Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smutný pohled na včeličky bzučící na Nové scéně aneb utrpení postaršího recenzenta

Pražské A studio Rubín vytvořilo koprodukční inscenaci Úl na Nové scéně Národního divadla v Praze. Dramaturg a dramatik Petr Kolečko sepsal s režisérem představení Thomasem Zielinským textovou kostru. Za účasti hudebního skladatele Ivana Achera a herců spřízněných s A studiem Rubín v čele s Ondřejem Pavelkou, Evou Salzmannovou či Leošem Nohou ji dotvořili v cosi, na co náš recenzent hleděl poněkud konsternován.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

muj_komentar_007

včerejší veselá premiéra na Nové scéně

... mému konzervativnímu pojetí kultury v kombinaci s nenaplněným očekávaním klasického divadelního zážitku na Nové scéně Národního divadla toto konkrétní představení až tak přesně neodpovídalo ... ale nicméně nelze scénáristům, režisérovi a hercům upřít, že se snažili a ve svém konečném výsledku se nepochybně jednalo o velice intenzivní zážitek z odvážně zinscenovaného, provokativního, moderního a kritického pohledu na aktuálně zpracované téma alegorie ze života běžných pracujících lidí ... v každém případě byl tento zážitek postačující k tomu, abych sepsal tento komentář k výše uvedené kritice, se kterou jinak naprosto souhlasím ... ale přesto je toto představení jedním z těch, které si musíte zažít sami právě proto, aby jste pochopili, co tím autor chtěl říct!!! Přečíst si recenzi na iDnes v žádném případě nestačí.

0/0
2.11.2010 20:06

stip

Re: včerejší veselá premiéra na Nové scéně

Jo, jděte na to,abyste sami zjistili, že je to kravina. Ale on Šexpír se taky přejí a hledání je cesta a cesta je cíl. Problém je v tom, že kupříkladu opera věku režisérů je novou vzpruhou, kdežto činohra věku experimentu je vlastně jen ohavná nicneříkající nuda. No, vlastně, jak pro koho. zase to není jednoznačné. A i když nikdo nepřijde, diváci neprojeví zájem, dnes, ve věku bráchanabráchismu se virtuálně vytvoří dojem Velké Věci. Nablýskané Thalie a ceny MK a nevímjakécenyještě - to je přece totéž jako Oskary za dementní ptákoviny, normální podnikatelské projekty a vzájemné goldstein eisenstein weisensteinvýpomoce. 

0/0
2.11.2010 20:42

muj_komentar_007

Re: včerejší veselá premiéra na Nové scéně

S alternativním tvrzením, že toto představení byla ve své podstatě kravina ... tak s tím asi v jádru souhlasím ... ale když si na tuto kravinu někdo koupí lístek a dokáže to tam odsedět celé a neutéct ani o přestávce ... tak potom před ním zase klobouk dolů ... to je opravdový umělecký fajnšmekr. A kdo to o sobě může říct, když tam nebyl osobně?

0/0
24.11.2010 17:25

stip

Re: včerejší veselá premiéra na Nové scéně

Jenže zase: hltali jsme dada, surrealismus, poetismus, kubismus a další ismy a taky to byly jen experimenty, o kterých mnoho let vlastně nikdo nevěděl, zajímaly jen bratry, sestry a milenky a pár zoufalců. Takže shrnu: to dobré je dnes - a bylo vždycky -  výrazně menšinové. Ovšem když někdo udělá např.odvážnou nekonformní činoherní inscenaci, byl bych raději, kdyby ji kompletně financoval sám + se sponzory a ani kačkou za moje peníze bezbranného daňového poplatníka. I ten Šexpír to takhle dělal, a vidíte, kam to chlapec dotáhl.

0/0
2.11.2010 20:43





Najdete na iDNES.cz