Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Epopej může odjet do Prahy, kraj zrušil opatření Moravského Krumlova

Muchova Slovanská epopej se může stěhovat do Prahy. Jihomoravský kraj zrušil ve středu předběžné opatření, které manipulaci s uměleckým dílem zakazovalo. Praha chce se stěhováním Epopeje podle radního pro kulturu Ondřeje Pechy začít co nejdříve.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hlava dubová

No kdyby to bylo třeba v Českém Krumlově,

tak neřeknu, ale Mucha byl čech, tak proč by se to dál mělo vystavovat na Ukrajině???

0/0
8.10.2010 10:38

hinny

hmm zajímavé

moravák si od pražáka něco půjčí a zalíbí se mu to natolik, že se rozhodne to nevrátit, protože to pražák vlastně ani nepotřebuje - u nás v čechách tomu říkáme stále stejně : chmaták - jak tomu říkáte na Moravě ?

0/0
7.10.2010 10:10

roby

ta nanasytnost

pražanů je otřesná. Opravdu musí být vše soustředěno v Praze?

0/0
7.10.2010 8:57

Mokb

Souhlas

Všechno dáme do Prahy! Možná i část našich platů bychom měli odvádět pražákům.

0/0
7.10.2010 7:13

jkkj

Vecna

John Omond Mucha neni ani vnuc Alfonse Muchy ani jeho dedic.

0/0
7.10.2010 1:35

Sancho Panza

Méně vášně - více faktů

1) A. Mucha Epopej Praze nedaroval. Namaloval ji na zakladě smlouvy o dílo mezi ním a americkým průmyslníkem Cranem z roku 1913. Celková odměna Muchovi za 20 obrazů podle této smlouvy činila 100 000$ a její výplata byla podmíněna tím, že Praha převezme obrazy do svého vlastnictví a tuto skutečnost Craneovi potvrdí. Mucha obrazy Praze do vlastnictví předal a dostal za ně zaplaceno. 

2) Jiná smlouva neexistuje!! Tím méně často uváděná darovací - dar musí být vždy bezúplatný. Praha smlouvu neuzavřela a není jí vázána.

3) Crane za obrazy zaplatil skutečně velkoryse: Plat pracovníka ve výrobě 100 000$ z roku 1913 přepočtený na odpovídající hodnotu v roce 2009 by byl 13 300 000$, To je zaokrouhleno 235 milionů českých korun. Obrovské obrazy - obrovská odměna.

4)  Z výše uvedeného vyplývá, že ani A. Mucha ani jeho potomci si těžko mohou činit jakýkoliv právní nárok na Slovanskou epopej. Tím méně člověk, který není pokrevním ani adoptovaným vnukem i když se za vnuka A..Muchy prohlašuje.

0/0
7.10.2010 1:11

antigogo

CELKOVĚ TO JE ŠPÍNA !!!!!!

Zámek vlastní Slováci z Incheby, Mor. Krumlov jim jej prodal, to mu nevadilo, Praha najednou Epopej "objevila" a strašně o ní usiluje, nemá ji kam dát........ Já bych Epopej věnoval Americe a byl by pokoj ! Stejně nebýt Američana, tak by nebyla.

0/0
7.10.2010 0:06

Mokb

Re: CELKOVĚ TO JE ŠPÍNA !!!!!!

Nebo bych ji prodal v akci a peníze použil na válčení američanů v Afganistánu.

0/0
7.10.2010 7:14

mihel

Teď bych jenom ještě

rád věděl, jak byli potrestáni úředníci z Mor. Krumlova za své pochybení při vadání svého rozhodnutí. Já když udělám jakoukoliv chybu, tak za ní zaplatím. Dokud tato poučka nebude platit i pro všechny státní zaměstnance, tak tady nebude rovnost a ani pořádek.

0/0
6.10.2010 21:30

Dalšínickvpekle

Už jste Epopej viděli ?

Ne ? Tak to máte smůlu . Vsadil bych se že se zanedlouho dozvíme že byla dlouhodobě zapůjčena na 99 let za symbolickou jednu korunu třeba někam do Číny . Za nějakou dobu se zjistí že nikdo neví komu a kam přesně byla zapůjčena a že se nemůže najít smlouva o zapůjčení a lidé kteří smlou vyjednali ani ti co zajišťovali bylení , expedici a transport již na magistrátu nedělají a nikdo ani neví kde se nacházejí .

0/0
6.10.2010 18:22

acvil

Re: Už jste Epopej viděli ?

....a na to jsi přišel hlavou?...to ti dalo asi pěkně zabrat...:-)

0/0
6.10.2010 19:49

mamina2

Re: Už jste Epopej viděli ?

Neviděli? Tak to vás asi nezajímá. Protože posledních nejmíň 30 let byla běžně přístupná.

0/0
7.10.2010 10:33

Shaarinka

Nechapu

Opravdu nechapu nase spoluobcany (predevsim ty z vychodni casti republiky), proc se do Prahy porad tak navazi. Copak jsme my, Prazaci, rozhodli o prestehovani Epopeje? Ja na tom mam asi stejny podil jako vy a za rozhodnuti nasich radnich nezodpovidam. To urazeni mi prijde opravdu detinske a trochu to zavani komplexem menecennosti.

Co se me tyce, tak bych take videla Epopej radsi v M. Krumlove a to ze dvou duvodu. Za prve tu na nas tolik lidi zase nebude hazet spinu a za druhe to tam vynikne spise nez v Praze, kde je pamatek stejne habadej a jenom by zapadla. Navic tim prijde Krumlov o cast turistu, coz je urcite skoda.

0/0
6.10.2010 17:29

Marie Magdalena

Na výstavě jsem byla minulý čtvrtek

a zhrozila jsem se, v jakých prostorách jsou obrazy vystaveny. Chápu, že obec nemá miliony na opravu zámku (i když by je mohla sehnat prostřednictvím kvalitního projektu), ale upravit vstupní areál - posekat trávník, sebrat odpadky a zasadit pár okrasných keřů a květin by mohla zvládnout v rámci obecně prospěšných prací. Nejsem pragocentrista, ale připadá mi, že si zmíněná obec takové rarity neváží.

0/0
6.10.2010 17:11

V.Poustka

Re: Na výstavě jsem byla minulý čtvrtek

zámek patří firmě Incheba Bratislava, stejně jako výstaviště v Holešovicích. Proč by město uklízelo soukromé pozemky?

0/0
6.10.2010 17:18

Marie Magdalena

Re: Na výstavě jsem byla minulý čtvrtek

to jsem samozřejmě nevěděla, ale celkový špatný dojem to nemaže. Trvám na tom, že by stačilo málo (tím myslím areál zahrady) a bylo by to OK. Vstupné jistě vybírá obec.

0/0
6.10.2010 17:23

danny47

Problematické rozhodnutí soudu...

To je zajímavé, že zástupce státní moci (tedy starosta) kritizuje rozhodnutí NEZÁVISLÉHO soudu, který je přece pilířem domokracie.... 8-o

0/0
6.10.2010 16:01

nonick

Re: Problematické rozhodnutí soudu...

...odkdy je starosta zástupcem státní moci? 8-o

0/0
6.10.2010 16:05

V.Poustka

Re: Problematické rozhodnutí soudu...

nezávislý český soud - pilíř demokracie,  to je taky pěkný protimluv při obsazení českých soudů předrevolučními i porevolučními komunisty

0/0
6.10.2010 16:32

djc

škoda

fandil jsem MK .. v Praze bude jedna z tisíce :( Rv

0/0
6.10.2010 15:51

dogi

Re: škoda

No a co? Lepší než její umístění v zanedbaném a chátrajícím objektu zámku, který ani nepatří M. Krumlovu. Když si případný nový vlastník zámku vzpomene, tak by si to Krumlováci dali kam? Není to jejich, nemají to kam dát a ještě mají hloupé řeči. No jo, vidláci.

0/0
7.10.2010 6:12

Brainwashingtonsban

Proč se zdržovat?! Můžou jí zapálit rovnou v Krumlově!

V Praze jí šoupnou do depozitu a buď jí zničí voda nebo myši! Někomu se prostě "Slovanská" epopej nehodí do krámu!! :-([>-]Rv

0/0
6.10.2010 15:46

Kladýnko

Cajzli, Švédi, pražské k****,

Nemáte tam na tom dalekém východě nějakého vůdce (takového velkomoravského Mečiara), který by připravil odtržení od ČR? Já bych to třeba uvítal a po území od Brna (samozřejmě včetně) na východ a hlavně tamních obyvatelích bych vůbec netesknil... Jen mi není jasné, když jsou ti Češi (a hlavně Pražáci) tak hrozní, co sem furt lezete, vždyť snad už půlka Prahy mluví podivným nářečím připomínajícím slovenštinu...;-)

0/0
6.10.2010 15:39

halagajda

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

jen delate spatne jmeno PrazanumRv Otrhnete se sam:-P

0/0
6.10.2010 16:16

Kladýnko

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

Máte pravdu, je to provokace, ale když čtu tu diskusi plnou nadávek, tak prostě... je to silnější než já no!;-)

0/0
6.10.2010 17:07

valachia

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

Prahu oplotit a ať se tam ty prasata živí samy !

0/0
6.10.2010 16:40

Kladýnko

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

Myslíš ty Moraváky tam?

0/0
6.10.2010 17:00

Salam34

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

Žabomyší války... Zajímavé je, že všichni mimopražští nadávají na Prahu, ale já jako rodilý pražák mám za známé a kamarády samé "naplaveniny" (mimo jiné i z Moravského Krumlova), kteří sem přišli za prací, protože u nich chcípl pes...

Ti, co tam zůstali jen plivou špínu ve svém maloměšťáctví.

0/0
6.10.2010 17:20

Mr. Datel

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

Máte tam chybu. Já na Prahu nenadávám, špínu neplivu, opravte si to na "všichni mimo pana Datla". Děkuji.

0/0
6.10.2010 18:00

Salam34

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

P.S. Všichni mimo pana Datla :-)

0/0
6.10.2010 18:20

Mr. Datel

Re: Cajzli, Švédi, pražské k****,

Dík!!!!

Mám jmenovat své další známé, kteří ač brňáci, pražáky neřeší a pěkně si maloměstsky užívají života?

0/0
6.10.2010 18:27

vvvv

správné rozhodnutí

To rozhodnutí úředníků z M. Krumlova bylo na hlavu postavené. Výrok soudu a naštěstí i krajských úředníků to potvrdil. Starosta M. Krumlova (ODS) by se měl stydět za svoje účelové jednání a zneužití pravomocí - "jeho" úředníci rozhodně nebyli nestranní.

A ač jsem socany nevolil a nikdy volit nebudu (jsem spíše pravičák), jsem rád, že rada kraje vedená hejtmanem z ČSSD neovlivňovala rozhodnutí odvolacího orgánu a ten rozhodl podle zdravého rozumu.

0/0
6.10.2010 15:38

V.Poustka

Re: správné rozhodnutí

hejtman, kterého už v Brně na krajském úředě několk let neviděli, protože je pořád v Praze?

0/0
6.10.2010 16:34

navsteva drti socialistu

Vsem kdo jeste nevideli, tak rychle navstivit

je to orpavdu zajimave. A az do zmizi v praze tak uz to nikdo nikdy neuvidi.

0/0
6.10.2010 15:38

Al Coholic

chacha

a co v Krumlově, takové díře. Mizerné služby pro turisty, hnusný zámek, minimum parkovišť, ať si brečí; kdyby to v minulosti víc propagovali, mohli vydělat, takhle jedině sbohem

0/0
6.10.2010 15:25

sir krompáč

Re: chacha

Tipnu si jsi z Prahy, že? 8-o

0/0
6.10.2010 15:30

acvil

Re: chacha

...byl jsi v Krumlově? Já ano, je to přesně tak, jak píše...jo - já su z Brna...:-)

0/0
6.10.2010 19:46

Mr. Datel

Re: chacha

Souhlasím (též Brno).

0/0
7.10.2010 7:58

Wild..Dog

Re: chacha

Co v Praze, takové díře. Mizerné služby pro turisty, hnusný hrad, minimum parkovišť. Berlín je to správné město;-D

0/0
6.10.2010 15:39

Brainwashingtonsban

Re: chacha

Ukliďte si Praze psí hovínka a pak zase přijďte, že ste "kulturní"! ;-D

0/0
6.10.2010 15:47

Kladýnko

Re: chacha

Copak, přijel jsi se podívat do města a znečistil sis nové lakovky od Bati?:-)

0/0
6.10.2010 19:46

neandrtálec

Dlouho jsme pražským zastupitelům vytýkali ...

... problematické hospodaření (Opencard), podivný vztah ke kultuře (viz diskuze herců s radním pro kulturu) a podivný vztah k životnímu prostředí. Abyste viděli, že to je jinak :

:-) přivezeme vám Epopej (zadarmo)

:-) slíbíme vám nový park (za státní nebo za Evropské peníze)

0/0
6.10.2010 15:22

Fakyr

Cajzli

At si to stci do

0/0
6.10.2010 15:17

avlyslakecod

Re: Cajzli

takovou velkou tam mají? 8-o

0/0
6.10.2010 15:28

volkswagen

Re: Cajzli

Tam už to bylo, teď se to konečně doveze do města :-)

0/0
6.10.2010 15:35

Kladýnko

Re: Cajzli

R^;-D

0/0
6.10.2010 15:41

a.b.c.dd

epopej

V Krumlově se na epopej jezdí dívat lidé pomalu z celého světa a odstěhováním do Prahy už v Krumlově nebude nic zajímavého a pražáci to buď prodají nebo zapálí jak to umí a celé kulturní dědictví bude v p...... .

0/0
6.10.2010 15:16

neandrtálec

Re: epopej

... p ... ???

8-o

0/0
6.10.2010 15:18

12mmmm12

Re: epopej

A víš že ten zámek je na prodej ;-D pokud by to tam zůstalo nějakej doveda to koupí i s tím a už to z něnj nikdy nikdo nedostane;-)

0/0
6.10.2010 15:19

neandrtálec

Re: epopej

Víme to. Dosáhneme lepší prodejní cenu když bude zámek bez nájemců ?

Asi jo.

;-)

0/0
6.10.2010 15:23





Najdete na iDNES.cz