Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Heger se rozhodl. Do konce roku vládě navrhne, ať se v nemocnici platí stovka

Ministr zdravotnictví Leoš Heger z TOP 09 dá ještě do konce roku vládě návrh na zvýšení regulačního poplatku za den v nemocnici z 60 na 100 korun. Po svém dnešním prvním vystoupení v roli ministra před poslanci sněmovního zdravotního výboru to řekl novinářům. Ročně se za všechny poplatky vybere kolem pěti miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

viper

Bude se jezdit léčit za hranice.

Politici nevěří,že by se v nemocnici mohli uzdravit a znova na ně vydělávat?

0/0
18.9.2010 16:39

pták2

poplatky

s těmi souhlasím, jelikož poslední móda je odkládat své nemocné rodiče do nemocnic, aby mladí mohli na dovolenou apod. takži klidně za den v nemocnici 200,- Kč, jelikož jsem se setkal v nemocnici s nebývalou ochotou veškerého zdravotnického personálu, choval jsem se k nim slušně, na rozdíl od mnoha spoluobčanů,kteří je považují za sluhy.

0/0
10.9.2010 13:10

pták2

OSVČ

že OSVČ platí málo, dokonce jsem vyděl, že v průměru 1200 (lidové noviny), avšak minimální platba je 1600, oni hošové statistici opětovně sčítají jablka a hručky a dělí citrony. U OSVČ je nutné vyjmout všechny OSVČ vedlejší, protože ti platí zdravotní 2x jednou z hlavního povolání , většinou zaměstnání a 1x z vedlejší samostatné činnosti. On by pak ten poměr byl trochu jiný, jelikož hodně pojištěnců v zaměstní dělá za minimální mzdu, kde je odvod totožný s minimálním odvodem OSVČ.

0/0
10.9.2010 13:07

orinka3

kdyby ta stovka zaručila

dobrou lékařskou péči, dejme tomu. Ale jak je dlouho, co nás krmili výživnými řečmi o tom, jak regulační poplatky 30 korun a 60 korun v nemocnici přispějí ke zvýšení komfortu pro pacienty a co bylo včera na titulních stránkách?! Že malé nemocnice budou zavírat oddělení, prostě v nemocnicích mají bídu i přes plamenné proklamace. Kam ty peníze šly, že je to ještě horší, než před zavedením poplatků?

0/0
10.9.2010 10:29

bitkar

ustava?

necet jsem ji, ale mam pocit, ze je tam napsano neco o bezplatny peci ne? nejsou ty poplatky protiustavni nahodou?

0/0
10.9.2010 8:56

ábeles11

Re: ustava?

ale to víš že jsou protiústavní, ovšem tady to mladým zatím nevadí, zatím! Oni jim ale ty příjmy do rodin tak oškubou, že brzo začnou brečet jak želvy. Nagugluj si ústavu a článek 31! Tam to je a zatím jiná ústava není, takže má platit tato co je!

Ovšem ÚS do ní sáhnul, za což by páni soudci měli být už dávno v teplácích!!!;-€!!

0/0
11.9.2010 1:17

Velkej

Regulace??

Hodně lidí tady píše, že poplatky v nemocnicích jsou na jídlo. Nejsou. Až budete v nemocnici dostanete fakturu na regulační poplatek. Nevím, ale nedokážu si představit co se tímto poplatkem reguluje. V nemocnici člověk buď musí být a nebo ho doktor vyžene domů.

A 30(60)(?) korun? Pro někoho nic pro někoho hodně. Problém je to, že politici mají další věc, hračku o které mohou rozhodovat, určovat, vyměňovat ji za jiné politické dohody. A ruku na srdce, očekává někdo, že částky budou klesat? Ne budou jen růst, a kdy přijde doba, že to bude pro určitou (slabou) skupinu obyvatel neúnosné.

0/0
10.9.2010 8:53

Mirek Cikač

Dobráci

Vidíte! Já pořád říkal, jací jsou ti Topáci dobráci...;-)

0/0
10.9.2010 0:33

ábeles11

Mě fascinuje,

co se na iDnesu najde lidí, kteří jsou dle jejich reakcí, rádi, že se zdražuje kde co! Že na to doplatí i jejich děti, rodina, je jim asi fuk!

Přitom si tu můžou přečíst, že obrana koupila Pandury předražené snad 3x, stihačky koupené všelijak, krade se všude, jako by měl být konec světa a my si za pár let budeme kupovat už i ledviny, ač platíme daně.

Takže vaše reakce naprosto nechápu.8-oEU

0/0
10.9.2010 0:25

marmota

Tak nevím

Snídaně, oběd a večeře. Za kolik se asi tato "penze" pořídí? ZP si platím snad na lékařskou péči, nikolivěk na "menáž". Kilčo mi připadá relevantním poplatkem. Žrádlo není v nemocnici léčebnou placenou péčí.  Můj názor

0/0
9.9.2010 22:18

viper

Re: Tak nevím

Podle vás je zákonem o bezplatné zdravotní péči přípustná smrt hlady?Když si koupíte auto,stačí vám bez motoru?

0/0
18.9.2010 16:55

mbau

žádný strach

je to pouze jeden z dalších návrhu na ožebračení národa, ten konečný bude až Kalousek dá vládě své požehnání ke schválení;-D

0/0
9.9.2010 21:27

marmota

Re: žádný strach

Nezaměňujte lékařskou péči v nemocnici s "menáží". Nemocnice není vývařovna, pokud se tam "válíte", také i baštíte. Plná penze bude minimálně za kilčo, což je reálné prožrání. Tak co kušníte? Nechápu rozhořčené reakce.

0/0
9.9.2010 23:13

Mirek Cikač

Re: žádný strach

mrmlota...;-D

0/0
10.9.2010 0:34

košťálka

Re: žádný strach

protože pracuji v nemocnici, vím, že z poplatku 60 Kč nejde ani halíř na jídlo. a jídlo pro pacienta na den(5x) stojí cca 150 Kč...tak co myslíte.....Rv

0/0
10.9.2010 7:14

petr66

Já nevěřím, že se rozhodl Heger,

ale Kalousek.;-D

0/0
9.9.2010 20:42

pivovarský chasník

Leoši,

tedy pane ministře, nebuď troškař. Když už jsi se rozhoupal, tak vynes rovnou eso. Žádných 100 Kč, ale 1.000 Kč na den. A uvidíš, že to zabere. Lůžek nebude najednou nedostatek, ale nadbytek. Stejně tak sestřiček a felčarů. A rozhodně stoupnou tržby pohřebních služebníků. Takže jen samá pozitiva.

0/0
9.9.2010 20:17

Kosatka Dasha

jj a to je tak urcite zachrani

:-/ Rv :-/ zejmena fakultky :-/

0/0
9.9.2010 19:49

Turzin

ale no tak

Soudruzi neblázněte ;-). Kolik si myslíte, že denně stojí jídlo a lůžko? Při průměrné hospitalizaci 10 dní zaplatíte nějakých 1000 Kč. Totéž byste utratili na jídle i jako zdraví lidé, možná ještě víc... Vždyť i v té 5. cenové nedostanete gulášek pod 60 Kč...

Pokud nemáte ani na jídlo, tak Vám pomůže sociální úřad a nemusíte jako těžký sociální případ platit vůbec nic. Uznávám, možná by se šlo bavit o jídle od partnera.

Poplatky mají smysl ten, že si zaplatíte běžné administrativně-regulační poplatky a tak nebude nutné z rozpočtu platit každé šumivé C, ale bude se platit třeba kvalitnější materiál na operace.

Jste staří a nemocní? Díky regulačně-administrativním poplatkům platí limit. Typicky pár tisíc oproti ČSSD ušetříte a ještě máte šanci na lepší péči.

0/0
9.9.2010 19:06

Psaní_jako_forma_extremismu

Re: ale no tak

Hm, no jo, jenže to má své ale, nemyslíte_? 

0/0
10.9.2010 8:14

viper

Re: ale no tak

Do teď se poušívaly konopné nitě a nůžky na plech?

0/0
18.9.2010 17:01

alexík

Poplatky.

Po přečtení článku pana ministra musím konstatovat ,že ještě by to chtělo poplatek za projití kolem zdravotního zařízení 50 Kč.;-D

0/0
9.9.2010 18:35

Leninovo bytostné já

Re: Poplatky.

;-D

0/0
10.9.2010 0:27

roby

tato vláda

by se měla rovněž zabývat daňovými úniky od podnikatelů. Osobně znám několik těchto dobráčků kteří nakupují nejrůznější věci pro  svoji domácnost a velmi se starají, jak to odepsat z daní. To ale je zdá se OK.

0/0
9.9.2010 18:28

Celebrise

Ehmm

XXX Manzelka pracovala u dvou soukr. lekaru. Jeden si koupil barak a z nudy uvazoval o koupe veterana a druhy si koupiul Mercedes za skoro 2 mil.

Veskere poplatky u soukr. jim jdou do kapes.

Chudaci.. proto je nutno zvysit.. !!!!!!

0/0
9.9.2010 18:25

mpes4

Re: Ehmm

musí to být úplně super život. doporučuju - vystuduj medicínu, zařiď si praxi. budeš si žít jak prase v žitě. Fakt!

0/0
9.9.2010 19:13

scabies

Heger = Hrobar ceskeho zdravotnictvi

Rv

0/0
9.9.2010 18:10

Turzin

Re: Heger = Hrobar ceskeho zdravotnictvi

Heger je schopný manažer a silně sociálně cítí člověk. On všechny věci pečlivě zvažuje a propočítává tak, aby nikdo neměl finanční problémy s péčí. Navíc kvituji, že si rozumí i s opozicí (pan Rath) a jsou společně ochotní se o rezortu bavit.

Důležité je, aby byl rezort stabilní a neměnilo se pořád všechno po každých volbách. Prostě chcete výbornou Evropskou péči? Tak taky musíte lékaře (a hlavně personál) evropsky zaplatit. Zdraví by mělo stát v žebříčku hodnot výš než dnes.

0/0
9.9.2010 19:13

scabies

Re: Heger = Hrobar ceskeho zdravotnictvi

a zrejme proto, aby ten personal lepe zaplatil, tak jim ty platy hodla sebrat, ze? Uzasny manazer, a to se jim jeste drze vysmiva, ze stejne nakonec neodejdou.

0/0
9.9.2010 19:47

Kosatka Dasha

Re: Heger = Hrobar ceskeho zdravotnictvi

R^R^R^

0/0
9.9.2010 19:50

Václav Dobrák

Vláda banda chaotů

vedle níž jsou Paroubkovi Martani , intelektuálními velikány a slušnými bytostmi na rozdíl od zvlčilé pravicové sběře

0/0
9.9.2010 18:08

petr66

Platit můžete neomezeně

Klidně utratíme všechno, případně i víc než jste schopni   zaplatit.:-(Rv

0/0
9.9.2010 17:35

JaJaMilan

Re: Platit můžete neomezeně

Přesně tak . Čím víc dostanou tím víc utratí. R^

0/0
9.9.2010 17:38

jyr

Mafijáni

Stovka přijde do kapes mafijím, které vaří nemocným totální cenzor. Je třeba rozdělit částku na ošetřování a jídlo. Pacienta mohou příbuzní stravovat z domova nebo sám sebe z Pupu.

0/0
9.9.2010 17:26

JaJaMilan

Když nevím kde mi peníze utíkaj

tak nemá cenu vybírat poplatky.

0/0
9.9.2010 17:08

kkuk.vykukk

Čili

 budešli mít angínu, dostaneš antibiotika, pendapon si budeš už muset zaplatit sám, neb to bude nadstandad.Rv

0/0
9.9.2010 17:04

petr66

Re: Čili

Standartní bude pitevna.:-(

0/0
9.9.2010 17:36

fanfan tulipan

Že se krade ve a okolo

zdravotnictví cvrlikají vrabci,ale stovka úspěšným zase prospěje!!Rv

0/0
9.9.2010 16:57

Lafarg

Re: Že se krade ve a okolo

Jj, hloupí občané budou poctivě a neustále plnit vědro s děravým dnem....

0/0
9.9.2010 16:59

JaJaMilan

Re: Že se krade ve a okolo

Moc hezké přirovnání. A necháváme se stále ohlupovat.

0/0
9.9.2010 17:46

Lafarg

Prázdná státní pokladna

Už kardinál Mazarin řekl: "Jak naplnit prázdnou státní pokladnu ? Bohaté danit nelze, protože by méně utráceli. Je ale obrovské množství lidí mezi tím, ani chudí, ani bohatí. A ti pracují a sní, že zbohatnou. A ty musíme pumpnout. Čím více jim sebereš, tím více pracují, aby si to vynahradili. Je to nevyčerpatená studnice".

Nepřipadá vám to v poslední době zatraceně moderní? Nejdříve postrašit občany "řeckým bankrotem", což byla hlasitá lež. Bohatým nechat "bolestné" utrácení, chudým radostné placení zvýšené DPH, poplatků ve zdravotnictví, školného.  Což třeba zákonem prodloužit pracovní dobu za stejné peníze? Studnice opravdu nevyčerpatelná....

0/0
9.9.2010 16:54

ferry67

ne poplatkům

těm co říkají že naše zdravotnictví je zdarma, kecají. platí se v plné výši jako pojištěnec chráněný ústavou. stejně se platí i na školství..od ZŠ až na VŠ

0/0
9.9.2010 16:44

Psaní_jako_forma_extremismu

Poplatky jako takové mi nevadí

ale zvyšování ano.Rv Když chtějí ušetřit peníze ta ať nepřidávají platy ani lékařům a ani učitelům! Proč si papaláši z VZP kupují drahá auta,vybavení do kanclu atd. atd?! kdyby nerozhazovali peníze za zbytečnosti?

Chtěla bych tedy volbu, že buď si pojištění budu hradit dobrovolně a nebo vůbec!:-P:-)

0/0
9.9.2010 16:39

ferry67

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

buďme rádi že pojištění je povinné. v USA je téměř 20 mio obyvatel bez zdravotní pojištění a nikdo je nelečí když onemocní a musí platit v plné výši..Evropa v tom je o 100 let před USA, ale dnešní papaláši a pravicová vláda snad nás chce vrátit o 100 let zpáty

0/0
9.9.2010 16:42

Psaní_jako_forma_extremismu

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

V něčem máte pravdu,ale ta volba by být měla.:-P

Jo jo Středověk nás čeká...Rv;-D Zdražení elektřiny, plynu, potravin. Jsem zvědavá kdy na nás papalaši vybafnou i s tím, že budeme měsíčně platit i za to že dýcháme. Rv

0/0
9.9.2010 16:44

ferry67

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

při tom stačilo mále, ABY PODNIKATELSKÁ SFÉRA TAKÉ VZALA MALÝ KOUSEK TÍHY NA SEBE (všichni co pracujeme platím cca 25% daní, a nevím proč oni platí 19%)....vláda sama dělá sobě problémy..21/9 vyjdou skupina obyvatel demonstrovat a toto bude jen začátek. naše země za posldních 10-15 let měla velmi klidní a stabilní sociální atmosféru...nyní bude dusno.....

0/0
9.9.2010 16:58

ferry67

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

při tom stačilo mále, ABY PODNIKATELSKÁ SFÉRA TAKÉ VZALA MALÝ KOUSEK TÍHY NA SEBE (všichni co pracujeme platím cca 25% daní, a nevím proč oni platí 19%)....vláda sama dělá sobě problémy..21/9 vyjdou skupina obyvatel demonstrovat a toto bude jen začátek. naše země za posldních 10-15 let měla velmi klidní a stabilní sociální atmosféru...nyní bude dusno.....

0/0
9.9.2010 17:03

Psaní_jako_forma_extremismu

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

Protože ONI jsou podnikatelé a stát jim jde strašně na ruku.. Ono se nadarmo neříká, že pravicovou vládu převážně mají v oblibě podnikatelé. Ač tedy já jsem zaměstnanec a mé hlasy ČSSD a ani KSČM NEmají. Jenže začínám mít pocit, jestli nebyla chyba dát hlas straně která se do vlády ani nedostala.

Ale musím také uznat, že se mi posledních pár týdnu líbí, že p.Bárta zatím jako jediný uzná, že v něčem se spletl, a chce to napravit.  Chjo ministra fin. fakt nemusím, kor když vím, že v stat.kase stejně nic nezbude.. ač vše zkrouhnou.. V práci nám včera předali další papíry opět máme snížení platu (celkem o 2500,-) jenže práci potřebují takže tam budu muset zůstat dokud se nenajde něco za lepší peníze...:-/  takže od ledna jsem v práci přišla celkem o 5tis. Rv ale dost stěžování aspoň mám práci.:-)))

0/0
10.9.2010 8:07

MaeVar

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

Jim se narozil od nas nestrhava pojisteni z platu a muzou se zcela dobrovolne rozhodnout jestli si pojisteni platit budou nebo ne, zapominas na to ze vetsina z tech 20 milionu lidi si misto zaplaceni pojisteni radsi koupi chlast/neco jinyho. A to je jen jejich problem. Stejna situace by nastala i v CR kdyby placeni zdravotniho pojisteni bylo dobrovolny. Samozrejme je mi lito ty mensiny kterou pojistovny nepojistej kvuli jejich zdravotnimu stavu, s tim by se melo neco delat a meli by mit podporu statu, ale ten zbytek at si dela co chce;-)

0/0
9.9.2010 17:18

petr66

Re: Poplatky jako takové mi nevadí

No dokáže určitě o víc. hádám, že až do středověku,:-)

0/0
9.9.2010 17:38





Najdete na iDNES.cz