Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský okruh musí doladit řídicí systém, komplikují to „okouzlení“ řidiči

Zprovozněním Pražského okruhu 20. září zdaleka neskončily všechny práce na nové dopravní tepně. Doladit je třeba složitý systém proměnlivého dopravního značení. I kvůli tomu se na okružní dálnici snížila rychlost. Úplně bez viny nejsou ani řidiči, kteří si novou cestu "prohlížejí", a při řízení jsou proto nepozorní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

WoCoGo

tak jestli je problem

v nedodrzeni bezp. vzdalenosti,tak ten system nebude u nas fungovat nikdy,pac hold cesti ridici tohle zlate pravidlo proste neznaji...ale jinak to beru jak trapne vymluvy na neschopnost onech dispeceru,tezko umet ridit neco,co je tady proste neznane a neprobadane, neotestovane v "ceskych podminkach" - tudiz budou zrejme muset nasledovat nejake upgrady,aby byl system schopen udrzet ceske "ridice" tam,kde maji byt

0/0
4.10.2010 9:07

crocodileclip

kuš

;-D

0/0
2.10.2010 7:17

venoch

co se to u nas deje...

Tady v Jizni Koreji otevreli asi pred pul rokem 22km dalnicni 6.ti proudovy most tahnouci se okolo Seoulu z letiste Incheon pres more....a nebylo z toho zdaleka tolik humbuku jako z tech par kilaku u nas co vede po zemi okolo Prahy. Tolik clanku, tolik diskusi, tolik polemik. Nevim, jestli existuje i jina solidnejsi zem, kde kvuli par kilometrum cesty prileti i president prestrihovat pasku, jako to bylo nedavo u Ostravy. Asi bychom meli pozvat asiaty, a nakonec skoro kohokoli jineho,  aby nam ukazali jak se ma stavet, jinak to nevidim.

0/0
2.10.2010 3:36

habr

Může mi někdo odpovědně říci,

co na tom novém úseku je k prohlížení? Já to fakt nevím - přede mnou nějaké dva pruhy, sem tam dopravní značka a hlavně auta před a za mnou.  Jinak jakýsi díra do země a nějaké boční svahy a zábradlí na mostě. nad čím se kochat fakt nevím.

0/0
2.10.2010 0:50

MS-fanousek

:-)

Takže řidiči žádné okukování a nedej bože, aby ste jeli pomaleji než.

0/0
2.10.2010 0:20

vver440-dukátový spekulant

a vůbec-buďte rádi, že tam není třicíka

a dvě bajkbuznastezky vedle sebe:-)

0/0
1.10.2010 22:33

lks0079

Re: a vůbec-buďte rádi, že tam není třicíka

všechno bude... ;-(;-( Když se zavádělo 50 v obci tak se argumentovalo, že se sundaji 40 cedule a hle sundaly se ale nahradily je 30

0/0
1.10.2010 22:58

Roger Wilco Sr.

Re: a vůbec-buďte rádi, že tam není třicíka

Jinými slovy, buďte rádi, že tam nezdím já na kole po těch buznastezkách. To jsi chtěl říci?:-P

0/0
3.10.2010 11:05

vver440-dukátový spekulant

hlavně, že tam fungujou úsekový radary

zbytek nikoho nezajímá:-):-)

0/0
1.10.2010 22:24

vver440-dukátový spekulant

ti"okouzlení řidiči" jsou na křižovatce Otakarova-bělehradsk

už od roku 97. DODNEŠKA-a je to slabých 13-slovy třináct let se to "odborníkům" z Eltoda nepodařilo seřídit. pokud si někdo dá tu práci, tak zmapuje elto´dácký auta, který tam stojej obden. na křižovatce by celkem nebylo nic divnýho-mimo naprosto prokletý věci-čas od času tam svítí zelená ze všech směrů-a to už od tý doby, kdy jsme jako dp dělali pro ně přednost tramvají;-D;-D;-D;-D

0/0
1.10.2010 22:21

HrubesaMares

program je zaskocen

nikdo z programatoru nepocital s havarii kamionu - v Cesku jsou jenom 4 denne.

A ridici se nekochaji, ale po tom co sjeli z D1 jeste lovi vytresene plomby po celem aute, zatimco driv na to meli dost casu v kolone pred Barrandakem.

0/0
1.10.2010 21:53

pseudopravice

„okouzlení“ řidiči

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
1.10.2010 20:49

AnalProbe

3 citace z diskuse na nově

byl tam babáček :-)R^

0/0
1.10.2010 19:43

AnalProbe

Re: 3 citace z diskuse na nově

Okruh

To nic. To se za nějaký tem milión spraví.

01.10.2010 07:58

babacek

BLAHOPŘEJI! :-)

0/0
1.10.2010 19:47

vver440-dukátový spekulant

Re: 3 citace z diskuse na nově

klid-babáček je prototyp nesvéprávný ovce-takže příspěvek má nulovou hodnotu:-):-)

0/0
1.10.2010 22:26

Oerteplur

Hlavní je, že už se platí plná taxa za používání

R^

0/0
1.10.2010 19:00

Atomike

Re: Hlavní je, že už se platí plná taxa za používání

To samozřejmě řešil tenhle vyděračskej stát ještě před otevřením.

0/0
1.10.2010 19:04

Oerteplur

Re: Hlavní je, že už se platí plná taxa za používání

tomu říkám "východoevropská solidnost" :-P

0/0
1.10.2010 19:07

tučňák v exilu

Re: Hlavní je, že už se platí plná taxa za používání

Kamiony to snížení maximálky stejně nemůže postihnout :-P

0/0
1.10.2010 20:01

Atomike

Nejlepší by bylo tam řidiče nepouštět

Úplně bez viny nejsou ani řidiči, kteří si novou cestu "prohlížejí"

0/0
1.10.2010 18:47

pepasdepa

Re: Nejlepší by bylo tam řidiče nepouštět

..aa pane doktore, vy ste se zase kochal.. ;)

0/0
1.10.2010 19:54

fsp

Liniové řízení není pro hloupé řidiče

odladění na reálný provoz vždycky trvá nějakou dobu, ale k čemu to, když tady stejně nikdo značky nečte. Krásně je to vidět v Rajchu. Německé RZ plynule projíždějí a české, slovenské, polské,...brzda, plyn, vlevo, vpravo,...dobrý den pane řidiči, tak to máme za pětset €ček :)

0/0
1.10.2010 18:40

Fénixův bleší chlup

Re: Liniové řízení není pro hloupé řidiče

Až tolik? 8-o

0/0
1.10.2010 18:47

nestačímsedivit

Re: Liniové řízení není pro hloupé řidiče

Přesně tak, co jinde funguje to u nás zabíjí! Kruháč, liniové řízení, stop 4way, zelená prává

0/0
1.10.2010 20:28

Keni

Re: Liniové řízení není pro hloupé řidiče

Kdes to videl. Typicka pokuta za rozumne prekroceni rychlosti je 10-20Ecek. Unas body, a dle nalady par tisicovek.

Nemluvne o tom, ze mit nemci vsude takove omezeni rychlosti jako u nas, tak by asi zacali delat vlastni defenastrace.

0/0
1.10.2010 22:12

WoCoGo

Re: Liniové řízení není pro hloupé řidiče

nooo,az zas takova slava to neni,mel sem tu cest potkat v de taky par hovadek typu cz  ridice, takze ani to nemecko neni svaty .. a ono zpomaleni do dvou pred berlinem...nevsiml sem si,ze by nemci nejakym uzasnym zpusobem dodrzovali onu 60 tku:-/;-)

0/0
4.10.2010 9:09

lks0079

nesmyslné liniové řízení

První nesmysl je to že se musí do tunelu najíždět tolik pomalu. Vzniká tim chaos z neustálých změn. V tunelu by měla být stejná rychlost jako na povrchu maximálně o 20km/hod jiná. To zase pánové přeopatrní přechytrálkové podělali co můžou a teď si myslí jak to vyřeší plošným snižováním rychlosti. Tohle já řikal už od začátku že to liniové řízení je pitomost protože to jen svádí k tomu neustále vyvěšovat bezdůvodně značky s co nejpomalejšíma rychlostma.

0/0
1.10.2010 18:09

juki

Re: nesmyslné liniové řízení

RvX

0/0
1.10.2010 18:35

lks0079

Re: nesmyslné liniové řízení

R^R^R^;-D

0/0
1.10.2010 23:00

negatiff

já jsem okouzlená

z toho, že se dá projet přes Barranďák, aniž by tam člověk strávil mládí R^

0/0
1.10.2010 17:35

old fashioned Vince IV..

ano, v ČEZskoZlodějsku je všechno tak "kouzelné",

až oči přecházejí:-)

0/0
1.10.2010 17:10

Jsem tady

Re: ano, v ČEZskoZlodějsku je všechno tak "kouzelné",

Nesmysl nebo to vysvětlete, ale prosím jako rozumný a civilizovaný člověk.

0/0
1.10.2010 18:38

IAMAD

Uzavírka 6-2 km D1

Kterýho blbce napadlo zakázat vjezd kamionů od Plzně na jižní spojku a ihned potom uzavřít jeden jízdní pruh na D1 na vjezdu u Prahy? Teď se každý den stojí hodinová kolona co sahá až k nájezdu od Benešova.

0/0
1.10.2010 17:09

Kejkupa

Tenhle kousek dálnice je unikátní

měl by se zapsat do Quinesse. Dálnice, která se po dostavění musela měsíce dolaďovat, aby se po ní dalo jezdit. jo jo "Zlatý český ručičky", ty když na něco sáhnou......

0/0
1.10.2010 16:57

old fashioned Vince IV..

Re: Tenhle kousek dálnice je unikátní

+nejdražší na světě:-)

0/0
1.10.2010 17:11

Von der Tann

Takže za všechny trable

s nedodělanou příšerně drahou stavbou, nevyzkoušenými systémy a kolonami všude kolem můžou "vykulení řidiči"... že vůbec novináři skousnou takové primitivní P.R.8-o8-o

Přito je jasné že šlo jen a jen o předvolební maškarádu...Rv

0/0
1.10.2010 16:54

Draggo

Ja myslim,

ze okukuji ten kousek dalnice v marne snaze prijit na to, co na tom stalo tolik love.:-P

0/0
1.10.2010 16:46

Ubaram

doladění

Rychlostní limit může klesnout jak chce, pokud svítí v tunelu 80ka a tunel je z kopce, kamiony jedou 90... a nikdo není takový magor aby v osobáku jel 80 když má dva metry za zadkem kamion který tam má zákaz předjíždění. Takže osobáky z pravého pruhu uhýbají do prostředního kamionům co na rychlost kašlou, do toho se sem tam někdo "kochá" a obraz totální zkázy dokreslují kamiony, co kašlou na zákaz předjíždění.

A že tam nebude 130? Stejně v tunelech svítí 80ka a už první den po spuštění to vypadalo jak parkoviště Praha - Brno zvané D1.

0/0
1.10.2010 16:29

TigerM

Re: doladění

s posledni vetou souhlasim, kritika je na miste, dalnicni obchvat ktery spojuje nekolik mezinarodnich tahu mel byt kapacitnejsi a ne jej stavet dle projektu z 50 let a tam se pocitalo s nzsi hustotou provozu nez je dnes...

0/0
1.10.2010 16:33

Caretaker

Re: doladění

Jednou jsem v obci zpomalil na předepsaných 70 km/h s kamionem za zadkem a dostal jsem takovou ránu a dalších cca 50 metrů prokroužil silnicí, že už bych v životě takovou pitomost neudělal. A ten "vzdělanec" od Hanzelky jen poznamenal něco o tom, že on přeci nebude brzdit, když ta obec po 500 metrech končí.

0/0
1.10.2010 16:48

lks0079

Re: doladění

To jsem nepochopil proč by osobák měl uhybat kamionu co jede 90 do prostředního pruhu ? Navíc tři pruhy jsou jen dokopce. Každopádně provoz by nebyl hustý pokud by se rychlost tolik neregulovala, to je jasná věc.

0/0
1.10.2010 18:11

Ubaram

Re: doladění

Protože je tam osmdesátka, zákaz předjíždění pro kamiony, jezdí se vpravo - a protože kamiony na omezení rychlosti z kopce kašlou a pokud pojedete u nich v pruhu tak budete mít jednoho z nich v cuku letu 2 metry za kufrem.

0/0
1.10.2010 18:56

lks0079

Re: doladění

To přece neni důvod že kamionisti překračují rychlost - dneska v zaradarovanejch tunelech se ani v levym pruhu zdaleka nedosahuje maximální povolený rychlosti protože maj všichni strach z pokuty, takže ten kamion vás vždycky dojede protože v pravym pruhu se jezdí ještě o 10km/hod pomaleji než je limit. Je to stupidní, ale je to tak. Já s přehnanou regulací nesouhlasim protože to vede právě k situacím že auta se lepí jedno na druhé a je to nebezpečné.

0/0
1.10.2010 22:57

paprna

Re: doladění

A to neznas, ze sa obvykle jezdi, ci toleruje 10 % z povolene rychlosti?

0/0
2.10.2010 9:01

Lvy

Mě se zdá, že jste všichni z toho kousku

dálnice tak nějak jak to slušně napsat připokakaní... Už je to fakt trapné pořád dokolečka o tom psát, zkuste napsat něco zajímavějšího.

0/0
1.10.2010 16:27

Kimi.Rsen

Oni se kochají

Dnešní noc - vjíždím do cholupického tunelu a dávám tempomat na 80, v prostředním pruhu jede Passat s pražskou značkou (nemusí se jednat o pražáky) který jede 60 a v něm tři týpci živě gestikulující, ukazujíc rukama na značky, únikový východy atd., pokračuji v pravém pruhu a dojíždím 3 kolegy s kamiony, rychlost padá na 50, začínám předjíždět v domnění, že provoz brzdí nějaký hodně naložený kolega, k mému překvapení v čele jede černý Yaris, který ani po výjezdu z tunelu nezvýšil rychlost:-/

0/0
1.10.2010 16:18

Kejkupa

Re: Oni se kochají

A v čem vidíš problém?? V tvém vygumovaném mozku který vymizí v okamžiku, kdy musíš jet pomalu a nemůžeš jet s vyplazeným jazykem a slintat na přední sklo s pedálem na podlaze a když musíš zpomalit tak si musíš vzít prášek proti depresi? měl by ses léčit a nechodit mezi lidi.;-O;-O;-O;-O

0/0
1.10.2010 16:55

Ernesto Che Guevara

Re: Oni se kochají

rofl.. on psal ze nahodil tempomat na 80 coz je v tunelu a jel... apokud tam nekdo jede tech 50 tak opravdu brzdi provoz...Rv

0/0
1.10.2010 17:04

Kejkupa

Re: Oni se kochají

jasně a všechny kdo jedou pomaleji než je MAXIMÁLNÍ povolená rychlost, tak je budou všichni nesmírně chvátající Češi střílet,. Protože Čech za volantem musí jet na maximum!!! a kdo to neakceptuje, tak ho vytlačíme do příkopu jako ten maniak z Prazdroje. ;-€;-€;-€;-€

0/0
1.10.2010 17:07

Jan.P

Re: Oni se kochají

Vyhláška: "Řidič nesmí omezovat plynulost provozu bezdůvodně pomalou jízdou".

0/0
1.10.2010 18:34





Najdete na iDNES.cz