Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britské úřady zakázaly před návštěvou papeže reklamu s těhotnou jeptiškou

Britský úřad pro dohled nad reklamou zakázal těsně před návštěvou papeže reklamu, na které těhotná jeptiška líže zmrzlinu. Podle úřadů zesměšňuje víru římských katolíků. Autor hodlá novou kampaň v podobném duchu spustit i při zítřejší návštěvě Benedikta XVI.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

FiS95

Reklama není nezákonná,

tudíž lzejejí zákaz označit za účelovou CENZURU!

0/0
18.9.2010 15:14

D.E.S.

no ..

mě se to líbí a nevidím na tom žádný problém. Proč by jeptiška nemohla být těhotná ?

0/0
17.9.2010 14:55

Lobo - poslední Czarnian

Re: no ..

Protože je to nevěsta Kristova:-P

0/0
17.9.2010 15:11

RAT

Re: no ..

krist je preci porad mezi nami, tak proc by ji nemohl nekdy v patek po diskotece zbouchnout? :-)

0/0
17.9.2010 15:58

jarjary

Reklama

Musím říci, je více kontroverzní ale například Lady Gaga je ještě více, a jako nápad je to výborné.

0/0
17.9.2010 12:33

Rechnungsnummer

D I L E T A N T I

Reklamní firma (nebo zadavatel sám) je přes svou nevkusní rýpavost TÉMATICKY MIZERNĚ NEKOMPETENTNÍ.

Zdůvodnění:

-Těhotná mníška má navozovat dojem nepatřičnosti, jelikož osoba celibátní, resp. panenská nemá (dle CIC 1983, Kán. 599) čekat fyzického potomka z vlastní vůle.

-Pojem "NEPOSKVRNĚNÉ POČETÍ" je v katolické dogmatice aplikován výlučně na stav MARIE od JEJÍHO narození, t.j. Matky, nikoliv dítěte (t.j. Ješuy-Ježíše).

(viz.: http://www.katechismus.cz/paragraf.php?sel_paragraf=491 nn.)

Shalom , chaberim Federici !

0/0
16.9.2010 6:01

Amanita phalloides erectus

Re: D I L E T A N T I

no a co, 90% lidí má zažitý něco jinýho, proto ta reklama. ;-D

0/0
16.9.2010 6:37

proLogos

Re: D I L E T A N T I

90% lidí má přístup do klauzury ;-D No, to by to vypadalo..

0/0
16.9.2010 6:59

libynn

Re: D I L E T A N T I

R^ Dobré vysvětlení!

0/0
16.9.2010 21:22

;-)

Jsme si všichni rovni?

Bránily by ony úřady stejně aktivně před zesměšňováním islám, mohameda,  budhu, šintoismus, nebo čučche? A nebo jsme si někteří rovnější?

0/0
15.9.2010 17:14

jmaly.pce@seznam.cz

Re: Jsme si všichni rovni?

v případě zesměšňování islámu by tě nejspíš rovnou zasrřelili

0/0
15.9.2010 18:57

jakub.m

V Británii?

V Británii? Tam obvykle hájí jen neevropská náboženství či různé barevné přistěhovalce: http://cz.altermedia.info/ze-zahranici/kvuli-vyzvanecimu-tonu-skoncil-v-policejni-cele_9240.html

0/0
15.9.2010 20:18

wildchild

Re: Jsme si všichni rovni?

to se asi budeš muset s touto otázkou obrátit na ty úřady ;-)

0/0
15.9.2010 23:59

Červená_Karkulačka

těhotenství=hřích?

Co je krásnějšího a čistějšího, než zdravá těhotná žena těšící se na své dítě? Nicméně ta zmrzlina je pěkná k?rávovina , ostatně jen málo reklam, je skutečně inteligentních. Svědčí to o inteligenci těch, co je dělají - dneska se cpe do reklamy taky každý;-)

0/0
15.9.2010 17:06

;-)

Re: těhotenství=hřích?

Křesťanství není zrovna tolerantní náboženství. Což je do značné míry problém celého monoteismu.

0/0
15.9.2010 17:17

proLogos

Re: těhotenství=hřích?

I ateismu

0/0
15.9.2010 17:30

proLogos

Re: těhotenství=hřích?

.. vlastně všeho věření..

0/0
15.9.2010 17:37

blondie76

Re: těhotenství=hřích?

Nemáte pravdu: víra není totéž co náboženství, víra nemusí nutně vylučovat toleranci, bohužel nelze totéž říct o náboženství.

0/0
15.9.2010 19:39

proLogos

Re: těhotenství=hřích?

Hitler měl taky svoji víru. Neoblomnou víru ve svou předurčenost a vedení prozřetelnosti - nehlásil se k žádnému náboženství. Ale rétorikou a pojmy, které používal a které jsou nám všem srozumitelné, dokázal vyvolat davovou fascinaci a smrtonosnou zkázu. To je do očí bijící příklad, že osobní víra svět nezlepší.

Naproti tomu, špičky různých náboženství spolu najdou bez problémů řeč, protože dokáží pojmenovat lidem společné jádro. Totéž nelze říct o obyčejných věřících těch samých náboženství, jejichž víra je povrchní a zatížená předsudky.

Osobně dávám přednost příslušnosti k náboženské skupině, protože skupina dosahuje největšího pokroku - ať už v hledání pravdy, tak ve vzájemné podpoře, tak v otupování extrémizmu pomocí právě těch špiček.

Existenci osobní víry chápu, ale bohužel, spíš, než by společnost tmelila, tak ji bude rozdělovat, protože každý člověk brání to, v co věří. A to je velké nebezpečí do budoucna.

0/0
15.9.2010 20:13

blondie76

Re: těhotenství=hřích?

Někde jsem četla, že Hitler byl věřící katolík a v dětství ministroval v klášterní škole v Lambachu...není to podstatné, protože i kdyby se nehlásil k žádnému náboženství, tak spousta zločinců v dějinách se naopak k nějakému (a jedno jakému) náboženství hlásila, takže tady Vaše teorie může trochu skřípat.

Co se týká povrchnosti víry "obyčejných" věřících, tak to bude možná tím, že je k tomu někdo od dětství vedl, aniž by jim vysvětlil, aby nad tím taky přemýšleli a trochu sledovali svět okolo sebe.

Já oproti Vám žádnou organizovanou skupinu lidí s názorem podobným tomu mému nepotřebuju, přesto věřím, že se dokážu s většinou lidí (vyjma opravdových fanatiků nepřístupných rozumným argumentů - a takovým lidem se snažím vyhnout) slušně domluvit. Nechápu, proč mě by moje víra měla od někoho oddělovat, zatímco náboženství ji stmeluje, když moje osobní zkušenost je spíš opačná, ale Váš názor Vám neberu

0/0
15.9.2010 20:46

proLogos

Re: těhotenství=hřích?

V dětství mohl být věřící katolík - koneckonců, svou matku doslova miloval a pocházel tuším z Rakouska.. Ale katolickou víru v dospělosti nepraktikoval, kněze perzekvoval.

Na Hitlerovi  jsem se snažil hlavně vysvětlit, že radikalizace jedince je jednodušší proces, než radikalizace celé náboženské denominace. A radikalita táhne!

Jinak: nic nejde generalizovat; pokud jsem se toho dopustil, sorry. Nechci, aby to vyznívalo jako útok na někoho, spíš osobní názor.

Naprostá většina lidí v mém okolí jsou dobráci a pohodáři, nehledě na životní názor. Jak se jim ale šlápne na kuří oko, zhraje na strunu drnčivou, hned vyjedou. To je přesně ten případ, kdy každý věří v něco svoje a každý nějak jinak. A jistě jste si všimla, jak jsme oproti jiným národům závistivější, rozhádanější, rozpolcenější atd.. Hodně Čechů žijících v zahraničí na to upozorňuje.. Proč to tak je se můžem domýšlet, ale s jistotou to nikdo nepoví.

0/0
15.9.2010 21:59

Červená_Karkulačka

Re: těhotenství=hřích?

Obávám se, že skupina nerovná se stejné náboženství. Co člověk, to náboženství je pravdou. Vždy závisí na stupni chápání jedince. Když zastavím skupinu a budu se vyptávat, tak mi sice mohou odpapouškovat to, co je někdo naučil zpaměti, ale když provedu hlubší analýzu, tak uvidím, že každý to chápe jinak. Proto také každý jedná jinak a je jedno jestli je ve skupině. Já osobně také necítím potřebu skupiny. Protože skupinu nakonec stejně vede jeden - člověk, který si myslí, že vše chápe lépe než ostatní a nebývá to pravda.

0/0
16.9.2010 15:31

proLogos

Re: těhotenství=hřích?

Právě že náboženství identifikuje skupinu - skupina sama ho udržuje a předává mladším. Jo, souhlasil bych, kdybyste řekla, že víra jednotlivců se rozvíjí postupně - to by byla samozřejmě pravda. Nejsme všichni hned od mala moudří a neumíme / nevíme všechno. Nicméně právě v tom vidím výhodnost skupiny.

Skupinu vede jeden, souhlasím, za podmínky její velikosti. U skupin větší velikosti to není proveditelné. V demokratickém státě vládne vláda, prezident má veto, v katolické církvi výkonná moc spočívá na biskupech, nadstavba spočívá v kongregacích (ministerstvech) a poslední slovo v důležitých otázkách má papež.

0/0
16.9.2010 16:18

pingu1

Re: těhotenství=hřích?

..co jsou spicky Islamu...;-)

0/0
16.9.2010 21:50

blondie76

Re: těhotenství=hřích?

Jak jsem řekla, je mi jedno, zda zrovna Hitler k nějaké církvi patřil nebo ne. Taky jsem psala, že většina zločinců se k nějaké církvi či náboženství hlásila. To, že patříte k podobnému společenství, z Vás lepšího člověka nedělá, jak se snažíte naznačit. Radikální jsou jedinci i celé církve, rozdíly bych v tomto nedělala.

Co se týká charakteristiky našeho národa, nesouhlasím s ní a nevidíte v ní pozitiva. Nejsme o nic víc závistivější, než lidé na zbytku světa. Rozhádanější? Myslíte tím, že lidé v jednom společenství (je jedno, zda myslíte církev nebo stát) mají být názorově jednotní? Diskuze je barevnější. Myslím, že jsme i v té diskuzi mnohem smířlivější než například lidé v silně věřícím Irsku, kde se věčně řežou katolíci s protestanty, takže ani tady by Vás nemělo nic opravňovat k myšlence, že církev či hlášení se k nějakému náboženství udělá z lidí smířlivé a myšlení celistvé beránky prosté závisti

0/0
17.9.2010 18:43

proLogos

Re: těhotenství=hřích?

Neprotestuje se proti těhotenství, ale proti těhotné jeptišce. To k sobě nepatří..

0/0
15.9.2010 17:26

mickeyb

Re: těhotenství=hřích?

když si vezmu, kolik knězů zneužívalo děti, je jedna těhotná jeptiška jak plácnutí do vody...

0/0
16.9.2010 18:29

ada tesyI

dotaz

tak jak je to teda? jsme z vopice, nebo uplácaní z hlíny?:-/

0/0
15.9.2010 15:52

proLogos

Re: dotaz

Čas ukáže =)

Mnoho věřících je názoru, že tělo klidně z opice být může. Jenže od zvířat se odlišujeme hlavně rozumem a citem. Z čeho je toto?

0/0
15.9.2010 17:04

asako

Re: dotaz

Aha. A zvířata nemají rozum a cit??? Trochu mimo.

0/0
15.9.2010 17:25

proLogos

Re: dotaz

No, to spíš Vy. Přeci jen, člověk má oproti zvířatům nesrovnatelně větší potenciál, to je snad zřejmé. A pokládat rozum za určité inteligentní projevy, to je velká opovážlivost.. Protože lidský rozum se pojí s moudrostí a uveďte mi nějaké "moudré" zvíře.

0/0
15.9.2010 17:36

Wind46

Re: dotaz

Myslím, že vám najdu spoustu opic moudřejších než někteří lidé... ;-)

0/0
15.9.2010 18:24

proLogos

Re: dotaz

Jde o to, jestli bude "moudřejší" vědomě (nezištně), nebo nevědomě (zištně). A vo tom to je..

0/0
15.9.2010 18:32

tučňák v exilu

Re: dotaz

Altruismus je stejně nevědomý, jako sobectví, a mezi zvířaty se samozřejmě vyskytuje :-P

0/0
15.9.2010 22:24

proLogos

Re: dotaz

Je? To jako chcete říct, že si lidi neuvědomujou, jak jednají? Že svoje jednání neovládají? U zvířat bylo pozorováno něco jako altruismus, ale vždycky zištně (hmotně) - třeba obětováním se pro podporu vlastního druhu.

Zvířata se nedovedou obětovat za ideály, tvořit umění, rozvíjet vědy, kontinuálně posouvat hranice toho, co dovedou. Třeba lidské mládě je oproti ostatním savcům extrémně zranitelné, ale v souvislosti s tím, co se později naučí, se poměr otáčí natolik, že pro ty samé savce staví ZOO a zabývá se jejich počty v přírodě..

0/0
16.9.2010 6:34

ada tesyI

Re: dotaz

taky myslím že spíš z vopice, když se někdy u nás rozhlídnu ta podoba tam furt je

0/0
16.9.2010 21:18

ada tesyI

Re: dotaz

u nás v knajpě

0/0
16.9.2010 21:19

pingu1

..a co na to papez...

;-)

0/0
15.9.2010 15:49

poznamka

Kam se poděla svoboda slova?

Tak pro katolickou mafii svoboda slova neplatí?

0/0
15.9.2010 15:48

proLogos

Re: Kam se poděla svoboda slova?

Sorry, katolíci jen protestovali. Zakázaly to domácí úřady v Anglii, které tíhnou k ateismu, pak možná k anglikánům.

0/0
15.9.2010 17:06

lofasisko

Kletba

Proč toho pána prostě a jednoduše papež neproklel? Mor na tě kacíři apod. ;-D;-D;-D

0/0
15.9.2010 15:39

mutantmutant

Re: Kletba

kvalitní nick ;-DR^

0/0
15.9.2010 16:15

kakaki

Co je uráží ?

I Ježíš byl přece z neposkvrněného početí. Proč ne toto dítě nebo zmrzlina ?:-)

0/0
15.9.2010 14:03

proLogos

Re: Co je uráží ?

Spíš ta historie.. Ta firma v reklamách vytrvale útočí na témata církve, která jsou mimo stanovená pravidla. (těhotenství jeptišek, líbání kněží..) Proto se směju jeho obhajobě o "vztahu ke zmrzlině podobném náboženství"...

Je tam jen úmysl šokovat a přitáhnout pozornost. A to dost netaktně a bez respektu. To je mezi slušnými humus.

0/0
15.9.2010 17:10

marlow

Hloupost

Jsem katolik a tahle reklama je mi putna...

0/0
15.9.2010 13:17

breakwater

Směšní ateisti

Nechápu, jak v době informatiky a genetiky může ještě někdo nevěřit v Boha.

:-P

0/0
15.9.2010 13:03

Amanita phalloides erectus

Re: Směšní ateisti

ty toho nechápeš asi víc. ;-D

0/0
15.9.2010 13:09

kolda501

....... je hezké ....

... že v dnešní době alespoň křesťané nechtějí ničemného autora reklamy ihned zamordovat .... pokrok je pokrok.:-)

0/0
15.9.2010 12:56

proLogos

Re: ....... je hezké ....

Nějaký paralely z historie?

0/0
15.9.2010 17:11

Mallinali

Inu

No, reklama je pravda trochu moc křečovitá, ale dělaj kvůli tomu moc velkej tyjátr. Mojí víru zase uráží každá porce sójového masa a taky jsem zatím nikoho nezažaloval...;-D

0/0
15.9.2010 12:34





Najdete na iDNES.cz