Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deutschland über alles, napsal chilský prezident v Německu. Teď se omlouvá

Chilský prezident Sebastián Piňera se na své evropské cestě dopustil nepříjemného faux pas. Do návštěvní knihy po setkání s německým protějškem Christianem Wulffem vepsal Deutschland über alles (Německo nade vše), tedy slova písně, kterou zprofanovali nacisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martin_simek

Trapas ?

spis velka bublina ...

0/0
26.10.2010 22:03

Miroslav_Beránek

Ještě,

že nenapsal Es kommt der tag :-)

0/0
26.10.2010 19:41

Mražená spermie

***

Chilská président, toprá président. R^

0/0
26.10.2010 17:00

Nostromo1975

A co

to prosím znamená Alles über Deutchland bitte ?;-D

0/0
26.10.2010 12:27

Milovník mědi, hliníku a železa

Komu se omlouvá????

Rodilým (etnickým) Němcům nebo Hassanovi, Tárikovi, Kemalovi a Alijovi????? :-/:-/;-(;-(

Gute Nacht, meine liebe Welt.

0/0
26.10.2010 12:12

Nostromo1975

Re: Komu se omlouvá????

Simírovi, Dönerovi nebo Sáhibovi ?

0/0
26.10.2010 12:28

MayaMoya..

Re: Komu se omlouvá????

dobrá poznámka...R^

0/0
26.10.2010 13:07

GEORGE MICHAEL

Trošku mi to připomíná,...

...když mě jeden výbornej kamarád vyčítal, že jsem zastáncem myšlení Friedricha NIetzcheho... Poněvadž to byli nacisté, kteří převzali jeho smýšlení - že člověk dokáže být silný, že dokáže být nadčlověkem, ale s tím rozdílem, že NIetzche mluvil o jakémkoliv člověku, zatímco náckové to převzali čistě a jen na Němce, potažmo na Árijce... Zase v tomto případě na taková prohlášení by si měli dávat politici velký pozor, hlavně z důvodu potenciálního nebezpečení ze strany neonacistů.

0/0
26.10.2010 11:20

pedro páramo

muhehe

tak to věřím, že se konotace téhle věty do Latinské Ameriky k současnému prezidentovi nedonesly. velmi pravděpodobně ho stejně učil nějaký uprchlý nácek a ten už si výklad té písně nejspíš přizpůsobil ;-D;-D;-D

0/0
26.10.2010 11:19

blackcheese

Proč?

Jak už spousta lidí psalo - je to paranoia... 65 let po válce. Ale asi jsou věci, co se nezapomínají. Člověk by řek, že 3 generace poté už se vytratí nabytá negativní konotace z věty, která hlásí něco ve stylu "jsem Němec a jsem na to hrdý", ale zřejmě se pletu 8-o

0/0
26.10.2010 10:59

f-fect

Re: Proč?

Pro nás je to obtížně pochopitelné. Ale věřte, že jsem na toto téma několikrát se svými německými kolegy narazil a bylo vidět, že řady z nich se to těžce dotýká (zejm. těch starších).

V 50. a 60. letech se jim neustále vtloukalo do hlavy, že druhá světová válka a genocida je jejich chyba, resp. chyba jejich rodičů a oni za to musí pykat a omlouvat se světu všude, kudy chodí. V těchto letech (a tedy v dnešní generaci čtyřicátníků a padesátníků atd.) se vytvořilo umělé těžké trauma, kterého se jentak nezbaví. Ono při pomyšlení na to, že moji rodiče a jejich vrstevníci zavinili zbytečnou smrt miliónů lidí a velkého utrpení jen kvůli rasové nenávisti, se není čemu divit.

Ti lidé prostě nevědí, jestli se mají stále omlouvat, nebo jestli už je to dostatečně daleko za námi a nějak reagovat (čímž mohou zase riskovat). Proto raději mlčí, nebo odpovídají vyhýbavě. Můj německý manažer k tomu vždy řekne bez komentáře a výlet do Osvětimi byl pro něj prý nejhorší zážitek za posledních několik let. 

0/0
26.10.2010 11:16

perpetum

Re: Proč?

A tohohle si na Nemcich vazim, kdyz to srovname treba s Ruskem? Tam nam budou donekonecna tvrdit, ze nam ocen pomogli.

0/0
26.10.2010 11:18

f-fect

Re: Proč?

To je pravda. Ta německá pokora v tomto neuvěřitelná. Těžko říct, co v sobě dusí, odhaduji, že je to nejspíš obrovská lítost a hrůza. Mladí němci už si to tak neberou a docela krásně mi vysvětlili, co bylo před i po válce. Úžasné.

Zatímco Rusko - země zla - bude neustále tvrdit skoro až propagandistické řeči. Je pravda, že významnou měrou pomohli k porážce Německa, ale za jakou cenu? Kdepak, Rusko nemám rád, jsou pořád stejně nabubřelí, militantní (kdo viděl třeba ruské filmy, dá mi za pravdu - zlatý Hollywood), bez sebereflexe a pokory.

0/0
26.10.2010 11:24

Milovník mědi, hliníku a železa

Re: Proč?

Tak to je blbost, kolik jsi viděl ruských válečných filmů???? třeba Jdi a dívej se.

0/0
26.10.2010 12:15

perpetum

Re: Proč?

Ja treba nevidela zadne filmy, zato jsem videla hodne Rusu...:-P

0/0
26.10.2010 12:18

f-fect

Re: Proč?

Zase válečný film, tím akorát potvrzujete to, co jsem řekl. Sice se občas rád podívám na válečný film, ale denně se to sledovat nedá. Rusové mají snad v hlavě jenom válku.

Btw. vykáme si, že? ;-)

0/0
26.10.2010 12:22

DaliborS

Re: Proč?

Rusové mají snad v hlavě jenom válku. >

Kdyby u nás válka proběhla ve stejném stylu jako v Rusku, bylo by to podobné .. Američani vzpomínají na občanskou válku ještě dodnes ..to muselo být asi taky maso ..

0/0
26.10.2010 12:34

f-fect

Re: Proč?

Máte pravdu, národ má být hrdý na to, čeho dosáhl. Ačkoliv posílat lidi na frontě do boje beze zbraně, ať se nějak postarají, to je přinejmenším na údivem zvednuté obočí. Trochu to odráží onu známou ruskou mentalitu, kde jeden život nic neznamená. Avšak co jsem slyšel o národech z oblasti Kavkazu, tak militantnost a násilí je takovým místním koníčkem. Jiný kraj, jiný mrav.

0/0
26.10.2010 12:53

annakkk

Re: Proč?

Ano, narod ma byt hrdy na to, ceho dosahl. A Nemci maji byt na co hrdy. Ale mozna jim vymyvali  mozky tak dlouho po valce ze uz to nejsou ani Nemci?

0/0
26.10.2010 17:07

Noli tangere circulos meos

Re: Proč?

blahoslaveni ......

0/0
26.10.2010 21:38

DaliborS

Re: Proč?

Já jsem jich viděl dost a mohu říci, že byly dost kvalitní.

0/0
26.10.2010 12:31

f-fect

Re: Proč?

Je to o vkusu. Já osobně tolik válečných a obecně násilných filmů, kolik produkují oni, nesnesu. Je to pak na jedno brdo, kvalita se pak ztrácí v moři průměrnosti.

0/0
26.10.2010 12:46

svatej_

Re: Proč?

Ono se neda vubec rict, ze by hlavni pricna 2. sv.v. byli jen Němci.

Ve finale se nakonec vzdycky ukaze, ze valku zavini ten kdo ji prohral...

0/0
26.10.2010 11:29

f-fect

Re: Proč?

Souhlasím s Vámi - ve světových válkách to tak dopadlo. V "lokálních" válkách to bývá složitější (válka v Korei, válka ve Vietnamu atd.). V němcích se prostě živil pocit viny a hrdost na vlastní národ se takřka rovnal zločinu.

Viníků a faktorů byla celá řada, němci (tedy Hitler, jelikož němci se ho poté už také báli) se považují za nejvýraznější. Když bychom šli po příčinách můžeme se dostat třeba také ke krachu na newyorské burze (1929), což ukazuje jako viníka peníze, průmyslovou revoluci a pokrok. A v tom má zase prsty americká ekonomika.:-)

0/0
26.10.2010 11:49

Milovník mědi, hliníku a železa

Re: Proč?

Prvotním viníkem je Versailes.... potopili Němce až na dno, přřitom WWI nemá jasného původce války...

0/0
26.10.2010 12:16

DaliborS

Re: Proč?

R^R^

0/0
26.10.2010 12:20

f-fect

Re: Proč?

To nemá, souhlas, bohužel se státy Dohody pomstili na poražených dosti nemilosrdně a zaseli tak vítr, který díky dalším faktorům přerostl v bouři (sklizeno o dvacet let později).

0/0
26.10.2010 12:26

f-fect

Re: Proč?

pardon, oprava: ... pomstily... zasely

0/0
26.10.2010 12:29

perpetum

Re: Proč?

To jste nemusel, tady prece gramatiku nikdo neresi, diskutujicim jde o to pochopit, co tim chtel dotycny rict ;-D :D

0/0
26.10.2010 12:31

blackcheese

Re: Proč?

Dík za reakci :)

Můj přítel vyrostl v Německu (Bavorsko) a je vysloveně alergický na tuhle "Deutschland" hlášku, prý to tam je pořád hodně silný. Já jsem ze Sudetské oblasti a taky tu ta nevraživost pořád přežívá, hlavně u střední generace. Ale já si stejně myslím, že nemá cenu pořád se rýpat v chybách našich rodičů / prarodičů. Co bylo, bylo, a proč by to tak mělo zůstávat nafurt, pykat za chyby někoho jinýho?

0/0
26.10.2010 14:33

f-fect

Re: Proč?

Není zač :) Máme stejné zážitky a zkušenosti. Já svou zkušenost s touto hlášku udělal Baden-Württemberg a Rheinland-Pfalz. Slyšel jsem však, že na severu v okolí Berlína se člověk tolika pokory nedočká. Kolik je na tom pravdy nevím.

Já pro ně mám pochopení za to, co se stalo i že se tak obviňují. A jsem rád, že mladí už se k tomu staví s větším odstupem a jsou ochotni o tom diskutovat. Mě to třeba naprosto změnilo předsudky, bohužel řada Čechů tuto zkušenost nemá. A co teprve Poláci, ty jim nemohou odpustit doteď. Ale vesele s nimi obchodují... :-)

0/0
26.10.2010 15:04

jaroslav-s

kdyby u nás napsal

"Voda hučí po lučinách", mohlo by se to brát jako provokační narážku na povodně. 

0/0
26.10.2010 10:56

perpetum

Re: kdyby u nás napsal

Myslim, ze by se to tak i bralo.

0/0
26.10.2010 11:03

perpetum

Kolegyne

Ted jsem to rekla kolegyni v kancelari. Otevrela pusu a po chvili rekla "Er sollte sich vorcher beraten lassen." Takze tolik ze strany Nemcu samotnych. :-P

0/0
26.10.2010 10:51

jaroslav-s

Re: Kolegyne

co znamená vorcher?

0/0
26.10.2010 10:57

sudovec

Re: Kolegyne

Měl se předem poradit?

0/0
26.10.2010 11:03

perpetum

Re: Kolegyne

vorher znamena napred

0/0
26.10.2010 11:04

svatej_

Re: Kolegyne

Slysel jsem, ze mlada generace nemcu nechape, proc by se meli 60 let po valce neustale stydet az zcernaj... nebo... snad prave proto?

0/0
26.10.2010 11:08

perpetum

Re: Kolegyne

Asi proto, ze neni mlada generace :D Ne, je to proste tak vzity. Cekala jsem od ni, ze zacne vysvetlovat co to puvodne znamenalo. Asi jsem to cekala, prozoze jsem Ceska. :-P

0/0
26.10.2010 11:16

svatej_

Re: Kolegyne

Staci jen v nemecku vyslovit slovo Holokaust a nebojacny german zacne drkotat zubama... neni to cely trochu na hlavu?

0/0
26.10.2010 11:09

perpetum

Re: Kolegyne

Myslim, ze je to spravne. At jsou nemci jakykoliv, respekt maji.

0/0
26.10.2010 11:17

svatej_

Re: Kolegyne

Nemcu si vazim, protoze maji respekt k pravidlum. I k demokracii. To znamena VZAJEMNY respekt, pravidla plati pro vsechny.

Jenomze se mi zda, ze nekdo nemcum naockoval virus zvany Multikulti, ze demokracie je respekt jen vuci ostatnim. Budete se divit, az si vyjedete za 20 let na navstevu do tureckeho Berlina a nejaka banda vas tam sejme, protoze mate jinou barvu.

0/0
26.10.2010 11:25

Libusa

Nechápu, za co by se ten chilský prezident

omluvil. Vždyť ta věta platí i v EU.

0/0
26.10.2010 10:39

perpetum

Re: Nechápu, za co by se ten chilský prezident

Asi nechtel vyvolat konflikt.

0/0
26.10.2010 10:41

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Bacha....

Až se jednou provalí, že nacisti žrali chleba, bude zle!!

0/0
26.10.2010 10:24

Wild..Dog

Re: Bacha....

Nacisté žrali jen malé děti. A bez chleba.:-)

0/0
26.10.2010 10:33

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Bacha....

Tak aby za chvilku nebyly děti zakázaný.

0/0
26.10.2010 10:39

Návrat Joachima Eichmanna

Re: Bacha....

Pravda... bez chleba. Děcko jedině s knedlíkem a šípkovou omáčkou! :-P

0/0
26.10.2010 10:42

Libusa

Re: Bacha....

....zamíchané v Eintopfu.

0/0
26.10.2010 10:43

Spravedlivý hněv

Re: Bacha....

Naštěstí to, že jsi nácek se už provalilo na jiných diskusích, takže tvůj příspěvek mě nepřekvapuje. I po 100 I po 200letech musí být nacisté bráni jako zločinci se vším co k nim patří.

0/0
26.10.2010 10:57





Najdete na iDNES.cz