Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přednášky budou on-line. Zkostnatělé školství chce změnit nový projekt

Učitel si sedne ráno k počítači, spustí webkameru, během pár hodin přes internet vyzkouší své žáky a rozdá úkoly. Systém známý spíše odněkud z Austrálie by mohl být skutečností i u nás, ovšem trochu v jiné podobě. Projekt Škola budoucnosti chce jít vstříc novým změnám, kterým se má školství přizpůsobit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

venenum

to budou děti celý den doma?

To budou žáci celý den doma sami? I ti nejmladší? Kdo je tam bude hlídat ?

0/0
4.10.2010 11:40

briza

Anketa - Myslíte si, že se školství za posledních ...

No to rozhodne. M.j. produkuje "novinare", kteri maji problem se shodou podmetu a prisudku. ;-D (... Zavedli se technologie)

0/0
4.10.2010 10:14

zoufalydalmatin

Re: Anketa - Myslíte si, že se školství za posledních ...

pořád lepší než byly(i:-)) zavedeny.

0/0
4.10.2010 10:17

danny47

NO jasně...

"Prosfesionální studenti", tak budou moci vesele pařit a kalit do rána a pak si jen pustěj počítač, aby se zaprezentaovali na přednášce a bude hotovo...

0/0
4.10.2010 10:03

Radek-333

Úplný nesmysl

Návrh je úplný nesmysl. Je úplně jedno jestli učitel učí křídou, městním klínem nebo pomocí internetu. Záleží jen a pouze na obsahu. Vyučování na dálku má význam v Austrálii kvůli velkým vzdálenostem a ne kvůli "modernost" vyučování. Na některých vysokých školách učí již nyní videokonferenčním způsobem 1 přednášející a přednáška se přenáší do několika přednáškových místností. Cílem však není zkvalitnit a zmodernizovat výuku, ale vytřískat co nejvíce peněz ze státu. Do prvního ročníku se nabere více studentů než má škola kapacitu, proto ty videokonference, za každého studenta "prváka" dostane škola peníze a pak většinu vyhází... Typickým příkladem je FIT na VUT v Brně.

0/0
4.10.2010 9:51

zoufalydalmatin

Re: Úplný nesmysl

jojo

0/0
4.10.2010 9:53

xs123

Re: Úplný nesmysl

Dokonce mám zkušenost, že od té doby, co máme na netu včšechny přednášky k našemu předmětu, klesla úroveň znalostí. A možná i výuky - dříve jsme učivo tahali z hlavy a studenti opisovali to, co bylo na tabuli, teď si mohou nosit vytištěné přednášky nebo je sledovat on-line na notebooku, učitelé na to spoléhají a úroveň šla dolů.

0/0
4.10.2010 10:14

zoufalydalmatin

Re: Úplný nesmysl

samozřejmě, protože výuka je interakce nikoliv interaktivita:-P

0/0
4.10.2010 10:19

Fai Rodis

Re: Úplný nesmysl

Ono je fakt, ze co clovek musel sam pro hodine ci prednasce zapsat, to v te hlave vic uvazlo - musi se to procesovat, zkracovat, formulovat, a sede bunky makaji...

0/0
4.10.2010 13:43

zoufalydalmatin

Hele, já jsem IT ve školství,

ale jestli si tady někdo myslí, že on-line přednáškama se zchrupavčí zkostnatělé školství, tak je blázen nebo je placen masterem těch webových stránek..

0/0
4.10.2010 9:45

danny47

Re: Hele, já jsem IT ve školství,

Přesně.... Problém je pplně nejkde jinde.

0/0
4.10.2010 10:03

zoufalydalmatin

Re: Hele, já jsem IT ve školství,

Škoda, že lidi jsou dnes schopní přečíst jen dvě souvislé věty. To bych se jinak rozpovídal. ;-D;-D;-D

0/0
4.10.2010 10:12

venenum

Re: Hele, já jsem IT ve školství,

R^

U počítačů se děti mluvit nenaučí, leda by lektor hovořil s každým zvlášť přes Skype

0/0
4.10.2010 11:42

Státní bankrot 2014

a co zkoušky?

ty taky on-line?;-D

0/0
4.10.2010 9:28

voshi

Re: a co zkoušky?

proč ne?

0/0
4.10.2010 9:33

zkamenělý banánovník

Re: a co zkoušky?

už si šetříš na školný chlapče?;-D

0/0
4.10.2010 9:40

voshi

Re: a co zkoušky?

Nechápu?

0/0
4.10.2010 9:42

zoufalydalmatin

Re: a co zkoušky?

to chápu, že nechápeš

0/0
4.10.2010 9:46

voshi

Re: a co zkoušky?

Aha, koukám, že jsem se právě potkal s fenoménem českých e-diskuzí - hloupým buranem. Můžete mi, prosím, vysvětlit vaše mozkové pochody, abych třeba pochopil?

0/0
4.10.2010 9:48

zkamenělý banánovník

Re: a co zkoušky?

čim bys chtěl být chlapče až vystuduješ? tu jsi v anonymitě, nemusíš se stydět;-D

0/0
4.10.2010 9:53

zoufalydalmatin

Re: a co zkoušky?

jistě, jen nevím jestli je vaše intelektuální kapacita nastavena na mou buranskou mysl. Dělám v IT a on-line zkoušky jsou pro mě něco jako on-line sex, chápete?

0/0
4.10.2010 9:56

voshi

Re: a co zkoušky?

Jo, v IT, teď už spoustu věcí chápu. Ale ruku na srdce - online sex, když je nejhůře, taky pomůže, ne? :D

0/0
4.10.2010 10:00

zoufalydalmatin

Re: a co zkoušky?

jasně a přesně takovou hodnotu má ta zkouška.

0/0
4.10.2010 10:02

voshi

Re: a co zkoušky?

No jde o to, proč jsou tu ty zkoušky - jestli aby je lidi opisovali doma a měli dobrou známku nebo aby opravdu ukázali, co umí. Nebo jinak - člověk, kterej vystuduje vejšku jen tak, že bude opisovat, je pak v praxi k ničemu a stejně práci nenajde - nebo skončí ve státní správě. Takže ať si každej zvolí.

Popravdě - teď pracuju na zkoušce, kterou nám profesorka zadal na doma - mám týden na to vypracovat dva problémy, pak mi to oznámkuje. A nemám moc pocit, že by byl rozdíl, jestli to dělám ve třídě nebo doma.

0/0
4.10.2010 10:07

zoufalydalmatin

Re: a co zkoušky?

no a o tom mluvíme. On-line a cool ještě neznamená pokrok.

0/0
4.10.2010 10:09

xs123

Re: a co zkoušky?

Akorát že se to dá koupit, že jo. To nevíš, jsou učitelé, kteří ti práci za peníze sami vypracují - takže učitel A práci zadá, učitel B ji vypracuje, a naopak. Což tedy u zkoušky ve škole jaksi nejde.

0/0
4.10.2010 10:15

annalucie

konečně

se aspoň o změně mluví...vývoj všeho se  hekticky vyvíjí,jen školství zůstavá téměř na úrovní z dob Franz Josefa vč. nástupu do školy ráno v zimních měsících za tmy...dříve to bylo proto,že děti odp. pracovali třeba na poli,dnes se jim složitě hledají činnosti,místo aby byly déle ve škole a ráno i přispali...těch otázek a možností je samozřejmě mnohem mnohem více,díkybohu se o tom začíná mluvit

0/0
4.10.2010 9:27

Radek-333

Re: konečně

Můžete mi vysvětlit, čím vám "elektronizace výuky" zkvalitni obsahovou stránku věci. Ač jsem sám SW analytik a vývojář, vidím stále velké nedostatky dnešních zobrazovacích technologií oproti papíru a tužce, nebo tabuli a křídě. V současné době nemá nic vyšší rozlišení než je papír nebo tabule a ta ergonomičnost ovládání... V návrhu nevidím žádný přinos.

0/0
4.10.2010 10:06

xs123

Re: konečně

No ničím. Viz můj příspěvek výše. Nechtěli jsme mít ze studentů opisovače, všechno máme na netu, a úroveň šla dolů.

0/0
4.10.2010 10:25

venenum

Re: konečně

super!

Necháme děti celý den u obrazovek počítačů, aby si důkladně zkazily oči, zkřivily záda a měly chronického "vlka"

0/0
4.10.2010 11:46

Corsini

Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

To je starost rodičů. Ti mají svým potomkům vysvětlit, k čemu je dobré umět něco víc, než napsat poslepu esemesku a jezdit ze schodů na skejtu.

Když už by mělo některé ministerstvo někoho nějak motivovat, tak by to mělo být ministrstvo "sociálních dávek" tím, že by nerozdávali do každé natažené ruky víc, než se dá vydělat prací.

0/0
4.10.2010 9:21

Denule

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

R^ naprostá pravda

0/0
4.10.2010 9:32

xs123

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

Ba ne. Nesouhlasím. Škola je tady od toho, aby přivedla děti ke vzdělání. Bohužel Česká republika spadá mezi země, kde vzdělání dětí je přímo úměrné vzdělání rodičů. Pokud mají vzdělaní rodiče hloupé dítě, dobere se vzdělání s větší pravděpodobností než chytré dítě nevzdělaných rodičů. Poněvadž mu rodiče zajistí doučování, kurzy, sami ho učí. Je na to statistika.

0/0
4.10.2010 9:48

pavel64

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

Naprosto přesně, to je jedna z věcí, které je třeba měnit. A ne se zabývat ptákovinami z článku.

0/0
4.10.2010 9:56

BRANY,SMYKY

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

To je naprosto pravda. Na druhé straně na většině škol nemá učitel čas věnovat se nadaným žákům, protože se musí přednostně věnovat žákům slabým, kteří patří do zvláštní školy a v konečném důsledku je výsledek jeho snahy minimální. Daleko účinnější by bylo věnovat se přednostně těm nejnadanějším, kteří mají práci obvykle dřív hotovou a pak se nudí. Kolik tak už bylo pohřbeno talentů.

0/0
4.10.2010 9:59

Spalovač_šancí

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

Zvláštní školy již neexistují, nemýlím-li se.

0/0
4.10.2010 10:07

xs123

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

Ale existují. Akorát se jim říká praktické. Podobně, jako neexistují Cikáni, pouze Romové.;-)

0/0
4.10.2010 10:18

Spalovač_šancí

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

Cikáni existují!!

0/0
4.10.2010 10:44

xs123

Re: Ministerstvo nemá vymýšlet, jak motivovat studenty!

U nás ne. Je to prý historické označení pro Romy. Podobně jako zvláštní škola je historické označení pro praktickou školu.

0/0
4.10.2010 10:47

voshi

USA

Nové trendy jsou super, proč ne, ale myslím, že tohle není chyba našeho školství. Já si osobně myslím, že největší problém je v tom, že jsem zachovali starý systém memorování, ale dost jsme snížili nároky. Ono cizí jazyk se dá naučit i bez toho, aby člověk konverzoval nebo jel do ciziny, ale chce to pořádně dřít. Nebo je druhá cesta - udělat to zajímavé, moderní. Ale oba přístupy jsou pracné - a to především na straně žáka. Studuji v USA a nechci srovnávat kolik se toho učí u nás a kolik tady, ale rozdíl vidím v tom, že Američané, narozdíl od nás, umí své znalosti použít. My se toho sice učíme kvantitativně více, ale dost povrchně a často tomu nikdo pořádně nerozumí. A hlavní rozdíl je v tom, že amíci opravdu makaj - nevím, jak je to teď u nás, ale tady v podstatě pro teenagery neexistuje volný čas - v týdnu leží v knížkách od rána do večera a když se zadaří, tak mají občas volno o víkendu. To je věc, kterou by chtělo změnit i u nás!

0/0
4.10.2010 9:20

Live_in_the_death

Re: USA

no tak když to tak umí použít, tak proč patří USA horší průměr v úrovni vzdělání v jednotlivých oborech na základních a středních školách? USA má odborníky v rámci vědy na vysokých školách, ale to je stále jen malé promile v rámci celého obyvatelstva. Česká republika si v tomto stojí daleko, ale opravdu daleko lépe.

0/0
4.10.2010 9:23

voshi

Re: USA

To je právě ono - věřím, že ve srovnání znalostí jsou na tom hůře, já jsem teď ve 4. na vejšce a teprve teď se učí věci, které já jsem bral na gymplu (ale o to více do hloubky), tzn. že je celkem jasné, že u nějakých testů vždycky dopadnou hůře. Na druhou stranu - nestačilo by také mít opravdu odborníky na VŠ a lidi na středních naučit věci praktické - pořádně počítat, jazyk, apod.? Myslím, že jen mizivé promile populace v životě potřebuje řešit v praxi kvadratickou rovnici, nedejbože integrál nebo derivaci. Ale napsat dopis nebo žádost na úřad, rozumět smlouvě v bance nebo spočítat si úroky z půjčky je celkem důležité.

0/0
4.10.2010 9:33

xs123

Re: USA

Hodně se píše o hlouposti Američanů, nicméně je to stále nejbohatší národ na světě a nejspolehlivější výkonné technologie jsou také právě z USA. A to musíme vzít v úvahu, jaká tam je národnostní směs, kolik tam je lidí z národů, které nemají vzdělanostní tradici atd. Prostě chytří a vzdělaní  Češi ne a ne být tak bohatí jako ti tupí Američani. Zajímavé!!!!

0/0
4.10.2010 9:38

Live_in_the_death

Re: USA

je ale také zajímavé, že USA nejsou velcí jak ČR, ale spíš jako celá Evropa, takže to by jste musel srovnávat spíše USA a celou Evropu. Evropa je ve vzdělanosti dál než USA.

0/0
4.10.2010 9:52

xs123

Re: USA

No kdybychom vzali ekonomickou výkonnost  Evropy včetně Moldávie, Ukrajiny, Běloruska, Albánie a dalších podobně vyspělých zemí, tak se nedá nic jiného než potvrdit, že Usáci s "mizerným" lidským materiálem dosahují v porovnání s Evropou závratných ekonomických výsledků. Právě naopak - Česká republika s tradiční "kulturní" společností  a tradiční vzdělaností by měla v porovnání s USA být ekonomicky úplně jinde.

0/0
4.10.2010 9:59

Spalovač_šancí

Re: USA

Ekonomická výkonnost (jestli tedy myslíte HDP na hlavu) je do značné míry determinována velikostí naakumulovaného kapitálu. Zatímco u běžného lidského kapitálu (tj. průměrná populace) je na tom Evropa s USA cca srovnatelně, u špičkového lidského kapitálu jsou Státy někde úplně jinde.

U "fyzického" kapitálu Evropa jako celek z objektivních důvodů zaostává a ztrátu získanou během 40 poválečných komunistických let jen tak nedožene.

PS: A to nemluvím o rozdílně mentalitě Američanů a "Evropanů", přestože i ta má velký vliv na ekonomickou výkonnost.

0/0
4.10.2010 10:13

xs123

Re: USA

Náš šéf, kdysi, fyzik z matfyzu, když ještě  studenti matfyzu znali sinus, říkal - každý národ má takouvou vládu, jakou si zaslouží. Na komunismus se nedá vymlouvat věčně - už je to celá generace, která komunismus nepamatuje. A pořád se plácáme někde na ocase EU. Poněvadž to slavné školstní stojí nestojí za moc a lidi tu jsou hloupí. Myslí si, že nemusí znát ani základy matematiky, aby dokázali vyřešit složité problémy.

0/0
4.10.2010 10:23

Live_in_the_death

Re: USA

a myslí si, že nemusí znát základy češtiny a měli velkou slovní zásobu, aby mohli kultivovaně mluvit a napsat dostatečně kvalitně svůj dopis anebo nějakou jinou práci.

0/0
4.10.2010 10:30

Spalovač_šancí

Re: USA

Promiňte, ale mýlíte se. ČR se určitě neplácá na ocasu EU, patří ekonomicky do průměru. A těch 40 let komunismu jsem nevztahoval jenom na ČR, ale na celou Evropu, kterou jste porovnával s USA. Komunismus je z ekonomického hlediska neoddiskutovatelný handicap. Je to v podstatě stejné, jako když člověk přijde o končetinu. Jistě i s tímto omezením lze žít a být ekonomicky činný (a velmi výkonný), ale nejde s tím dělat úplně všechno. :-)

PS: Hloupí lidé nejsou jenom u nás, jsou všude, neboť inteligence jednotlivce není absolutní hodnota, nýbrž se posuzuje vždy relativně k celku. ;-)

0/0
4.10.2010 10:51

xs123

Re: USA

Asi máš pravdu, že se neplácá na ocasu EU, poněvadž tam přibyla spousta zemí, které jsou na tom hůře. Ale na ocasu tradičních zemí EU ano. Zase si tak nefoukejme. A když se připočte perfektní zeměpisná poloha, vynikající mírné klima bez hurikánů a dalších katastrof typu zemětřesení, tak by Česká republika měla stát na vrcholu mezi vyspělými zeměmi. A není a nebude.

0/0
4.10.2010 11:09





Najdete na iDNES.cz