Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Budeme stávkovat, naštvaly se odbory. Neustoupím jim, opáčil Nečas

Na protest proti chystanému snižování platu státních zaměstnanců a proti změně zákoníku práce vyhlásí odbory stávku. Oznámil to předseda odborové centrály ČMKOS Jaroslav Zavadil. Změna zákoníku práce, kterou chce vláda prosadit spolu se sociálními škrty má umožnit pružnější odměňování zaměstnanců, s menším důrazem na počet odpracovaných let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ročník 68

Podle dosavadních

výsledků ankety na podporu stávky se závěry psychologů a psychiatrů , že v každé společnosti se vyskytuje 30 - 35% debi..lů potvrzují.V ČR se v této skupině  jedná zejména o voliče ČSSD a KSČM.;-D

0/0
3.11.2010 12:52

antimultikulturista vz. 58

Re: Podle dosavadních

joo, zato volici stop 09, odss a kecu verejnejch srsi inteligenci ;-D;-D;-D (abych predesel urazkam, ze jsem socan nebo komanc - tyhle dve strany jsem nikdy nevolil a ani to nemam v umyslu :-P )

0/0
3.11.2010 13:27

ScoutX

Problém

No problém je v tom, že se samozřejmě nikomu nelíbí snižování platu. Každý by si přál jenom jeho navyšování. Jenže když dochází k jeho navyšování tak logicky stoupají ceny raketovým tempem a to se zas nelíbí další skupině lidí (často i té samé). Prostě není možné dostat víc, než vydělám, jak si mnoho lidí zvyklo (viz zadluženost domácností). A stejně tak stát může rozdávat jen tolik, kolik si vydělá.

0/0
3.11.2010 9:22

jaajin03

Re: Problém

tady jde spíš o to, že ti nahoře si svoje platy nesnižují, ale na snížení doplácí jenom "obyčejný lidi", kdy někteří dělají za méně než je půlka průměrné mzdy v týhle republice ...

0/0
3.11.2010 11:33

opportunity

Re: Problém

R^

0/0
3.11.2010 13:00

antimultikulturista vz. 58

Re: Problém

omg, tady tem slintum se fakt musim smat, jeste napis, ze nam hrozi krize jak v recku a pak si zavolej rovnou sanitku do bohnic ;-D samozrejme, ze stat muze rozdat pouze to, co vydela. JENZE!! az se zrusi kalouskovy ekotunely, fve tunely, tunely na MO, tunely ve stylu tunel blanka, opencard apod, tak bude tolik penez, ze muzou rovnou vsem pridat :-P jenze proc, kdyz je jednodussi krast a strasit paroubkem, komancema a reckem, a seknout stredni tridu ;-€ ;-O

0/0
3.11.2010 13:24

anti-anti

Kompromis ?

Odboráři nikdy žádný kompromis nepřijali. Pokud ovšem jako kompromis nepovažují kdy jim na nátlak vláda ustoupila. :-/

0/0
3.11.2010 8:50

opportunity

Re: Kompromis ?

A třeba 5% místo 10% považuješ za kompromis nebo ústupek?

0/0
3.11.2010 13:00

anti-anti

Re: Kompromis ?

Vzhledem k tomu kdy je na těch procentech je již závislý schválený státní rozpočet, tak považuji každý ústupek oborům za zradu na voličích. A tak doufám, že koalice tomu vydírání nepodlehne.

0/0
3.11.2010 16:02

p0rek

zavadil navadí.

tento odborář mi nevadí.Vadí mi ale naprosto debilní nápady a vyjádření,které ve své hlavě vygeneruje.Za přispění pí Vondrové a dalších myšlenkových gejzírů.

0/0
3.11.2010 8:28

Jaromír Josef Vít

17. listopad

Nejvhodnější den na stávky a demošky.

0/0
3.11.2010 7:39

pepin0

Re: 17. listopad

To už bude pozdě. Do tý doby si soudruh svazák uvědomí Gottwaldovo heslo : úředníky do výroby: a propustí (nechá propustit) davy nadbytečných úředníkú.

a tím zvýší pracovní nasazení těch zbylých.( V kapitalistickém státě je přece dostatek lidí ve frontě na práci.jen se musí personál častěji obnovit za méně peněz.

To souvisí i s vládou a poslanci. Dokud nejsou odvolatelní tak budou jenom sát a sát náš malý stát.

0/0
3.11.2010 11:11

Baky

Povedená manipulace

Každý soudný člověk si uvědomuje, že nejlepší je s trochou nadsázky takový stát, který má tak asi 10 úředníků. Ostatní nejsou k ničemu kromě vymýšlení volovin a znepříjemňování života ostatním občanům. (Dej volovi razítko a vymyslí formulář, pravil klasik.) Stejně nepotřebný balast jsou soudruzi odboráři. Nejlépe je proto obě komunity spojit: "My, srdnatí neúplatní a nezištní odboráři se za vás, nebozí úředníci, chrabře bijeme!" Vidíte ale tu ideově reklamní chybu? Proto bude lépe pužívat pozměněnou verzi: "My, srdnatí neúplatní a nezištní odboráři se za vás, nebozí hasiči, policisté, zdravotníci, učitelé, chrabře bijeme!", to už běžný občan rád spolkne a svoje frustrace si odventiluje v bezbřehých diskusích pod některým z článků na iDnes.

0/0
2.11.2010 20:52

Nemesiss

Re: Povedená manipulace

R^R^R^

0/0
2.11.2010 20:58

kníže Sternenhoch

Re: Povedená manipulace

R^

0/0
3.11.2010 8:17

skodpa

2supersocka

No tak to s tím vyčítáním ani neexistuje, alespoň jsem to vůbec nezažil...no vlastně jednou i jo když kolegyně, která jinak ods**e práci za ty, kteří během pracovní doby nakupují, kecají nebo se hodí marod a když chyběla tak se ostatní zlekli práce navíc tak to najednou problém byl...Ano odcházím, prostě to nebylo pro mě a to nemluvím o platu, ale prostředí, přístup k práci aj. A navíc si myslím, že moc lidí neodejde, problém je v tom, že ti co tam pracují se jinde bohužel neuplatní...No to sice nemám šanci zjistit jak funguje berňák když jsem šel platit pozemkovou daň, ale jestli máš pravdu s tou minimální kontrolou v Praze tak můžeš mi povědět co dělají berňáci v jednotlivých FU pro městské části, často rozlezlých v budovách o několika patrech zaměstnávajících stovky úředníků?

0/0
2.11.2010 20:43

SuperSocka.

Re: 2supersocka

To nevím, ale předpokládám, že pracují. Já se domnívám, že ano. A stíhají jak stíhají. Výsledkem je prakticky nehrozící kontrola pro malé podnikatele, protože nejdříve musí zkontrolovat velké daňové plátce. Je to o počtu úředníků kontra počtu podnikatelů a rozsahu jejich podnikání. A ti nejlepší z nich předpokládám odcházejí dělat daňové poradce a pracovat tak proti fiskálním zájmům státu, který je nevalně platil.

0/0
2.11.2010 20:50

skodpa

Re: 2supersocka

No já si myslím, že ani stíhat nechtějí, těch velkých daňových plátců tolik, tak snad není problém je kontrolovat. Navíc si myslím, že to s tím, že nehrozí kontrola od berňáku je nesmysl, ti malí a střední podnikatelé odevzdávají nejvíce...a věřím, že ti schopnější odcházejí jinam...ani se jim nedivím...

0/0
2.11.2010 20:56

SuperSocka.

Re: 2supersocka

Ta kontrola od nižšího středního podnikatelského stavu směrem dolů prakticky nehrozí, pokud jsou pravdivé v tisku publikované údaje. Už jsem to psal, je to statistika. Ročně se zkotroluje v Praze setina či dokonce jen 1/150 daňových poplatníků. Jak moc pak tedy hrozí kontrola, nejsi-li velká či střední ryba? A v Praze jsou i malé ryby příjmoví milionáři. Jako nepražák vím o pár podnikatelech co se "odstěhovali" do Prahy, aby utekli zájmu berňáku, sami to přiznali. Ale samozřejmě ať každý věří řemu chce.

0/0
2.11.2010 21:06

skodpa

Re: 2supersocka

No má známá má v Praze cestovku a berňák má na krku pořád, možná patří mezi těch 1/150, jinak nevím jestli mám věřit tomu co napíší noviny, které se už nejednoukrát přetrefily...

0/0
2.11.2010 21:09

krajta22

Re: 2supersocka

Přál bych Praze berňáky z našeho kraje!!!

0/0
2.11.2010 21:13

Jostik

Re: 2supersocka

No, třeba naše sousedka se kterou máme "chladný" vztah se vrátila z mateřské do práce na FÚ a světe div se, za dva měsíce na náš přišla hloubková kontrola... Rv

0/0
2.11.2010 22:36

krajta22

Podle...

...příspěvků některých diskutujících (_M_ ,SuperSocka) mi připadá, že státní zaměstnanci živí stát. Omyl přátelé!!!! Já a se mnou několik set tisíc lidí živíme státní správu!!!

0/0
2.11.2010 20:39

SuperSocka.

Re: Podle...

Ó ty nedoceněný mo(u)drý živiteli !!! ;-D

0/0
2.11.2010 20:42

krajta22

Re: Podle...

Ano jsem živitel úředníku ve státní správě. Od revoluce jsem nebyl ani jeden den nezaměstnaný a odvádím daně, takže si klidně můžu říkat živitel státní správy!!!;-D;-D

0/0
2.11.2010 21:03

skodpa

Re: Podle...

Já mám takovou obavu, že _M_ asi nikdy na státním úřadě nebyl, supersocka možná ano, ale nějak mi nezapadá to sci-fi o přepracovaných úřednících....

0/0
2.11.2010 20:45

SuperSocka.

Re: Podle...

Já bych tady rozlišoval přepracovaný a slušně pracující. Pokud někdo nedostane slušně zaplaceno a ví, že nedostane, buď odejde, pokud je dostatečně dobrý a vydělává si mnohem víc, ale i víc pracuje, anebo se nepřepracovává. Pak jsou jistě ti co jedou na půl plynu, ale taky jsou jistě ti, co pracují slušně, světe div se práce je třeba i baví, ale nejedou na doraz protože ví, že to nikdo neocení. Ti první budou pracovat stejně i za sníženého platu, čili nic noc, druzí při výrazné platové dehonestaci se podle mne brzo dostanou na úroveň těch prvních. Neodejdou sice, ale znechutí je to a uberou plyn. Pokud bychom se měli zabývat premisou, že ve skutečnosti se všichni úředníci vlastně flákají, nemělo cenu tady diskutovat.

0/0
2.11.2010 20:58

skodpa

Re: Podle...

No soukromý sektor se již uskromnil dost, teprve nyní se to postupně platově vrací na předchozí úroveň a pro nikoho tam nebyl problém pracovat za nižší peníze. Já si myslím, že by se tam kde se to dá měla zavádět statistika kdo kolik toho udělá, většina beztak neprojde, tak ty vyhodit a ti kteří pracují dobře by měli dostat přidáno, možná by to tolik neušetřilo, ale bylo by to více fér R^ ostatně tento systém má Estonsko, které má nejlepší státní správu ze státní bývalého východního bloku a patří mezi nejlepší v EU ;-)

0/0
2.11.2010 21:06

krajta22

Re: Podle...

Něco podobného jsem psal níže (uskromění soukr. sektoru) a byl jsem nařčen ze lži. Takže jsem zvědav na reakce.

0/0
2.11.2010 21:10

skodpa

Re: Podle...

No já jsem spíše zvědav na to s tím Estonskem kde se nebáli po rozpadu SSSR vyházet většinu úředníků (hlavně ty co tam byli nejdéle) a zeštíhlit a co nejdříve zavést elektronický systém, výsledkem je fungující a kvalitní veřejná správa, když to šlo tam, proč ne tady? :-)

0/0
2.11.2010 21:14

krajta22

Re: Podle...

Už jsi to napsal. Museli by je vyházet!

0/0
2.11.2010 21:16

skodpa

Re: Podle...

Právě a to by byl teprve řev...

0/0
2.11.2010 21:18

SuperSocka.

Re: Podle...

Já bych jen dodal, že ono je uskrovňovat a uskrovňovat. Ono se jinak uskrovňuje z třicítky a jinak z podprůměrného platu, který chtějí srazit na výrazně podprůměrný. A soukromý sektor se zjednodušeně řečeno uskrovňoval z té třicítky.

0/0
2.11.2010 21:13

skodpa

Re: Podle...

Tady nejde ani tak o výši mzdy jako o ten počet lidí co ji pobírá, stát byl nucen udělat to co byla nucena udělat většina podniků za doby krize, buď propouštět aby zbytek pobíral tu samou mzdu nebo snížit plošně...

0/0
2.11.2010 21:17

SuperSocka.

Re: Podle...

Taky to není přesné, a tím skončím. Když už připodobňujeme - kdyby ten podnik měl prakticky neomezené úvěrové zdroje, veděl by, že může splácet až krize pomine, navíc měl zákonem nařízenou určitou prodělečnou výrobu jako výsek své činnosti stále provádět, tak by ty lidi prouštět nemusel ani neměl, aby rozsah výroby zachoval, ani jim snižovat platy, aspoň ne výrazně, aby mnohé ze svých pracovníků nepřiblížil osobní ekonomické krizi, nezničil jejich pracovní pohodu a výkonnost jakou mají, i když nedřou do úmoru. Jak už jsem uvedl, je třeba srovnávat srovnatelné a nepoužívat užití tržních principů jen tam, kde se mi to proti úředníkům hodí.

0/0
2.11.2010 21:37

skodpa

Re: Podle...

Aha takže mám to chápat tak, že se stát může dle libosti zadlužovat? ad "

Taky to není přesné, a tím skončím. Když už připodobňujeme - kdyby ten podnik měl prakticky neomezené úvěrové zdroje, veděl by, že může splácet až krize pomine...?" Jak dopadla taková Argentina, Řecko nebo Lotyšsko asi víme...Já netvrdím, že by to měl úřad přestat dělat, ale ohodnocovat je obdobně jako v soukromém sektoru a nedělat z úředníků priveligovanou vrstvu obyvatelstva, kor když je tím obyvatelstvem živeno...

0/0
2.11.2010 21:43

aksura

Re: Podle...

Chudáci úředníci. Tak stát jim zničí jejich pracovní pohodu a výkonnost jakou mají, i když nedřou do úmoru ??? Jo tu pohodu, my co k nim musíme jít něco vyřídit, známe moc dobře. Pomalu ani neodpoví na pozdrav a tváří se, jak je obtěžujeme, že něco chceme. A ještě chudáci mají podprůměrné platy. No to je tedy troufalost od vlády. ;-O;-O;-O

0/0
2.11.2010 22:00

acvil

...tak nevím - minimálně deset let všechny strany slibují...

...snížení administrativy a zkvalitnění práce úředníků - a když se o to konečně někdo pokusí, tak se mohou odboráři strhat, aby dokázali, že všude pracují jen superkvalitní, špatně placení a podvyživení úředníci, kterým po snížení jejich počtu a některým i po snížení mezd hrozí hladomor, bída  a neštovice...proč odbory tak nekřičí v případě jiných zaměstnanců - např. prodavaček, řidičů, popelářů atd...???...RvRv8-o

0/0
2.11.2010 20:34

SuperSocka.

Re: ...tak nevím - minimálně deset let všechny strany slibují...

Co rozhodně hrozí, je prudké snížení kvality státní správy a práce úřadů. Pokud tedy funguje trh, pak za výrazně méně peněz i výrazně méně muziky, že? ;-)

0/0
2.11.2010 20:40

skodpa

Re: ...tak nevím - minimálně deset let všechny strany slibují...

O kvalitě raději pomlčíme ;-);-D No ono jde o to, že je politicky horší tu armádu úředníků propustit než jim snížit platy....

0/0
2.11.2010 20:50

Nemesiss

Re: ...tak nevím - minimálně deset let všechny strany slibují...

...to si děláš legraci???...to ještě jde - odvádět méně muziky, než dosud???...a pokud odejde alespoň 10% neschopných, tak určitě nehrozí " prudké snížení kvality státní správy" - protože snižovat kvalitu lze pouze tam, kde kvalita je...!!!!Rv

0/0
2.11.2010 21:03

skodpa

Re: ...tak nevím - minimálně deset let všechny strany slibují...

Však jsem to viděl u nás na soudu, najednou šla práce pěkně od ruky...

0/0
2.11.2010 21:07

skodpa

Re: ...tak nevím - minimálně deset let všechny strany slibují...

No taky bylo na čase, právě ze státní přestupuji do soukromého a vím co je to tam za hrůzu...to že máme více úředníků než totalitní ČSSR je hodně špatný obrázek...

0/0
2.11.2010 20:51

Dr No

Co je to za ptákovinu

- stávka státních zaměstnanců. Když se jim nelíbí jejich platy, tak ať jdou jinam -pracovat a ne se nechat živit ostatními.

0/0
2.11.2010 20:32

kunta_kinte - sberatel BANu

Spravne

vyderacum se neustupuje.

No a kdyz jsou tak dobri, jak se popisuji, jiste pro ne nebude problem najit si praci jinde.

0/0
2.11.2010 20:22

SuperSocka.

Re: Spravne

Stejně zjednodušená argumentace - ano máš pravdu, odejdou. A zůstanou jen ti špatní a nasraní snížením už tak nevalného platu. To bude bájo vyřizování na úřadech. Tak to přece všichni chceme, hlavně že ušetříme.. :-P

0/0
2.11.2010 20:30

krajta22

Re: Spravne

Při dnešní nezaměstnanosti nezůstane ono místo prázdné. To se klidně vsadím a vsadím se podruhé, že nastupující pracovník bude akceptovat snížení platu o deset procent.

0/0
2.11.2010 20:33

SuperSocka.

Re: Spravne

Tak to jistě. Ale zajisté to bude velký odborník, že?

0/0
2.11.2010 20:44

krajta22

Re: Spravne

S "odborníky" ve SP mám své zkušenosti. Tak že si myslím, že horší to být nemůže. Teď písu o úřednících.

0/0
2.11.2010 21:07

poiuuy

státních zbytečných úředníků

je všude jak nas..no,všichni berou nadprůměrné platy.Proč Zavadil neřve a nevyhlašuje stávky,když Čeští dělníci v Německých robotárnách berou 4 až 6 krát menší mzdy co berou německý dělníci za stejnou práci. Vždyť prý jsme si v EU rovni;-OEUEURvRvRv

0/0
2.11.2010 19:24





Najdete na iDNES.cz