Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec dokazování, řekl soud ke kauze žhářů. Do soudní síně pustí kamery

Soudce Miloslav Studnička dnes nevyhověl obhájcům vítkovských žhářů - nevyslechne už žádné svědky, nenechá znovu shořet kvůli vyšetřovacímu pokusu další domek, nebude už zkoumat rozpory ve výpovědích. Obžaloba, zástupci napadené rodiny i obhájci si mohou začít chystat závěrečné řeči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

GalileoGalileovič

zajímavé

tak ony jsou rozpory ve výpovědích a nikoho to nezajímá?

0/0
16.9.2010 19:09

Mychal.B

Re: zajímavé

Proč by mělo? Je potřeba někoho exemplárně potrestat, ostatní detaily jsou nepodstatné...

0/0
16.9.2010 19:40

Qíteček s modrým naslouchátkem..

Re: zajímavé

Výsledek je danej a jaxe to táhne dlouho, zúčastnění se nuděj. A hlavně už to tolik nesype...

0/0
17.9.2010 0:24

IARK - BAN za králíčka.

Re: zajímavé

:-(R^

0/0
17.9.2010 8:26

jamski

No tak konečně

dostanou ti "hrdinové" co si zaslouží.

Vhodnou součástí trestu by byla i doživotní renta, kterou by měli tomu dítěti platit, aby jim konečně někdo ukázal, že každá legrace něco stojí.

0/0
16.9.2010 18:21

Intesen

Re: No tak konečně

Blábol RvRv

0/0
17.9.2010 4:36

rozhorceny predstavitel 1+1=7

dům kde žijí loupežníci

Dům kde se dlouhodobě scházeli místní lapkové a loupežníci byl vypálen;-( to je opravdu hrozné.

Mladí dělají rambajs. Já je klidně vyhodím, ale na ostatní nestačím. Na chodbách je třeba nakáleno, kdo to má uklízet?"

0/0
16.9.2010 15:01

rozhorceny predstavitel 1+1=7

Re: dům kde žijí loupežníci

http://zpravy.idnes.cz/za-pul-roku-je-z-vas-rasista-rika-najemnik-v-problemovem-dome-pr5-/domaci.asp?c=A100916_1451405_ostrava-zpravy_jab&#ostrava

;-D;-D;-D

0/0
16.9.2010 15:02

gambleralkac

Zadam uzivatele

ze serveru Romea, aby ve zdejsi diskusi dodrzovali pravidla ceskeho pravopisu

(zdenekbobek - kluci nehodily, hany1 - v na horni hranici, rewolt - ty prasata zapalili).

0/0
16.9.2010 14:38

CasVyprsel

Re: Zadam uzivatele

;-DR^

0/0
16.9.2010 14:49

zdenekbobek

Re: Zadam uzivatele

No, sorry, tys nikdy neměl překlep? :-P

0/0
16.9.2010 15:04

gambleralkac

Re: Zadam uzivatele

jiste, ze ano. Dokonce delam i chyby. Ale v prispevcich na podporu Kudrikovych je jejich cetnost napadne vysoka.

0/0
16.9.2010 15:07

zdenekbobek

Re: Zadam uzivatele

Já myslím, že moje příspěvky nepodporují Kudrikovi. Spíš odporuji těm příspěvkům, ve kterých cítím snahu, bagatelizovat čin těch kluků. Já tu popálenou rodinu nijak neřeším. Mně spíš vadí to, co je cítit z řady příspěvků: Totiž, že když je obětí cikán, nebo člověk jehož trestní rejstřík není zcela bez poskvrny, tak jako bychom měli posuzovat ten žhářský čin mírněji, jako bychom měli být k těm žhářům shovívavější. Z některých příspěvků je to cítit.

A překlepy a chyby jsou tady ve většině příspěvků. Někdo dokonce píše bez carek a bez hacku. :-) Ale myslím, že o to v týhle diskusi opravdu nejde.

0/0
16.9.2010 15:21

Intesen

Re: Zadam uzivatele

;-D;-D;-DR^;-D

0/0
16.9.2010 18:34

The last boy scout verze 1.4

diskuter Samuel..

Ja jsem toho

nazoru aby byl uprimnej ohledne romu ve franci, Ja netvrdim ze romove

jsou zlaty , JA vym hlavne co jsou rumunsky romove a bulhasrsky ja je

vydamam dene, Pokud nekdo krade ma byt potrestanej a vyhostenej dle

dohody statu kde bydli zakony plati pro kazdeho znas bez barvy pleti, ;-D;-DR^

0/0
16.9.2010 18:40

The last boy scout verze 1.4

Re: diskuter Samuel..

Ale francie

udelal tak ze pouzila ten nevetci kantajner sveta kdyz ukradne rom ve

franci tak jeden za vsechny a sup pric , To zmamena kdyz ja reknu cesi

jsou tunelari tak jeden fusak a musel by vyhnat celou ceskou rep, PS jaka je to myslenka rasisticka EU, co ty rika? prave necas to

vysvetluje lopaticky, ;-D

0/0
16.9.2010 18:41

The last boy scout verze 1.4

Re: diskuter Samuel..

"sup pric"..;-D;-DR^

0/0
16.9.2010 18:42

hasmen - náhradní nick

A přitom stačilo tak málo...

Kdyby Siváková s celou famílií bydleli tam,kde měli trvalý pobyt...Nikomu by se nic nestalo a nějakej majetek je až na druhým místě.Nojo,to by ale na úřadě nesměl bejt takovej bordel a DESET let si nikdo nevšinmout,že tam bydlí neoprávněně...

0/0
16.9.2010 14:20

zdenekbobek

Re: A přitom stačilo tak málo...

Kdyby tam nebydleli, ti kluci by tam žádné lahve nehodily, takže dle tvé logiky, si za to poškození mohou sami? No potěš koza!

Řada komentářů v téhle diskusi postrádá elementární logiku.

Je úplně jedno, jestli v tom domě byl někdo oprávněně, neoprávněně, nastálo, dočasně, zeleně nebo modře. Je úplně jedno, jestli si úřady všimly nebo nevšimly, jestli maji v papírech čurbes nebo ne. Jde o jediné:

Vhodili ti kluci uprostřed noci zápalné lahve do domu, kde spali lidé? Udělali to proto, aby tím těm lidem ublížili? Domluvili se na to předem, připravili si na to věci, naplánovali to společně? Pokud je to 3 x ano, pak je to zločinné spolčení za účelem několikanásobné vraždy. Obžalovaní mají kliku, že nikdo nezemřel.

Bohužel v base je čeká druhý trest, bez soudu, bez obhájců, bez pravidel, trest od spoluvězňů. Brrrr.

0/0
16.9.2010 14:30

hasmen - náhradní nick

Re: A přitom stačilo tak málo...

Ale já netvrdím,že si za něco mohou sami... Na ty tři tvoje otázky by měl odpovědět soud,pokud ty důkazy budou nezvratné,ty kluky čeká trest...Tak jako každého za podobný počin.Že to zní divně?Ale né,spravedlnost by měla platit pro všechny,ale tady mám dojem že je už dávno rozhodnuto předem.

0/0
16.9.2010 14:35

zdenekbobek

Re: A přitom stačilo tak málo...

No ale proč? Z čeho máš ten pocit? Já to taky čtu od začátku, i ty diskuse pod články, a zatím jsem fakt nenarazil na nic, co by naznačovalo, že bylo rozhodnuto předem.

Ty diskuse jsou vášnivý a dlouhý, ale to je tím, že taková věc se neděje každý rok (zaplaťpámbu), a že nejhůř to odskákal člověk, který byl ve všem úplně nevinně: malý dítě.

Ty kluky čeká trest tak jako tak. Myslím, že dokonce tři tresty: Basa, kterou jim napaří oficiální spravedlnost. Kapky, který jim daj spoluvězni, který spravedlnost nezajímá, protože ti znají jen pomstu. A pak za třetí jejich vlastní svědomí, který je nakonec dřív nebo později dostane zevnitř.

0/0
16.9.2010 14:49

doktor_bota

Re: A přitom stačilo tak málo...

Nic není oficiálně rozhodnuto, jen říkáš, že je basa nemine? Já se těch hajzlů nehodlám zastávat, ale alespoň jsem ochoten připustit, že jsem subjektivní.

0/0
16.9.2010 15:06

zdenekbobek

Re: A přitom stačilo tak málo...

Ani já si nečiním kdovíjaký nároky na objektivitu. I já jsem subjektivní. To, co píšu, je můj odhad, podle toho, co o tom čtu, a podle toho, na jaký příspěvek v diskusi reaguju.

Upřímně řečeno, být objektivní, když jde o popálený dítě ... jde to vůbec? Soudce by měl být objektivní. Všichni ostatní ani nemohou. Kór ti, kdo mají děti.

0/0
16.9.2010 15:26

gambleralkac

Samozrejme

Proc ztracet cas dalsimi vyslechy a zjistovanim pravdy, kdyz se volby blizi a rozsudek uz je pripraven presne na objednavku multikulturnich odborniku vladnoucich stran.

0/0
16.9.2010 13:41

prolhanyserver2

Re: Samozrejme

R^

0/0
16.9.2010 13:45

hany1

Re: Samozrejme

Jsem pro tresty v na horní hranici.

0/0
16.9.2010 13:53

CasVyprsel

Re: Samozrejme

R^

0/0
16.9.2010 13:55

CasVyprsel

To je ale medializace

Kdyby tak horlivě zveřejňovali kauzy kdy cikánská tlupa ztluče třeba 13-letého kluka, důchodce apod. Co třeba ten případ kdy šli diskriminovaní vymlátit tu hospodu? Ale to ne, to se bude stále dokola servírovat většinové společnosti ten Vítkov, protože to jen když je ublíženo cikánům, tak to zasluhuje medializaci, aby působili na city, vzbuzovali u většinové společnosti pocity viny a snáze se s ní manipulovalo ve prospěch multikulti pravdy a lásky, ve zvýhodňování vybraných menšin. Fakt šaškárna, ještě by měli proces přenášet v reálném čase ve vyhrazeném TV kanálu i s  dojemnými  vstupy z aktuálního života Kudříkových, když zrovna neprobíhá soud, rozhovory s "nezávislými" svědky a všude v obcích, kde ještě fungují tlampače, mohou pouštět alespoň zvukové záznamy ze síně, ať je masáž dokonalá. Rv

0/0
16.9.2010 13:32

rewolt

Re: To je ale medializace

a proč to pleteš sem????Napiš si blog a nedělej chytrýho tady;-)...á propós,to,co ty,už tady před tebou uvádělo cca 350lidí;-D...

0/0
16.9.2010 13:40

prolhanyserver2

Re: To je ale medializace

Hlavně nebuď chytrej ...XX

0/0
16.9.2010 13:41

rewolt

Re: To je ale medializace

;-D...trefa...;-D

0/0
16.9.2010 13:42

prolhanyserver2

Re: To je ale medializace

Na stupidní provokatéry už nereaguji ....:-P

0/0
16.9.2010 13:44

rewolt

Re: To je ale medializace

vážně?To ale vypadá jako reakce;-DRv

0/0
16.9.2010 13:58

nakorbena_svine

Re: To je ale medializace

Stupidní provokatér osobně? ;-D:-P

0/0
16.9.2010 14:01

Rosomak

Problém je

že když matka Natálky vypověděla, že spala s ní v posteli a nedokázala odpovědět na otázku, proč ji nevzala sebou, když začalo hořet:

"Prožili šok, byli rozespalí," namítal soudce Studnička. "Neříkají nám pravdu a my nevíme proč," tvrdí obhajoba.

Prostě už tímto výrokem se soudce diskreditoval a spravedlivý proces se žháři tak dostal pachuť politického procesu.

V komunismu se o cikánech říkalo, že pokud začne hořet, tak jako první zachraňují své rodiče. Je to dáno jinou kulturní tradicí - rodiče jsou jen jedni, děti mohou udělat nové. A také kvůli odlišným tradicím, žebříčkům hodnot dochází k neustálému konfliktu s ostatní společností.

Jaký mají žebříček hodnot současní Romové, nevím. Zkuste to zjistit. Otázka je - když bude hořet, v jakém pořadí budete zachraňovat? Já za sebe - děti, rodiče, majetek.

0/0
16.9.2010 13:31

rewolt

Re: Problém je

i kdybys měl,jakože nemáš,pravdu,tak to pouze svědčí o nějaké morální pokleslosti matky Natálky...v žádném případě to však nemění nic na tom,že ty prasata zapálili někomu barák a způsobili navíc těžkou újmu na zdraví,navíc s rasovým motivem.A za to budou po zásluze pykat[>-]R^

0/0
16.9.2010 13:34

Rosomak

Re: Problém je

Já jen říkám, že jsou nesrovnalosti ve výpovědích a co se dřív - před Vítkovem - říkalo o cikánech.

Je bez diskusí, že žháři zaslouží spravedlivý trest. A ještě větší, protože zapálili obydlí, kde bydlí lidé.

Ale to neznamená, že soudce může bagatelizovat zásadní nesrovnalosti ve výpovědích poškozených. Může to skončit tak, že jim bylo upřeno právo na spravedlivý proces. A jestli půjde o rozsudek doživotí, tak pak to může být dost velký problém.

0/0
16.9.2010 13:49

rewolt

Re: Problém je

takových kauz,kdy se bagatelizovali důkazy,nesrovnalosti nebo výpovědi třeba svědků,už bylo...a bude...není to správné,jistě,ale pokud tomu tak je i v tomto konrétním případě,tak naprosto otevřeně přiznávám,že mě to nemrzí ani trochu.Nejsem zastánce nepřizpůsobivých,spíše naopak,ale takhle se to řešit nedá

0/0
16.9.2010 13:57

Rosomak

Re: Problém je

Ale dovedeš si představit tu blamáž, kterou by spáchalo?

Naopak, u tak mediálně sledovaného procesu nesmí soudce dělat takovéto chyby.

Obhájci to okamžitě využijí a místo rychlého (také proč to nedotáhl v květnu, že) a spravedlivého rozsudku se to povleče roky.

0/0
16.9.2010 14:02

p555

Re: Problém je

alespon bude prostor pro odvolani se, nebo o prohlaseni soudu za predpojaty

0/0
16.9.2010 13:35

zdenekbobek

Re: Problém je

Problém je, že v tom šoku z toho, že ti něco vlítlo v noci do pokoje oknem a najednou ti hoří kvartýr, nevíš, co děláš, nemáš čas si nic rozmýšlet, všechno se děje moc rychle. Tisíckrát si můžeš říkat pořadí, ve kterým budeš zachraňovat, kdyby se to (Nedejbože, nechtějme nic přivolávat!) opravdu stalo, budeš reagovat podle míry šoku. Čím větší šok, tím méně logiky jednání. Druhá věc je, že pak postupem času, svoje jednání člověk vnímá jinak, takže i z toho můžou být rozpory ve výpovědi den po události a měsíc po události. Žebříčky nežebříčky.

Obhajoba dělá, co musí, aby zachránila co se dá. Ale na podstatě toho činu už pořadí zachraňování lidí a věcí už nic nezmění.

Hodili zápalné láhve do domu s lidmi. Ano. Chtěli tím ublížit? Ano. Byli soudní natolik, aby věděli, že když hoří dům mohou v něm lidé zemřít? Ano. Co ještě řešit?

0/0
16.9.2010 14:21

opportunity

Re: Problém je

Pokud jsi MATKA, nepřemýšlíš a bereš dítě, v tom momentě ani neuvažuješ, jestli se sama nevydáš nebezpečí.

0/0
16.9.2010 19:46

zdenekbobek

Re: Problém je

Nejsem matka a samozřejmě nikdy nebudu. Možná máš pravdu, že 99,9 % matek to tak udělám jak ty píšeš. Ale ať se lidé uvnitř domu chovali v té chvíli jakkoli, nic to nemění na tom, co ti žháři udělali. Naplánovali žhářský útok, připravili se na něj, odjeli na místo činu, a hodili zapálené lahve s hořlavinou. Chování matky nebo otce nebo kohokoli z nich nesnímá ani promile viny. Soud s nimi probíhá proto, že chtěli spáchat žhářský útok na lidi a taky ho spáchali. Na obou stranách sporu zůstanou zničené životy. To dítě bude navždy zohavené, ti žháři to sebou ponesou zbytek života. Naše teoretizování tady na tom nic nezmění.

0/0
16.9.2010 20:29

Jinotaj

Re: Problém je

Oprava: Když začne hořet, jako první se zachraňují odcizené věci.

0/0
16.9.2010 15:00

zlobir

Můj názor

Jelikož všichni obžalovaní shodně tvrdí, že nevěděli, že dům je obydlený a nikdo jim nedokázal opak, dle presumpce neviny by měli dostat maximálně 4-5 let za žhářství a neumyslné ublížení na zdraví. Pokud dostanou více, třeba za rasově motivovaný pokus o vraždu, bude srozsudek naprosto nespravedlivý.

0/0
16.9.2010 13:16

aizoonjacq

Re: Můj názor

Přísahá se u nás ?

0/0
16.9.2010 13:21

zlobir

Re: Můj názor

Co to stím má společného?? Soud má rozhodovat na základě DŮKAZŮ, ne na základě subjektivních pocitů, doměnek a pravděpodobnosti...

0/0
16.9.2010 13:28

rewolt

Re: Můj názor

naštěstí je tvůj názor mylný a oni dostanou,co jim patří:-)R^

0/0
16.9.2010 13:26

CO HO FOTÍŠ?

Re: Můj názor

neboj, taky jednou dostaneš co ti patří...Až to přijde, tak si vzpomeň na své multikulti bláboly z diskusí na idnesu. 

0/0
16.9.2010 14:52

absolvent ščukovy akademie IQ65

Re: Můj názor

R^

0/0
16.9.2010 15:35





Najdete na iDNES.cz