Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Půlka je dobrá, celý okruh by byl lepší

Nový Pražský okruh má jen jednu velkou chybu. Není celý. Malých chyb má dost, většina ovšem vyplývá z té velké: není celý. A celý není proto, že jsme jako občané občas přihlouplí, občas vypočítaví, úřady nepředvídavé a v jednání neschopné a soudy pomalé a bezhlavé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal.

Souhlasím pane Komárku

Barrandovské sídliště souhlasí. Užili jsme si za uplynulá léta dost a dost. A nikomu to nepřejeme. Věřte, že průjezdná komunikace kousek od baráku je mnohokrát lepší, než neprůjezdný barrandovský kopec pod okny. Už aby byl okruh celý a ať už konečně táhnou ti všichni ekoteroristi s občanskými protestantskými sdruženími někam. I když je to asi iluze, mám pocit že se nám na Barrandově líp dýchá. Po dvaceti letech.

0/0
21.9.2010 22:09

pepelope

Dobrá půlka...

Chlape...máš pravdu.A je to bohužel smutný.

0/0
21.9.2010 17:27

sigenius

sysel

Nemám nic proti panu Komárkovi. Jen bych mu doporučoval nějaké školení z přírodopisu. Aby nepletl hrušky s jabkama. Nebo by mu stačila paměť a občas si přečíst, poslechnout či shlédnout zprávy.

Jak známo, sysel nikterak nesouvisí s dálnicemi. Sysel miluje pravidelně sekané travnaté plochy, typicky letiště. Tím se stal mimoděk účastníkem různých řízení souvisejících s navrhovanými změnami územního plánu, kdy noví vlastníci (zrušených) letišť se snaží převést své pozemky z půdního fondu na stavební parcely. Chtějí zúročit peníze, které investovali do půdy hromadným a rychlým nákupem od restituentů.

0/0
21.9.2010 15:41

kalisz

Re: sysel

hele ty mas tezkej zivot, co?

0/0
22.9.2010 8:27

franp9am

Tolik jedu a nenavisti

Tolik jedu a nenavisti proti vsemu a vsem v jednom clanku..

0/0
21.9.2010 15:23

Profík

Re: Tolik jedu a nenavisti

Naopak, to je velmi realistický pohled a správná sarkastická novinařina. Škoda, že Dnes přichází na to, jak a proti komu psát, až po 20 letech, a to ještě jen zčásti. Budou-li i nadále podporovat kreatury typu Kalousek či Schwarzenberg, důvody pro psaní takovýchto článků rozhodně neubudou.

0/0
21.9.2010 19:38

dracekvo

souhlas

R^

0/0
21.9.2010 14:54

honzaf

Bývá to jinak

Bohužel to, co tady píše soudruh Komárek (jak já ho nesnáším:-)), je pravda sotva z poloviny.

Většinou to je tak, že úředníci nechají schválit a připravit trasu, nad kterou zůstává rozum stát - přes obce, chráněná území, těžkým terénem a podobně. Tato trasa je připravena na základě lobby spekulantů s pozemky - většinou s argumentem, že výhodnější trasa by byla dražší, stavba by déle trvala a podobně. Ochráncům přírody a občanským sdružením pak nezbývá, než s těmito šílenými nápady bojovat všemi možnými způsoby. Není to lehké, úředníci jsou velcí páni a peníze jim slíbené ještě větší.

Někdy něco vyhádají, často ale mají smůlu, stavbu jenom pozdrží. To ale moc nevadí, úředníci se mění méně často než ministři, takže rito počká. Výsledek je často ten, že se staví původně levnější a horší varianta za cenu té lepší a dražší.

0/0
21.9.2010 13:51

kalisz

Re: Bývá to jinak

z tohoto pohledu by mozna nebylo namiste navrhnout zmenu zakona tak, ze protest ci odvolani proti planovane silnici verejneho zajmu (jako je napr. tento okruh) bude akceptovan, pokud protestujici strana poda prinejmensim stejne kvalitni navrh, kudy uvedenou stavbu vest.Pokud ne, zamita se.

0/0
22.9.2010 8:31

uc007

Hluk z okruhu

Jednoznačně souhlasím s tím, že okruh je potřebný a je to dobrá věc. Ale po prvním dni spuštění už z něj takovou radost nemám. Pře třemi roky jsem si koupil rodinný dům v Ohrobci (Dolní Břežany – Praha Západ). Dům stojí na kraji obce v těsné blízkosti lesa a do včerejška to bylo absolutně klidné místo. Večer jsem měl problém i se zavřenými okny usnout a v noci mě probudil hluk z okruhu. Dům je vzdálen 4 km vzdušnou čaru od místa kde okruh překračuje Vltavu. Můj dům je kvalitní novostavba s kvalitními okny atd. Znovu opakuji, že s okruhem souhlasím a chápu jeho potřebnost, ale věřím, že s tímto problémem se ozve mnohem více lidí a až si lidé na nový okruh během pár dnů navyknout tak se celá situace jistě ještě zhorší. Obávám se, ale že těžko tuto situaci bude někdo řešit… Miroslav Kratochvíl   

0/0
21.9.2010 13:23

kalisz

Re: Hluk z okruhu

to Ti jako do baraku duni ten most jo? Na 4 kilaky? To si ale asi zvyknes, cece. My bydime v Humpolci na kopci cca 1 km vzdusne od D1 a kolikrat bych prisahal, ze D1 vubec neslysime. Kdyz u nas byl znamej z Broumova, tak taky nemoh spac, pac pry je to takovy randal, ze se to neda vydrzet. Tak to Te teda lituju. A zaroven mi to vlastne rika, ze my na tom taky nejsme kdovijak.

0/0
21.9.2010 13:37

Reeve

Re: Hluk z okruhu

Věřte, že si zvyknete. Bydlím cca 80 metrů od výstupní barrandovské radiály (až do předvčerejška motory kamionů do kopce vytočené na dvojku) a pod (dnes už méně používaným) přistávacím koridorem na Ruzyni. A přežívám.

Ano, i vzdálený hluk je horší než žádný, protože každé zbytečné zakmitnutí bubínku nás přibližuje k budoucí nedoslýchavosti. Ale mám-li volit mezi variantou "velký hluk pro jedny a absolutní ticho pro druhé" a variantou "o něco menší hluk pro jedny a o krapet menší ticho pro druhé", volím tu druhou "spravedlivější" možnost.

0/0
21.9.2010 16:20

Králík z klobouku

Dým z továren a houfy dětí nad pískem - koik je kolem krás

Pane Komárek, vašeho talentu je pro dnešní dobu škoda! Jak vy byste krásně dokázal obhajovat budovatelské úsilí našeho lidu a strany proti rejdům kulaků, maloměšťáků a imperialistů! A severojižní magistrálu byste dozajista vedl přes Karlův most a Staroměstské náměstí, které byste nechal zbourat. Nějaké věže a baráky  přece nejsou cennější než lidi a jejich auta!

0/0
21.9.2010 12:36

yaru

Re: Dým z továren a houfy dětí nad pískem - koik je kolem krás

čtětě řádně a pomalu

0/0
21.9.2010 12:55

kalisz

Re: Dým z továren a houfy dětí nad pískem - koik je kolem krás

to von dela, jeste pri tom vyplazuje jazyk a cte si to polohlasne a po slabikach. Ale stejne tomu nerozumi. Teda rozumi ale nechape to.

0/0
21.9.2010 13:39

Vašek12

Protahování výstavby

Pokud se bude stavba dalšího úseku protahovat kvůli snaze o záchranu cenných lokalit a kvůli požadavku na dodržování zákonů, tak si velice rád počkám.

Popírání hodnoty mimolidského světa není rozhodně projevem humanismu, ale spíše nihilismu.

0/0
21.9.2010 12:35

Inž.ZABABA

byla poněkud dražší

;-D;-Dfakt dobrej fór autore - za to by se pomalu postavilo stejně dlouhé metro

0/0
21.9.2010 12:00

pettyo

Re: byla poněkud dražší

Znáš nějaký důvod proč by úzký tunel metra měl být dražší než dálnice na které jsou mosty a tunely?

0/0
21.9.2010 12:04

Inž.ZABABA

Re: byla poněkud dražší

Dík za nahrávku ;-) metro je komplet podzemní tunel, ve kterých není jen betonová deska, ale dražší technologie, stanice také nejsou levné (jednak stavebně, ale je tam zas další technika jako třeba eskalátory atd atd). Takže dálnice, která je přece jen z větší části na povrchu, nemá nárok být tak drahá!! Nejen v tom má Bárta velkou pravdu. Jde o to, když prosadí svou, a třeba i VVéčka po komunálkách na radnicích obdodobně, tak se za stejné peníze postaví víc, než za Řebíčka !

0/0
21.9.2010 12:43

kalisz

Re: byla poněkud dražší

metro je uzoucke a srovnavat ho s dalnicnim tunelem nejde. Jinak ale souhlas, jsem si jistej ze p. Barta by to srazil o 15% dolu a vsichni by byli spokojeny. Samozrejme pri zachovani kvality.

0/0
21.9.2010 13:41

Reeve

Re: byla poněkud dražší

Nezapomínejte, že tunely tvoří jen zlomek celkové délky okruhu. Samotné tunely z toho vycházejí několikanásobně dráž než metro (včetně stanic, východů a podchodů).

0/0
21.9.2010 16:23

Králík z klobouku

Re: byla poněkud dražší

Další, kdo ty divadýlko Bártovi žere i s navijákem.

0/0
21.9.2010 17:05

kalisz

Re: byla poněkud dražší

mas neco konkretniho, sem s tim. Necham se presvedcit o svem omylu.

0/0
22.9.2010 8:33

-hp-

Problem je jinde

To, ze je hotova jen cast vnejsiho okruhu, neni vinou zelenych aktivistu kvuli syslum (a na rozdil od autora clanku jsem mrad, ze se jiz pri pocita s prirodou a ne jen s arogantnim clovekem a jeho pohodlim, "zelene mosty" stavbu az tak moc nezdrzi a neprodrazi, naopak jsou vetsim ozivenim nez predimenzovani karlovarsti orlove v polich a jine billboardy), ale dlouhodobe bendlovsko-rathovske hadky politiku kvuli pozemkum na severni casti. Co zdrzelo vychodni, je zahadou.

A severni cast by odlehcila doprave v praze stejne, ne-li vic, nez jizni. Od holesovickeho mostu na sever je mozne autem Vltavu prejet az v Kralupech.... A pritom stavebni uzavera pro tutu stavbu u Suchdola je v planech snad uz od 1.republiky!!

0/0
21.9.2010 10:53

Volejbalové kladivo

Re: Problem je jinde

třeba hradeckou dálnici pozdrželi žabičky asi o 20 let

0/0
21.9.2010 11:06

kalisz

Re: Problem je jinde

a kravicka ji drzi uz 16. Uvidime kolik to jeste pujde natahovat.

0/0
21.9.2010 13:42

Reeve

Re: Problem je jinde

Žabičky ji pozdržely, protože tupí oslíci ji naplánovali přes chráněné území.

0/0
21.9.2010 16:26

drevak_patlak

Re: Problem je jinde

Jaképak žabičky? Hlavní zdržení bylo kvůli průchodu D11 přes Libický luh, což je přírodní rezervace a největší původní luh u nás. Nápad vést tudy dálnici byl zcela nesmyslný a existovaly použitelné varianty okolo. Že si ŘSD nedá říci a hádalo se jak o trasu, tak později o estakádu místo náspu (luh vyžaduje vodu a ta přes násep jaksi neteče), je velký problém ČR a nejde zdaleka jen o D11 (další exemplární příklad je D8 a i další stavby). V civilizovaném světě se podobné problémy řeší dialogem, kompromisy a odborným pohledem, ŘSD funguje stále jako za socialismu a tohle se ještě nenaučilo.

Všiměte si, že problémy s dálnicemi a životním prostředí se týkají jen několika krátkých úseků v cenných přírodních lokalitách. Žádná ekologická organizace nejde proti dálnicím jako takovým, ale jde jim jen o ty cenné lokality. Bohuže většina obyvatel ČR je na automobilu závislá a pohled na problematiku má značně zkreslený.

0/0
21.9.2010 21:07

mashi

Vieme sa len stazovat?

Musim uznat, ze na otvorenie tohto okruhu sme dlho cakali a pomoze mnohym z nas skratit si cestu do prace. V pripade, ze sa dozijeme celeho okruhu, bude to konecne komfort, cestovat z Brna do Liberca, ci inak krizovat Prahu, ale ...

... sme/ste (v tomto sme rovnaki) tak narocny narod, ze by sme chceli mat vsetko a hned. Ano, vlada mohla predvidat a mohla tusit akym smerom pojde vyvoj ekonomiky a bohatstva obyvatelstva, ale ani pred 15 rokmi nebolo penazi nazvys (a otazku efektivity statnej kasy sem netahajte!!), takze ak by boli cesty, nebol by financovany vyskum ci nieco ine (nemenej, ci dokonca viac dolezite).

Sli ste niekto v rannej spicke napriklad do Bruselu, Viedne alebo ineho velkeho mesta? Trufam si tvrdit, ze zapchy tam su omnoho vacsie a priemerny cas na dochadzanie za pracou dlhsi nez u nas a to pritom zrovna tieto dve mesta maju okruhy kompletne!

Trosku sa nad tym zamyslite a prestante na vsetko furt nadavat - ved kurna my sa tu mame jak svine v zite - uzivajme si to!

0/0
21.9.2010 10:40

halagajda

Re: Vieme sa len stazovat?

R^souhlasim. a myslim ze kazdy kdo zna anglickou londynskou M25 take, a neni treba az k hlavnimu mestu, kolem 8mi rano je  zacpa skoro vsude stejne jako po 5te vecer

0/0
21.9.2010 10:57

everlast1

Re: Vieme sa len stazovat?

To je tím, že tam žije 7 miliónů obyvatel a každý má na to si koupit a provozovat auto.

0/0
21.9.2010 11:09

swampy1977

Re: Vieme sa len stazovat?

take je to tim, ze m25 je zastarala, rizeni dopravy na ni prakticky neexistuje a v nekterych mistech jsou pouze dva pruhy vcetne pruhu na odbocovani

0/0
21.9.2010 11:43

kalisz

Re: Vieme sa len stazovat?

z Brna do Liberce to mas lepsi pres Hradec.

0/0
21.9.2010 13:44

ofce bonifác

Zajímavý článek...

... na téma "Naše dálnice si rozvracet nedáme". Kéž by vše bylo tak jednoduché, jak to jeho autor vidí.

0/0
21.9.2010 10:40

peepa-007

Vynikající článek

Vynikající článek - škoda, že nemohu udělit karmu!  :-)

0/0
21.9.2010 10:39

John Preston

Re: Vynikající článek

Přesně! Autor za jedna... R^ :-)

0/0
21.9.2010 10:40

leguan.cz

Re: Vynikající článek

Ano, clanek je supr. Zhulenymu autorovi udeluji rad zlateho pismene.R^

0/0
21.9.2010 11:39

Rudý přízrak fights for freedom

paradni komentar

"sysel je cennější než člověk a auto je největším nepřítelem sysla" - to me dostalo. ;-D;-D;-D Malokdy se tady da precist neco na urovni, ale tenhle komentar se fakt povedl a nelze nez souhlasit. R^

0/0
21.9.2010 10:32

Sipajz

Sysel

Dovolil bych si jen jednu poznámku k článku se kterým jinak souhlasím. Pokud vycházíme z toho že jsme právním státem, měli by se u nás zákony dodržovat. Sysel je kriticky ohroženým druhem, v celém česku nemá více jak třicet lokalit, každá je o moc větší než 2-3 fotbalové hřístě. Jedná se tedy o jeden  z nejvíce ohrožených živočisných druhů u nás. Pakliže vám vadí jeho zákonná ochrana, budiž je potřeba tento zákon zrušit, přestat chránit vzácnou faunu a flóru a neomezeně stavět. Prosím ale nevoďte své děti do parku či do zoo, ukažte jim zvířítka v knížce a vysvětle jim, že tu pro ně nebylo místo. Nepatřím mezi ekology, jsem zoolog jezdím autem ale zastávám názor, že pokud to možné, tak by se neměli zbytečně nicit cenné lokality. Zároveň nevidím nic tak zlého v doržování platných zákonů. Navíc na sysla se k nám jezdí koukat kolegové ze západní evropy, tam ho totiž nemají. Petr Šípek, PřF UK

0/0
21.9.2010 10:24

radio_svobodna_evropa

Re: Sysel

sysel je sice sysel ale v tomto pripade jen jakosysel

0/0
21.9.2010 10:28

praptak

Re: Sysel

Rozumný názor.R^

0/0
21.9.2010 11:06

drevak_patlak

Re: Sysel

Tak tak. Navíc těch aut je v ČR daleko víc než těch syslů.

0/0
21.9.2010 21:11

Bejvoc_

Čekal bych, že tu bude

článek zabývající se online stavem dopravy na okruhu, Barrandově a Jižní spojce + odkaz na online kamery z těchto míst.:-P:-P

0/0
21.9.2010 10:16

Yueniek

Re: Čekal bych, že tu bude

Hele, je to dobrý, jel jsem do práce na Chodov a ten sjezd na spořilovskou je ok, jede to dobře. Oni na tom sjezdu udělali rovnou sjezd do pruhu.

0/0
21.9.2010 10:32

Tryskomys Muf

Jeste jste zapomnel na jednu skupinu

Pane Komarku, jeste jste zapomnel na jednu skupinu: pritrouble novinare, jejichz clanky k tematu jsou snuskou subjektivnich blabolu, neoverenych tvrzeni, a gramatickych chyb.Rv

0/0
21.9.2010 10:16

d_meister

Re: Jeste jste zapomnel na jednu skupinu

Pravidlo číslo jedna: když na internetu kritizuji gramatické chyby ostatních, nedopouštím se jich sám, neb pak jsem k smíchu. Ta čárka před "a" tam rozhodně není, neboť se typicky jedná o slučovací poměr.

0/0
21.9.2010 10:27

Krokodyl1

Re: Jeste jste zapomnel na jednu skupinu

R^

0/0
21.9.2010 10:30

Mirco1

Re: Jeste jste zapomnel na jednu skupinu

Víte, ne že bych s vaším hodnocením novinářů nesouhlasil, ale od vás mi příjde poněkud komické, vzpomeneme-li si, jak jste se včera báječně ztrapnil s vaším oblíbeným slovem "tunelování" a se zacházením s významy slov vůbec :D

0/0
21.9.2010 10:39

jiho3

Dovolil bych si doplnit bod 1+

Hlavní chyba je, že komunisti padli dřív, než stačili ty okruhu dokončit :-P

Měli jsme s Listopadem počkat ještě 10 let, původní termín byl 1983 dokončení vnitřního a 2000 dokončení vnějšího okruhu.

BTW ekologové už za komunisté měli určitý (a rozumný vliv), takže již v 70. a 80. letech dosáhli záchrany Barrandovské skály (byť teď chybí napojení Zbraslav-Barrandov u vnit. okruhu) a posunuly jižní část vněj. okruhu na Jih, původně měl vést přímo Modřanskou roklí, což by byl zločin.

0/0
21.9.2010 10:06

Englishman

Re: Dovolil bych si doplnit bod 1+

No nevím, soudruhu. Obchvat je plánován od poloviny 30. let. Od roku 1948 do roku 1989 měli komunisti poměrně dost času plán zrealizovat.

0/0
21.9.2010 10:09





Najdete na iDNES.cz