Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České letadlo nouzově přistálo v Itálii, nefungovalo vyrovnávání tlaku

Letadlo společnosti Smart Wings, které mířilo z Barcelony do Prahy, muselo ve čtvrtek večer nouzově přistát ve Veroně. Informovala o tom televize Prima s tím, že na palubě nefungovalo vyrovnávání tlaku. Někteří cestující podle informací televize mluvili i o dýmu na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kenx

Smart Wings

Takových událostí je ročně zjevně mnohem více. Letos jsem si takto užil čekání na letišti při odletu 5 hodin. Mám pochopení pro to, že se něco podělá, ale ne pro způsob, jakým berou ohled na své klienty. Kdyby v poledne oznámili 5 hodin odklad, v klidu jsme mohli razit ještě do města. Na místo toho snad hodinu po hodině odlet posouvali. Přitom vyslali z Prahy náhradní letadlo ... už dávno museli vědět, co bude. Ale proč by o tom klientům říkali. Nebylo to poprvé, ale bylo to naposledy. Příště kupuji letenky od jiné společnosti.

0/0
24.10.2010 13:25

varix

Važení novináři! (nebo nevážení?)

Zase jedna ukázka "profesionality" našich novinářů! Doporučuji se podívat alespoň na mapu a zjistit si něco o letových trasách než začnu psát nesmyly! Letadlo z Barcelony do Prahy přistálo nouzově ve Veroně, v oblasti Marseille začalo prudce klesat a "přelétávalo nízko nad vrcholky Alp"!8-o

Letadlo z Barcelony letí nad mořem až na Janov a za Janovem přelétává nikoliv Alpy, ale Apeniny! Za nimi následuje Pádská nížina a teprve za ní, za Veronou, začínají Alpy!

Páni novináři! Doporučuji vám návrat do základní školy a zopakování zeměpisu Evropy!

0/0
24.10.2010 10:27

varix

Re: Važení novináři! (nebo nevážení?)

Pardon! ... nesmysly...

0/0
24.10.2010 10:28

Cofola

Re: Važení novináři! (nebo nevážení?)

Hlavně se uklidni, ať nedostaneš infarkt, to by fakt nestálo za to... 

Zkus si představit, jak to asi v takové redakci vypadá - musíš sesmolit určitě nejmíň tři články za den - jeden o nouzovém přistání letadla, druhý o ekonomické situaci v Chile, třetí o projednávání zákona o církevních restitucích, a o všem víš pendrek. Nebo si snad představuješ dlouhou chodbu, kde za každými dveřmi sedí odborník na danou problematiku?

0/0
24.10.2010 10:38

danny47

Re: Važení novináři! (nebo nevážení?)

Ale hlavně, že z toho uměj vymyslet drama, viď .... to je to hlavní, sice základní fakta neseděj, ale máme drámu.....

0/0
24.10.2010 11:09

Tokamak

Re: Važení novináři! (nebo nevážení?)

To má být oprava gramatiky jednoho slova nebo celého textu? Já na popisu trasy nic divného nevidím. Už od Toulonu se kopíruje pobřeží Francie, hned za hranicemi se zamíří nad Itálii a přitom se přelétávají Alpy ..... alespoň u normálního letu

0/0
24.10.2010 16:08

danny47

Re: Važení novináři! (nebo nevážení?)

R^ !

0/0
24.10.2010 11:08

(db)

Re: Važení novináři! (nebo nevážení?)

Nechci ti brát iluze, ale podíval jsem se do mapy a zjistil jsem toto: Z Barcelony do Prahy klidně mohli letět trasou LEBL DALIN SOSUR SOFFY atd... čili let směrem na Marseille, kde jak je uvedeno v článku začali klesat a v okolí Nice letěli přes tzv Alpy Přímořské též zvané Alpes Maritimes...

0/0
24.10.2010 16:43

Zeussss

To je zase akce…

Já tam nebyl, já nic nevím…

ALE když pracovnice aerolinií řekne, že se nic nestalo, tak se nic nestalo. Není nutné, aby z toho v článku dělali katastrofu s kouřem, která pravděpodobně jen zázrakem neskončila smrtí milionu lidí.

Při každém nouzovém přistání tu máme bezpečnostní opatření. Kyslíkové masky, pásy, bezpečnostní sklonění hlavy, … a VŽDY pak jedou k letadlu sanitky a hasiči, i kdyby tam byla jen posádka a letadlo přistálo kvůli nefunkčnímu splachovadlu na záchodcích…

0/0
24.10.2010 9:54

danny47

Re: To je zase akce…

Ale psát o rutinně zvládnutém nouzovém přistání, ke kterému se pilot z bezpečnostních důvodů rozhodl by nebylo pro NEJ....í zrpavodajský server v ČR tak zajímavé...

Z toho by totiž bylo jen: Letadlo nouzově přistálo tam a tam ...a cestující počkali na náhradní stroj, který pro ně společnost vypravila.

0/0
24.10.2010 11:10

Severin

Re: To je zase akce…

Tak tak, pane Zuess, naprostý souhlas, incidenty s potíží s udržením tlaku vzduchu v kabině na přijatelné výši se ve světovém civilim letectví stávají 1 až 3x za měsíc, a i když je to  nepříjemná věc, je riziko fatalit velmi malé. Náhlé prudké klesání letadla většinu cestujících dost vystraší, neboť si myslí, že letadlo "padá", ovšem to se jenom piloti snaží co nejrychleji dostat do nižší letové hladiny, kde je hustší vzduch. Někdy se stane, že někdo z pilotů ten rychlý sestup cestujícíum oznámí, aby se zbytečně neděsili, ovšem většinou v takovém případě mají oba piloti plné ruce práce (mimo jiné si musí vyžádat povolení od ATC a eventuelně i změnu vektoru) a nemají na to čas. Při náhlých poruchách tlaku v kabině může dojít ke kondenzaci, což vylekaní  cestující můžou mylně považovat za "kouř", zvláště, jestli je někdy v kabině slabě cítit "kouř" , když dostatečně nefunguje čištění vzduchového napájení z motorů.

0/0
24.10.2010 11:30

modra_kravka

Re: To je zase akce…

Hm., mě taky na Trabantu špatně fungovalo čištění napájení vzduchu u topení!Když se mi propálil výfuk! Pod výškou 5000 m. STD už se dá existovat (4000 m. je již normál).

0/0
24.10.2010 14:29





Najdete na iDNES.cz