3 soudi, nez 4 nesou"

0/0
5.11.2010 11:14

Aesculap

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Osobně si myslím, že i kdyby snad nešťastnou náhodou to ten agresivní útočník schytal třeba do hlavy, nebo po prostřelení nějaké větší cévy vykrvácel, pro střelce by se nemělo nic měnit. On se prostě bránil... Když se někdo na někoho vrhne že ho zmlátí, je to agresor, musí počítat se vším.

Když je někdo napadený (a ještě zraněný), tak má tak čas na to uvažovat a přesně mířit...

Jen by mě zajímalo, kdyby pán toho útočníka takhle postřelil do nohy a neměl třeba zlomený nos, jestli by to dopadlo stejně. Nebo jinak řečeno - co si všechno člověk musí nechat udělat, jak moc si nechat ublížit, aby tedy konečně mohl střílet? Třeba - ne, při jednom vyraženém zubu to ještě není adekvátní obrana, při třech už ano?

0/0
5.11.2010 11:26

luki

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Stačí si přečíst zákon. Čin jinak trestný, kterým někdo odvrací --přímo hrozící nebo trvající

útok-- na zájem chráněný trestním zákonem, není trestným činem. Nejde o nutnou obranu, byla-li obrana zcela z--jevně nepřiměřená způsobu útoku--.To znamená, že soud mohl klidně rozhodnout, že vytáhnout zbraň na někoho, kdo útočí pěstmi nemusí být nutně přiměřené, ale protože útok trval a pán dostal dost po čuni, rozhold asi takto (jen můj odhad). Škoda, že nikdo neřeší, jakým způsobem pán "naznačil" řidičce, že nekoná správně, to by mě totiž nejvíc zajímalo.

0/0
5.11.2010 12:28

pingu1

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

..nesel...;-)

0/0
5.11.2010 11:46

luki

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Máte pravdu, nešel, protože útok trval, kdyby se otočil, odcházel a on ho střelil až v té chvíli, jde si sednout podle zákonů zcela jistě, ale to jsou jen zákony, že.

0/0
5.11.2010 12:21

IARK - BAN za králíčka.

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

aha, nejdriv se ho zeptam "chces mi dat jen jednu pesti nebo az budu lezet v krvi na zemi me umlatit tyci kvuli autu", pokud odpovi, ze to druhe, tak ho teprve strelim :-/ Koukam ty jsi rozumu moc nepobral Rv

0/0
5.11.2010 11:06

luki

Re: ..rekl bych ,ze podobnych scen bude na ceskych

Přečíst si trestní zákoník, nutně.

0/0
5.11.2010 12:31

JendaJenda

Pan Lacina

Tenhle případ silničního incidentu mi připomíná jiný - vytlačení vozu na D1 u Mirošovic, kde pan LACINA úmyslně vytlačil jiný vůz z dálnice a jen tak tak nedošlo jako zázrakem k usmrcení poškozených. Tady se mělo taky střílet. Místo toho pana Lacinu spravedlnost asi příliš nezasáhne. Pokud ho vůbec odsoudí, bude to nanejvýš podmínka. A řídit bude dál...Rv

0/0
5.11.2010 10:08

sikanovany bonelord

Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Když čtu, že "manévrem naznačil řidičce předjíždějící celou kolonu, že nejedná správně" pak mi z toho plyne, že se je pokusil nabourat a dost možná i zabít. Předpokládám, že byl i na tu ženskou sprostý jako dlaždič. Takže prostě přišla vyprovokované reakce a dostal pár facek. Střílet v takové situaci je zcela neadekvátní.

0/0
5.11.2010 9:56

lukumuisti

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

strilet do noh je neadekvatni, mel ho strelit mezi oci.

0/0
5.11.2010 10:15

Alekks ban

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

áá, tady zas jeden předpokládá a myslí. někdy je to skutečně neštěstí. doufám, že to moc často nepraktikuješ i v běžném životě.

0/0
5.11.2010 10:22

sikanovany bonelord

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Super názor, vyloženě k věci.

0/0
5.11.2010 10:33

Jarouch777

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

me k veci docela pripada. .

0/0
5.11.2010 10:45

Alekks ban

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

vyvozovat závěry na základě naprosto nepodložených předpokladů, dojmů a pocitů je zaručeně šlápanec do hov..... vyjádřil jsem naději, že tak nečiníš i v reálném životě. u nás se střelba posuzuje velmi přísně a pokud soud střelce osvobodil a naopak obvinil útočníka, tak k tomu musel mít velmi dobrý důvod.

0/0
5.11.2010 10:53

sikanovany bonelord

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Jaký soud? Co to blábolíš?8-o

0/0
5.11.2010 14:00

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

videl bych to podobne, ale nebyl jsem tam.

Taky mi z toho plyne, ze dostanu pesti a hned budu palit ... to je divoky zapad. Pokud by takto postupoval kazdy, kdo kdy nekdy dostal nejakou ranou, tak jsou tu hromady postrelenych

0/0
5.11.2010 10:23

kunta_kinte - opet asocialni

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Naopak, ubude techto zbytecnych sarvatek, von si to radsi kazdej rozmysli, nez mit diru v noze.

0/0
5.11.2010 10:36

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

a nebo pujde rovnou a bodne te nozem, nebo streli ...!!

0/0
5.11.2010 10:45

kunta_kinte - opet asocialni

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

coz muze i ted. jen si bude temer jistej, ze se nebudu branit.

Pro priklad, jak je "prospesne" omezovani moznosti osobni obrany se muzete presvedcit v anglii.

0/0
5.11.2010 10:50

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

nebo o opaku v USA !!

Srovnejte si nasledky v Anglii a USA. Prepocteno na hlavu je USA mńohonasobne s horsimi nasledky (ozbrojit vs. nezbrojit)

0/0
5.11.2010 11:08

koutlosh

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Statistiky z USA hovoří jednoznačně ve prospěch ozbrojených občanů. Ve státech, kde je navzdory ústavě zakázáno nosit zbraň, je mnohem vyšší podíl násilné trestné činnosti, než v těch, kde musí agresor počítat s aktivní a efektivní sebeobranou napadeného. 

0/0
5.11.2010 11:17

IARK - BAN za králíčka.

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Nejdriv si o tom neco zjisti, v americe to neni jednotny a v tech statech, kde je legalni drzet zbrane, tak klesla zlocinost ;-)

0/0
5.11.2010 11:17

koutlosh

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Například v Detroitu je legislativa vůči držitelům zbraně velmi přísná a přitom je to město s téměř nejvyšší zločinností.

0/0
5.11.2010 11:20

koutlosh

Re: Myslím, že agresorem je primárně tenhle střelec

Jasně, v anglii došlo k úplnému zákazu sebeobranných prostředků, a kriminalita závratně roste. Navíc mnohdy zbraně nemá ani policie, zatímco v ghetech izolované gangy arabských přistěhovalců mají plně automatické kalašnikovy. Anglie se bude brzy potýkat se stejnými obtíži, jako v USA (tedy neintegrovatelné menšiny zdržující se v ghettech kde prakticky nelze vymáhat zákon)  s tím rozdílem, že nejen občané, ale ani policie nemá možnost obrany Rv

0/0
5.11.2010 11:30

theater-of-life

se vším v článku

souhlasím, jenom by mě zajímalo, jak naznačil řidičce, že nejedná správně, když předjíždí kolonu.

0/0
5.11.2010 9:50





Najdete na iDNES.cz