Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výstražný systém zavřel tunely na pražském okruhu kvůli nadměrnému nákladu

Tunel Lochkov i tunel Cholupice na nově otevřeném obchvatu Prahy uzavřel odpoledne automatický bezpečnostní systém. U jednoho z nákladních aut totiž senzory usoudily, že se jedná o nadměrný náklad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J.K. 4

Je to v první řadě šmírovací systém

Proto další silnice, proto všichni do aut. Masový automobilismus je podvod na občanech. Myslíte si, jak jste svobodní a jak si užíváte blahobytu, přitom se zavíráte do plechového vězení a každý váš pohyb je sledován. ;-€Rv

0/0
25.9.2010 9:27

mufik

Re: Je to v první řadě šmírovací systém

no a ty jezdíš čím?Nebo chodíš pěšky a jezdíš jen na kole?;-D

0/0
25.9.2010 9:29

J.K. 4

Re: Je to v první řadě šmírovací systém

Dnes se smějete, zítra budete mezi prvními, kdo zapláče. Racionálně uvažující člověk si svůj život uspořádá tak, aby se výše popsanému vyhnul. Smát se tomu může jen blb. Ale vlády potřebují blby, celá stáda blbů. Třetinu života promarníte kvůli plechovce na kolech. Vyrábíte věci na auta, jezdíte v nich, vyděláváte na leasingové splátky, garáže, pokuty a silnice... dělejte, jak myslíte, mně to za to nestojí ;-DRv

0/0
25.9.2010 9:37

luban12

Re: Je to v první řadě šmírovací systém

Úvahy skutečně na úrovni,ale hodily by se lépe do nějaké země kde ještě nepoznali vymoženosti civilizace a pro ty kterým by to vyhovovalo jsou dveře otevřeny a může tam odejít ihned.A kontrola pohybu obyvatel? Slušným a zákony dodržujícím lidem to nemůže vadit !

0/0
25.9.2010 13:00

semafor

Re: Je to v první řadě šmírovací systém

;-D

0/0
25.9.2010 12:18

semafor

Re: Je to v první řadě šmírovací systém

Jako, když mi vegetarián zakazuje jíst maso;-D!!

0/0
25.9.2010 12:19

My.WinCleaner

No nejspíš

je propustnost vypočítaná tak, že při určité rychlosti a bezpečných odstupech tunelem může projet x aut. Když není toto dodrženo, tak bude asi problém.

0/0
25.9.2010 7:46

semafor

Re: No nejspíš

Zcela jistě. Tunel má jen nějakou kapacitu. Pokud je překročena, je problém s bezpečnost provozu a lidí.

0/0
25.9.2010 12:18

m. l.

Jak u blbejch

Když jede moc aut tak se tunel zavře, čímž se nádherně zvýší propustnost silnice. To by mě zajímalo, kdo takovéhle hlouposti vymýšlí. I když, já to tuším. Ti nejhorší z ročníku šli vždycky na dopravní inženýrství...

0/0
25.9.2010 0:28

semafor

Re: Jak u blbejch

Hloupé.

Ty bys asi neudělal ani tu dopravu!;-D

0/0
25.9.2010 8:01

papazian

V zajetí pokroku?

A když se takto okruh zastaví, tak stále nesmí kamiony jet jinudy? To je český Kocourkov! Ať žije ODS a jejich přátelé!

0/0
25.9.2010 0:19

OrpheusF1

Re: V zajetí pokroku?

ODS určitě může i za povodně, nebo za ropnou havárii v mexickém zálivu, že?

0/0
25.9.2010 8:09

mraduk

Takže jestli to dobře chápu,

tak pokaždé, když tam projede přetížený náklaďák, tak pár tisíc lidí uvízne v koloně?

Kolik že to stálo?

0/0
24.9.2010 23:52

Hekynen

Re: Takže jestli to dobře chápu,

Nejedná se o přetížený náklaďák, ale o přerostlý náklaďák.

0/0
25.9.2010 6:14

petrph

a to se to někdo v pondělí po druhé hodině

posmíval, že Google ještě nemá obchvat ve svých trasách, kdežto Seznam už jo protože ho tam dal napřed, podle nahlášení strany a vlády o splnění strategického úkolu.

No a on se v pátek porouchal CML (centrální mozek lidstva) vyhodnotí vjezd naloženého náklaďáčku jako útok Klingonů a uzavřel celý planetární úsek až do příjezdu Galaktické policie. Na něco takového ani u Googlů nemaj. Tak snad aby na celý úsek naší republiky dali ono bezradné Hic sunt leones jako mezi Křovákama v Africe...

;-D

0/0
24.9.2010 21:31

michal II

Re: a to se to někdo v pondělí po druhé hodině

Koliks toho vypil?

0/0
24.9.2010 21:33

hejhulapp

Re: a to se to někdo v pondělí po druhé hodině

nekaž mu radost, jistě je na své výplody pyšný :-))

0/0
24.9.2010 21:59

luban12

Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

že je něco takového může u nás potkat,v takovém Německu by si to nedovolili.V článku nepíší v čem byl náklad nadměrný,mohl třeba být jen "trochu těžší" a automatická váha jej zastavila.Myslíte si,že naše dálnice a ostatní silnice jsou všechny tak špatné,že na nich musí být po roce vyjeté koleje?A pokud byl náklad nadměrný vnějšími rozměry,tak to přepravce taky jen zkusil,jestli mu to projde.Za přepravu nadměrného nákladu zaplatí zákazník přepravci několikráte víc,než za normální přepravu a tak si přepravce slušně přivydělá.Pokud by řidič jel s nadměrným nákladem a myslel,že je to normální náklad,tak by to byl blbec a to řidiči nejsou.

0/0
24.9.2010 20:59

lotosový květ

Re: Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

... a to řidiči nejsou.

řidiči kamionů!! ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
24.9.2010 21:08

pavlik12

Re: Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

Řidič kamióny si nevybírá s čím a jka pojede. Dostane auto a náklad a příkaz jet.

Nápady ve smyslu že s přetíženým nebo nadměrným nákladem by měl odmítnout jezdit jsou mimo realitu... to by skončil velmi rychle na pracáku.

0/0
24.9.2010 21:20

denny2006

Re: Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

jistě,to je jasné,proto tvrdé fin. sankce pro dopravce,nebo např.odstavení tahače na jistou dobu tak,aby to dopravce pocítil.

0/0
24.9.2010 21:28

My.WinCleaner

Re: Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

Jak si provozovatel v budoucnosti pomůže, když pošle řidiče s nadměrným nákladem na trasu a pak ho automatická váha odstaví, což bude mít ten důsledek, jako by auto vůbec nevyjelo?

0/0
25.9.2010 7:50

semafor

Re: Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

Pak ale sankce na hlavu (peněženku) řidiče.:-P

0/0
25.9.2010 8:04

ajgor

Re: Kamioňáci si asi budou muset zvyknout,

A jak bude pristi tejden bys nevedel?

0/0
25.9.2010 0:18

cejkis2

9 aut, předpokádám, že nalepení homouškové

Vaše chování připomíná sexuální hrátky 4nohých zvířat.....

0/0
24.9.2010 19:33

mpes4

Re: 9 aut, předpokádám, že nalepení homouškové

že ty si kupuješ videokazety se sexuálníma hrátkama 4nohých zvířátek? ;-D

0/0
24.9.2010 20:11

sasasa11

Tak jak to opravdu bylo

Řídící systém uzavřel tunel Cholupice směrem na D1 z důvodu detekování nadměrného (výškově) nákladu, který nejspíše najel na most před tunely ze Strakonické.

To je kvůli tomu, že by mohl poškodit ventilalaci, dopravní značení a kamerový systém, které jsou umístěny v tunelech pod stropem. Čekalo se na příjezd policie, a následné odstavení nadměrného nákladu.

Vzhledem k tomu, že se brzy zaplnil celý most, musel se uzavřít i Lochkovský tunel směr D1. Kvůli bezpečnosti nesmí stát kolony v tunelu.

Ohledně omezení rychlosti z 80km/h na 60km/h v tunelu Cholupice ve směru na D5, tak to bylo z ryze bezpečnostního důvodu, kvůli úniku vody na vozovku.

Obě situace trvali okolo 30 minut.

0/0
24.9.2010 19:24

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

No asi tak nejak. Jenze spravne by se to nadmerne vozidlo melo odstavit , ale tunel ihned zprovoznit. Policie to muze resit za provozu. Otazka je ovsem moznost unikovych cest. Pokud nejsou, musi se otacet a dopravu zade zastavit.

0/0
24.9.2010 19:27

MIR80

Re: Tak jak to opravdu bylo

Nicmene je zvlastni, ze doslo az k zavreni tunelu, protoze mereni nadmeru je tam dvoje, prvni jen zavre prislusny najezd a druhy pak cely tunel. takze ridic to prvni mereni zrejme ignoroval

0/0
24.9.2010 19:34

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Tak jak to opravdu bylo doopravdy. Skutečně šlo o nadměrný náklad. Ovšem legálně nahlášený (bez toho by ani nevyjel), řádně označený (bez toho by ani nevyjel) a jeho trasa byla předem v souladu s vyhláškou řádně zmapována ( bez tohy b ani nevyjel ). Systém fatálně selhal v tom, že nadměrný nákldad vyhodnotil jako nebezpečný a přijal nastavená opatření. Přitom na českých dálnicích, tunelech a mostech se denodenně pohybuje několik nadměrných nákladů a takové problémy zdaleka nedělají.

0/0
24.9.2010 19:57

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

Ja nevim, kde beres tu jistotu. Ja myslim, ze to oficialni nadmerny naklad nebyl. I v clanku se pise "nakdadni auto" ne nadmerny naklad s doprovodem. Kazdy druhy kamion muze mit vysku pres 4,2m. Myslim, ze neznaceny prujezdny profil j 5m.

0/0
24.9.2010 20:06

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Jistotu beru z vyhlášky. Nevím jesli to říkám úplně přesně, ale cokoliv širšího než 2,55 a vyššího mež 4,2 je nadrozměrný náklad a vyžaduje určitý schvalovací proces pro přepravu. Neříkám, že by za každým takovým kamionem museli jezdit blikající auta, a taky u pracovních strojů schopných samostatně se pohybovat po dálnici je to jinak. Ale každopádně jakýkoliiv dálniční tunel je na přepravu nadrozměrného nákladu 100% připraven a i kdyby byl náklad přes pět metrů vysoký a čtyři metry široký, pak takovým tunelem musí bez problémů projet.

0/0
24.9.2010 20:21

.MichaL

Re: Tak jak to opravdu bylo

Myslím že jistotu bere hlavně v tom, že se rozhodl, že se jedná o "fatální selhání systému" a teď za to bojuje do posledního dechu:)

0/0
24.9.2010 20:22

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Pokud si myslíte, že je v pořádku aby by každý nadrozměrný náklad, kterých po českých dálnicích projíždí denně desítky, zastavil dopravu a vytvořil tím desetikilometrové kolony, pak se tedy o "fatální selhání systému" nejedná, a já se vám omlouvám.

0/0
24.9.2010 20:25

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

Sorry, ale to uz je docela smesne. Jestlize maji tunely 513 a 514 prujezdni vysku, 4,8m, tak si bud jist, ze jim 5m naklad neprojede. Proto si nadmerny naklad musi vybirat trasu. Tenhle kamion si proste jen blbe nalozil auta a nejake mu precuhovalo. Naopak system zareagoval perfektne. Lepsi vyzkouseni si snad nemohli prat.

0/0
24.9.2010 20:31

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Já nevím, stál jsem ob tři auta za tím inkriminovaným kamionem, byl to běžný podvalník s nějakou buňkou, řádně označený oranžovým majáčkem a nakonec oběma tunely vesele projel. Asi jsem fakt k smíchu.  Navíc, nejsem si jistý maximální průjezdnou výškou dvou ( podle médií) nejdůležitějších tunelů v zemi. Např klimkovický tunel ji má někde na hranici šesti metrů.

0/0
24.9.2010 20:35

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

Ja uz se fakt smichy neudrzim. Klimkovicky tunel ma prujezdny profil uplne stejny, tedy 4,8m. Fakt uz nevim co na to rict. Jen Valik ma 5,4m, ale ten je dost kratky.

0/0
24.9.2010 20:47

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Předevčírem projela z německa cholupickým i klimkovickým tunelem až k obci u Ostravy po částech betonárka na podvalnících. Největší její přepravní výška byla 5,3 metru. Nevím co si mám myslet.

0/0
24.9.2010 21:01

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

Asi nekdo blbe meril nebo odmontovali nejake znacky. Nebo to proste fakt projelo. Ja u toho nebyl. Jestlize ale je oficialni prujezdny profil 4,8m a max povolena vyska 4,2m, tak tam proste vyssi naklad nema co delat. Asi to ma nejake duvody. Ja znam taky mista, kde je 90kmh a da se tam jet 200.

0/0
24.9.2010 21:10

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Fakt to projelo Já se nechci přít o maximální průjezdně výšce ani jednoho z tunelů, nevím kde by se da oficielně zjistit a taky se mi to dnes nechce hledeat. Nicméně u dnešního "incidentu" jsem náhodou byl. Kousek předemnou táhl na podvalu chlapík nějakou větší buňku. Zvláštní je, že kamion byl už v tunelu a teprve poté začaly blikat stopky a červená světla před tunelem. Po několika minutách přijeli policajti, a když zjistili, že je nad buňkou minimalně 1,5m místa tak všechno pustili a kamion si odstavili až za tunelem. Tohleto podle mě rozhodně v pořádku není.

0/0
24.9.2010 21:18

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

MAx prujezdny profil mas tu - http://www.rsd.cz/doc/Silnicni-a-dalnicni-sit/Tunely/tunely-ve-sprave-rsd

Mozna mluvis o necem jinem. Ten nadmer mel byt kamion s autama, takze policajti prijeli asi nekam jinam, zvlast pokud se to rozblikalo az po vjezdu do tunelu. Navic pisou ze odstavili kamion. To je v tunelu blbost. Melo to jet z D5 do Lochkovskeho dolu. Chyba asi je, ze to zastavilo i smer nahoru a tim padem logicky Cholupickej dolu.

0/0
24.9.2010 21:30

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

No, tak přepravník s autama není přece nadrozměr. A já jel od plzně na brno a začalo to stavět když jsem jel kousek za blikajícím nadrozměrným náklaďákem s nějakou blbou velkou plechovou bednou. Byl už v tunelu a všecko svítilo červeně, tak jsme všischi zůstali tát. Pak přijeli policajti a po chvilce dohadování ho po průjezdu tunelem odstavili bokem.

0/0
24.9.2010 21:35

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

JAsne ze neni, ale zalezi jak ho nalozis, co ma kde vystrceny atd.

Uz to balim.

Preju prijemne nadmerne sny.

0/0
24.9.2010 21:36

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Dobrou.

0/0
24.9.2010 21:39

luban12

Re: Tak jak to opravdu bylo

Pokud by stačil jeden jízdní pruh a výška v pruhu pro kamiony,tak nic proti,ale kdo jezdí po Strakonické od Prahy a před OMV podjíždí železniční most,tak ví,že kamiony přejíždějí do levého pruhu aby st tam vešli.Stejné to mohlo být i v tomto případě a pokud projel,tak asi za doprovodu policajtů středem a musel zasahovat do dvou pruhů

0/0
24.9.2010 21:15

.MichaL

Re: Tak jak to opravdu bylo

tak už neblbněte... jasně že je to chyba, ale nikdo z nás pořádně neví co se přesně stalo, tak asi nedává smysl si to tu sáhodlouze obhajovat, pokud to tedy nebereme čistě jako rétorické cvičení... A jestli jen trochu tušíte, jak fungují takové složité (jojo, vím že to není nic mimořádného ve srovnání s....) systémy, jak se kalibrují, uvádějí do provozu, tak byste měl soudně připustit, že tohle není věc, za kterou by měly padat hlavy... Prostě se to stává. Kdyby se takhle psalo o každém čidlu, když nahazovali třeba Temelín, tak v okruhu 200 km už nebydlí ani živáček... Jinak nic ve zlém:)

0/0
24.9.2010 20:35

bambus_trambus

Re: Tak jak to opravdu bylo

Ale já z toho taky nic nededělám, rozhodně nechci aby se ze to střílelo na ministerstvu dopravy. Pouze konstatuju, že to selhání bylo, a to dost zásadní. Byl jsem totiž u toho. Obchvat se všemi sofostikovanými systémy funguje ani ne týden, a je jasné, že něco takového by se stát mohlo. Jen nad tím nelze jen tak mávnout rukou ale je nutné se poučit. Znovu opakuju, že pražský okruh není nějaký světový unikát, ale je celkem běžnou estakádou, jejíž systém řízení je rozhodně velmi složitý ale nikterak nevyzkoušený. Toť vše.

0/0
24.9.2010 20:40

michal II

Re: Tak jak to opravdu bylo

Bylo to selhani? Ceho? Toho ridice urcite! Ale systemu? Spravne fungujici system by mel pustit do tunelu vozidla prevysujici povolenou vysku, kdyz si dispecer rekne ze by to mozna jaksi mohlo projet? Mozna byli hosi trochu vypleskli, ale selhani techniky to rozhodne nebylo.

0/0
24.9.2010 20:50

MC MC

njn

škoda, že toho bolševik nestačilo postavit více. Dneska se bude každý odvolávat a odvolávat a možná někdy v roce 2050 to bude hotové komplet.

0/0
24.9.2010 19:20

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: njn

Jo, jenomže bolševik všechno stavěl do centra. :-/

0/0
24.9.2010 19:28





Najdete na iDNES.cz