Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Utlumíme magistrálu v Praze, slibuje levice. Pravice hlavní tah městem hájí

Řidiči i kritici aut by měli zpozornět. Politické strany se začaly dohadovat, co udělají s hlavním tahem přes Prahu, severojižní magistrálou. Politici levice, ČSSD a zelených, vytáhli překvapivý slib, že ji utlumí. Zástupci pravicových stran ODS a TOP 09 magistrálu hájí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gazda2

Obyvatelé Legerovky by utlumili,

ale obyvatelé poloviny Čech se asi půjdou pást. Dokud se nedodělá nějaká alternativa severní části okruhu nad Prahou, alespoň mezi Dejvicemi a Kobylisy, bude severojižní magistrála pořád silně strategická pro dobrou polovinu Čech. Až ten most v Suchdole bude, může se buď tlumit nebo zakopávat. Nyní je to něco mezi populismem  a  záměrnou pakárnou.

0/0
11.10.2010 11:24

českej.venkovan

Re: Obyvatelé Legerovky by utlumili,

..je to záměrná populistická pakárna....

0/0
11.10.2010 12:54

RedSquirrel

Všechny politiky ODS a TOP09

kteří "zásadně nesouhlasí s jakýmkoliv omezením" bych posadil do Legerky a nechal je tu povinně dýchat ten náš vzdoušek... až by také dostali rakovinu jako polovina zdejších obyvatel, třeba by změnili názor.

0/0
9.10.2010 15:36

řehoř z řep

Re: Všechny politiky ODS a TOP09

Holt si vybral Tůma blbého poradce, to se stává i lepším politikům.

0/0
10.10.2010 0:36

Potápka

Re: Všechny politiky ODS a TOP09

Mohu zeptat kdy jste v Legerce začal bydlet?

0/0
10.10.2010 13:12

falda

Omezit!

Beztak je drtivá většina jízd zbytečná a slouží jen k udržení pofiderní společenské prestiže toho kterého jedince, sedícího v autě. S dopravou v pravém slova smyslu, tedy dostat se z místa na místo, už nemá to současné benzínové šílení skoro nic společného, jde spíše o módní trend než o nutnost. Když šlo omezit dopravu v Berlíně, není důvod, proč to nešlo i v Praze. Kromě toho je zajímavé, že příznivci pravice, kteří v minulosti hlásali, že komunisté nechali nezodpovědně postavit  megistrálu skrz Prahu, ji nyní naopak obhajují. Nebo je za vším jen lobbimg a prachy, bez ohledu na zdraví lidí?

0/0
8.10.2010 15:21

m. l.

Re: Omezit!

Jj, přece nepojedu sockou společně s nějakým faldou.

0/0
8.10.2010 19:42

exxd

Re: Omezit!

neco mozna omezit jde, ale vsechno stejne neomezite. Tohle muzou rikat lidi, ktery jezdit nepotrebuji. Ja pokud nekam pracovne jedu, tak jet autem musim protoze vezu spoustu veci a casto se tam i mhd dostat nelze. Na me budete taky nadavat? Verim, ze nejsem sam...

0/0
8.10.2010 20:56

řehoř z řep

Re: Omezit!

Sám ne, ale jsi výjimka. Kdyby jezdili jen ti, co musí, tak vůbec nemusíme auta v Praze řešit. Ale ona "musí" kdejaká středoškolská učitelka nebo předposlední účetní. Z toho jsou ty problémy.

0/0
8.10.2010 22:02

m. l.

Re: Omezit!

Lituju, ale když potřebuju za den zařídit něco na pěti místech v Praze tak jiná možnost než jet autem v podstatě neexistuje. Tedy existuje - strávit na cestě o dvě hodiny víc. Praha neleží mezi Holešovicemi a Nuslemi (kde se pomocí MHD člověk pohybuje celkem dobře) ale je o dost větší a přesuny z jedné okrajové části do druhé jsou s MHD docela dlouhé. Takže obětuju určité komplikace v centru výměnou za značné zjednodušení transportu mimo centrum :-)

0/0
8.10.2010 22:51

řehoř z řep

Re: Omezit!

A co takhle kolo s pomocným motorkem? Mohl bys s tím na silnici i na cyklostezky, takže by se Ti otevřely možnosti různých zkratek. Díky motorku bys udržel 25 km/h po rovině a do kopce, z kopce bys jel 35 km/h. A díky možnosti legálně před křižovatkou podjíždět, zkracovat si cestu mezi sídlišti po cestách, kam auta ani nesmí, takže jedou oklikou po hlavních tazích atp. bys myslím byl ve výsledku rychlejší. A technika pokročila, takže elektrokola už nejsou tak těžká a neohrabaná, jak by ses mohl bát. Z hlediska rychlosti by to byla pravděpodobně výhra ;-)

A z hlediska emisí, hluku a zabraného prostoru by to byla výhra i pro zbytek Pražanů, kdybys to zkusil.

0/0
9.10.2010 18:54

řehoř z řep

Re: Omezit!

I když je samozřejmě otázka, co myslíš okrajovými části Prahy. Jestli jezdíš z Dubče do Radotína a podobně, tak bych to auto chápal. V takovém případě to budeš v budoucnosti doufám brát po okruhu.

0/0
9.10.2010 19:00

m. l.

Re: Omezit!

Na kole dojedu zpocený a špinavý i když neprší a není horko - a to mi není příjemné. Kolo s pomocným motorkem, dá-li se tomu tak říct (Yamaha XT), si občas vezmu ale to jde bez nepohodlí jen když je na to opravdu dobré počasí :-) Takže zatím s dovolením zůstávám u svého autíčka...

0/0
9.10.2010 20:34

gazda2

Re: Omezit!

Německo a Berlín má výborně koncepčně vyřešenou síť dálnic a městské veřejné a příměstské dopravy. Pokud se dá Berlín objet, není nutné do něho vjíždět a může se utlumovat. Praha je násoska pro dopravu z celých Čech, protože všechny slušný silnice nějaký koumák nasměroval hvězdicovitě přesně na Národní muzeum. Řěšení je tedy udělat silnice tam, kde jsou potřeba a tam kde vadí, je utlumovat. Obráceně je to  hloupost. 

0/0
11.10.2010 11:29

gunes

Slibem nezarmoutíš

0/0
8.10.2010 13:54

Vladan

Další demagogie

jojo, volby se blíží, a tak se hodí cokoliv - i sebevětší blbost. Musíme ji ale zabalit tak, aby voliči (alespoň někteří) si mysleli, že nám jde o ně. Průšvih zvaný magistrála, který vyrobil bolševik, nevyřeší nic jiného, než dobudování obchvatu. A na to je třeba soustředit síly i finance. Všechny jiné úvahy jsou jen slaboduchým tlacháním, které nanejvýš někomu přinese pár hlasů. Kdyby levice a ti, kteří se k ní přidali, věděli, jak magistrálu zklidnit, tak by to řekli. Na druhou stranu je pravda, že žvanění a bezradnosti kolem magistrály bylo více než dost - stačí připomenout zmatené zvyšování a pak zase snižování rychlosti v části od Nuselského mostu na Spořilov. Možná by také pomohlo, kdyby místo nejrůznějších funkcionářů se skuteční dopravní experti vypravili za hranice a podívali se takříkajíc za humna. Na druhé straně neznám velkoměsto, které by nemělo problém s automobilovou dopravou. 

0/0
8.10.2010 13:24

Neumětel

Jen dotaz

Magistrála je mi ukradená, takže je mi jedno, jestli ji utlumí, nebo po ní pojede 2x více aut.

.

Spíš mě zajímají fakta a ne politické bláboly před volbami. Existuje studie, co je to za dorpravu na magistrále (tranzitní, místní)? A kudy by ta doprava jezdila, kdyby magistrálu úplně uzavřeli? Nemůžu si pomoct, ale politici zase vymyslí nějaké špatné řešení, které by měli stanovit dopravní experti.

0/0
8.10.2010 11:47

m. l.

Re: Jen dotaz

Průzkumy se dělají pravidelně a "někdo" ta data určitě má. Ale každý kdo běžně jezdí po Praze ví, jak to s tím průjezdem je - jestli je 10 % aut tranzit tak je to hodně. Provoz z magistrály se rozpadne do Žitné, Rumunské apod., v opačném směru končí v Kobylisích a Ďáblicích, maximálně tak ještě u Tesca na Letné. Když stojím v koloně před Václavákem tak z nudy koukám na značky a všechno je to "A", méně "S" a tu a tam "cizinec". O těch prvních dvou se dá s dost vysokou pravděpodobností předpokládat, že cestu začínají a/nebo končí v Praze.

0/0
8.10.2010 19:39

Neumětel

Jen dotaz

0/0
8.10.2010 11:44

zabiak2

neskutečná hloupost

To je zase nesmysl, místo toho aby dobudovali obchvat tak jí zakážou a auta bude jezdit všude možně a ucpou celou prahu.

Tohle může vymyslet jenom...

0/0
8.10.2010 9:51

kolemjdouci1974

Re: neskutečná hloupost

demetni levicak si dovoluji pridat ;-D

0/0
8.10.2010 12:15

falda

Re: neskutečná hloupost

Auta ucpou Prahu i po dobudování obchvatu. O tom jsem přesvědčen, pokud konečně někdo osvícený nezačne jejich počty a využívání omezovat. Ať se vám to líbí nebo ne. Ještě žádná nová silnice nepřinesla útlum aut, ale naopak jejich nárůst.

0/0
8.10.2010 15:24

m. l.

Re: neskutečná hloupost

To by mě zajímalo co by takového člověka muselo osvítit aby tohle udělal :-)

0/0
8.10.2010 19:40

řehoř z řep

Re: neskutečná hloupost

Co třeba voliči?

0/0
8.10.2010 22:03

m. l.

Re: neskutečná hloupost

Jo, to beru, to je spravedlivé :-)

0/0
8.10.2010 22:53

albert10

omezovat ne

Že je nesmysl provoz na magistrále omezovat bez okruhů, je samozřejmě pravda. Řidiči nemohou zato, že nejlepší cesta třeba z Berlína do Vídně vede před Václavské náměstí. Navíc se ale obávám, že omezování provozu bude dost problematické i po dostavbě okruhů, protože klasický vnitřní okruh kolem historického centra v Praze nevzniká. Ve vnitřním městě neexistuje náhradní trasa, kde by provoz vadil míň než na magistrále.

0/0
8.10.2010 9:47

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: omezovat ne

ale je problém v tom, že když někdo jede stovky kilometrů, snaží se přitom ušetřit pět kilometrů za každou cenu

ona už je chyba v tom, proč vůbec musí jezdit - jako jednou za čas OK, ale každý den - to už neni zcela normální

0/0
8.10.2010 11:51

rafol

Re: omezovat ne

Ono neni ani normalni, ze nekdo chce jist a pit kazdy den :-/

0/0
8.10.2010 12:51

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: omezovat ne

to nevidíte rozdíl?

jídlo a pití je nezbytná přirozená potřeba

vozit si šunky v autě je jen roztaženost

0/0
8.10.2010 13:04

falda

Re: omezovat ne

Nejlepší cesta z Berlína do Vídně rozhodně nevede po silnici, ale na to Češi ještě nepřišli.

0/0
8.10.2010 15:25

Komár

Re: omezovat ne

To samozřejmě je pravda... respektive by byla, kdyby zbytné tranzitní dopravy bylo více jak nynějších necelých 5%. Dostavíme okruhy, ubude 5% aut a můžeme to zklidňovat : )))

0/0
11.10.2010 8:19

bludvik

Ale fuj

Trošku nám politici zase brbnou, no je před volbama. Utlumení magistrály není  žádný objev a už vůbec to není - neměla by být - politika. Toto utlumení je v plánu už řadu let a měla ho v plánu každý politická garnitura od roku 1989. Pouze vždy racionálně konstatovala, že je nejdřívě potřeba vytvopřit náhradní dopravní trasy, tedy konkrétně okruhy. Pokud by dnes někdo utlumila magistrálu, bude se veškerá dopravy pasírovat daleko méně kapacitními městským kumunikacemi a bude to ještě horší. Teprve když jsou náhradní trasy, můžete administrativně omezovat dopravu na stávajících. Politický populismus je to nejhoší, co existuje - na voliče by měl vždy působit jako červený semafor, protože naznačuje buďto nedostatek schoností nebo charakteru.

0/0
8.10.2010 9:29

Rehor Samsa

okruh

myslim, ze uz by se konecne mel dobudovat vnejsi okruh okolo Prahy a ta hanba, ze skrz hlavni namesti mesta probiha dalnice se bude moct zmizet;-€;-O

0/0
8.10.2010 9:14

Jinotaj

Koncepce tehdejšího plánu "Zákos" byla špatná

Ale nechápu, že proti ní bojují zástupci levice, když ho kdysi právě levicová moc (KSČ) prosadila a začala budovat!

0/0
8.10.2010 8:20

Dr. Fe(5)

Re: Koncepce tehdejšího plánu "Zákos" byla špatná

No zřejmě proto, že tohle s pravo / levou ideologií nemá vůbec nic společnýho.

0/0
8.10.2010 8:47

denny2006

Re: Koncepce tehdejšího plánu "Zákos" byla špatná

no co,dělaly se chyby,strana se ale poučila.

  Čest práci!

0/0
8.10.2010 11:44

k o z a k 5 2

no, už jste to podělali se slunečníma el.

teď se odborník čsssd hrne do dopravy;-Dpane bože;-)

0/0
8.10.2010 7:51

Muf Puf

Odklon dopravy z centra

budou řídit Marťani! Jsou to kámoši oranžád a jsou zelený!;-D;-D;-D

0/0
8.10.2010 7:36

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Koukám,

že synek bude ještě větší exot jak tatík.

0/0
8.10.2010 5:44

Satan 16 2

Re: Koukám,

co by si chtěl od pokračovatele rodu "polepšeného" komouše

0/0
8.10.2010 7:32

dogi

Ale, ale,

tolik kritizovaný výtvor minulého režimu a důkaz o zločinnosti komunistů najednou naší drahé pravici nevadí? nějaký trubka dokonce řekne, že dokud nebude vyřešen i vnější okruh, tak nemá cenu s magistrálou cokoli dělat? To ale s ohledem na aktuální zlikvidování možnosti dostavby okruhu (suchdolská varianta byla smetena ze stolu) znamená, že skutečně dojde k zakonzervování současného stavu. Vážení pravičáci, nějaký tunýlek u Muzea nic neřeší, jen by se jednalo z vaší strany o další tunel rozpočtu.  

0/0
8.10.2010 3:26

l.g

Re: Ale, ale,

Zaplať bůh, že Suchdolská varianta byla smetena. Vždyť to byl další kostlivec od komunistů. Okruh může fungovat i neuzavřený.

0/0
8.10.2010 5:04

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Re: Ale, ale,

což je samozdřejmě blbost ale bohužel pokud nejde Suchdol tak musíme nechat tohle zvěrstvo :-P

0/0
8.10.2010 7:06

Roko Blábola 7

Re: Ale, ale,

Nemůže. Napsat takovouhle pitomost může jen někdo, kdo tam netvrdne hodiny a hodiny...

0/0
8.10.2010 7:29

jural

Re: Ale, ale,

Hm, tak doufam, ze kdyz se nedokazete zamyslet nad dopravou, tak se aspon dokazete zamyslet nad cestinou. Okruh je totiz od slova kruh.

0/0
8.10.2010 8:01

Hroznej_puberťák

Re: Ale, ale,

Třeba to bere od slova okrouhat

0/0
8.10.2010 8:39

bludvik

Re: Ale, ale,

Suchdolská varinata smetena není, pouze se budou muset znovu domalovat další protihluková opatření - tentokrát kvůli tomu, že hygienik nepovolil překročená hluku u pouhých čtyřech domů - mimochodem, všechny byly postaveny už v době, kdy už bylo dávno jasné, že tudy okruh půjde. Kvůli pár pozemkovým speklulantům a pár lidem, kteří jim na to tehdy skočili, není možné postavit komunikaci řešící problém stovek tisíců lidí .  Jen pro přesnost, to nepovolené překročení hluku by v praxi znamenalo, že tito lidé budou doma mít stejný hluk. jaký dnes mají zhruba dvě třetiny Pražanů  - neříkám, že to není nepříjemné, jen konstatuji, že tak zvané staré hlukové zátěže  jsou v celém městě a právě dokončení okruhů to může výrazžně zlepšit. Mimochodem, tvrzení, že okruhy mohou s plnou efektivitou fungovat jako neúplné ja naprosté blbina.  

0/0
8.10.2010 9:36

denny2006

Re: Ale, ale,

tuším,ža tam habruje ještě jakési kompetenční pochybení:-/!

0/0
8.10.2010 11:48

Jirka Hradec = Lovec Imperialstů

Magistrála TEMPO

zklidnění je blbost

0/0
8.10.2010 2:34

DanSed

Mají pravdu

ČSSD a Zelení mají pravdu, jsem pro úplné uzavření magistrály a vytvoření městské třídy pro lidi a ne pro auta. Kvalita života v centru se určitě zvýší a auta si cestu najdou, v případě přetíženosti se doprava sama zreguluje, více se vyplatí používat hromadnou dopravu. Auta jsou jako povodeň, každé místo zaplní.

0/0
8.10.2010 1:01





Najdete na iDNES.cz