Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Byl to brutální čin, proto je trest výjimečný, hodnotí „Vítkov“ politolog

Za adekvátní považuje rozsudek nad žháři z Vítkova politolog Zdeněk Zbořil. "Je mi jasná brutálnost činu a jeho výjimečnost. Proto je výjimečný i trest," řekl Zbořil v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

anton.harig

otázka????

  A co ti   ulácení staří dědoušci  a babičky kterých pro pár korunek bez mrknutí oka zákerne popravili  umlácením!!!!!!nad ními se  nikdo nepozastavil a neodsoudil že taky

chtěli ještě nas živu -TAKOVÉ LEZENÍ JIM DO PR........E   MŮŽEME NA TO DOLATI MI VŠICHNI!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
25.11.2010 12:47

arogancemoci2

Ano, ptejte se "politologa", sodruha Zbořila,

agenta StB a lektora VUML.

0/0
24.10.2010 21:38

Bouše

Výjimečnost činu? Hmm ...

17. ledna 1998 - Skupina pachatelů hodila v Krnově na Bruntálsku v noci z 16. na 17. ledna zápalnou láhev do přízemního bytu pětičlenné romské rodiny. Osmačtyřicetiletá žena utrpěla těžké popáleniny druhého a třetího stupně, muž byl zraněn lehce. Oheň zničil veškeré zařízení bytu. Hodinu poté zapálil neznámý pachatel jinde v Krnově osobní automobil patřící Romovi. Policie z prvního útoku obvinila tří místní mladíky. V únoru 2002 Okresní soud v Krnově členovi neonacistických skupin Radkovi Bedrimu udělil dvouletý nepodmíněný trest. Jeho dva společníky osvobodil pro nedostatek důkazů.

 

Další útoky jsou popsány zde: http://jdem.cz/hqee2

 

Spíše bych použil pořekadlo: "Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne".

0/0
21.10.2010 13:50

Webpawson

těžké ublížení na zdraví = 86 let?

Pochopitelně souhlasím s tím, že žháři mají být potrestáni, a přísně. Je ale 86 let přiměřený trest za jedno těžké ublížení na zdraví? Pokud bych vzal pistoli, postřílel v bance 3 lidi, tak dostanu maximálně 10-12, stejně tak jako ti, kteří vyvraždili půlku svého příbuzenstva (manželku a její rodiče).

Je jasné, že se úřady snaží s pomocí médií udělat exemplární případ, ale co je moc, to je moc. Myslel jsem, že od roku 1989 se procesy nebudou konat, ale pod humanisticko-pacifistickou dikcí se to děje dál.

P.S.: Autor tohoto textu žil mnoho let v městě s romskou městskou částí, takže moc dobře ví, co je dělení na občany první a druhé kategorie podle trestní odpovědnosti (za napadení apod.)

0/0
21.10.2010 7:14

Hodně prolhaní novináři

Politolog jen plká

Tisk přinesl zprávy o podstatně brutálnějších činech a tresty za ně byly směšné...

0/0
20.10.2010 23:41

Charles Lytton _ růžový panter

Taky bych chtěl být politolog.To je panečku rejže.

I když si nejsem jistý,že bych dokázal s drzým čelem tvrdit takové lži nahlas !RvRv

0/0
20.10.2010 22:30

madqwert

souhlasim s expertem

na vine je ceska pravice (ODS a TOP 09) Rv;-D

0/0
20.10.2010 22:27

Politicky korektní lež

!!!

"Evropou, ale i naší zemí, se šíří vlna záští a nenávisti, netolerance a nedostatku empatie," řekl Zbořil .

Jako příklad uvedl dění v Maďarsku, kde reprezentanti krajně nacionalistických šovinistů byli zvoleni do Evropského parlamentu.

"Latentní, skrytý nebo ještě lépe "vulgární" rasismus má i u nás dost hluboké kořeny a vždy se začne projevovat v okamžicích nejen ekonomické, ale i politické a třeba morální krize," dodal Zbořil.

A po tomto rozsudku ta "nenávist a netolerance" bude ještě narůstatR^;-D

0/0
20.10.2010 22:14

jakub.m

Zbořil? Není to ten estébák?

Zbořil? Není to ten estébák? Tak ten musí skákat, jak pánové pískají, jinak má po srandě.

0/0
20.10.2010 22:00

Nemesiss

...a tohle nebyl brutální čin???

Krajský soud v Plzni začal v pondělí projednávat rasově motivovaný útok na 35letého muže z Karlovarska. Toho podle státní zástupkyně napadli dva romští rváči a málem ho utloukli násadou od lopaty. Společně s Juliem Horváthem a Milanem Pačanem usedl na lavici obžalovaných romský policista Martin Barkóci, který je stíhán za to, že pachatele kryl a celou věc se snažil zamést pod koberec....Romové muže nejprve zasypali rasistickými urážkami -"bílá svině, zabijemem tě" -  a pak ho začali mlátit. Jeden z nich se mu pokusil vypíchnout oči hrotem zlomené násady od lopaty, kterou o něho asi po šedesáti ranách přerazili. Když ležel na zemi, kopali do něho....!!!

Zraněný muž skončil v nemocnici, léčil se několik měsíců...dostali původně ČTYŘI ROKY...!!! a vrchní soud jim tresty ještě snížil - na 3 a 2,5 roku,protože označení "bílá svině" nestačí k označení útoku za rasově motivovaný...!!!...Kde byl soudruh politolog a všichni ti "experti" na extremismus...???

0/0
20.10.2010 21:51

forsetti

Re: ...a tohle nebyl brutální čin???

Plne s tim souhlasim. Spolecnost se zacina pomalu stydet za to, ze je prevazne bila a tim padem se snazi z romskych spoluobcanu vytvorit nadlidi pro ktere plati jine zakony, normy i pravidla.

A nasi romsti spoluobcane jsou si toho plne vedomi.......

0/0
21.10.2010 13:32

forsetti

Re: ...a tohle nebyl brutální čin???

pro vsechny (jakekoliv barvy pleti) stejny metr!!!!

0/0
21.10.2010 13:35

JirkanSirkan

Trest není přísný

Trest, který zatím nepravomocně dostali není nepřiměřeně vysoký, je naprosto přiměřený, naopak ostatní tresty za vraždy a pokusy vražd jsou nepřiměřeně nízké. Jak někdo rozumně uvažující může napsat zákon, který bude vraždu nebo pokus vraždy trestat méně než doživotím?? Díky nepřiměřeně nízkým trestům a špatnému trestnímu řádu tu máme takové kriminality. Ale můžeme být v klidu, neboť politici nesou za to svou politickou zodpovědnost. Taková politická zodpovědnost, to bude určitě víc než taková hmotná odpovědnost například pokladní.

0/0
20.10.2010 19:38

Webpawson

Re: Trest není přísný

myslím, že s kriminalitou je to v ČR ještě docela OK, nestalo se mi, že by mi někdo řekl: "v našem městě nevycházej po 22 sám ven", což je jinde (i EU) docela běžná praxe.

Tresty: stačilo by udělat z vězení opravdu trest, nikoliv pro hodně lidí relativně pohodlné místo pro pobyt. Ne že bych se tam někdy rád podíval, ale pro určitou skupinu lidí je to docela luxus - bezdomovci se v zimě nechávají zavřít vcelku dobrovolně.

0/0
21.10.2010 7:20

sarumánek

něco je shnilého...

Když čin hodnotí politolog, nelze se ubránit dojmu, že rozsudek byl politicky motivován. Což je u svobodného, nezávislého soudu na pováženou. Celé to poněkud smrdí. Za pokus o vraždu lze odsoudit v případě, když se prokáže mimo vší pochybnost, že obžalovaní chtěli někoho úmyslně zabít. Zde mám o dostatku důkazů pro takový závěr své pochybnosti. Nehledě na subjektivní hodnocení pojmu "brutalita" panem politologem. Když mne někdo například zmlátí až do krve, bude mne pak bezvládně ležícího kopat do hlavy a způsobí mi trvalé zdravotní následky, bude to zajisté "brutální". Bude však pachatel souzen za pokus o vraždu a dostane 22 let? A na okraj - proč iDnes zveřejňuje pouze souhlasné reakce politologů a "znalců" s vyneseným rozsudkem a silně převažující hlas čtenářů opačného názoru nechává bez povšimnutí?

0/0
20.10.2010 19:01

Nemesiss

Re: něco je shnilého...

...ale iDnes nenechává hlas čtenářů bez povšimnutí - "nevhodné" hlasy maže...:-)

0/0
20.10.2010 21:53

Yeback

Kdyby ji přejeli autem...

...dostanou maximálně 3 roky. Ač s kreatůrou Hájkem nesouhlasím  a "filozofie"  skinheads je mi cizí, tohle fakt zavání procesem jak z 50-tých let...8-o

0/0
20.10.2010 18:45

Causabone

...

jakepak debaty o spravedlive vysi rozsudku, staci mrknout na mistni clanek o brutalnim ukopani sahuly

http://zpravy.idnes.cz/soud-potvrdil-patnact-let-vezeni-vrahum-kteri-ukopali-hudebnika-sahulu-1ag-/krimi.asp?c=A090330_182703_krimi_js

0/0
20.10.2010 18:45

lrklo

Jak naše spravedlnost soudí brutální činy?

Za vraždu cca 10 let, pokud vrah svou oběť nesní. Jaký má pan Zbořil názor na to jak v létě dva cikáni  oloupili na severu Čech 16 letého chlapce a málem jej ubili k smrti. Pan politolog bude jistě požadovat pro pachatele 10 hodin veřejných prací, prostě chce být rasově korektní.:-(

0/0
20.10.2010 18:27

Zelenej Raul

A co vražda?

To není brutální čin? Že se u nás za vraždu dávají běžně třetinové tresty... Rv

0/0
20.10.2010 18:23

shy_boy

Výše trestu

Souhlasím, aby se měřilo každému stejným metrem. To bychom, ale nesměli být u nás v Kocourkově. Když za zabití tří lidí na silnici dostanete velice nízký trest.?

0/0
20.10.2010 18:15

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Joch chce pro ně trest smrti

8-o

tak kdo je tady rasista?

0/0
20.10.2010 17:52

joyFX

Re: Joch chce pro ně trest smrti

Joch baží po krvi, jedno jaká je ;-)

0/0
20.10.2010 18:40

Linde SK

Nyní působí jako externí pracovník Ústavu ...

a jezdí v Audi A8. ;-D

0/0
20.10.2010 17:40

czmarioposmrti

Rozbiti hlavy

dvouletemu miminu brutalnim cinem nebylo, pane politologu??? Proc tam nebyl ulozen vyjimecny trest? /roc se nemeri kazdemu stejnym metrem???

0/0
20.10.2010 17:37

czmarioposmrti

Re: Rozbiti hlavy

Dvoumesicnimu, pardon...

0/0
20.10.2010 17:38

socyalny_demograt

pro Jan Spatny

znovu se ptám, jakou spoustu lidí z disentu znáš.

0/0
20.10.2010 17:35

Daniel Ch

.

Nějak nechápu náš soudní systém. 22let se u nás nedává ani těm nejtěžším zločincům. Chápu, že trest měl být odstrašující ale tohle je pouze ...

0/0
20.10.2010 17:27

Kejkupa

Agent StB hodnotí kriminální čin

bože Češi, kam až jste klesli.

.........Na rohu ulice, kat o morálce káže.......

Karle, ty jsi zpíval i o dneškuRv

0/0
20.10.2010 17:16

pan Rosomak

Re: Agent StB hodnotí kriminální čin

to je dusledek havlova(a obecne pravdolaskovcu) nejsme jako oni diky tomu ze nedosli komanci potrestani tak nam vladnou vicemene stale......jen na sebe navlekli kabaty mnoha ruznych barev

0/0
20.10.2010 17:24

metanfouna

Re: Agent StB hodnotí kriminální čin

Kdyz uz raceji citovat klasika, tak at citujou presne, vasnosto... na rohu ulice kazal o moralce pochopitelne vrah a ne kat :)

0/0
21.10.2010 21:03

weizenkleie1

Oko za oko,

zub za zub a nohu za krk.... Na jednou clanku jsou fotky s popiskama, jak jsou nekteri z tech lemplu zarazeni a posmutnelí.....No pokud nekdo dorazi k vyslechnuti rozsudku v nackovskym tricku a dalsi se blbe sklebí, tak at se smazi v pekle...8-o

0/0
20.10.2010 17:12

pan Rosomak

Re: Oko za oko,

tam at se klidne snazi ale lidsky soud v pravnim state je musi soudit stejnym metrem a podle stejnych zakonu jako ostatni obcany kteri jsou za neco souzeni a to se zde na politickou objednavku nestalo.....srovnejte tresty za skutecne provedene vrazdy s touto "vrazdou" kdy nikdo neumrel a s ohledem na in dubio pro reo nelze ani soudit za pokus o vrazdu nebot umysl vrazdit nelze domyslet z pocitu soudce ale musi byt prokazan jasnymi dukazi(plany, "chlubeni se" jeste pred spachanim) apod. zde se zas jednou ukazalo ze kdyz si media nebo politici(tady plati obe) preji jde logika a zdravy rozum na nucenou dovolenou

0/0
20.10.2010 17:20

pan Rosomak

Re: Oko za oko,

*tam at se klidne smazi

0/0
20.10.2010 17:21

Euronymos

Re: Oko za oko,

Náckovské tričko ? Vždyť nic takového neexistuje a pokud ano, tak prosím o přesnou citaci a link jak na fotku, tak i na citaci.

0/0
20.10.2010 17:45

frandux

Re: Oko za oko,

Nebylo to tričko s datem vzniku opavského fotbalového klubu?

0/0
20.10.2010 18:01

Euronymos

Re: Oko za oko,

já vím o jejich oblečení a stylu pouze to, že je to něco strašnýho, ale abych byl upřímný, tak se mi vůbec nelíbí, resp. jsem zhnusen z prezentace "nacistických symbolů" v médiích.

0/0
20.10.2010 18:57

pan Rosomak

slonovinova vez

neni nad to kdyz nam lide ze slonovinove veze rikaji jak se veci maji aniz by se aspon obtezovali vykouknout z okna

0/0
20.10.2010 17:08

CasVyprsel

To vypadá jako kdyby to byl jediný brutální čin, který stal

Zřejmě činy jako je téměř brutální vražda svého děcka, ubití kluka, lynč důchodce, apod.  je zřejmě jen takový svébytný projev jiné kultury, když kolem nich nebyl takový cirkus a volání po exemplárních trestech, jako zde. Nebo, že bych se mýlil a od teď se všechny brutální činy, nezávisle na barvě kůže pachatele, budou takto postihovat?

0/0
20.10.2010 17:01

smazaný za pravdu

Když se k věci můlže vyjadřovat agent StB

budou se k tomu také dále vyjadřovat agenti Gestapa či NKVD? I když se dá vlastně předpokládat, že ti budou mít názor stejný, jelkož se jedná o lidi stejných myšlenek

0/0
20.10.2010 16:56

CasVyprsel

Re: Když se k věci můlže vyjadřovat agent StB

R^

0/0
20.10.2010 17:03

pan Rosomak

Re: Když se k věci můlže vyjadřovat agent StB

ten znate: po valce prijde babicka na urad zahajluje a urednik ji povida "ale soudruzko to nemuzete dneska je jina doba" a babicka se na nej podiva a rika "doba je mozna jina ale tebe panacku tebe si pamatuju moc dobre"

0/0
20.10.2010 17:10

Kejkupa

Re: Když se k věci můlže vyjadřovat agent StB

R^

0/0
20.10.2010 17:16

jurneff

Pehe!

Já chci, aby mluvil také Pehe!!!!!!!

0/0
20.10.2010 16:55

smazaný za pravdu

Když se k věci může vyjadřovat agent SDtB

0/0
20.10.2010 16:55

alikedu

výše odškodnění

Tragédie u Nažidel si vyžádal několik lidských životů.

http://ceskokrumlovsky.denik.cz/zpravy_region/tragedie-ktera-si-vyzadala-dvacet-zivotu20100512.html

Zatím nejvyšší odškodnění za zbytečně zmařený lidský život byla suma 800 tisíc pozůstalým. V tomto kontextu je suma 17 milionů naprosto fantaskní a způsobí velké problémy, proč právě cigán má dostat několika násobně vyšší odškodnění a ani nebil nikdo zavražděn nebo zabit, pouze těžce zraněn. Samotné tresty jsou také zajímavé. Člověk, mladý člověk, který do té doby nic neprovedl dostane doživotí, protože soudce má "pocit" že šlo o plánovanou vraždu. Jaksi se nemohu srovnat s myšlenkou, že ti útočníci plánovali upálit malé dítě. Tomu předpokládám nevěří prakticky nikdo. je to celé velké divadlo a vše je korunované agentem Zbořilem... Co dodat.  Snad jen, že všichni ti, kteří se v naší republice živý takzvaným bojem proti extremismu, mají zase na pár let vystaráno. Každý kdo si požádá o grant ho teď dostane - např. Fedor Gál:-)))

0/0
20.10.2010 16:44

alikedu

Re: výše odškodnění

nebil nebyl... to by  bi člověk bl.l

0/0
20.10.2010 16:45

smazaný za pravdu

Re: výše odškodnění

nechytej se slovíček, chytej se myšlenky :-/

0/0
20.10.2010 16:51

pan Rosomak

Re: výše odškodnění

to je asi tak po tom co uz se pomalu zaviraji kohoutky pro cerpani penez na zeleny prumysl je potreba najit jinou diru kterou se da stat vysatvat......zadne organizace nepotrebujeme mame ustavu ktera rika(zjednodusene) ze lide jsou si rovni bez ohledu na pohlavi barvu pleti apod. proto nepotrebujeme ani zadny antidiskriminacni zakon staci policie co bude vysetrovat vsechny ty kteri zakony porusuji a soudy ktere budou vsem merit stejne.....bohuzel nemame ani jedno

0/0
20.10.2010 17:15

Poslední_Mohykán

Byl to brutální čin, proto ho hodnotí brutální politolog.

0/0
20.10.2010 16:23





Najdete na iDNES.cz