Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obcím zvoní administrativní hrana. Česko se nevyhne jejich slučování

Česká republika má 6 244 obcí a vypadá to, že do budoucna jich radikálně ubude. Podle Svazu města a obcí, Asociace krajů ČR a některých starostů čeká Česko jejich postupné slučování. Důvodem je současná složitost samosprávy, přibývání agendy od státu a nedostatek peněz na některé investice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bejvoc_

A co takhle snížit

administrativní agendu??? K čemu je oněch zmíněných 10 miliard???? Aby ouřada vyplnil lejstro, které další ouřada orazítkuje a založí???

0/0
27.9.2010 10:26

sámvelkýmao

no

optimálním řešením bych viděl sloučit všechny obce v české republice pod jednu obec zvanou praha.co na to brno?.....................

0/0
26.9.2010 19:38

LUBr.doktorka_bačkorka

Návrat ke střediskovým obcím, bez štědrých sponzorů

JZD, je nepochopením podstaty na které rozmach venkova v době socializmu stál. Dále kde by chtěli dnes vzít takové lidi do vedení, kteří sice vypadali jakoby jim před hodinou vypadli vidle z ruky, ale byli vysokoškolsky vzdělaní, na nic si nehráli. Dnes už takových chybí celá generace. Nějaký soukromý kulak, krmící krávy granulemi tak maximálně umí volat, "Já chci dotace".

0/0
26.9.2010 19:11

nazdravi

Take si myslim, ze je to dobre

Predstavte si, kolik lidi je treba platit na radnici, starosta a vsichni co s nim spolupracuji, najem kancelari etc, a pouze se staraji o 4 nebo 6 tisic obyvatel, Opravdu by se mohly sloucit administrativne 2 mensi obce v blizkem sousedstvi. To by bylo uspor., Kazda obec by mela svoje reprezentanty a ti by obhajovali zajmy sve obce.

0/0
26.9.2010 16:41

habr

Re: Take si myslim, ze je to dobre

V Čechách nefunkční. Obec o 4 tisíc obyvatel už má dost práce a často  její úředníci nestíhají (někteří ale dokáží celé dny prosedět). Jedná se víc o slučování malých obcí okolo několika stvkách obyvatel, ale tam to dělají lidi na nějaké poloviční úvazky. Sice často schází profesionalita, ale sami  si řídí svoji obec. Jakmile se spojí víc k sobě, nefunguje to. Znám jich několik a až po rozdělení ty menší si dokázaly zajistit chodníky, a další potřebné prvky infrastruktury. Do té doby - početnější zástupci malou přehlasovali.

0/0
26.9.2010 18:04

Jezdím na neutrál

Všechno se vrací tak, jak to bylo před rokem 1989.

;-D;-D I ty naše vesničky krásný střediskový... ;-D

0/0
26.9.2010 13:40

CM3

Re: Všechno se vrací tak, jak to bylo před rokem 1989.

R^R^R^

0/0
26.9.2010 17:54

Oerteplur

Obce nelze sloučit vládním nařízením proti vůli obyvatel

jedině snad, kdyby se vrátili komunisti, kteří měli a mají takové nápady.

0/0
26.9.2010 13:24

alicia

U některých obcí jsem pro

Tak třeba jedna obec kde se veškeré peníze nesmislně investují třeba do výstavby rybníka ( v obci  již pátého ) trvale bydlících občanů kolem 70 a to v důchodovém věku a starších, nesmyslné  vydláždění hřbitova apod. hloupostí. Jinak není na svícení tak se obec potápí v 21:00 h. do tmy. V zimě se neprohrnuje neboť ne toto nemají peníze! ! ;-€ ;-O

0/0
26.9.2010 11:33

doktor_bota

Re: U některých obcí jsem pro

Rybník může být dobrá dlouhodobá investice, nicméně pokud obec nemá peníze na zajištění základních služeb, je to na pováženou.

0/0
26.9.2010 11:55

habr

Re: U některých obcí jsem pro

Pokud je rybník obecní a není stavěn z dotací kde je jejich programem zakázáno hospodářské využívání rybníka, může to být po několika letech i příjem do obecní pokladny.

0/0
26.9.2010 18:07

jirka-zlin

Re: U některých obcí jsem pro

Až se obec ponoří ve 21 hodin do tmy,tak si vemte učebnici češtiny pro třetí třídu ZŠ a věnujte čas studiu.Ostudo!

0/0
26.9.2010 12:41

kurako

Re: U některých obcí jsem pro

;-DR^

0/0
26.9.2010 12:47

Jezdím na neutrál

Re: U některých obcí jsem pro

Máte na mysli vyjmenovaná slova nebo prvouku? Obojí by potřebovala... ;-D

0/0
26.9.2010 13:41

Fai Rodis

Re: U některých obcí jsem pro

Muze bejt, nicmene soudime-li pouze dle vecneho obsahu prispevku, maji tam ponekud zvlastni zastupitelstvo...

0/0
26.9.2010 21:50

habr

Re: U některých obcí jsem pro

 ... to v důchodovém věku a starších, ... :-):-):-)

0/0
26.9.2010 18:08

Diskutujici1

Ano, uděláme v ČR jednu velkou obec

s minimální administrativou a budeme ji třeba říkat Praha.

0/0
26.9.2010 11:30

mikik

Re: Ano, uděláme v ČR jednu velkou obec

Ja bych ji rikal Turecko....

0/0
26.9.2010 11:35

Jezdím na neutrál

Re: Ano, uděláme v ČR jednu velkou obec

Kocourkov.

0/0
26.9.2010 13:41

habr

Re: Ano, uděláme v ČR jednu velkou obec

Česká Lhota.

 Na Moravě a Slezku podle regionu - takže tři obce, jinak je problém.

0/0
26.9.2010 18:10

Pattr

Bez komentáře...

O slučování! rozhodují zastupitelstva. Zákon o obcích připouští také konání místního referenda. To například rozdělilo! Nový Jičín na Nový Jičín a obec Libhošť.

0/0
26.9.2010 10:59

performance

Někdo někde něco plácne

napíše se o tom článek s atraktivním nadpisem a odborníci na této diskusi mají o náplň využití ztraceného času postaráno .......

0/0
26.9.2010 10:33

mikik

Re: Někdo někde něco plácne

Gratuluji k prispevku ;-)

0/0
26.9.2010 11:36

aksura

Daň z nemovistosti

Pak by ale měli vymyslet úpravu daně z nemovitosti. I když bydlíte na samotě, kde nemáte kanalizaci, vodovod, osvětlení a všechno si musíte řešit sám, patříte pod větší obec a máte větší koeficient na placení daně .!!!

0/0
26.9.2010 10:32

pakostič

Re: Daň z nemovistosti

daň z nemovitosti pochází snad z období feudalismu, je to vysoce nemravné okrádání obyvatelstva státem. Jediná přijatelná úprava této daně je její zrušení

0/0
26.9.2010 12:13

Fai Rodis

Re: Daň z nemovistosti

Nahodou - treba takova dan za pocet oken smerem do namesti ci ulice, popripade za jejich velikost, jak tomu byvalo ve stredovekych mestech, by urcite Kalouskovi udelala radost. Jen si spoctete, kolik by na podobne dani vyplazli majitele tech celosklenenych kancelarskych budov, nakupnich center. Koneckoncu, i takova konstruktivisticka nebo funkcionalisticka budova s pasovymi okny by se pekne prodrazila.   A coz teprve takove ty super cool lofty, predelane z byvalych fabrik

;-D

0/0
26.9.2010 21:48

ajven

Vedení obce

je potřebnější v  místě než 100 km daleko. Lépe by bylo zjednodušit administrativu, snížit zatížení obcí papírováním, snížit počet úřadů na úrovni krajů a státu, které si nesmyslně vytváří další a další administrativní úkony, aby obhájili svou potřebnost. Spoustu záležitostí je možné řešit prostřednictvím soukromých firem. Možná by se to chtělo trochu vrátit zpět do minulosti. Nemyslím tím 50 léta a později, ale dobu daleko před tím. Tehdy obce prosperovaly, dluhy neexistovaly. Koncentrace moci mimo obec obci nic dobrého nepřinese.

0/0
26.9.2010 10:30

nazdravi

Re: Vedení obce

R^R^R^

0/0
26.9.2010 16:32

pětrandočepice

Znám z okolí

několik obcí, kde by 2 mohly mít společnou radnici a zastupitele i úředníky. Ty obce jsou velmi blízko sebe, jedna téměř přerůstá do druhé. A ušetřila by se skoro polovina peněz - celá polovina asi ne, ale i tak by to byla velká úspora.R^

0/0
26.9.2010 10:28

Tygřík Vaska

Cílem toho je koncentrovat částky k rozkradení

Z většího balíku peněz se lépe krade no a taky je větší.

0/0
26.9.2010 10:01

Fai Rodis

Re: Cílem toho je koncentrovat částky k rozkradení

MyslimTygriku, ze ses trefil.

Kolikpak majetku se ztratilo pri ruseni kraju, prevadeni majetku na okresy , opetnem ruseni okresu a zrizovani kraju? :-P

0/0
26.9.2010 21:52

pepouš

Bala to blbost..

Rušit tzv. střediskové obce. Tam, kde je zanechaly, mají vystaráno. Ony nostalgické vzpomínky na to, že jsme někdy  na začátku minulého století měli vlastní obecní úřad, vlastní školu..., když dnes  polovina baráků jsou rekreačního charakteru, školních dětí popskrovnu, starat se o vodovod, kanalizaci... To není žádná švanda.  Pak se stává, že leckde nenajdou nikoho, kdo by chtěl dělat starostu.  Občas pak se jím stane takový dobrodruh, který  obec zadluží a pak nikdo nechce být ani členem zastupitelstva.

0/0
26.9.2010 9:38

pětrandočepice

Re: Bala to blbost..

Souhlas.R^

0/0
26.9.2010 10:29

Kilmore

Re: Bala to blbost..

Ono se říká, že jak si kdo ustele, tak si také lehne. Vybrat na místo starosty dobrodruha, to snad mohou jen hlupáci, zvláště když mu na malé obci vidí až do talíře a vidí tedy, že si neuspořádá finance ani ve své domácnosti.

Jinak kanalizaci, plyn, vodovod, to vše mohou pro obec spravovat firmy, případně dokonce to ani obec nemusí mít ve svém majetku, je třeba zvážit všechna pro a proti. U plynu je výhodnější spíše prodat, kanalizace a vodovod je obvykle lépe nechat v obecním a najít správce. Není to švanda, ale jde to.

0/0
26.9.2010 15:03

energetik22

Nebylo by jednodušší snížit administratvu na 50%?

Stejně se na okrese, kraji a státě úřady vzájemně živí nesmyslným papírováním a polovina úředníků je parazitem, byť státem zřízeným...

0/0
26.9.2010 9:25

pětrandočepice

Re: Nebylo by jednodušší snížit administratvu na 50%?

Leckde by se dal snížit počet zastupitelů i úředníků radnice.

0/0
26.9.2010 10:30

cekon

Sloučit se s městem

kde vedení krade jak straky? Hloupý nápad.

0/0
26.9.2010 8:46

banánový huffnagelův duch

Bydlím v malé obci,

zadlužená není. Už jednou byla administrativně sloučená se sousedním městem a nepřineslo to žádný užitek. Jen neustálé dohady, kdo na koho doplácí, a jak by to bylo, kdyby ty dva celky byly samostatné.

0/0
26.9.2010 8:17

pětrandočepice

Re: Bydlím v malé obci,

S městem bych asi neslučovala, ale 2 i více malých obcí by se leckde mohly sloučit - bez toho, že by jim to ublížilo.

0/0
26.9.2010 10:32

ludvik 18

To už bylo

To tu už bylo,ale soudruzi z ODS potřebovil pro sebe místečka,tak to rozdělili.:-)

0/0
26.9.2010 5:31

dneska.taky.lidi.věří.všemu

Re: To už bylo

jj, zejména na těch malých vesnicích do 1000 obyvatel to všechno ovládájí Odeesáci a ty lukrativní posty, co tam maj ;-D

0/0
26.9.2010 8:24

MiroTR

Re: To už bylo

On nepochopil, že v malé obci se všichni znají a v komunálních volbách na strany kašlou.  Voliče zajímá, co zastupitel pro ně udělá a jestli je v KSČM, nebo ODS je úplně jedno.  Po novém chodníku chodí všichni a není rozdíl v tom, kdo jej prosadil.

0/0
26.9.2010 8:43

pepouš

Re: To už bylo

On je totiž  fakt blbej, který neví, že na malé obci jsou většinou tzv. nezávislí, nebo ho nenávist k ODS zaslepila - spíše pak obojí.

0/0
26.9.2010 9:40

dzeryk44

Re: To už bylo

To víš je to jelito.

0/0
26.9.2010 9:58

casiopea200

Re: To už bylo

;-DTak například naší obec ovládají Sdružení občanů za krásnější obec a Sdružení nezávislých kandidátů a jsem přesvědčená, že nikdo z nich ani netuší jestli je pravice nebo levice  a v obci s ročním rozpočtem 3,5 mil si určitě nahrabou ohromný prachy při přidělování veřejných zakázek;-D

0/0
26.9.2010 10:33

starej_vul

:-) ... až pochopíte

Až pochopíte jak se žije na vesnici, až pochopíte, že hasiči jsou hybnou silou jejich života, až pochopíte že konkrétní problémy se vyřizují na schodech předsedy, až pochopíte, že se úřaduje i v neděli, až pochopíte že ... pak nebudete mít takový blbý nápady na slučování obcí. Vesnice nejlíp ví, co je pro ni dobré. A ne úřad někde v tramtárii. V Česku -aspon co já pamatuju- je bordel a ten bordel se všichni snaží odstranit reorganizacemi. Což jak víme už od komunistů nefunguje. Aspoň si partajníci menší počet lépe "ohlídají" a nebudou jim utíkat peníze mimo jejich tunely ...

0/0
26.9.2010 4:55

Moravian

Re: :-) ... až pochopíte

Nemci pry za valky chteli sloucit Lidice s Kladnem a mistni nesouhlasili, tak to take reorganizovali...

0/0
26.9.2010 5:33

pepouš

Re: :-) ... až pochopíte

Opravdu blbej vtip.

0/0
26.9.2010 9:41

MiroTR

Re: :-) ... až pochopíte

Ano, s tím lze souhlasit.  Ale pokud budou tak nesmyslně nastavené koeficienty pro přerozdělování daní, budou obce živořit.  Pak se sloučí s nějakým většim městem a budou na tom ještě hůř.

0/0
26.9.2010 7:46

obambiodřekykunene II.

STOP EU

RvRvRv

0/0
26.9.2010 1:05





Najdete na iDNES.cz