Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bush mlčí, hraje golf a píše knihu, a to demokraty pěkně štve

Bývalý americký prezident George W. Bush už půldruhého roku zarytě mlčí. Z texaského Austinu vyjede málokdy, odpočívá a hraje golf. Dosud tak nedal nikomu šanci, aby se do něj pustil. A současný šéf Bílého domu Barack Obama by si ho rád vzal na mušku. Teď bude mít zřejmě šanci. Bush zveřejní novou knihu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bachelor75231

Mylne informace

Clanek idnes.cz je mylny... George W. Bush zije s manzelkou v Dallasu, a ne v Austinu!

0/0
16.9.2010 19:56

bachelor75231

Re: Mylne informace

Jak vidim, tak ne jen ja, ale i ostatni ctenari si vsimli mylnych informaci idnes.cz. Diky

0/0
16.9.2010 20:00

vsemocny skalpel

prosim vas,vy tam dole,

jak moc je evropa civilizacne vysoko? :-P dik ;-D

0/0
16.9.2010 17:51

Generál Ugarte - vivido

Re: prosim vas,vy tam dole,

Asi tak ........ no, po sem.

0/0
16.9.2010 17:53

tučňák v exilu

Re: prosim vas,vy tam dole,

A někdy i níže :-)

0/0
16.9.2010 18:05

vsemocny skalpel

Re: prosim vas,vy tam dole,

;-Daha;-D

0/0
16.9.2010 18:29

vsemocny skalpel

Re: prosim vas,vy tam dole,

a vubec!jak se tesis na bepadesatdva?;-) R^

0/0
16.9.2010 18:35

tučňák v exilu

Re: prosim vas,vy tam dole,

Moc :-)

0/0
16.9.2010 19:39

koa

Austin?

a ja si myslel, ze s Laurou koupili dum v Dallasu.

0/0
16.9.2010 15:45

Jsem tady

Re: Austin?

Ne, ne v Austinu, Texas. je to jedno z míst, kde je statisticky nejnižší sledovanost politiky a nejnižší pokrok v otázce lidských práv v US. zeptejte se místních žen a dívek.

0/0
16.9.2010 15:48

koa

Re: Austin?

vzdyt je tam University of Texas?

"They bought a home in the Preston Hollow neighborhood of Dallas, Texas, where they planned to settle down." To je z anglicke verze Wikipedie.

0/0
16.9.2010 16:00

Jsem tady

Re: Austin?

V South Caroline je taky univerzita a jak to tam vypadá.:D

Bush má těch domů více, já jsem slyšel i o jeho bydlišti v Austinu, ten váš jsem slyšel, když odlétalo to oficiální letadlo s ním z washingtonu do texasu.

0/0
16.9.2010 16:07

koa

Re: Austin?

no v Jizni Karoline je hlavne hrozne horko, to mi jako stredoevropanovi dalo dlouhodobe zabrat. V Columbii to vypada docela dobre. U of South Carolina, hlavne ta historicka cast, je pekna. Na campusu Clemson University jsem nikdy nebyl, tak nevim.

0/0
16.9.2010 16:35

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Takže chápu správně, že k pokroku v otázce lidských práv dojde až tam budou všichni na welfare, omezí držení zbraní, zdvojnásobí se rozpad rodin a ve volbách budou vítězit demokrati?

0/0
16.9.2010 16:10

Jsem tady

Re: Austin?

Až budou mít ženy stejná práva, všichni budou mít zajištěnou základní welfare - předpoklad moderní civlizace aka nejsme otrokáři, až se na menšiny nebude dívat skrze rasové prizma. Omezení zbraní je taky něco, co se mi zdá být "pro" bezpečnou a spokojenou civlizaci. Ale evropa je asi špatný příklad, že?:D

0/0
16.9.2010 16:14

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

A ženy snad nemají stejná práva? Jsou zákonem diskriminovány, nebo na co narážíte? Vidím, že demokratické příručky máte nastudované profesionálně, takže už jste mě stihl obvinit kromě sexismu i z rasismu a otrokářství. Ještě Vám tam schází homofobie. I s tím držením zbraní jsem to trefil.

Ano, úpadková Evropa JE špatný příklad. Díky Bohu, že na světě ještě existují takové ostrůvky pozitivní politické deviace jako je Texas.

0/0
16.9.2010 16:20

Jsem tady

Re: Austin?

Cože?!

Texas?! Okay, ale proč pak žijete v česku? Evropa je naopak civlizačně poměrně vysoko, a na stálém vzestupu. Proč se mi snažíte posmívat? Já nevím. Já vám řeknu bod a vysvětlím a vy si toho ani nevšimnete. Není diskuze s vámi zbytečná, neboť vy nediskutujete? To mne nebaví, opravdu:)

A já neobvinil nikoho z ničeho, tím jsem si jistý. Bavíme se o problému, ne?

0/0
16.9.2010 16:29

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Evropa je civilizačně dokonce tak vysoko, že za 40 let žádná evropská civilizace nebude existovat.

Já se Vám v žádném případě nesnažím posmívat, nemýlím-li se, odpověděl jsem na všechny body, které jste uvedl. Jinak, latentní obviňování protivníka z různých -ismů je bohužel pro "liberály" typické.

Já žádný problém nevidím. ;-)

0/0
16.9.2010 16:35

Jsem tady

Re: Austin?

Liberály. No právě.

Co říct. Proč jste obětí stereotypů?:) Nesledujte Fox.

0/0
16.9.2010 16:53

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Nikolivěk, obětí stereotypů jste Vy. Já Vám je pouze jmenuji.

Jinak - Fox nesleduji, v NRA nejsem a GOP by při volbách nebyla můj první výběr.

0/0
16.9.2010 16:57

Jsem tady

Re: Austin?

Nemyslím, že by jste to dělal. Rozhodně jste nediskutoval.:)

0/0
16.9.2010 17:03

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Já diskutuji, až se ze mě kouří.

0/0
16.9.2010 17:04

Jsem tady

Re: Austin?

Ok. Takže, považujete např. postavené ženy ve společnosti za lepší v Texasu, nebo u nás v Čr, nebo např. v New Yorku?:)

0/0
16.9.2010 17:08

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

To podle toho, co si představujete pod souslovím "postavení ženy ve společnosti".

0/0
16.9.2010 17:09

Jsem tady

Re: Austin?

postavení. překlep í/é

0/0
16.9.2010 17:12

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Vidíte, ani jsem jej nezaregistroval. Ne, nebylo to míněno jako překlepová buzerace, ale jako vážný dotaz, co si pod tím opravdu představujete.

0/0
16.9.2010 17:17

tučňák v exilu

Re: Austin?

Evropa je civilizačně tak vysoko, že stačí jakýkoli diktátor s fešným knírkem, a Evropská pokročilá levice chrochtá blahem a bije se za něj seč může. Evropa je tak civilizačně vysoko, že je nebetyčný problém postihnout někoho za nabádání k vraždám. Evropa je tak civilizačně vysoko, že bez hnutí brvou sleduje masové vraždy na svém dvorku, kvílí, že by s tím měli ti barbarští nepokročilí američané něco udělat a když konečně udělají, tak jim zase nadávají, že přitom někomu ublížili. Evropa je tak civilizačně na výši, že posílá peníze teroristům užívajícím živé štíty a pak se ještě rozhořčuje, když někdo v sebeobraně teroristu sejme i s těmi štíty.

0/0
16.9.2010 16:42

komunista a nácek jedno jest

Re: Austin?

Uff, usadil jste mě na sedinku. Ikdyž poněkud expresivněji... ;-)

Málokdy cítím potřebu diskutovat, ani teď ne, jen oceňuji, že mi mluvíte z duše...

0/0
16.9.2010 16:57

Jsem tady

Re: Austin?

Nevím, ale tohle je primárně USA specialita, posílat peníze teroristům, nechat je za ně vyzbrojit a pak proti nim bojovat.

Mrzí mne, že toho o světě tolik nevíte. A USA bohužel už není civlizačně vysoko, byla výše... ale neoprávněná válka, mučení, neupřímný prezident, ekonomická krize, naprosto divné rozložení bohatství ve státě (dle starořeckých kritéririch již opravdu v parametrech plutkracie, akorát stále jsou tam svobodné volby.) a nepochopitelnou taktiku outsourcing (ne, že by to zrovna nám v evropě mělo vadit.)

Evropa je výše minimálně v sociálním systému. A úpadek tady také není takový, resp. není to úpadek jako takový, spíše transformace, ale to je čistě generační problém.

Evrposká levice nemá nic společného s tím, čemu se říká v US levice, demokraté. Evropská levice je socialistická a dlá z dobrého systému přerozdělovací dojnici. Bohužel. Bohužel neví, že tyhle extrémy nikam nevedou.

Americká levice je pravější než než naše pravice.. :)

0/0
16.9.2010 17:02

tučňák v exilu

Re: Austin?

No a právě ta dojnice je ten vámi tak obdivovaný dokonalý sociální systém :P Vím, nepříjemný detail, ale je to tak. Takže si vyberte, buď tedy Obama vede USA správným směrem k "vyspělé" Evropě (a tedy k té dojnici) nebo je to cesta špatným směrem, ale oboje najednou to býát nemůže.

Co se plutokracie týče, souhlasím, zejména jména jako Kennedy, Kerry, Soros, Clinton, Al gore... Jo sorry, ti jsou ti uvědomělí, že? 

Outsourcing je naprosto pochopitelný: zásahy státu prostě znevýhodňují firmy, které chtějí zaměstnávat Američany. Takže zbývají buď ilegálové, nebo jít ven, pokud možno někam, kde jsou i menší daně.

Ad neoprávněná válka, na základě čeho neoprávnná? Porušení podmínek příměří je zcela legitimní Casus Belli a Saddám je porušoval dlouhodobě. A mučení vám zjevně nevadí, jinak byste svržení Saddáma slavil. Jo já vím, svlíkání vězňů do naha (mj. potrestané) nebo waterboarding jsou tak nudné oproti rozpouštění v kyselině...

0/0
16.9.2010 17:08

Jsem tady

Re: Austin?

Kdy jsem ho obdivoval? Pane neříkejte mi vaše fantazie, ty mne nezajímají..

Evropa je vyspělá v otázce lidských práv. To bylo, co jsem říkal. Máte-li jiné pochopení textu, ok, ale ještě jednou - vaše fantazie, ty mne nezajímají..

Já nevím, proč tady vytahujete ta jména, o nich to není. Kerry je typický zbohatlík, nevhodný na prezidenta. Nikdy nezažil jiný životní styl, než Ivy League.

Outsourcing je sebevražedná technika pro stát. Kde budou američané pracovat.. :)

Upřímně, já neříkám, že svržení Saddáma bylo špatné, jen že pro válku ještě nebyl důvod. Či byl-li to cíl, měl se tak označit. Chyba u Bushe. Já jsem neřekl nic z toho, co mi přisuzujete, jak se vám povedlo dosáhnout takového nepochopení??:) A porovnávat tyranii se západní civlizací, hmm.. to jsme klesli tak hluboko?

0/0
16.9.2010 17:12

tučňák v exilu

Re: Austin?

No třeba chválou Obamy, jak vede USA v otázce zdravotnictví a dávek k Evropě :-P To není žádná má fantazie.

Evropa vyspělá v otázce lidských práv? V čem? V tom, že nikdo nechce postihovat zločiny určitých skupin, aby nebyl obviněn v rasizmu a že se kašle na práva obětí trestných činů?

Ta jména vytahuji proto, že tady fantazírujete o zlých plutokratech z GOP - jenže oni jsou zastoupeni v mnohem větší formě mezi Demokraty a ti v GOP jsou často tzv. RINO.

Že je outsourcing sebevražedný nerozporuji, naopak. Jen píšu i to, kdo k němu firmy tlačí.

Kdy by byl pro válku důvod? Co ještě by Saddám musel udělat? A ano, je nutné se srovnávat s diktaturami. Už proto, abychom viděli relativní závažnost prohřešků. Zrovna causa waterboarding připomíná rozhořčování jistého Zündela nad tím, jak Američtí váleční zločinci postříleli zcela bez soudu nevinné (zajisté) strážné z Dachau.

0/0
16.9.2010 17:24

Jsem tady

Re: Austin?

Zastřelit strážného vs mučit?

Rino? Takže vy podporujete tea parties? Co vlastně chtějí?

Outsourcing...hm, GM např.?

Lidských práv? Ochrana pracovníka, ženská práva, ochrana spotřebitele, dokonce naše politika není ani trochu tak korupční, jako je v USA. Akorát u nich si to zlegalizovali.

0/0
17.9.2010 19:58

tučňák v exilu

Re: Austin?

Evropa si mohla dovolit omezit zbrojení jen díky tomu, že to za ni táhly USA, historiku :-P

mimochodem co znamená ta tvoje základní welfare? Každému podle jeho potřeb? Co to plácáš s otrokáři? A co se rasového prizmatu týče, proč Demokrati tolik zdůrazňovali u Obamy rasu? Proč , když jsou takoví rovnostáři? Proč naopak nadávali černým Republikánům, že "bělají"? ;-D

0/0
16.9.2010 16:21

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Ano, když 90% černochů volilo Obamu bylo to příznakem zdravé rasové sebedůvěry a emancipace. Když nějaký běloch náhodou volil McCaina dělali z něj skoro příslušníka KKK. :-/

0/0
16.9.2010 16:23

Jsem tady

Re: Austin?

Demokrati ji nezdůrazňovali, to média. je to pravda, tuhle kampaň jsem už sledoval celou, ne jen z historie. Díky za přezdívku, ale nazývat mne posměvačně není argumentem. Pardon to nefunguje.

Někteří republikáni, viz stát Virgina, stále podporují konfederaci - viz měsíc konfederace ve zmíněném státě, ktery byl vyhlášen minulý rok.

Kdo nadával černým repbulikánum, že bělají?

Doložte to fakty. Prosím.

0/0
16.9.2010 16:32

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Stát Virginia = republikáni? To je poněkud myšlenkových zkrat.

Jinak, co shledáváte závadného na Měsíci Konfederace?

0/0
16.9.2010 16:37

Jsem tady

Re: Austin?

Republikán z Virgine, bylo to docela jasné.

Co je špatné? No, oslava otroctví. To je špatné. Já jen dokazuji, že bohužel i tyto stereotypy jsou stále živé a proto asi na ně stojí poukázat a říct, že jsou stále, stejně jako před 150 lety, platné.

0/0
16.9.2010 17:05

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Oslava otroctví? Prosím?!

Výrazně Vám doporučuji dovzdělat se v ohledu války Spojených států amerických proti Konfederovaným státům americkým.

S těmi stereotypy jste se poněkud zasekl. Nebo jste si tohle slovo nějak zvlášť oblíbil.

0/0
16.9.2010 17:08

Jsem tady

Re: Austin?

Ne. Mne zajímá asi i kontext. A asi ten kontext hledám z každé strany abych našel objektivní průběh situace. Takže Americká občanská válka nebyla vedena kvůli otroctví? Co třeba kvůli rozdílným ekonomickým prioritám? (Otroctví)

0/0
16.9.2010 17:14

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Ne, válka Severu proti Jihu, USA proti CSA, či jak jsem to napsal původně, NEBYLA VEDENA Z DŮVODU OTROCTVÍ. A v celé problematice vztahů mezi Jihem a Severem tvořilo otroctví pouze malou část. S těmi rozdílnými ekonomickými prioritami jste už poměrně blízko, ale pořád s tím nemá co dělat otroctví.

Rozumím, že se ten název vtlouká do hlav už od středních škol "Americká občanská válka" a zvyk je železná košile, ale ŽÁDNÁ OBČANSKÁ VÁLKA TO NEBYLA.

0/0
16.9.2010 17:21

tučňák v exilu

Re: Austin?

Jak kde, v řadě hraničních států ano ;)

Ale jen to podkopává tezi, že když všichni budou mluvit stejným jazykem, zavládne mír :-)

0/0
16.9.2010 17:25

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Řekl bych, že ani tam ne. Či snad konfederovaní chtěli dobýt Sever a vládnout z Washingtonu jediné konfederaci, nad kterou slunce nezapadá? ;-)

0/0
16.9.2010 17:28

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Možná jsem ex post pochopil, jaks to myslel. ;-D

0/0
16.9.2010 17:29

tučňák v exilu

Re: Austin?

Občanská válka se nemusí vést nutně o obsazení celého území, válčení o odtržení je minimálně stejně časté ;-) Viz. třeba Jugoška... ;-)

0/0
16.9.2010 17:31

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Neříkám o obsazení celého území, spíš se dvě strany perou o to, kdo bude vládnout ve Washingtonu.

S tou Jugoslávií máš pravdu. Takže řekněme, že tam to byl boj národně-osvobozenecký. ;-D;-)

0/0
16.9.2010 17:34

tučňák v exilu

Re: Austin?

Lee věděl, že na obléhání Washingtonu a jeho dobývání nemá síly, ne, poté, co byla secese Marylandu potlačena v samém zárodku, tak to ani nezkoušel ;-) Navíc samo uspořádání Konfederace invazi (a zejména její logistiku) značně ztěžovalo - stačí se kouknout na problémy kampaně co skončila u Gettysburgu, a neefektivní logistice nepomohla její roztříštěnost, kdy každý stát zásoboval "své" pluky. Lee to věděl, a chtěl dosáhnout vítězství v defenzivě (Longstreet ho v tom podporoval a začal zákopovou válku), ale politický tlak i tlak veřejného mínění ho nakonec v 1863 dokopaly k té ofenzivě, která měla srazit Unii na kolena...

0/0
16.9.2010 17:43

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Nicméně Konfederace by dlouhodobou válku stejně neustála.....

No, pokud vím, zvažovaly se po (neuskutečněném) vítězství u Gettysburgu dvě varianty - jedna byl Washington (tu podporovalo právě veřejné mínění a politici) a druhá Harrisburg (a obecně průmyslové oblasti Pennyslvánie).

Jistě, jistě zásobování konfederačních jednotek bylo obecně na prachbídné úrovni, dílem kvůli nedostatku průmyslu na Jihu a dílem kvůli onomu roztříštěnému systému (spíš tedy asystému).

Podle mého skromného názoru měla Konfederace jakous takous šanci pouze s nějakou obdobou blitzkriegu, která by přinutila Washington uznat její samostatnost.

0/0
16.9.2010 17:49

tučňák v exilu

Re: Austin?

Tím blitzkriegem měla být právě kampaň v Pennsylvanii, Lee věděl, že na Washington ani Harrisburg nemá síly (dobýt, udržet...) ale mohl tím hrozit a tím vylákat armádu Unie k rozhodující bitvě, po které měl být Lincolnovi předán jistý dopis... Rozhodujíci bitva byla, ale dopis pak byl už tak nějak bezpředmětný ;-)

0/0
16.9.2010 18:01

Generál Ugarte - vivido

Re: Austin?

Přesně tak. Ono, při jejich možnostech o udržení rozhodně nemohla být řeč.

0/0
16.9.2010 18:06





Najdete na iDNES.cz