Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sobotka bouřil proti škrtům, ČSSD chce šetřit jinak. Místo Davida přijel Švejnar

Škrty, které chystá vláda, jsou pro ČSSD nepřijatelné. "Chceme promyšlené úspory," řekl na programové konferenci v Olomouci šéf strany Bohuslav Sobotka. Konference vypadala jinak, než za Jiřího Paroubka. Nebyla žádná show a zpěváka Michala Davida nahradil jiný host, ekonom Jan Švejnar. Paroubek nepřijel a vzkázal, že konference je výrazem bezradnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bskoupy

Sobotka:Mluvil o tom, že zadlužování ohrožuje sociální stát

pokr.:

Otázka: Chodil jste v době schodkového bujení za ministrem Sobotkou a varoval ho?

Odpověď EJ: Mám to dodnes schované. Třeba plejáda spisů z jara roku 2006, ve které byly návrhy na zvýšení sociálních výdajů, zvýšení porodného, přídavků na děti, mateřské – o šedesát miliard. Systém financování sociální péče se výdajově z roku na rok ztrojnásobil! A na těchto spisech je mým perem napsáno: nesouhlasím, nedoporučuji, neufinancovatelné!

Otázka: A co na vaše připomínky tehdejší ministr Sobotka?

Odpověď EJ: Zjevně se řídil zájmy partajními. Jeho strana spolu s dalšími způsobila, že ty věci hravě ve Sněmovně prošly a začaly od roku 2007 platit a platí dodnes.

0/0
27.9.2010 7:43

bskoupy

Sobotka:Mluvil o tom, že zadlužování ohrožuje sociální stát

Sobotka překvapil. Mluvil o tom, že zadlužování ohrožuje sociální stát.

No a když byl ministrem financí?

Janota: Sobotka a nejhorší hospodář? To nevyvracím (http://ekonomika.idnes.cz/janota-sobotka-a-nejhorsi-hospodar-to-nevyvracim-fbs-/ekonomika.asp?c=A100120_1321457_ekonomika_hol):

Otázka: U politiků nikdy nevíte, co doopravdy udělají. Napovědět by nám mohlo, co už udělali. Který z ministrů financí hospodařil vzhledem ke stavu ekonomiky úplně nejhůř?

Odpověď EJ: Nejhorší to muselo být někdy v letech 2003, 2004 a 2006. Nejdřív Bohuslav Sobotka při růstu ekonomiky skoro šest procent vytvářel schodky jako hrom, v jednom případě dokonce přes sto miliard. A nezadá si s ním v roce 2006 Vlastimil Tlustý: při šestiprocentním růstu, bim ho! – 97miliardový schodek. I když Tlustý tam byl krátce a možná s tím jen nestihl něco udělat.

Otázka: Takže Bohuslav Sobotka, dnes nejpopulárnější politik, vychází jako nejhorší hospodář. Není to poučné? Odpověď EJ: Já vašim závěrům rozumím, nevyvracím je,

0/0
27.9.2010 7:42

vítek z prčice

Švejnar na Hrad

.. ale jděte. To je hodně vousatý vtip o Leninovi, Pan Švejnar je opravdu někdo úplně jiný. Například ekonom. Na rozdíl od Kalouska, Klause, Nečase .... A všude není. Bohužel ani tam, kde být měl - na Hradě !!

0/0
26.9.2010 22:55

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: Švejnar na Hrad

To by tam myl nádobí?

0/0
26.9.2010 22:59

větrník, pán prdů II

Re: Švejnar na Hrad

staral by se o doutníky.

0/0
27.9.2010 8:01

velký jarda

Re: Švejnar na Hrad

ale do hradní hladomorny !!!

0/0
27.9.2010 9:08

český_vesničan

..hmmmm..kamse člověk podívá...švejlhal....

..už se pomalu bojím otevřít i konzervu......:-/

0/0
26.9.2010 20:07

velký jarda

Re: ..hmmmm..kamse člověk podívá...švejlhal....

ono je to jedno, otevřeš jinou, a je tam Paroubek....

0/0
27.9.2010 9:09

pták2

KELLER

tento člověk je rudý komač (jeho názory si můžete občas přečíst v dříve komunistickém Rudém Právu, doufám, že se Vám z nich udělá stejně blbě jako mně) a na rozdíl od něj doufám, že vysokoškoláci je pošlou s jejich programem do míst lehko vyslovitelných, ale težce dosažitelných, protože jenom tam jejich program patří i s jejich funkcionáři.

0/0
26.9.2010 19:49

musac111

PRAVICE LIDEM LŽE A BRUTÁLNĚ S NIMA MANIPULUJE

http://www.ulozto.cz/5967194/vsechno-to-socani-prozrali-.jpg

0/0
26.9.2010 11:26

je to na ......

hloupost

Mnoho pravicových fanatiků si myslí, že když nějakou lež budou opakovat donekonečna, tak se stane pravdou. Ale opak je pravdou. Pokud se týká dluhů, tak si to laskavě spočítejte. Klaus a Kalousek zde udělali bilion dluhů. Klaus svojí zmrvenou privatizací, které by se mělo raději říkat řízené rozkrádání státem a Kalousek svým diletantismem zasekl půl bilionovou sekeru za působení na MF. A to Kalouskovi nezapočítávám ty dluhy na kterých se podílel jako předseda rozpočtového výboru. A co se týká dluhů, které udělala soc.dem, tak ty peníze šly právě na nápravu chyb Klausových teorií. Sanace bank apod. Stačí nebýt pravicovým fanatikem, nebo raději žádným fanatikem, jinak se stáváte směšnými pipmprlaty. No ostatně to ste se již stali, když zde opakujete neustále dokola lživá hesla z předvolebních akcí ŤOPky a ODS. Opravdu rozumní lidé se vám jen smějí!!!!!!" Jste něco jako úderka NSDAP v Mnichovských pivnicích.

0/0
26.9.2010 10:10

pták2

Re: hloupost

s něčím se možná dá souhlasit, ale úderka NSDAP to snad ne, to byli vždy socialisté různého ražení, jejich hesla byla podobná těm dnešním a kapitál jim vadil, tedy pravice. Oni totiž byli čistě levicoví socialisté, přečti si jejich stanovy a budeš jinak hovořit, oranžová má blíže k hnědé, vždy.

0/0
26.9.2010 19:53

airwar

Re: hloupost

Drobný dotaz, když padla na podzim roku 1997 Klausova vláda byl schodek rozpočtu 15 miliard za rok. Jistě Klaus zmastil privatizaci ;-D, ale ta dluh neudělal. Proč když je ČSSD tak skvělý hospodář, začala po roce 1997 kdy se dostala na osum let k moci neustále zvyšovar dluh státního rozpočtu, klausovy chyby mohli mít dopad maximálně 1-1,5 ropku, přitom ještě v roce 2000, tedy 2,5 roku vlády ČSSD hospodařil stát celkem slušně, až rok 2001 byl katastrofální a pak už každý další rok, co vládla ČSSD. Jinak sanace bank byla největší zhovadilost co ČSSD předvedla, Česká spořitelna a KB měli padnout.Rv

0/0
27.9.2010 8:48

byvalyvoliccssd2

Pravda o státním dluhu: Vznikl převážně za vlád čSSd

http://statnidluh.zaridi.to/

Kdyby nebylo plýtvání za vlád čSSd, nemuseli bychom teď každý rok jen na úrocích z dluhů ztrácet 70mld. ročně a platy místo snižování mohly růst.

0/0
26.9.2010 8:12

rugerforever.2

PAn Sbotka je slušný politik a

ukazuje jak čistá je nyní ČSSD bez provařeného pana ParoubkaR^

0/0
25.9.2010 22:34

pták2

Re: PAn Sbotka je slušný politik a

z úspor na náhradách poslnců si ušetřil na několikamilionový byt, holt šikovný socák, stejně jako křištálový Standa.

0/0
26.9.2010 19:45

Dalšínickvpekle

Hrozně mě baví

Jak tady levičáci nadávají všem co s nimi radostně ,oranžovo rudě nehýkají , do soudruhů . ;-D;-D;-D

0/0
25.9.2010 22:18

libynn

Realitou je,

že na dluh se prostě v kapitalismu žije! Otázkou je, jak velký dluh dokážem, s našimi příjmy, splácet! Tam se borci vlevo a vpravo neshodnou!

0/0
25.9.2010 21:35

debalzam

proč Jan Švejnar leze mezi ty leváky

0/0
25.9.2010 20:47

libynn

Re: proč Jan Švejnar leze mezi ty leváky

Klausův příklad.

0/0
25.9.2010 21:05

taktomabyt

Jo, Bohoušek Sobotkůj = sbohem dukáty

On, který ve svém životě ani vteřinu nebyl v pracovním procesu....

On, který v dobách ekonomického růstu enormně zadlužoval stát...

On, který v brněnské nemocnici demonstrativně odmítl zaplatit 30 Kč....

On, který se kdysi okamžitě oženil, protože mu to jeho již tehdy cca 60ti letá milenka poručila (chtěla aby si vzal jinou což splnil)...

On, který poslanecké náhrady vyčerpal na pořízení bytu.... On, který vrátil několik milionů daní estébákovi u něhož měl Paroubek svatbu....

0/0
25.9.2010 20:26

shane

Re: Jo, Bohoušek Sobotkůj = sbohem dukáty

A Kalousek je jinej????

0/0
25.9.2010 20:30

taktomabyt

Re: Jo, Bohoušek Sobotkůj = sbohem dukáty

Ano, IQ soudruhu, všechny body - samozřejmě - platí i pro Kalouska, Brdlouska a tvoji babičku.

0/0
25.9.2010 20:36

bskoupy

Re: Jo, Bohoušek Sobotkůj = sbohem dukáty

Nemá cenu se dohadovat, zda je horší socan nebo odeesák, lidovec či zelenej (o komouších nemluvím, to je kapitola sama pro sebe).

Všechno je to stejná SVOLOČ, která šla do politiky s jediným cílem: HRABAT, HRABAT. HRABAT.... Pardon: výstižnější je díky Klausovi známější výraz: TUNELOVAT, TUNELOVAT...

A zatím je ještě pořád z čeho.

A "tunelování" je i toto (a takhle je to "normální" na všech ministerstvech):

Nečas: Statisíce pro podřízenou (http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-domaci-politika/134423/necas-statisice-pro-podrizenou.html)

A aby bylo i nadále, potřebují politici "doplnit"; proto nás musí oškubat.... "Kalousku, jsi jednička!"

0/0
27.9.2010 7:52

JCage.

Re: Jo, Bohoušek Sobotkůj = sbohem dukáty

blesk.cz ;-D;-D;-D odtud spravny socan cerpa inspiraci!

0/0
27.9.2010 8:33

libynn

Jde to ke dnu!

A bez ekonomiky založené na dluzích a nadspotřebě, ještě rychleji!

0/0
25.9.2010 20:01

Mitchell

To si dělá p.del?

Dluhoslave, proč jsi o tom, že schody rozpočtů jsou špatné, nemluvil a hlavně proti nim nic nedělal v letech 2002 - 2006? Proč ty jako ministr financí jsi se podepisoval pod rekordní schodky v dobách rekordních růstů? Proč jsi absolutně ignoroval Janotovy výhrady a pak jsi se trapně pokoušel v době, kdy ministrem byl Janota, ve Sněmovně vinu za ty schodky hodit na něj? Jsi horší než větrná korouhvička a možná větší populista než Paroubek.

0/0
25.9.2010 19:48

shane

Re: To si dělá p.del?

A proč rostl státní dluh i po roce 2006 za Kalouska. Kalousek byl i ve vládách se soc. dem. před rokem 2006. Neměl by i on nést odpovědnost. Jak se můžete smířit s tím že je ve vládě tenhle dinosaurus a korupčník???

0/0
25.9.2010 20:02

Mitchell

Re: To si dělá p.del?

Schodky po odchodu ČSSD z vlády do krize výrazně poklesly. Bohužel nešlo ze dne na den (a zvlášť v patové situaci po volbách 2006) rychle změnit legislativu. Ale i tak byl schodek za rok 2008 (nebo 07?) jenom 19 miliard (po očištění od onoho přesunu to bylo 35 miliard).

Co se týká Kalouska, tak ten měl dávno táhnout někam. Za korupční prostředí na obraně je spoluzodpovědný i on, vždyť jako náměstek ho tam pomáhal spoluzakládat.

0/0
25.9.2010 20:14

shane

Re: To si dělá p.del?

to si si dost naběhl, ten schodek byl za rok 2007 a to rozpočet sestavoval Sobotka. Kalousek je podepsaný pod rekordním z roku 2009.  Po ovoci poznáte je.

A jak to myslí tahle vláda s korupcí a rozpočtovou odpovědností je jasné je z toho, jakou pozici tam má Kalousek - korupčník a populistický rozhazovač. On a jeho lidovci zvedali podpory.

0/0
25.9.2010 20:22

denny2006

Re: To si dělá p.del?

"to si si dost naběhl,ten schodek byl za rok 2008 a to rozpočet" nesestavoval Sobotka.Sobotka je podepsaný pod rekordním z roku 2003. Po ovoci poznáte je.

Btw. argumentovat schodkem období ekonomické krize může Sobotka před svými jednoduchými voliči,ty inteligentnější musí toto podceňování jejich mentální úrovně,urážet a to byl také jeden z důvodů faktického propadu soc. dem.,vzhledem k velkým šancím,ve volbách do PS.Btw.hlasoval,dle tebe,tvůrce zákona o státní rozpočtu na r. 2007 Sobotka pro tento zákon? Můžeš 3x:-P

0/0
25.9.2010 22:09

shane

smutno

Je to smutné čist tu tupost našich voličů. Politiku berou jako fotbal a názory druhých  nejen neposlouchají, navíc je zesměšňují a urážejí. Jindy pozorný cenzor tady dneska nechává nejhrubější urážky bez povšimnutí. Přitom člověk, který není úplně tupý ví, že opoziční názor mu dá možnost utřídit si a konfrontovat své názory. Jen pokud můj názor obstojí s názorem jiným je kvalitním.

Nejdříve mě třeba přišlo jako čiré populistické prohlášení, když pan Sobotka varoval před připravovanou privatizací veřejných služeb. Pak jsem si však uvědomil souvislost s naprosto čerstvou zkušeností. Na námitku, že po desetiprocentním snížení platů nepedagogických pracovníků, bude mít vedoucí kuchařka nárok jen na minimální mzdu. A kdo bude v Praze a okolí pracovat za tuto odměnu v pozici šéfkuchaře /majitelé restaurací vědí o čem mluvím/. Na to mi bylo odpovězeno, že žádný zákon nepřikazuje zřizovateli provozovat při školách školní jídelny.

0/0
25.9.2010 19:35

shane

Re: smutno

Prý má zřizovatel /město/ dvě možnosti, buď doplácet plat kuchařky na tržní úroveň ze svého rozpočtu, nebo neprovozovat školní jídelnu a pronajmout jí soukromé vývařovně. Pak by oběd nestál děti 15 korun, ale třeba i 60 a více korun. Pravda, proč sponzorovat z peněz na vzdělání stravování dětí. To si mají zajistit rodiče sami. Ale ruku na srdce budete na to všichni mít peníze? Jste ochotni skutečně takto začít šetřit a vzdát se sociálních /socialistických výhod/ jako stravování a hlídání dětí za dotované ceny.

0/0
25.9.2010 19:40

1_135_202_130

Re: smutno

ježíši, to je bláááábol....

0/0
25.9.2010 21:13

varix

Bohoušek se stále nenaučil počítat

Bohoušku! Učit se, učit se učit se! Znáte tohle heslo jednoho bývalého původně sociálnědemokratického vůdce?

Matematika Vám zřejmě nikdy moc nešla. Co je absurdního na tom, že ODS sestavila vládu? 118 bylo a vždy bude větší číslo než 82!

0/0
25.9.2010 19:32

Linde CZ

Zda se mi to, nebo ma Bohus v kapse nakej navod, jak usetrit

...tech 135 miliard? :-)

0/0
25.9.2010 19:00

acvil

..."nezávislí odborníci" Bělohradský a Keller...

...podle jednoho "filozofa" Bělohradského  se nám střední třída fašizuje - to měl asi na mysli ty státní zaměstnance při demonstraci...Rv...ten druhý - socialistolog Keller - nestojí za komentář...Rv

0/0
25.9.2010 18:44

ládik

Re: ..."nezávislí odborníci" Bělohradský a Keller...

Myslíte ty v kuklách, co v úterý demolovali vrátnici v kachlíkárně?

0/0
25.9.2010 19:00

Mitchell

Re: ..."nezávislí odborníci" Bělohradský a Keller...

Chce to vědět pravdu:

http://www.youtube.com/watch?v=H0E7hCfMv3g

0/0
25.9.2010 20:02

gavenda

ano půjdu volit pane Sobotko,

ale né takové lidi jako vy, jež si staví z našich peněz byty a domy, Váš dům či byt, Pavlasův penzionek za cca 50 melounů, opradu socialistický přístup pro obyčejné lidi, škoda , že tady neexistuje soudce Lynč, tuším, že vy a Palas a podobní by se pak této létoře museli podrobit,

0/0
25.9.2010 18:40

gter

bláboly..

Jak chceš šetřit Bohouši? Vždyť právě Ty jsi rozdával peníze nás, poplatníků a chtěl jsi 13, 14 důchody a platit každému, jen aby tě volil.....

0/0
25.9.2010 18:32

mpes4

Trapas...

uštěkaný paroubek, do toho Bohuš žvatlající ode zdi ke zdi, k tomu vracející se Vlček, kterého dveřma vyhodili a on se oknem vrátil zpět... Před půl rokem tvrdili jak rozdají 13. důchody, dnes mluví o tom, jak jsou rozpočtové schodky špatné. nebyla to čSSd, která chtěla UZÁKONIT, že přiští čtyři roky nesmí být schodek vyšší než 165 mld?

Podle mě je čSSd absolutně nevolitelná pro pravicově smýšlející voliče a stejně tak nevolitelná pro levici ...

0/0
25.9.2010 18:17

Libra

a kdo z vás bude myslet?

Chceme promyšlené úspory ... to je věta dne ;-D

0/0
25.9.2010 18:11

Linde CZ

Re: a kdo z vás bude myslet?

Tak - odmitame plosne skrty, chceme aby se na nakladech podileli vsichni - to je taky pomalu na diplom ;-D

0/0
25.9.2010 19:01

Mitchell

Re: a kdo z vás bude myslet?

;-D R^

0/0
25.9.2010 19:48

Dalšínickvpekle

Střední třída se fašizuje ?

Co je to furt za komoušký kecy ? Když někdo nehýká radostí nad oranžovou krmí tak je hned fašista ?! A víte vůbec že ti fašisti na které se furt odvoláváte si říkali Nationalsozialistische Deutsche Arbaiterpartei , neboli Národně socialistická německá  dělnická  strana !!

0/0
25.9.2010 17:21

David H

bez Davida

Paroubka a dalších dýdžejů nebude se Socdem taková legrace nakonec ještě dostanou rozum a bude to tu jak ve Švédsku našem socíálním vzoru...

0/0
25.9.2010 17:11

ládik

Re: bez Davida

Michal David, Kateřina Brožová, Jiří Helekal, Maxim Turbulenc, traktorista s. Vlček, pivo za dvě kačky a klobáska za pět. A jako prémie ss. odboráři Falbr, Štěch a nově i ten s gestapáckým ksichtem Zavadil. Vlastně do panoptika patří i s. kpt. ČSLA Jaroslav Tvrdík.

0/0
25.9.2010 18:12

paskudilek

no jo...

:-):-):-)

0/0
25.9.2010 16:23

jarda

BOUŘE VE SKLENICI VODY

Ani Michal David, ani Ploc, natož Zaorálek, nebo "kakaový Kraus"  tu Sobotkovu bouři nezklidní. O Paroubkovi nemluvě. Přece podle něj se dluhy platit nemusí. Sobotka bouří,ale už má z benefitů postavenou vilu,tak asi z té bouře pršet nebude. ;-ORv

0/0
25.9.2010 16:20





Najdete na iDNES.cz