Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slováci sečtou své medvědy. Aby je mohli začít střílet

Slovensko chystá velké sčítání medvědů, které konečně ukáže, kolik těchto zvířat v zemi žije. Lovci chtějí začít s cíleným vybíjením největší slovenské šelmy, podpořit ho chce i slovenský ministr zemědělství. Ochranáři ovšem protestují, prý jde jen o byznys.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ilem1977

Kvalita redaktoru zde jde do kitek

Tip pro redakci: Vymente p. Kupce, redaktor ktery nevi ze na Slovensku uz skoro 2 roky se plati eurem ani korunou, ma psat pro Blesk nebo AHA. Tal by myslivci moc nevydelali.:-PEURv

0/0
2.11.2010 22:44

DIVIX

Z niektorých

príspevkov je vidieť neznalosť problematiky. Medvede sa pohybujú po sídliskách v LM, v blizkosti PP alebo chodia na ovocie do záhrad. Ničia včelárom ule. Hlavne, že odborník na macov povie, že odpad treba zatvárať do kontajnérov. Kam odložiť úle alebo záhrady? Napadnutia sa stvávajú bežnou záležitisťou. Narýchlo si spomínam na lesníka, ktorého zmrzačil maco, alebo na napadnutie poľovníka alebo posledne pilčíka v Tatrách. Všetko za bieleho dňa. Prial by som tým horlivcom aby zmenili názor skôr kým niektorého z nich medveď nezožerie.

0/0
4.10.2010 17:54

mpca

Re: Z niektorých

O tom robotníkovi sa popísalo niečo tu: http://goo.gl/Swtz

0/0
5.10.2010 8:40

obambiodřekykunene II.

Jsem velmi

potěšen, že jsem se na zdejší diskusi, dozvěděl spoustu nových poznatků...hlavně, co se "domestikace" medvědů týče......a některé teorie ohledně vlků a psů jsou též "pozoruhodné".....díky;-D;-D;-D;-)

0/0
4.10.2010 16:57

mugabeho_brat

medvede

Ono je to tak, že medvedom prirodzenu potravu vyzbieraju cigani, ktori su premnozeni. Ti premnozeni cigani potom okolo ciest predavaju na hektolitre cucoriedky, maliny a dalsie lesne plody a medvede nemaju co zrat Cigani na vychodnom Slovensku, kde ziju spolu s medvedmi organizuju hufne najazdy do lesov, kde zbieraju lesne plody nie rucne, ale rafakmi, cim uplne znicia a zdevastuju lesne porasty malin, cucoriedok, cernic atd. Na miestach po ciganskych zberoch potom minimalne 5 rokov ziadne lesne plody nerastu. Ja by som striela tiez, ale nie medvede.

0/0
4.10.2010 13:21

Scarlett O Hara

Re: medvede

R^

0/0
4.10.2010 13:48

Moc nenápadnej Qíteček

Re: medvede

Se mi líbí, jaxe zastáváš zvířátek. Nazdar!!V

0/0
4.10.2010 17:26

obambiodřekykunene II.

Navrhuji

odkoupit od Slováků přemnožené šelmy, uspat, převézt a vypustit(reintrodukovat) do okolí Prahy......;-)

0/0
4.10.2010 12:39

Moravian

Czenglish?

Reintrodukovat??? Ty mas bud uplne vyfakovany mozek, nebo mas misto brainu kus shitu. Asi tak nejak, pane cestinar...

0/0
27.10.2010 14:51

Jahtone

ach jo

Tím že ničíme jejich přirozené prostředí se není čemu divit že se objevují na sídlištích;-€

0/0
4.10.2010 9:44

Karel48

ochranáři

Když slyším slovo " ochranář ", vyrazí se mi kopřivka. Podle představ ochranářů by měly žít jen šelmy. Plné nebe krkavců, kormoránů, plný les vlků, rysů a medvědů.

Jediná kvalifikace těchto fanatiků je jejich planoucí horoucí ochranářské srdce.

Páni ochranáři, vyjděte si na procházku po Tatrách ( lhostejno Vs. č. Níz.) a můžete se s mědvědy i líbat.

0/0
4.10.2010 8:47

holkazdaleka5

Re: ochranáři

a jaky je tvuj nazor na indiany? tem taky amerika patrila nez je prevalcovali evropani.

zrovna jako selmam patrily driv tatry.

0/0
4.10.2010 9:11

obambiodřekykunene II.

Re: ochranáři

...a proto hurá, zpátky na stromy, že?....:-P

0/0
4.10.2010 12:43

performance

Re: ochranáři

Lepší s mědvědy než s pražáky ...

0/0
4.10.2010 9:38

marla

Re: ochranáři

Blábol.Rv

0/0
4.10.2010 9:46

listy

Re: ochranáři

táhni někam s takovýma kecama.ještě že se na světě najde aspoň pár lidí kterým jde o přírodu a ne jen takový jako ty.jestli chceš aby tví vnuci atd. nemuseli živé tvory vidět jen v knížkách měl by si mít trošku úctu k ochranářům.jinak ke konkrétnímu článku.jestli je na území jako je Slovensko přes 1000 mědvědů a mluví se o přemnožení není někde chyba?co to je 1000 kusů?nic.problém je že se lidé rozlézají všude a přirozená zvířata nemají kde žít

0/0
4.10.2010 10:34

obambiodřekykunene II.

Re: ochranáři

"nejlepší" jsou tzv. "samozvaní" ochranáři.......;-D

0/0
4.10.2010 12:40

listy

Re: ochranáři

Rvzase jeden kterýmu jde jen o sebe.jednou možná tví potomci budou děkovat ochranářům že budou moci vidět i živá zvířata

0/0
4.10.2010 10:46

obambiodřekykunene II.

Re: ochranáři

a ještě jsi zapomněl na kůrovce....jinak není, co dodatR^;-)

0/0
4.10.2010 12:42

Isaac Rokosowski

Karel48

Když slyším slovo " Karel48 ", vyrazí se mi kopřivka. Podle představ Karlů48 by měly žít jen lidi. Plné nebe letadel, vrtulníků, plný les lidí, těžařské technologie a strojů. Jediná kvalifikace těchto Karlů48 je absolutní nevědomost v danném oboru a doměnka že člověk jakožto druh a tudíž součást potravního řetězce může existovat bez ostatních článků tohoto řetězce- čímž je i zmíněný medvěd ;-)

0/0
4.10.2010 14:05

obambiodřekykunene II.

Re: Karel48

několikrát jsem četl karlův názor a vaší reakci na něj....nikde jsem tam nenašel, že mají žít jen lidi etc.....a z čeho soudíte, že Karel má kvalifikaci na nevědomost? Nemusíte  souhlasit s tím, co napsal, ale pokud ho neznáte, nesuďte, jinak se řadíte do ....no, však víte kam....;-)...PS: medvědí tlapky, to je stará zálesácká delikatesa, jen bacha na trichinely...:-P

0/0
4.10.2010 16:51

Isaac Rokosowski

Re: Karel48

Má reakce byla "parodií" Karlova příspěvku :-) taky jsem si nevšiml že by všichni ochranáři zastávaly názor že by měly žít jen lidi jak tvrdí Karel 48 ;-) jinač stou medvědí tlapkou nevím jak to myslíte, či jak to souvisí? Býčí varlata jsou v mnoha zemích též delikatesa :-) 

0/0
5.10.2010 8:33

obambiodřekykunene II.

Re: Karel48

to i u nás(testes);-)

0/0
6.10.2010 10:54

Janulice78

doufam

ze vsechny to lovce medvedi sezerou.

0/0
4.10.2010 8:21

performance

Jiný kraj, jiný ... u nás probíhají podobné akce,

kdy myslivci sčítájí stavy zvěře, aby věděli kolik naplánovat honů na její vystřílení.

0/0
4.10.2010 7:49

milmil

dobre info k tematu

na www.selmy.cz

0/0
4.10.2010 7:48

LUBr.doktorka_bačkorka

Zase jde v první řadě o peníze

Medvěd je zvíře, které se dá snadno ochočit, dokonce to bývala i živnost a Bulharsku jsem viděla medvěda tančit při harmonice, na tureckou melodii. Jenže kdo si koupí ochočeného medvěda, kdes už jsou satelitní ohavná městečka, kde si majitelé odsouhlasí nemít ani králíky. Já se přímo vsadím, že z řad doktorů, kteří pláčí nad nedostatkem peněz, bude nejvíce těch, kteří touží zabít takového tvora jako je medvěd a nějakých 150.000.- je poslední co by je bolelo.

0/0
3.10.2010 23:38

holkazdaleka5

Re: Zase jde v první řadě o peníze

urbancova, vis ty, ze tyhle "ochocene" medvedy v bulharsku takzvane pustili na svobodu a organizovali odsrel tohoto medveda za x dolaru?

ale jinak, co se tyce tvych uvah o doktorech, nech to radsi byt a jdi spat.

0/0
3.10.2010 23:47

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Na co lehnout a k čemu? Protože špatně snáším Pražáky, tak abych se s nimi nemusela vidět, tak jsem si za víkendové dny určila pondělí a úterý. Potřebuji odstranit bradavičku na choulostivém místě, tak jsem si o to požádala na kožním, s žádostí, aby mě objednali na středu až pátek. Ne, ta Káča doktorka si postavila hlavu a že prý jedině v úterý. To přece také prozrazuje její povahu a radost z ubližování, jako u těch medvědů.

0/0
4.10.2010 0:08

Sarulinka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Ano, ten medved si jiste nepreje nic jineho, nez tancit! Je to selma  patri do lesu. Ty uz ale bohuzel take nejsou to, co byly, co se rozlohy tyce. Jak uz zde nekdo psal, specialne upravene kontejnery a jine prostredky by pomohly.  Bohuzel, to neni levne.

0/0
3.10.2010 23:54

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

On ten medvěd má touhu, aby jeho kožešina visela u nějakého doktora u krbu na chalupě.

0/0
4.10.2010 0:10

Sarulinka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Je to selma a ty bohuzel nekdy takto konci. Ja ale mluvim o investici, ktera by mohla pomoci s jejich ochranou.

0/0
4.10.2010 0:21

Bůh Nejvyšší (34)

My v Praze máme touhu, abys ty stará bačkoro

ležela 2 metry pod zemí.

0/0
4.10.2010 1:12

marla

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Ne, ten medvěd má touhu skákat po žhavým plechu(taky zápasit se psy, to se taky  Turecku a Rumunsku dělá.Má pochopitelně vytrhaný zuby a drápy), aby posléze stejně jeho kožešina visela u tupky Urbancový na chalupě.

0/0
4.10.2010 3:51

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Archeologové nezvratně zjistili, že medvěd žil s člověkem jako symbiont stejně jako pes. Dosvědčují to kosterní nálezy. Medvěd dodnes připomíná, "Ví, kde je med". Kdo ví, jak snadno se med dá uchovávat a jakou má výživnou i nutriční hodnotu, tak chápe, jakou cenu mělo chování medvěda, který dokázal nejen ten med najít, ale i s divokými včelami bojovat, plástve jim rozházet a roj zdecimovat. Medvěd proto byl ctěný člen společnosti a některý sibiřských kmene z úcty dědečkem. Podle hojnosti strdí(plástve s medem) se posuzovala i krajina v hodná k obývání. Od té pověsti je odvozen i příchod Čechů na Říp. Jednou bude velká legrace, až budoucí archeologové vykopou tvoje kosti a z HD tvého PC si ořečtou tvá moudra z bulváru, tak dnešek nazvou obdobím Homo bulvarus. BTW Já u krbu mám kůži z obrovského kance, jako koberec.

0/0
4.10.2010 7:37

marla

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Opět jsi se ztrapnila, tak se to snažíš zamáznout dalším nesmyslným plácnutím.Za prvé nepoužívej slova, kterým nerozumíš, za druhé člověk žil s domestikovaným psem, takže dle tvých blábolů domestikoval i medvěda;-DA už vůbec není žádná spojitost úcty různých přírodních národů k medvědovi s úchylným využíváním medvědů v Turecku, Rumunsku....Jsi prostě jen a pouze trapná a tupá.Tečka.

0/0
4.10.2010 9:55

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Koho chceš tímto argotem ze IV.cenové skupiny ohromit? Víš vůbec jak malý a bezbranný druh byl pes před domestikací? Jeho kopie je střední německý špic. Žil v symbióze s člověkem, sloužil k vyštěkávání a slídění a v době nouze i jako potrava a sám se přiživoval nestravitelnými odpadky z kuchyně.Ubližovat medvědovi není moudré. Zjisti si, jak dopadlo v 70 letech představení medvědů v cirkusu postaveném na jablonecké přehradě. Jeden z hloupých diváků ublížil medvědu Arthurovi, Arthur se za ním sápal, že krotitel jen nechával za sebou kolejnice od pat bot, jak se ho snažil udržet Co medvědův úder, to chlap na zemi, pak už začal mlátit celé řady a viníka zachránilo jen, že celé šapitó v té panice spadlo. Pak mně vyprávěj ta svá moudra z bulváru, jak se nechá medvěd tyranizovat.

0/0
4.10.2010 10:20

marla

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Pes před domestikací byl bezbranný malý jako střední špic;-DPes před domestikací byl vlk(dokázáno mitochondriální DNA), dle Lorenze došlo k přikřížení šakala.Lidi a vlci(čili psi před domestikací) nežili v symbióze naopak to byli konkurenti co se potravy týče.Pak někteří vlci pochopili, že u lidských sídel se můžou bez námahy s lovením kořisti nažrat zbytků, atd....ale tohle ví děti na základce, takže mě to už nebaví psát a dál diskutovat s neználkem Urbancovou.Běž si na krb přeleštit bustu Klementa Gottwalda.Rv

0/0
4.10.2010 14:40

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Nezávidím ti tvé jednoduché vidění světa. O moc a moc se tím okrádáš o to nejcennější, co nám příroda dala a to je myšlení. Pes a vlk jsou velice příbuzní a to je vše. Jsem dcera zemědělského inženýra a o přírodě vím více, než všechny knihy, které jsi kdy četla. Krásná ukázka je třeba na tak tvárném tvoru, jako je holub. Kup si několik ras a nech na náhodě, jak se budou křížit. Můžou mít jakékoliv barvy a tvary těla, ale stejně bez šlechtění budou za nějako dobu k nerozeznání od městského holuba, který je k nerozeznání od původního holuba skalního v přímoří. Udělej to samé s králíky. Po nějaké době začnou dostávat zaječí barvu králíka divokého, začnou se zmenšovat a divokému králíku podobat. Příroda si bere zpět, co jí člověk šlechtěním sebral. Kdyby teorie, že pes pochází z vlka byla správná, podobal by se pes při nekontrolovaném křížení stále více vlku. Oni ale na celém světě oříšci vypadají stejně. Malý vzrůst, ocásek nahoru, chlupatí a malá vztyčená ouška. Složité co?

0/0
4.10.2010 15:08

marla

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Blá blá blá, jsi dcera nositele Nobelovky(tvůj fotr byl asi takovej zemědělskej inženýr jako Brožová-Polednová právnička, komunistickej rychlokurz, v případě tvého otce znárodňovače soukromých zemědělců nejspíš vůbec nic)....rozhodně tu nehodlám psát jaké VŠ vzdělání mám já nebo moji rodiče, o tom jaký mají vzdělání píšou právě ubožáci, kteří sotva ukončili základku.Jinak tvůj další příspěvek je opět mimo téma vlákna diskuze, kde jsi ty sama začala u tančících medvědů, vzala to přes domestikaci psa a skončila u holubů.Tvá věta "pes a vlk jsou příbuzní, to je vše", je opravdu perla, ale nijak tím opět nezakecáš, že o domestikaci psa a dalších věcech nevíš prostě nic.

0/0
4.10.2010 15:25

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Popsala jsem proč pes není pokračováním vlka domestikací naprosto jasně. Při jejich křížení jsou sice jejich potomci plodní, ale jinak je to odpad naprosto nepoužitelný. Těchto nešťastných pokusů, pramenících z mylné domněnky, že pes je domestikovaný vlk, bylo několik a přes všechnu chválu na tyto křížence, každý majitel takového tvora zaplakal. Tím, že to nejsi schopna vypozorovat mě nutí tě nazvat "Papyň"(Na význam se zeptej nějakého Roma, nechci mít pryč dukáty). Hlavně si to nespleť s papiňákem.

0/0
4.10.2010 15:47

marla

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Nepopsala jsi nic, nemáš v tomto základní znalosti, tvoje okecávačky, do kterých zamotáš x s předchozím příspěvkem(a vůbec už s původním tématem diskuze)nesouvisejících multiblábolů, to nezachrání.Už se víc neztrapňuj a nereaguj na mě.Čau.

0/0
4.10.2010 16:31

LUBr.doktorka_bačkorka

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Máš recht, tradice Bund der Deutsche Mädel, velí k neochvějnosti v boji rozumem.

0/0
4.10.2010 16:41

marla

Re: Zase jde v první řadě o peníze

Urbancová, obhajovat "ochočený" medvědy v Turecku,Rumunsku...může jen naprostej ignorant a to ty seš.Vyjadřuješ se neustále ke všemu a víš o tom v podstatě výkal.Víš jak se ti medvědi učí "tančit",a k čemu se dále v Turecku a Rumunsku  používají takto "ochočení" medvědi s vytrhanými zuby a drápy?Nechce se mi tady vypisovat co všechno se tam s medvědama dělá, jenom ti prozradím tajemství "tančících" medvědů.Medvídě je odmalička stavěno na rozžhavený plech a medvědář k tomu začne bubnovat na bubínek,případně se k tomu pustí hudba a medvídě začne logicky na rozžaveným plechu poskakovat,to se opakuje tak dlouho,dokud se medvědovi nevytvoří podmíněnej reflex.Čili pak začne poskakovat už jen při zvuku bubínku a tupí turisté jako Urbancová z toho mají druhý Vánoce.Ale podmíněnej reflex se musí obnovovat,aby nevymizel,tudíž medvěd si i poté čas od času při bubínku zaskáče na rozžaveným plechu.To se ale nedá dělat pořád,takže když méďa vyroste,nechá se za prachy odstřelit a nastoupí novej méďa.

0/0
4.10.2010 3:45

halagajda

Re: Zase jde v první řadě o peníze

;-(R^

0/0
4.10.2010 9:43

OQO

nábor

Inzerát : Hledáme brigádníky na sčítání medvědů. Požadavky: dobrá fyzická kondice, vlastní životní pojistka 8-o

0/0
3.10.2010 23:04

OQO

Re: nábor

není vhodné pro důchodce ani ženy na MD

0/0
3.10.2010 23:06

1001010015

Re: nábor

;-DR^

0/0
3.10.2010 23:14

Icks007

*

;-D Ať je pošlou do Jetnoty pro med!

0/0
3.10.2010 23:01

shaggy

Opatreni

Co takhle zajistit kontejnery na odpadky proti medvedum. Ziji v Coloradu a tady je to normalni. Jsou to specialni kontejnery do kterych se medvedi nedostanou. Strileni mi pripada krute. Nebo jim zajistit vice potravy v lesich, aby nechodili do mest.

0/0
3.10.2010 22:49





Najdete na iDNES.cz