Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sjezd potvrdil Kim Čong-ila coby vládce KLDR

V KLDR začal poprvé po 30 letech sjezd vládnoucí Korejské strany práce. Na úvod byl vládce země Kim Čong-il znovu potvrzen coby generální tajemník strany.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vitekskritek

Kimi

Kim má opravdu kvalitního kadeřníka.Vsadím se,že to bude ten Libor Šula.

0/0
29.9.2010 13:02

Leninovo bytostné já

a blahopřál mu už Jyří?

:-P

0/0
29.9.2010 1:23

;-)

pro připomenutí....

Když už jsme u toho propírání hříchů KLDR, tak bychom si mohli připomenout, že i mi máme máslo na hlavě. V Eu je jeden stát, jehož občanům je bráněno v cestování,  společnostem v podnikání v zahraničí, je závisí na vnější pomoci, jeho občané nemají možnost hájit svá práva před evropským soudem pro lidská práva, žijí ve stímu hrozícího konfliktu v rozdělené zemi........a není to vinou jejich vlády, ale vinou ostatních zemí. Včetně ČR. I ČR tak nepřímo brání lidem v přístupu k lidským právům, ve svobodném pohybu atd. Bohužel úplně zbytečně.

0/0
28.9.2010 23:33

stargate

j

Chtěl jsem si vsadit na to že ho potvrděj ale nechtěli mě vzít sázku.:-)

0/0
28.9.2010 21:40

Taras Bulba

Revoluce v živočišné výrobě

Musíme se důkladně dozvědět vše o krysách a udělat z výhod jejich konzumace celostátní hnutí, napsal 9. května 1999 severokorejský komunistický deník Rodong sinmun. Z jedné krysy můžete za čtvrt roku získat přes dva kilogramy chutného masa. Jedna krysí samice vrhne 20 až 30 mláďat, což představuje asi 50 kilogramů masa.

0/0
28.9.2010 18:58

Xavon

Re: Revoluce v živočišné výrobě

co hulíš? to musí být echt matroš

0/0
28.9.2010 19:53

spalovac

Re: Revoluce v živočišné výrobě

Tomu říkám vedení! ;-D

0/0
28.9.2010 20:18

emersonskej

Re: Revoluce v živočišné výrobě

Neumíš číst ??? Přece Tarase Bulbu !!! ;-D

0/0
29.9.2010 0:03

Jedowatej

Re: Revoluce v živočišné výrobě

Ať počítám jak počítám, pořád mi vychází, že jedno krysí mládě váží 2-3 kg. A to už stojí za masokombinátní úvahu:-P

0/0
28.9.2010 20:46

Generál Ugarte - vivido

S hořčicí, s hořčicí, s hořčicí!

0/0
28.9.2010 17:33

Xavon

žádný rozdíl

oproti sjezdům ODS

0/0
28.9.2010 16:38

KiraKira

Ani to nečti

KLDR je komunistická země, která je ovládáná šílencem. Příjde mi to jak za dob Hitlera, kde mu všichni také ve stoje tleskali ale přitom se báli cokoliv říct. Jedná se pouze o přetvářku ale ani jeden z těchto tleskajících lidí nemá odvahu aby tu zrůdu zbavil života, stejně jako Hitlera. Tolik lidí se kolem těchto dvou šílencu střídá a nikdo neveme pistoly a nestřelího do té jeho šílené palice. Ať se lidé sami rozhodnou, jestli chtějí Kim Čong-ila juniora, nebo někoho z lidu

0/0
28.9.2010 16:17

Xavon

Re: Ani to nečti

autokratická, ne komunistická.

0/0
28.9.2010 16:49

emersonskej

Re: Ani to nečti

V téhle šílené zemi si lidé nemohou sami rozhodnout pomalu ani o dejchání, natož pak nedej bože o tom, koho chtějí za šéfa... A navíc - k čemu by to bylo toho skřeta odprásknout... i kdyby se to někomu nakrásně povedlo, k ničemu by to nevedlo. Jen by se zvolil jiný vůdce a bylo by...

0/0
29.9.2010 0:07

josefl

Už jsem měl obavy

Už jsem měl obavy, že zvolí někoho jiného.

0/0
28.9.2010 15:39

Jsem z Letné. Nade mě není!

Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Jeďte se podívat na Sibiř.

Jakákoliv sibiřská vesnice vypadá podle fotek jako severokorejská.

Jakékoliv ruské město na Sibiři vypadá jako sídliště v Pchjongjangu.

Všude na světě to nevypadá jako v Evropě. A všude na světě lidé nežijí v blahobytu jako my.

Jediný rozdíl snad je, že v KLDR nemají auta...... Což je docela záviděníhodná věc.

0/0
28.9.2010 14:28

;-)

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Svým stylem s Vámi souhlasím. Řada lidí dělá tu chybu, že KLDR porovnává s ČR. A všechno apriory kritizují. Člověk, který má určité znalosti číny, jižní koreje, ruska, japonska, vietnamu atd. tak to vidí jinak. Je schopen rozlišit, co je jen odlišností kulturní, ekonomickou či společenskou, a co je opravdu důsledkem komunistické vlády. Bohužel, čeští novináři takovýmito lidmi rozhodně nejsou.

0/0
28.9.2010 14:34

henryni

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Jsi intelektuální chudák ty nerozlišuješ bídu lidí v severní Korei lidé tam chtějí žít jak lidé kamkoli na světě, jenom Kim Čong-il jim to nedovoluje, tak je nutno ho odstranit a to je výzva pro celé lidstvo.

0/0
28.9.2010 14:47

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

S tvým pravopisem někomu nadávat do "intelektuálních chudáků"...........

0/0
28.9.2010 14:54

kapitán karotka

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Pravopis nesouvisý z inteligencí přemýšlej než něco napíšeš...

0/0
28.9.2010 15:59

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

to je názor většiny primitivů. Ujišťuji tě, není to tak.

0/0
28.9.2010 16:16

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Co myslíš kdo bude větší chudák - ten, kdo napíše o S. Korei pravdu, ač s pravopisnýma chybama, nebo někdo, kdo tu bude květnatě a mluvnicky bezchybně S koreu a její zřízení obhajovat ???;-O

0/0
29.9.2010 0:11

JAN2010

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Co to meleš za nesmysli, kdo tu co obhajuje, bylo to jenom srovnání. Nerozumíš tomu, tak tu raději ani nepiš ;-D

0/0
29.9.2010 0:37

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Netuším o jakých nesmyslech tu mluvíte, ale za svým názorem si stojím. Seňor smajlík si tu může tou svoji květnatou mluvou a bezchybně mluvnicky komunistickou Koreu vychvalovat třebas do nebe, a přesto bude v mých očích pouze bolševický chudák, nebo nanejvýš provokatér !!! 

0/0
29.9.2010 0:42

JUDr. Vojtěch Rudý

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Ubohý neinteligente, ani já, ani ty jsme v KLDR nebyli. Tudíž pravdu o ní neznáme.

Ale ty jsi tak hloupý a ubohý, že si tvoříš názor podle Völkischer IDnes Beobachter. :-)

0/0
29.9.2010 8:21

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

O velký inteligente - sice jsem v KLDR nebyl, ale existuje mnoho lidí, co tam byli a mohou proto podat svědectví, jaké poměry tam panují. Kdo chce vidět vidí. Rudoch jen hloupě blábolí !!!!

0/0
29.9.2010 11:35

JAN2010

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

R^

0/0
29.9.2010 0:38

josefl

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Kdepak, oni tam mají blahobyt. Mají televizi, v ní Kima, dokonce tam je povoleno i zpívat. Tedy jen o Kimovi, ale to přeci stačí. Jediný rozdíl mezi sibiřskou vesnicí a  Pchjongjangem je v tom, že v té sibiřské vesnici se lidé alespoň dosytosti nají, jak jsi správně podotkl.

0/0
28.9.2010 15:44

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

... a krom toho jim nic nebrání se odstěhovat třebas do Moskvy - budou-li na to mít !!!

0/0
29.9.2010 0:12

1000mb

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

tak se tam odstěhujte,soudruzi na vás čekají:-PAž nebudete mít co do huby,tak si můžeme pokecat

0/0
28.9.2010 16:33

Taras Bulba

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Proč jezdit pro srovnání až na Sibiř nebo dokonce do Evropy? Cožpak není nejlepším srovnávacím etalonem Jižní Korea, čili země, která má stejný jazyk, stejné kulturní a společenské kořeny a před nějakými 50ti lety byla se svým serverním sousedem na stejné startovní čáře? Jak vychází porovnání těchto dvou zemí dnes, snad netřeba dodávat. ;-)

P.S. V Jižní Koreji jsem byl, takže případné pokusy mě přesvědčit o neskutečné chudobě tamějších obyvatel asi nezaberou. :-)

0/0
28.9.2010 18:04

;-)

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Tady jde právě o to, že bída KLDR není ve světovém měřítku ničím mimořádným. Řada zemí je na tom o dost hůře. Pouze v KLDR je do očí bijící ve srovnání s prudce se rozvíjejícím jihem.

0/0
28.9.2010 18:21

Taras Bulba

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

A proč je to srovnání tak do očí bijící? Vždyť ještě před pár desítkami let to byl, jak už jsem říkal, jeden národ na stejné startovní čáře. Že by to bylo nedejbože zřízením? ;-)

A na tu řadu zemí jsem zvědav. Nevím totiž o moc zemích, kde by během posledních dvaceti let byly tak rozsáhlé hladomory jako v KLDR, aniž by v nich přitom zuřil nějaký ozbrojený konflikt.

0/0
28.9.2010 18:50

Xavon

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

hladomory? někdo tady dával odkaz na relativně čerstvé fotky a nikdo na těch fotkách moc hladomorově nevypadá.

0/0
28.9.2010 19:54

Taras Bulba

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

V průběhu druhé světové také existovaly snímky dobře vypadajících Židů v Osvětimi.

0/0
28.9.2010 21:13

;-)

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Značná část afrických zemí je na tom hůře. Obdobně také oblasti v pacifiku, latinské americe, v indii, bangladéši atd atd. Celkově půjde minimálně o stamiliony, spíše miliardy lidí. Ovšem ty nejsou tak na očích a nikdo si na ně ani nevzpomene.  Ovšem zejména v africe je řada zemí, jejichž obyvatelé by byli vděčni, kdyby mohli žít jako v KLDR.  

Ještě si nemohu odpustit poznámku, že za rozdělením Koreji může politika výtězných mocností druhé světové války, které ji rozdělily na okupační zóny. Přitom nešlo o dobyté území nepřítele jako v Německu, ale o osvobozené území - tedy alespoň oficiálně.  Na druhou stranu bych z toho nedělal takovou tragédii. Nacionalistická touha po jednotné koreji je veskrze zbytečná. V minulosti existovalo téměř vždy na korejském poloostrově několik (2-4) států.

0/0
28.9.2010 20:04

Taras Bulba

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Jistěže jsou země, kde jsou na tom lidé hůře než v KLDR. To všechno jsou ovšem bez výjimky země, kde probíhá nebo nedávno probíhal nějaký válečný konflikt. A i takových lidí nebudou stamiliony a už vůbec ne miliardy.

Á propos, stále jsi neodpověděl na mou zásadní otázku. Bez ohledu na to, kdo a proč způsobil rozdělení Koreje na dvě části, jsi pořád nevysvětlil, proč Jižní Korea prosperuje tak, že by jí leckterá evropská země mohla závidět, a proč na severu jsou rádi, když se aspoň občas pořádně nají.

0/0
28.9.2010 21:09

;-)

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Nevím od kdy si tykáme.

 V mnoha z nich jde o důsledek ozbrojeného konfliku, ale v mnoha ne. Např. Swazijsko se žádného ozbrojeného konfliktu neúčastnilo. A takových případů by se našlo o dost víc (Středoafrická republika, Keňa, Tanzanie, Džibuti, Bangladéš, Zimbabwe, ). Nejde tedy tvrdit, že "bez výjimky". Například podle HDP je severní  korea na 141. místě z 191 států. Samozřejmě, průměrný věk dožití 62 let není nějak hodně, ale nelze nevidět, že jsou země, kde je průměrný věk dožití kolem 40let.

KLDR jistě nedosahuje výsledků, jakých by mohla při tržní ekonomice dosáhnout, ale na druhou stranu cca  20% lidské populace žije ještě v horších podmínkách západ před tím zavírá oči. Jižní korea prosperuje proto, že tržní hospodářství je přirozeným stavem ekonomiky, který je produktivnější, než uměle vytvořené lánované hospodářství, které je v krátkodobém horizontu sice produktivnější, ale v dlouhodobém výrazně upadá a většinu své energie spotřebovává jen na udržení své vlastní existence.

0/0
28.9.2010 22:03

;-)

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

A rád vám vysvětlím i to, proč se mají lepší rozvoj než v evropě - protože si pořád na vše nestěžují, nemají pocit, že mají "přece na všechno nárok a že si to zaslouží", neblokují z principu každý rozvojový projekt, notorické stěžovatele nepovažují za hrdiny, ale za potížisty......prostě se tam míň kecá, míň brblá, míň zdržuje a víc pracuje. Což platí i o Japonsku, PRC, ROK, ROC, atd. V Číně je tedy v tomto směru situace o něco horší než v Japonsku či ROK, ale i tak mnohem lepší než v EU či USA. U nás když příjdete se sebelepším projektem, tak je vždy někdo proti a pokud výstavbu zcela nezablokuje, tak vám ji minimálně hodně prodlouží a prodraží. Také mají výrazně nižší daně, slabší odbory atd.  Oni staví levné nadchody, my stavíme drahé podchody, které jsou pak nebezpečné a špinavé. Oni staví superrychlé železnice a dálnice na viaduktech - u nás se musí všechno zakopat pod zem. ...a tak by šlo pokračovat. Stát u nás plýtvá ohromné sumy peněz na provozování hradů a zámků..atd.

0/0
28.9.2010 22:09

;-)

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Oni se nebojí budovat a nebojí se změn. A mají mnohem lépe promyšlené financování. V Číně se běžně staví dálnice ze soukromého kapitálu. Dokoncei parky staví tak, aby si na sebe vydělaly. V Tokiu takto postavili Operu spojenou s mrakodrapem kanceláří a obchodním centrem. Je rozdíl, jestli tyto veřejně prospěšné stavby jsou pro státní rozpočet zátěží na výdajové stránce rozpočtu, nebo přínosem na příjmové z nich. Bohužel, u nás je dost silná pozice určité skupiny aktivistů, kteří jsou z principu proti všemu a je to pro ně jakýsi modní životní styl, náboženství či světonázor.

0/0
28.9.2010 22:14

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Jinak řečeno - hezky jste to okecal, ovšem původní otázka zůstala stále nezodpovězena, takže znovu  - PROČ je Jižní Korea moderní bohatá rozvinutá země, zatímco v Severní Korei lidi chcípají hlady, když na tom byly před půl stoletím obě země stejně ??? Já vím - pro někoho vašeho střihu je to nepřekonatelný problém říct - Je to kvůli STÁTNÍMU ZŘÍZENÍ !!!!

Prostě kde komunista, tam sto let tráva neroste !!!!!!!;-O;-€

0/0
29.9.2010 0:30

JAN2010

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Vždyť ti to vysvětlil ty demente. Nepleť se do politiky, když výš kulový o světě. Věřím, že ani nevíš co to komunismus vůbec znamená. Tak si tady nevyskakuj a jdi ze sebou něco dělat. Nedělej tu ostudu opravdovým pravičákům. ;-D

0/0
29.9.2010 0:48

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Dement jste leda tak Vy ( mám - li už použít vašich květnatých výrazů ). Smajlík se tu celou tu dobu pokouší omlouvat zaostalost Severní Koreje kulturní, či historickou odlišností a co já vím ještě čím. A přitom zcela záměrně vynechává fakt, že je tato zaostalost způobena především vinou státního zřízení, jež v téhle ubohé zemi panuje - a je už celkem putna, jestli tomu někdo říka socialismus, komunismus, nebo jakkoli podobně. Podstatné je, že je to zřízení zrůdné, zcestné a zločinné stejně jako byla, či je jakákoli jiná bolševická diktatura, ať už si říkala, či říká jakkoli !!!! ;-O

0/0
29.9.2010 1:12

Taras Bulba

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

No sláva, tak se konečně shodneme na hlavní příčině nebetyčného rozdílu mezi oběma Koreami. Ostatně něco podobného se dalo pozorovat mezi NDR a NSR, ovšem díky rozvinuté Evropě ne v tak ostře kontrastní podobě. Že mnohé asijské země fungují efektivněji než zkostnatělá EU či některé její jednotlivé země, o tom také žádná.

Pokud jde o tebou vyjmenované země, tak ten seznam bych poněkud zredukoval. Když budu posuzovat GDP per capita, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(PPP)_per_capita , tak třeba Svazijsko nebo Džibuti ho mají vyšší než SK. Zimbabwe se před deseti lety účastnila konžské války, Tanzanie si zase zaválčila s Ugandou, v Bangladéši to byla série válek, převratů či občanských válek v podstatě od vzniku až do začátku 90. let, atd.

KLDR naproti tomu válku nepoznala už 57 let (když budu považovat ono příměří mezi Koreami za mír) a je tam kde je: na 154. místě ze 194 zemí.

0/0
29.9.2010 0:36

emersonskej

Re: Mě fascinují kecy o bídě v KLDR.

Souhlas .. mimochodem ten nedávný dokument o útěcích Severokorejců přez Čínu do Jižní Koreje byl taky docela výmluvný. Když se jeden uvědomí, že to ti lidé podstupují i s vědomím, že jakmile je kdekoli po cestě chytí, následuje okamžitá deportace zpět do KLDR a tam v naprosté většině případů kulka, je mu z toho až špatně ! :-/

0/0
29.9.2010 0:47

Jedowatej

Emersonskej, dáš alespoň 10 kliků?

0/0
29.9.2010 5:40

emersonskej

Re: Emersonskej, dáš alespoň 10 kliků?

Co to ??

0/0
29.9.2010 11:36

hrdý Buďžes

FOTKY Z KLDR

http://www.webpark.ru/comment/49191

http://ctigmata.livejournal.com/55276.html#cutid1

0/0
28.9.2010 14:20

hrdý Buďžes

Re: FOTKY Z KLDR

fotky ze zón, kde se běžný turista nevyskytne

0/0
28.9.2010 14:23

rene1879

Nedělám si iluze ale...

http://www.guardian.co.uk/world/gallery/2010/sep/27/north-korea-kim-jong-il#/?picture=367060065&index=8

0/0
28.9.2010 14:12





Najdete na iDNES.cz