Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Předražené klipy Nemyslíš, zaplatíš! skončí, stát k nim nemá práva

Drsná kampaň Nemyslíš, zaplatíš! splnila svůj účel, dopravních nehod ubylo. Přesto klipy režiséra Filipa Renče zmizí z televize i internetu. Ministerstvo dopravy při kontrole zjistilo, že k nim nemá licenci. Kromě toho jsou nevýhodné i po finanční stránce, za sedm spotů úřad zaplatil 27 milionů, informovala MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Profík

Konečně

Od samého začátku říkám, že to je kriminální kampaň. Řebíček je kriminálník chodící na svobodě. Renč není o moc lepší. Taková česká specialita.

Nechápu, kde bere pisálek jistotu, že pokles nehod způsobila zrovna tahle kriminální kampaň? Jestli to spíš nebude změnou počítání statistik.

0/0
17.9.2010 20:34

McGrinder

Smluvu podepsal

Aleš Řebíček. Mafián jak vyšitej!;-O

0/0
17.9.2010 19:42

Ti-Li-Ling

Všechno je to z jednoho hnízda

Jako Opencard pražského Magistrátu. Jen si zas volte vyžírky.

0/0
17.9.2010 13:22

godycz

Re: Všechno je to z jednoho hnízda

at volis, co volis, vzdycky je to vyzirka :(

0/0
18.9.2010 9:27

Lvy

Ty klipy mají cenu do 10 mega, víc ani náhodou

Zbytek je jen přirážka za blbost ministerstva...

Kdy už konečně tento národ pochopí, že čím méně peněz se přerozděluje, tím lépe. Takže čím méně peněz bude spravovat úředník, tém lépe.

0/0
17.9.2010 13:18

luban12

A co čekali ?

Chytí opilého Renče když havaroval a tak se jim odvděčil.Klidně bych mu klipy nechal na památku a pořídil bych si jiné za menší peníze, včetně autorských práv.A odebrání řidičáku bych mu za odměnu v rámci zákona trochu protáhl.

0/0
17.9.2010 12:05

silný kuřák

Asi žiji v jiném světě.

Tak, jako silného kuřáka nepřesvědčí mnohdy ubohé nápisy na krabičkách cigaret, magora závodníka na silnici nepřesvědčí žádný spot v televizi. Mně je srdečně jedno, kolik to stálo. Mně zajímá, zda takovéhle kšeftíky jsou vůbec nutné. Kdo si nechal udělat studii, zda je to vůbec třeba a zda to bude mít nějaký účel? Kdyby se natočil nějaký dopravní expert, např. p Huml, který by řekl:"Nejezděte jako debilové, rozbijete si zobák", tak význam by byl stejný, Huml by dostal na pivo a bylo by po ptákách. Takhle se tu dozvídám, jak jsou drahá skla a já nevím, co ještě.

0/0
17.9.2010 12:00

A22

srovnejme to s britskými vzory

a zjistíme, že je to i zadarmo drahé. Proto je JAKÁKOLIV cena přemrštěná.

0/0
17.9.2010 11:46

roby

zlodějna?

"Smlouvu podepsal v roce 2008 tehdejší ministr dopravy za ODS Aleš

Řebíček. Ten s médii nemluví. I Renč v té době pracoval pro ODS."

Já na bráchu pink...

0/0
17.9.2010 11:42

pakostič

Re: zlodějna?

co se vám na tom nelíbí? Dva ODSáci si prostě trošku pomohli

0/0
17.9.2010 21:26

chose.szdimera

Mu he he

Případ těchto klipů je názornou ukázkou „podnikání“ členů a příznivců ods. Jeden, člen ods se na ministerstvu věnuje především plnění svého štrozoku a příznivci ods , Renčovi, který vytvořil dehonestační volební klip v roce 2006 , za odměnu dohodí  zakázečku. Bez výběrového řízení případně cinklou. Smlouva je napsána tak , což je pro podnikání ods charakteristické , že je nejen předražená ,ale i její náprava je pro odsáckou firmu výhodnou a přináší ji případně další vlnu zisků za prohrané  arbitáže . Tak jak se podniká v ČR podle  ods se může v zemi příležitosti pro každého USA , natož v  zemi , kde zítra znamená již včera, jen zdát.

0/0
17.9.2010 11:41

InstinkTT

Klipy dobré

Vysílané úplně v úchylné časy po 22h. Jindy leda bez cenzury. To cenzurování stálo jistě taky pár mega! ;-€;-€;-€

0/0
17.9.2010 11:34

12mmmm12

Renč nemyslel a nezaplatil

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.9.2010 11:15

eqik

Re: Renč nemyslel a nezaplatil

Rebicek nemyslel a plati to vsichni ;-(

0/0
17.9.2010 11:30

chose.szdimera

Re: Renč nemyslel a nezaplatil

Naopak soudruh modrobolševik Řebíček přemýšlel velice usilovně. Bohužel pro nás jen pro sebe.

0/0
17.9.2010 11:34

Denisaa

PROBERTE SE

tyhle spoty jsou VELMI levne udelane.Pochopte co stoji ta technika,casting,svetla,kameraman,ostric,kostymy,makeup.kamera,prevody dat,grading,postprodukce,online .... navic ty prava jsou bezne.Jsou to prava herců a dalsich lidi kteri se proste prodavaji na 1-2 roky.

Ja jsem naopak velmi prekvapena za jakou cenu to dokazala agentura vyrobit a smekam pred nimi.Kdybych ja mela tyhle spoty nacenovat tak bych byla o 1,5-2 mil vys nez oni.To si jako vsichni myslite ze pofici z oboru pracuji za penize prodavacky z kauflandu?? Na techto spotech se celkem muselo podilet tak 50 lidi.Spocitejte si jen mzdy.A to si myslite ze se to toci fotakem? vite vubec kolik mil stoji skla? kolik stoji kamera? Fakt jste tu vsichni trapni a naivni.

0/0
17.9.2010 11:08

master19

Re: PROBERTE SE

To je vtip?

0/0
17.9.2010 11:14

Denisaa

Re: PROBERTE SE

bezna reklama co vidis v tv nejde pod 4 mil...spis ale pocitej s cenami nekde 5-9 mil.Tim myslim i ty totalne stupidni reklamy na supermarkety a to je pritom jen cena vyroby,neni v tom prace agentury kde na spotu pracuje opravdu mnoho lidi.Vzdyt i storyboard nakreslit stoji desetitisice a to se jich dela nekolik.Hodina postprodukce v cr na jednoho operatora je cca 8-10tis kc na hodinu a kdyz mas stesti sezenes pri vetsim objemu 6500/h.Nataceci den nejde pod 1 mil a i to je problem se tam nacpat

0/0
17.9.2010 11:22

master19

Re: PROBERTE SE

I kdyby to všechno bylo nakrásně pravda, tak se tu oháníte profesionály v oboru, nejlepší technikou a nejlepším vším - tak ve výsledku nemůžete tvrdit, že to je VELMI levné... Rozhodně se to dalo udělat ve srovnatelné kvalitě mnohem levněji.

0/0
17.9.2010 11:28

sarumánek

Re: PROBERTE SE

Pokud jde o "práci agentury, kde na spotu pracuje opravdu mnoho lidí", v tomto konkrétním případě to byl jediný člověk, výjimečně občas dva. :-)

0/0
17.9.2010 11:28

Denisaa

Re: PROBERTE SE

no a ti lidi delaji zadarmo? a neni to jen prace jednoho dvou lidi,je to prace teamu.Creative director,art director a dalsich X lidi az po ucetni.A ty kancelare taky nejsou zadarmo a ti lidi tam taky nemrznou

0/0
17.9.2010 11:36

mariol

Re: PROBERTE SE

Ty bláho, vy neumíte pořádně psát ani česky a ještě nás tu oslňujete angličtinou ;-D;-D;-D

0/0
17.9.2010 11:38

Denisaa

Re: PROBERTE SE

tohle fakt nema smysl.idiocie ovci je vazne neuveritelna

0/0
17.9.2010 11:42

roby

Re: PROBERTE SE

je s podivem, že tak světaznalá dáma kterou bezpochyby jste se baví s takovým plebsem. Odhaduji, že jste už někdy v oboru pracovala, nejspíš jako klapka

0/0
17.9.2010 11:48

Denisaa

Re: PROBERTE SE

jasne,jako klapka ;-D

0/0
17.9.2010 11:54

A22

Re: PROBERTE SE

tak lepší než rozkuřovačka R^

0/0
17.9.2010 11:57

A22

Re: PROBERTE SE

takže to vlastně točí "kuchyňská" firma, která se celá vybuduje až na základě toho erárního klipu.... Je fakt, že cena i výsledek by tomu celkem odpovídaly ;-D 

0/0
17.9.2010 11:49

balines

Re: PROBERTE SE

Že by to bylo tím, že se názvy těchto pozic do češtiny jednoduše nepŕekládají? A pokud si myslíte, že se na vývoji a produkci JAKÉKOLIV reklamy (TV, tisk, billboardy atd.) podílí 1-2 lidi, tak jste na těžkém omylu:-)))

0/0
17.9.2010 11:42

sarumánek

Re: PROBERTE SE

Ježkovy oči, i když jste si k řemeslu evidentně trochu čichla, musíte být nějaký junior, když takhle střílíte od boku. Vývoj takové kampaně zabere agentuře jednou za čas sotva týden, spíš tři dny, přičemž CD na tom stráví sotva den čistého času. Samozřejmě, že když si za něj agentura účtuje třeba 3 tis. na hodinu, a za AD třeba 1,8,  tak to není málo, ale peníze se "dělají" rozhodně někde jinde. :-)

0/0
17.9.2010 11:45

Denisaa

Re: PROBERTE SE

ano,cichla,mam za sebou 160 reklam.Coz je mozna vic nez ty jsi videl

0/0
17.9.2010 11:48

pakostič

Re: PROBERTE SE

a každý rok jednu...

0/0
17.9.2010 21:29

f-sport

Re: PROBERTE SE

pani Renčová, je to neskutečně drahý špás. Znám ceny natáčení na takové úrovni a tohle je zlodějna. Holt ministerstvo nemyslelo a platilo Rv

0/0
17.9.2010 11:23

Denisaa

Re: PROBERTE SE

znas? lhaři

hod sem portfolio? ukaz neco? kdyby jsi k nasemu oboru jen cichnul tak mluvis jinak,ale ty o tom nemas ani paru.Vis treba ze jen cena softwaru na postprodukci je 6500tis? vis ze soft na grading stoji 9mil? to si jako myslis ze se to pak dela zadarmo pro krasny rencovy oci?

NIKDY JSI NIC NENATOCIL !!!! LHARI

0/0
17.9.2010 11:26

krysar

Re: PROBERTE SE

To jsou ale zvasty :) Copak je to vsechno, co se na to pouziva, na jedno pouziti? tohle muze napsat jen podrztaska, co o tom vi kulovy...

0/0
17.9.2010 11:30

Denisaa

Re: PROBERTE SE

ne,neni to na jedno pouziti,ale spocitej si ze pokud to 1 den graduji tak to mas 80tis,4 dny postprodukce a mas dalsich 250tis.Kde mas prepisy z filmu? scany? efekty? Kameraman ti taky nepujde pod 70 za den.Kamera je 80tis denne.Ted je potreba vybrat lokace,vyklidit je,hromada svetel na place,generatory! koleje,dolly,vsichni ti lidi si neco uctujou a nejsou zrovna levni.

0/0
17.9.2010 11:34

kukuricevpoli

Re: PROBERTE SE

Aby vam nepraskla zila, Deniso. Rozdil mezi statni reklamou a soukromou je snad jasny a o to jde. Ja takovou reklamu videt a sponzorovat nechci, jestli vy ano, jdete a calujte. Vsechny statni zakazky jsou predrazene, jooo halt z ciziho krev netece.

0/0
17.9.2010 15:46

sarumánek

Re: PROBERTE SE

Teda slečno, vy jestli děláte v produkci, tak s vámi bych dělat nechtěl. Pokud jste někdy dělala podobnou kampaň z oblasti "public interest", měla byste vědět, že zde platí jiné cenníky než u běžných reklam, tedy že produkce i reklamní agentury to berou jako prestižní záležitost a poskytují řadu slev, obzvláště když jde o sérii a dlouhodobý kontrakt.  Ale i kdyby nikoliv - pokud vám přijde 27 milionů za sérii sedmi podobných spotů "velmi levné", nerozumíte svému řemeslu. Odpovídající cena za tuto sérii mohla být klidně o 30 % menší.  Ministerstvo mělo řadu finančně výhodnějších nabídek, ale vybralo si tuto z důvodů, o kterých je lépe pomlčet.

0/0
17.9.2010 11:26

Denisaa

Re: PROBERTE SE

ano,presne to vim a jsem si toho vedoma.Taky delam spousty podobnych veci temer zdarma jen z duvodů prestize.Ale bohuzel ti vsichni okolo ne a je to nezajima.Neco slevi,ale neni to zadny zazrak.Proto ten spot nestoji 5,5 mil jak by mel,ale jen 3,5 mil

0/0
17.9.2010 11:29

sarumánek

Re: PROBERTE SE

No zkuste si přečíst i ostatní mé poznámky, abyste pochopila, že v tomto případě to opravdu předražené, a to zcela úmyslně, bylo. Nejde ani tak o cenu za tv kampaň, i když i ta mohla být výrazně levnější, ale o celkové náklady 170 milionů.  :-)

0/0
17.9.2010 11:33

Denisaa

Re: PROBERTE SE

to jsou naklady na vysilaci cas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to nema s vyrobou nic spolecneho !!!

0/0
17.9.2010 11:37

sarumánek

Re: PROBERTE SE

Nikoliv - to jsou celkové náklady na kampaň (tedy včetně printu, billboardů atd.)- od nákupu médií až po výrobu a distribuci nějakých nesmyslných klíčenek a plyšových medvídků. Agentura má samozřejmě nákladové položky a pak i provizi ze všeho. :-)

0/0
17.9.2010 11:50

roby

Re: PROBERTE SE

"Taky delam spousty podobnych veci temer zdarma jen z duvodů prestize."

Zde ale není řeč o sexu

0/0
17.9.2010 11:51

Denisaa

Re: PROBERTE SE

a ja se nanavazim do toho ze to ohlo byt o 30% levnejsi..mohlo a treba to i je o 30% levnejsi.A treba tech 30% je zrovna provize agentury...nebo odkdy delaji agentury zadarmo? Ja se navazim do lidi kteri tady melou neco o cem nemaji ani paru.V ocich sedlaka se to da natocit prece fotakem a sestrihat v premiere,ne? A vyjde to na 30 tis

0/0
17.9.2010 11:31

sarumánek

Re: PROBERTE SE

No v reklamce, která bere provizi 30 % bych chtěl pracovat, tam budou mít docela slušný platy. :-)

0/0
17.9.2010 11:36

Denisaa

Re: PROBERTE SE

ano,lidi kteri maji vytvarne a esteticke citeni nejsou levni ,ale to asi cesky mozecek nepochopi.

0/0
17.9.2010 11:37

pakostič

Re: PROBERTE SE

no ano ale proč právě Renč?

0/0
17.9.2010 21:31

balines

Re: PROBERTE SE

Denisa má pravdu - 27 mil. za 7 TV spotů není přemrštěná čáska, cena je spíše nízká! Rozpočet na výrobu jediné standardní TV reklamy se pohybuje mezi 4-10 mil. Kč, někdy to může být i podstatně více. Taktéž je normální, že se autorská/vysílací práva nakupují na časově omezené období, které pak lze podle potřeby za další poplatek prodloužit (reklama je stejné autorské dílo jako film, muzika, knížka atd.).

Není nic snažšího, než předhodit veřejnosti čásku, která je pro většinu populace astronomická a pak - bez jakéhokoliv cenového srovnání a kontextu, kolem toho vystavět kauzu. Pánové z ministerstva a pan Trojan by si měli nejdříve o reklamě něco zjistit, než se začnou vyjadřovat do médií.

0/0
17.9.2010 11:39

A22

Re: PROBERTE SE

tak ona taky reklama, která má prodávat nějaké zboží, musí k něčemu vypadat. Ne jako tahle erární amatérská slátanina....

0/0
17.9.2010 11:41

Denisaa

Re: PROBERTE SE

konecne prvni clovek v celem vlakne ktery je evidentne z oboru a rozumi tomu.Diky V

0/0
17.9.2010 11:45

A22

Re: PROBERTE SE

tyhle spoty sjou opravdu od pohledu VELMI LEVNĚ udělané (to snad i některé studentské filmy mají vyšší úroveň zpracování), zato jsou velmi draze zaplacené.... ;-D

0/0
17.9.2010 11:40





Najdete na iDNES.cz